| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 69
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Možnosti za preprečevanje strelskih napadov v izobraževalnih ustanovah : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Elma Kuduzović, 2023, diplomsko delo

Opis: Hudo nasilje v šolah in drugih izobraževalnih ustanovah je v zadnjih letih postalo vse večja skrb v mnogih državah. Veliko je razprav o tem, kako se spopasti s tem problemom. Velik del razprav je usmerjen v splošne probleme v družbi, kulturne spremembe in kako reagirati na napade, ko do njih pride, in kaj storiti po tem. Ta vprašanja sprožajo precejšnje število različnih razvojnih projektov, vendar se veliko projektov ne osredotoča na taktično in operativno raven preventive ali na natančno in pravočasno preprečevanje hudega ciljnega šolskega nasilja. Glede na razširjenost takšnih strelskih napadov so se številne novinarske in znanstvene raziskave osredotočile na prepoznavanje glavnih dejavnikov tveganja. Večina študij je kot ključni dejavnik tveganja opredelila ekstremno družbeno zavračanje. Drugi dejavniki tveganja, ki jih ugotavljajo raziskave, so vključevali razpoložljivost orožja in uporabo nasilnih medijev, zlasti nasilnih videoiger, pa tudi nasilne glasbe, televizijskih oddaj in filmov. Poleg tega je bilo ugotovljeno, da so nekateri strelci imeli psihične težave. Rasa, spol in razred prav tako predstavljajo velik vpliv na strelce. Kot odgovor na množična streljanja v šolah večina šol uvaja in krepi vrsto varnostnih ukrepov, kot je povečana varnost v šolskih kampusih in aktivno strelsko usposabljanje za osebje. Ti ukrepi vključujejo nadzorovan dostop do šole, zgradbe ali zemljišča med šolskim časom, zahteve, uporabo varnostnih kamer, zagotavljanje telefonov v učilnicah in zahtevo po šolskih uniformah. V večini šol so uvedli princip ničelne tolerance do nasilja. Princip ničelne tolerance pomeni, da se v šolah ne dopušča nikakršnega neprimernega vedenja in nasilja, če pa se pojavi, sledijo kazni.
Ključne besede: nasilje, strelski napadi, strelno orožje, izobraževalne ustanove, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 06.10.2023; Ogledov: 279; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (2,07 MB)

2.
Napad na Kapitol: študija primera : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Maj Ulčnik, 2023, diplomsko delo

Opis: Napad na Kapitol, sedež ameriškega Kongresa, ki se je zgodil 6. januarja 2021, je bil prelomen dogodek tako v ameriški kot svetovni zgodovini in je jasno opozoril na vse hujšo krizo demokracije, ki v zadnjih letih dobiva pandemične razsežnosti. Nasilni vdor podpornikov takratnega predsednika Donalda Trumpa v Kapitol je bil groba kršitev demokratičnih načel, na katerih naj bi temeljila ameriška družba kot ena izmed najstarejših modernih demokratičnih držav, Združene države Amerike je postavil v družbene in politične okoliščine, s kakršnimi se niso srečale že vse od državljanske vojne. Zahteval je več smrtnih žrtev, povzročil občutno materialno škodo, predvsem pa je izpostavil tako krhkost demokracije kot tudi njeno presenetljivo odpornost proti populizmu in avtoritarnosti. Posledice napada in celotnega z njim povezanega političnega, družbenega in pravnega dogajanja predstavljajo nevaren precedens, ki nam kot demokratičnim družbam postavlja mnoge izzive in je morda ena izmed hujših groženj demokratični ureditvi v moderni dobi. V tem diplomskem delu smo poskušali odgovoriti na vprašanja, kako je do napada na Kapitol sploh prišlo, kaj se je dogajalo in kaj lahko po njem pričakujemo. Proučili smo vlogo teorij zarote, ekstremističnih skupin, družbenih sprememb ter političnih in pravnih dogajanj. Zaradi nedavnosti dogodka in ogromne količine literature, relevantnih oseb, dogodkov in dejstev, pričujoče diplomsko delo ni izčrpen pregled vseh, temveč poskuša na področje raziskovanja vpeljati kritične kriminološke uvide ter postaviti ustrezen raziskovalni okvir za bodoče delo.
Ključne besede: Kapitol, napadi, vstaje, teorije zarote, Trump, Donald, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 21.09.2023; Ogledov: 220; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

