| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VARČEVANJE - BANKA OZIROMA VZAJEMNI SKLAD
Nataša Gjura, 2010, diplomsko delo

Opis: Da je varčevanje nujno, nas strokovnjaki vsak dan opozarjajo. Informacije, da se pokojnine nižajo, da se inflacija iz dneva v dan veča in da se plače realno ne višajo, so skoraj dnevno na programu oz. v časopisju. Prav toliko prispevkov je pa tudi o tem, kako varčevati in kje varčevati. Kot navaja definicija, je varčevanje odpovedovanje porabi v danem trenutku. Bančna definicija varčevanja govori o prestavitvi porabe v kasnejše obdobje. To oceni vsak posameznik na podlagi trenutnega socialnega položaja in načrtov za prihodnost. Pri varčevanju sta torej pomembni disciplina in vztrajnost. Oblik varčevanja je ogromno. Tekoče se pojavljajo nove oblike na trgu. Vsaka oblika ima svoje prednosti in slabosti in vsako posebej je treba proučiti in ugotoviti primernost za posameznega varčevalca. Odločitev o obliki varčevanja je odvisna od posameznikovih želja, dohodka, starosti in izdatkov. Varčevanje v banki je varna naložba, ni pa preveč donosna. Varčevanje v vzajemnem skladu je na dolgi rok donosna, dokaj varna in likvidna naložba. Seveda pa je tveganje za izgubo prihrankov pri tovrstni naložbi večje. Pomembno je seveda, da čim prej začnemo varčevati, saj je čas pomemben dejavnik donosnosti naložbe.
Ključne besede: Varčevanje, banka, vzajemni sklad, varčevalec, naložba.
Objavljeno: 03.08.2010; Ogledov: 1718; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (764,03 KB)

2.
POVRAČILO MARKETINŠKIH NALOŽB
Katarina Dežan, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Pomen in vloga vrednotenja marketinške funkcije v sodobnih podjetjih, sta v zadnjem času deležna vse večje pozornosti mednarodnih raziskovalcev. Med najbolj izpostavljene problematike, povezane z marketinško funkcijo, spadata njena marginalizacija ter nevključevanje te funkcije v odločanje na strateški ravni podjetja. Eden izmed glavnih razlogov zakaj se v praksi marketingu ne daje takšnega pomena, kot si ga le ta zasluži, je predvsem ta, da se management ne zaveda celovitosti marketinga, saj ga velikokrat enači z oglaševanjem in prodajo. Takšno ne celovito pojmovanje marketinške funkcije pa pripelje do tega, da marketing podjetju predstavlja strošek in ne naložbo v strateški razvoj in rast podjetja. V magistrski nalogi želimo najprej izpostaviti raziskovalno problematiko marketinga in predstaviti marketinško funkcijo v podjetju ter njeno interakcijo z drugimi poslovnimi funkcijami. Posebej se osredotočimo na njen odnos do finančno-računovodske funkcije, s katero se največkrat sooča, ko gre za pomembne investicijske odločitve strateškega managementa. V nadaljevanju zato predstavimo metode merjenja marketinške uspešnosti in raziskujemo razloge, zakaj prihaja s strani finančno-računovodske službe in marketinga, do popolnoma različnih pojmovanj tega koncepta. Osrednji del pričujočega dela je preverjanje osrednje raziskovalne hipoteze, ki pravi, da je marketing investicija, ki ustvarja dodano vrednost in ne strošek. V ta namen najprej predstavimo metode merjenja marketinške uspešnosti ter nato nadaljujemo s prikazom ekonomike investicij. V zadnjem poglavju pa z nazornim prikazom povračila marketinških investicij, povežemo vse obravnavane pojme v integriran koncept marketinške uspešnosti in tako zaokrožimo celotno delo.
Ključne besede: marketing, finance, računovodstvo, uspešnost učinkovitost, merjenje, investicija, naložba, povračilo
Objavljeno: 29.06.2011; Ogledov: 1534; Prenosov: 214
.pdf Celotno besedilo (1019,09 KB)

3.
VARČEVALNI VZORCI GOSPODINJSTEV V ČASU GOSPODARSKE KRIZE
Tjaša Strnišnik, 2015, diplomsko delo

Opis: Vpliv globalne krize se pozna pri varčevanju gospodinjstev. Pred krizo so bila gospodinjstva zelo naklonjena varčevanju na kapitalskih trgih ter vzajemnih skladih, v času krize pa je ta delež upadel. Globalna kriza je prinesla brezposelnost, pomanjkanje finančnih sredstev, otežila je odplačevanje obstoječih kreditov. Da bo v prihodnje lažje prebroditi takšno obdobje je dobro razmisliti o varčevanju. Želja vsakega posameznika in gospodinjstva je, da bi bilo naše življenje lagodno in udobno, da bi bili finančno preskrbljeni, imeli finančno zaščito oziroma bili finančno osvobojeni. Vse to je mogoče doseči z oblikovanjem dobrega finančnega načrta. Najti moramo področja, kjer lahko prihranimo in kjer nepotrebno zapravljamo. V pomoč so nam lahko finančni svetovalci, ki imajo izkušnje in znanja na tem področju, vendar odločitev naj bo vedno naša. Možnosti za izbiro naložbe je veliko, npr. delnice, obveznice, vzajemni skladi, naložbena zavarovanja ter bančni produkti. Vsako gospodinjstvo ima svoje prioritete pri varčevanju, nekdo varčuje za socialno varnost, spet drugi za šolanje otrok ali pa za pokojnino. Na odločitev o izbiri naložbe vpliva tudi obdobje življenjskega finančnega cikla, v katerem se gospodinjstva nahajajo. Kot pravi zgoraj navedeni citat Mae West, živimo samo enkrat in prav tako je tudi pri varčevanju pomembno, da so finančni cilji pravilno in realno zastavljeni, kar vodi v dobro zasnovan finančni načrt, le-ta pa nas pripelje do kakovostnega življenjskega standarda.
Ključne besede: globalna kriza, gospodinjstva, varčevanje, finančni načrt, naložba, življenjski finančni cikel
Objavljeno: 19.10.2015; Ogledov: 431; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

4.
Preureditev skladišča surovin v podjetju Količevo Karton d. o. o.
Sabina Dukič Lorenci, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: Količevo Karton je ena od sedmih evropskih tovarn koncerna Mayr-Melnhof Karton, ki je največji svetovni proizvajalec premaznih kartonov iz recikliranih vlaken, in ki si utrjuje položaj tudi med proizvajalci premaznih kartonov iz primarnih vlaknin. Podjetje Količevo Karton je specializirano za proizvodnjo kartonov, ki jih večinoma uporabljajo v živilski, kozmetični in farmacevtski industriji za embalažo, v katero pakirajo svoje izdelke. Ti potrošniki, ki imajo zelo visoka merila in zahteve, v zadnjem času povečujejo svoje povpraševanje po kartonu, izdelanem iz primarnih vlaknin. Zaradi tega sta se obe podjetji odločili za naložbo v obnovo enega od dveh količevskih kartonskih strojev v najnaprednejši tehnološko-tehnični dosežek, ki je sposoben v periodah proizvajati obe vrsti kartona, tako tistega iz recikliranih vlaken, kot tistega iz primarnih vlaknin. Z novim proizvodnim programom se bo precej spremenilo razmerje porabe surovin: več lesa in celuloze in manj vračljivega papirja. Cilj diplomske naloge je najti najbolj učinkovite, dolgoročno sprejemljive in ekonomične rešitve preureditve skladišča surovin, da bo lahko s svojo organiziranostjo brez težav podpiralo potrebe novega proizvodnega programa.
Ključne besede: Količevo Karton, naložba, kartonski stroj, premazni karton, primarne vlaknine
Objavljeno: 26.01.2015; Ogledov: 998; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (5,88 MB)

5.
ANALIZA EKONOMSKE UPRAVIČENOSTI DVEH IZBRANIH NALOŽB ZA ZMANJŠANJE STROŠKOV DELA IN STROŠKOV ENERGIJE V PROIZVODNEM PODJETJU X
Mateja Leskovar, 2016, diplomsko delo