3.
Načrt odziva na phishing napad : magistrsko delo
Katja Bajs, 2023, magistrsko delo

Opis: V zaključnem delu smo se ukvarjali s problematiko phishing napadov in z načrti odziva na tovrstne napade. Na začetku smo opredelili problem (povečevanje števila phishing napadov in pomanjkanje predloge načrta odziva nanje), ki je predstavljal osnovo, na kateri smo si zastavili več ciljev, in za vsak cilj postavili tezo. Na podlagi želenih ciljev smo si izbrali ustrezne metode (sistematičen pregled literature in drugih virov, pluralna študija primera in izdelava lastne rešitve za izpostavljen problem) ter napisali predpostavke in omejitve. V teoretičnem delu zaključne naloge smo prek sistematičnega pregleda literature in drugih virov najprej predstavili phishing napade in nato še načrte odziva. Pri phishing napadih smo pojasnili, kaj so kibernetske grožnje in kaj incidenti informacijske varnosti ter kam med ta pojma uvrščamo phishing. Predstavili smo potek phishing napadov, možne posledice, preventivne ukrepe ter za konec še kratek statistični pregled. Pri načrtih odziva smo najprej razložili, kaj sploh so, kaj zajemajo in na kaj je treba biti pozoren pri pripravi. Posebej smo preverili še, kaj je pomembno pri načrtih odziva na phishing napade. V empiričnem delu smo najprej uporabili metodo pluralne študije primera, s katero smo analizirali in proučili tri prosto dostopne predloge načrta odziva na incident in te rezultate tudi primerjali. Rezultate pluralne študije smo združili z glavnimi ugotovitvami teoretičnega dela, da smo z lastno rešitvijo pripravili še predlogo načrta odziva na phishing napade.
Ključne besede: informacijska varnost, phishing napadi, načrt odziva, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 30.08.2023; Ogledov: 217; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

4.
Anders Behring Breivik - napad na Norveškem : magistrsko delo
Tadej Križman, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo s pomočjo člankov in literature preučili primer Andersa Behringa Breivika, ki je leta 2011 izvedel teroristična napada na Norveškem. V napadu v Oslu je umrlo sedem oseb, v napadu na otoku Utoya je bilo ubitih 77 ljudi. V magistrskem delu smo najprej opisali otroštvo in življenje Breivika. Njegov odnos z mamo je ključnega pomena za razumevanje njegovih kasnejših dejanj. Nato smo opisali potek obeh napadov. V naslednjem poglavju smo opisali potek sojenja in psihiatrična mnenja. Na sojenju je Breivik predstavil svojo ideologijo, ki jo je tudi zapisal v tisoč petsto strani dolgem manifestu. Tako v pogovorih z različnimi psihiatri kakor tudi na sojenju ni pokazal nobenega obžalovanja nad svojimi dejanji. Breiviku so diagnosticirali disocialno osebnostno motnjo in narcistično osebnostno motnjo. V magistrskem delu smo opisali narcistično osebnostno motnjo, merila za njeno diagnosticiranje in njen vpliv na nasilnost posameznika. Prav tako so strokovnjaki menili, da ima Aspergerjev sindrom. V delu so opisani Aspergerjev sindrom in merila za njegovo diagnosticiranje. Breivik je zaradi neuspehov in nezmožnosti vključevanja v različne družbene skupine začel igrati videoigre in se popolnoma izoliral od ljudi. V poglavju o videoigrah smo opisali, ali igranje nasilnih videoiger vpliva na nasilnost posameznika. V zaključnem delu magistrskega dela smo odgovorili na hipoteze. Ugotovili smo, da se posameznik ne more načrtno spremeniti v sociopata, saj vzroki za asocialno osebnostno motnjo izvirajo iz travme iz otroštva ali pa so genetsko pogojeni. Pri vprašanju, ali lahko narcisoidna osebnostna motnja vpliva na nasilnost posameznika smo ugotovili, da sama motnja ne pomeni, da bo oseba nasilna, ampak da lahko v povezavi z drugimi dejavniki kot so na primer stres ali zavrnitev privede do nasilna. Ugotovili smo tudi, da kljub temu da je splošno prepričanje, da igranje nasilnih videoiger vodi k nasilju, pa raziskave kažejo, da so pomembni tudi drugi dejavniki kot so starost igralca, njegov socialni status, duševni status, čas igranja in podobno.
Ključne besede: teroristični napadi, Breivik, Anders Behring, narcizem, Aspergerjev sindrom, videoigre, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 26.07.2023; Ogledov: 325; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (766,00 KB)

5.
Uporaba kibernetskih orožij v sferi obveščevalne dejavnosti : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
David Erak, 2023, diplomsko delo

Opis: Z razvojem kibernetskega prostora in odvisnosti družbe od njega so obveščevalne službe in z njimi povezani akterji za doseganje geopolitičnih in nacionalnovarnostnih ciljev morali razviti nove metode in orodja, ki jim omogočajo pridobivanje tajnih podatkov iz tega prostora. Pojavile so se nove tehnike in strategije, ki so posebej zasnovane za izkoriščanje ranljivosti digitalnih sistemov. V diplomskem delu bomo predstavili uporabo teh orodij, ki jih poznamo pod pojmom kibernetsko orožje, in njihovo vlogo pri pridobivanju tajnih podatkov. Predstavili bomo tudi različne vrste kibernetskega orožja, ki ga uporabljajo obveščevalne službe, kot so zlonamerna programska oprema, virusi in druge oblike zlonamerne programske opreme. Ta orodja so namenjena vdoru v ciljne sisteme in zbiranju podatkov, ki se nahajajo v teh sistemih. Tako je v sodobnem digitalnem svetu uporaba kibernetskega orožja postala najpomembnejša metoda zbiranja obveščevalnih podatkov. V diplomskem delu bomo izpostavili tudi druge nevarnosti, povezane z uporabo kibernetskega orožja, ki pa niso povezane z zbiranjem tajnih podatkov. To so kibernetski napadi na številne sisteme, ki so pomembni za delovanje države, tu bi omenili predvsem kritično infrastrukturo, finance, gospodarstvo in družbene podsisteme, kot je zdravstvo, takšni napadi pa družbi povzročijo veliko škode. Tudi za temi napadi običajno stojijo države ali hekerske skupine, ki jih pogosto sponzorira država. Da se država lahko uspešno zoperstavi tem napadom, ki so usmerjeni na kritično infrastrukturo in nimajo nobene povezave z obveščevalno dejavnostjo, pa je pogosto potrebno mednarodno sodelovanje med državami oziroma mednarodnimi organizacijami, kot sta EU in NATO.
Ključne besede: kibernetsko orožje, kibernetski napadi, obveščevalna dejavnost, mednarodne organizacije, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 19.05.2023; Ogledov: 557; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