Opis: Naložbene odločitve sodijo med najpomembnejše poslovne odločitve podjetij. Pomenijo lahko uspeh ali propad podjetja, zato jih moramo skrbno proučiti. Podjetja se srečujejo z visokimi stroški (dela, energije …), ki jih skušajo zniževati na različne načine. Podjetju predstavljamo dve naložbeni možnosti, in sicer avtomatizacija dela proizvodnje in kogeneracija – elektrarna na lesno biomaso;, s katerima lahko vpliva na znižanje stroškov dela in stroškov energije. Z metodo neto sedanje vrednosti smo proučili ekonomsko upravičenost obeh naložb in ugotovili, da sta obe za podjetje sprejemljivi in zelo zanimivi.
Ključne besede: naložba, stroški dela in energije, statične in dinamične metode
Objavljeno: 25.05.2016; Ogledov: 488; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (872,24 KB)

6.
TRŽNA IZHODIŠČA ZA VSTOP RIBIŠKE TRGOVINE SOM, D.O.O. NA HRVAŠKI TRG
Simona Luzar, 2016, diplomsko delo

Opis: Podjetje SOM, d. o. o., je stacionarna in spletna trgovina, ki prodaja opremo za športni in rekreacijski ribolov v Sloveniji. Zaradi hitre rasti in razvoja razmišlja o vstopu na tuje trge, predvsem kulturna in geografska povezanost držav ter velike površine sladkih in morskih voda pa so pripomogle k odločitvi za hrvaški trg. Preveriti mora trenutno stanje trgovin z opremo za športni in rekreacijski ribolov, njihovo dostopnost kupcem, ovire za vstop na hrvaški trg ter izbrati ciljno skupino kupcev. Ob oceni tržnega potenciala se odloči za vstop na hrvaški trg z obstoječim partnerjem in dodatno spletno trgovino za hrvaški trg. Izračun stroškov in predvidenih prihodkov potrjuje minimalno tveganje podjetja pri vstopu na nov trg, obvladovanje poslovanja in možnost rasti na tem trgu.
Ključne besede: vstop na trg, Hrvaška, trgovina, ribiška oprema, tuja naložba
Objavljeno: 27.03.2017; Ogledov: 295; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

7.
PRAVNI ASPEKT EKONOMIČNOSTI URESNIČEVANJA PROMOCIJE IN KREPITVE ZDRAVJA NA DELOVNEM MESTU
Andreja Nabernik, 2016, diplomsko delo

Opis: Zdrav in zadovoljen človek pomeni večji doprinos za podjetje v katerem je zaposlen, hkrati je tudi večji doprinos za državo in družbo v celoti. V prvi vrsti je za svoje zdravje odgovoren vsak posameznik, a ker znaten del svojega življenja aktivna populacija preživi na delovnem mestu mora tudi delodajalec poskrbeti, da ohranja ter hkrati krepi zdravje svojih zaposlenih, ter tudi tako skrbi za optimizacijo produktivnosti in uspešnosti iz vidika zagotavljanja zdravju prijaznih delovnih pogojev. Država in družba, ki pa si od uspešnega gospodarstva obetata koristi in s tem povezan družbeni napredek morata, tako kot delodajalec stremeti k zdravi in zadovoljni aktivni populaciji. Vse omenjene stranke imajo na voljo instrumente, ki bi lahko povečale obseg in kvaliteto izvajanja ukrepov za promocijo zdravja na delovnem mestu, pa teh ne izkoriščajo v zadostni meri. Ob vseh teoretičnih dognanjih in spričo ne malo primerov dobrih praks na domačih in tujih tleh se delodajalci kot tudi država še vedno v premajhnem odstotku zavzemajo za dosledno in kvalitetno izvedbo ukrepov promocije in krepitve zdravja na delovnem mestu. Medtem, ko delodajalci zaradi slabe ozaveščenostiv problematiki vidijo le finančno obremenitev tudi država s spodbudami ne poseže dovolj globoko v zavest podjetij, da bi ta delovala na preventivi. Nizka ozaveščenost in primanjkljaj sredstev zavirata zavzetost pri zakonsko določenem uresničevanju programov promocije in krepitve zdravja na delovnem mestu. Dosledni izračuni in preudarna proučitev naložb in donosov pa vendarle kažejo, da bi morale vpletene strani, ki presegajo nacionalne okvire, aktivneje poseči na področje razvoja politik, ki bi od zaposlenega do podjetja, države in družbe na splošno, dvignile raven zavedanja pomena promocije in krepitve zdravja na delovnem mestu.
Ključne besede: promocija zdravja, delodajalec, delojemalec, država, družba, delovno mesto, naložba, donos, delovni pogoji, spodbude
Objavljeno: 27.09.2016; Ogledov: 743; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (580,45 KB)

8.
PLEMENITE KOVINE KOT OBLIKA NALOŽBE
Denis Štotl, 2016, diplomsko delo

Opis: Plemenite kovine so redki kovinski kemični elementi, ki jih najdemo v naravi in imajo visoko ekonomsko vrednost. Zaradi svojih posebnih lastnosti se množično uporabljajo v industriji, njihova prožnost, mehkost in sijaj pa so tudi razlogi, zakaj se uporabljajo za izdelavo nakita. Še pred dobrim desetletjem njihova uporaba v investicijske namene ni bila tako razširjena, kot je danes. Postajajo pomemben del naložbenega portfelja, njihovo investicijsko povpraševanje pa je prišlo do izraza v obdobju svetovne finančne krize. Plemenite kovine so skozi zgodovino dokazale, da so odličen hranilec vrednosti, zaščita premoženja in zaščita pred inflacijo ter da se še posebej dobro obnesejo v slabih gospodarskih razmerah, ko zaupanje v finančni sistem oziroma papirnato valuto pade. Investicijsko usmerjena sta predvsem zlato in srebro, medtem ko platina in paladij nekoliko manj in sta bolj znana kot industrijski kovini. Naložba v plemenite kovine nam nudi številne prednosti v obliki razpršitve portfelja, zasebnosti, likvidnosti in zaščite premoženja v negotovih razmerah, na drugi strani pa so tudi nekatere slabosti, kot so shramba fizičnih kovin, precejšno nihanje cene, špekulativna dejanja, zavajajoče informacije in dejstvo, da nimajo stalnega donosa. Obstaja več možnih načinov, kako investirati v plemenite kovine, lahko gre za nakup fizične oblike, ki je najpogostejši, ali pa v papirnati obliki, ki so podprte s fizičnimi kovinami, kot so ETF skladi, certifikati, računi, izvedeni finančni instrumenti. Vsaka oblika prinaša določene prednosti in slabosti, odločitev, v katero obliko želi posameznik investirati, pa temelji na njegovih osebnih ciljih, stališčih in izkušnjah. Papirnate oblike odpirajo večjo možnost špekulacij. Cene plemenitih kovin kotirajo na borzi in se spreminjajo vsako minuto. Dejavnikov, ki vplivajo na cene plemenitih kovin, je več, to so ponudba in povpraševanje, inflacija, splošno gospodarsko stanje, ameriški dolar, dejavnosti centralne banke ter obrestna mera. Obstaja določena korelacija med njimi in cenami plemenitih kovin. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. Prvi del opisuje splošne značilnosti plemenitih kovin, medtem ko je drugi del usmerjen v predstavitev plemenitih kovin kot eno izmed naložbenih priložnosti.
Ključne besede: Plemenite kovine, zlato, srebro, platina, paladij, naložba, cena
Objavljeno: 17.11.2016; Ogledov: 874; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

9.
Izračun vračilne dobe naložbe obstoječe male hidroelektrarne Vuhred
Alen Kolar, 2017, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Primarni namen projektnega dela je bil izračun vračilne dobe naložbe dejanske male hidroelektrarne Vuhred. V delu so opisani deleži proizvodnje in porabe električne energije v Sloveniji, tipi hidroelektrarn in njihovo delovanje in tipi turbin, ki se v slednjih uporabljajo. Ugotovitve kažejo, da bi se takšna ali podobna investicija povrnila v približno 14,3 leta. Vračilna doba sama po sebi ni izjemna, vendar nam bo kot dolgoročna investicija prinašala denar vsaj 50 let, verjetno pa še veliko dlje.
Ključne besede: Hidroelektrarna, izračun, vračilna doba, naložba
Objavljeno: 17.01.2018; Ogledov: 756; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (3,24 MB)

10.
Kriptovalute kot oblika špekulativne naložbe in ocena tveganosti na podlagi metode VaR
Denis Štotl, 2019, magistrsko delo

Opis: V zadnjem obdobju se zanimanje za kriptovalute zelo povečuje in te tako postajajo vse pogostejša tema debat, zlasti v finančnem svetu. Kriptovalute predstavljajo stičišče med tehnologijo in financami, saj imamo na eni strani novo revolucionarno tehnologijo blockchain, ki je glavni fundamentalni element delovanja kriptovalut in na drugi strani nek nov razred sredstev, ki pa odpira naložbene priložnosti. V magistrski nalogi je osredotočenost usmerjena predvsem na predstavitev naložbenega vidika kriptovalut. V prvem delu naloge opredelimo kriptovalute, njihov začetek in razvoj. Okvirno predstavimo tehnologijo blockchain in tri vodilne, največje kriptovalute bitcoin (BTC), ethereum (ETH) in ripple (XRP). Izpostavimo tudi prednosti in slabosti kriptovalut. Sledi prehod na naložbeni vidik. Trg kriptovalut je zelo dinamičen, volatilen in špekulativne narave. Razlogov, zakaj se posamezniki odločajo investirati v kriptovalute je več in ti segajo vse od špekulacij pa do dolgoročnih naložb, možnosti diverzifikacije portfelja, evforije. Infrastruktura, ki omogoča dostop oz. nakup kriptovalut ter trgovanje z njimi se še razvija in obstaja vedno več načinov, kje jih lahko posameznik kupi ali z njimi trguje. Glavni in najpogostejši način dostopa predstavljajo kriptoborze, obstajajo tudi razni kripto bankomati, trgovanje pa je omogočeno tudi z nekaterimi izvedenimi finančnimi instrumenti, kot so standardizirane terminsko pogodbe, CFD pogodbe ali pa se z njimi trguje na OTC trgu (trg prek okenc). Vsak od teh načinov ima določene prednosti in slabosti in te so izpostavljene skupaj s tem, na kaj morajo biti posamezniki previdni, ko uporabljajo te načine dostopa. Pomemben je tudi način hrambe kriptovalut in poznamo več vrst denarnic, njihova izbira je odvisna predvsem od lastnih preferenc posameznika, saj imajo te različne prednosti in slabosti, ki so v nalogi predstavljene. V nadaljevanju je izpostavljena vloga institucionalnih investitorjev in "hedge" skladov. Trenutno imajo večjo vlogo predvsem manjši "hedge" skladi. Sledi prikaz gibanja cene treh vodilnih kriptovalut, kjer smo izpostavili večja nihanja, opredeljeni pa so tudi glavni dejavniki, ki vplivajo na gibanje cene. Med temi so ponudba in povpraševanje, novice, FOMO in FUD, širše družbeno sprejemanje ter tehnološki napredek. V drugem, empiričnem delu naloge pa kvantitativno z uporabo znanih metod VaR (value at risk) in ES (expected shortfall) ocenimo tveganost naložb v izbrane kriptovalute in jih primerjamo z izbranimi tradicionalnimi finančnimi instrumenti. Prikazati smo želeli, za kako tvegane naložbe dejansko gre, ko govorimo o kriptovalutah v primerjavi s tradicionalnimi finančnimi instrumenti. Vse izbrane instrumente smo na podlagi izračunanih vrednosti v tabeli razvrstili po tveganosti. Rezultati so pokazali, da med skupinama prihaja do očitnih razlik, saj so izbrane kriptovalute na podlagi izračunanih vrednosti VaR in ES bistveno bolj tvegane od ostalih izbranih instrumentov. Skladno s tem smo tudi za namen preverjanja hipotez dokazali, da med skupinama obstajajo statistično značilne razlike.
Ključne besede: kriptovaluta, blockchain, bitcoin, ethereum, ripple, naložba, kriptoborza