6.
Prepoznava ribarjenja preko elektronskih sporočil med študenti : magistrsko delo
Alex Crgol, 2023, magistrsko delo

Opis: V sodobnih organizacijah se uporabniki na vseh ravneh pogosto zanašajo na digitalno komunikacijo, kot je elektronska pošta, da bi izpolnili svoje delovne naloge. Posledično je ribarjenje preko elektronske pošte postalo ena najpogostejših groženj informacijske varnosti. Da bi se lahko zaščitili pred to grožnjo, številne organizacije vlagajo velik delež svojih sredstev v varnost in usposabljanje uporabnikov. Toda izobraževanja na temo zlonamerne elektronske pošte niso enako uspešna. Za našo raziskavo smo med študenti UM FVV v študijskem letu 2021/2022 naredili eksperiment, v katerem smo izvedli kampanje ciljanega ribarjenje preko elektronske pošte. V sodelovanju s Fakulteto za varnostne vede in Študentskim svetom Fakultete za varnostne vede smo v prvi fazi raziskave polovici naključno izbranih študentov UM FVV poslali anketne vprašalnike, kjer so morali na dejanskih primerih prepoznati, ali gre za ribarjenja preko elektronske pošte ali ne. Študenti so bili v tej fazi razdeljeni v 4 naključne skupine; vsaka skupina je prejela 4 fotografije primerov elektronske pošte. S pomočjo statističnih testov nam je uspelo opaziti določene statistično značilne razlike med skupinami, vendar nam ni uspelo natančno določiti jasne ločnice med skupinami glede na njihovo težavnost. V drugi fazi in četrti fazi raziskave smo študentom UM FVV poslali prilagojena sporočila ribarjenja preko elektronske pošte in spremljali njihovo dovzetnost za tovrstne napade. Študenti so v določenem časovnem obdobju prejeli dve sporočili ribarjenja. Obe sporočili sta bili zastavljeni tako, da sta bili težavnostno enakovredni, čeprav smo opazili, da je bilo drugo sporočilo za študente bistveno težje od prvega. Glavni namen te študije je bil ugotoviti, ali obstaja povezava med rezultati ankete (njihovim znanjem) in rezultati testiranja ribarjenja preko elektronske pošte med študenti (njihovim odzivom). Tretja faza raziskave je vključevala izobraževanje, ki se je izvajalo med prvo in drugo kampanjo ribarjenja. Tukaj so bili vsi sodelujoči študenti razdeljeni v dve izobraževalni skupini ter v eno kontrolno skupino, ki ni bila deležna nobenega izobraževanja. Prva izobraževalna skupina je imela izobraževanje s slikovnim gradivom, druga izobraževalna skupina pa je imela izobraževanje s povezavo do interaktivnega kviza o ribarjenju preko elektronske pošte. Na podlagi vseh pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da so bili študenti, ki so se izobraževali s slikovnim gradivom, deležni najslabših rezultatov, kar v praksi pomeni, da so se na ribarjenje preko elektronske pošte odzvali slabše kot pred izobraževanjem. Pri študentih, ki so se izobraževali s povezavo, pa nismo zaznali statistično značilnih povezav med izobraževanjem in dejanskim odzivom na ribarjenje, zato tukaj nismo mogli oceniti, ali je ta način izobraževanja bil učinkovit. Na splošno v sklopu raziskave nismo odkrili učinkovite metode izobraževanja za študente, ki bi pripomogla k izboljšanju prepoznave ribarjenja preko elektronske pošte.
Ključne besede: informacijska varnost, ribarjenje, elektronska pošta, napadi, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 09.05.2023; Ogledov: 399; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (6,21 MB)

7.
Krepitev medijske svobode : varstvo novinarjev v Evropi, sovražni govor, dezinformacije in vloga platform
2022

Opis: Knjiga podaja prispevek h gradnji enotnega okvirja za področje medijske svobode v Evropski uniji. V tem pogledu orisuje položaj medijske svobode pri vstopanju držav v EU in nastajajoči pravni okvir za zaščito medijske svobode kot temelja demokracije v državah članicah EU. Od začetnega pristopa k medijem kot enemu od storitvenih sektorjev, ki naj se mu zagotovijo prednosti enotnega trga, je danes v ospredju posebna narava medijev kot akterja zagotavljanja demokracije. Knjiga razpravlja o pristojnostih EU za sprejetje pravnih standardov medijske svobode in novejših zakonodajnih predlogih s tega področja. Poudarjeni so tudi področje preprečevanja širjenja lažnih novic, tožbe SLAPP, katerih cilj je ustrahovati in strokovno diskreditirati njihove tarče, ter področje lastništva in financiranja medijev. Posebni poglavji sta namenjeni spletnemu sovražnemu govoru ter zaščiti žvižgačev v EU. Avtorice ugotavljajo, da bo večji izziv kot sprejem zakonodaje za zaščito medijske svobode v EU njeno izvrševanje v praksi.
Ključne besede: medijska svoboda, napadi na novinarje, zaščita žvižgačev, lastništvo medijev, sovražni govor, pristojnosti EU
Objavljeno v DKUM: 14.12.2022; Ogledov: 492; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (4,61 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Gesla, overjanje in digitalno podpisovanje : učno gradivo
Marko Hölbl, Lili Nemec Zlatolas, 2022, drugo učno gradivo

Ključne besede: overjanje, gesla, elektronski napadi, e-gradiva
Objavljeno v DKUM: 17.11.2022; Ogledov: 577; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (3,04 MB)

9.
Organizacija urgentnih zdravstvenih dejavnosti zdravstva v primeru terorističnega napada na zdravstveni zavod : magistrsko delo
Tilen Traven, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu bomo predstavili različne varnostne institucije, katerih naloga je zagotavljanje varnosti. Prav tako bomo opisali, kakšni bi morali biti varnostni načrti javno zdravstvenih zavodov v primeru, če bi nekdo nad njimi izvedel kibernetski ali klasični teroristični napad. Predstavili bomo različne vrste znanstvenih teorij s področja terorizma ter temeljne mednarodne pogodbe in sporazume, ki se nanašajo na to področje. Kot podlago za načrt, kako bi se morali slovenski varnostni organi odzvati v primeru terorističnega napada, bomo uporabili kibernetski napad iz leta 2007, ko je bila Estonija žrtev kibernetskega terorizma, ki je državo vrnil v 19. stoletje. Sočasno bomo opisali, kako bi teroristični napad vplival na izvajanje urgentnih zdravstvenih dejavnosti največje slovenske bolnišnice, Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana. Ugotavljali bomo, ali je Republika Slovenija zmožna vzpostaviti nadomestne prostore bolnišnice v primeru klasičnega terorističnega napada. Pri tem si bomo pomagali z analizo dveh primerov klasičnega terorističnega napada, in sicer teroristični napad v Oklahomi leta 1995 in teroristični napad iz leta 1995 na Japonskem. Prav tako bomo opisali vzorčni primer vojaške akcije na civilno infrastrukturo, ki se je zgodil v bolnišnici v Budyonnovsku v Rusiji. Opisali bomo tudi vlogo policije, civilne zaščite in drugih pristojnih služb pri terorističnem napadu na UKCL.
Ključne besede: nacionalnovarnostni sistem, kritična infrastruktura, javni zdravstveni zavodi, Univerzitetni klinični center Ljubljana, zaščitni varnostni ukrepi, korporativna varnost, terorizem, teroristični napadi, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 20.12.2021; Ogledov: 835; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (604,56 KB)

10.
Učenci z epilepsijo v osnovni šoli : magistrsko delo
Aleksandra Žunič, 2021, magistrsko delo

Opis: Epilepsija je ena najstarejših in najpogostejših nevroloških bolezni, ki se žal pojavlja tudi v zgodnji otroški dobi in lahko na različne načine vpliva na kakovost življenja mladega posameznika tako doma kot tudi v širšem socialnem okolju. Namen teoretičnega dela magistrske naloge je predstaviti epilepsijo, različne vrste napadov, vzroke za pojav bolezni, prvo pomoč pri generaliziranih epileptičnih napadih, diagnosticiranje bolezni in različne možnosti zdravljenja. V nadaljevanju smo predstavili vpliv bolezni na delo učencev v šoli, pomen sodelovanja staršev, otrok in učiteljev (šole) ter prilagoditve, ki jih ti dolgotrajno bolni učenci potrebujejo v šoli, od posameznika do posameznika pa se razlikujejo, zato jih ni mogoče za vse poenotiti. Problematika, s katero smo se ukvarjali v empiričnem delu naloge, je seznanjenost učiteljev z epilepsijo pri učencih, ki obiskujejo redno osnovno šolo. Ugotavljali smo, ali so učitelji in specialni pedagogi s področja Pomurja, ki so sodelovali v naši raziskavi, seznanjeni z boleznijo, ali znajo ukrepati v primeru epileptičnega napada pri učencu, ali poznajo prilagoditve, ki jih takšni otroci potrebujejo pri svojem izobraževanju, ob koncu pa so nas zanimala še njihova osebna stališča do učencev z epilepsijo.
Ključne besede: Epilepsija, epileptični napadi, učenci z epilepsijo, osnovna šola, prilagoditve.
Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 961; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

Iskanje izvedeno v 0.38 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici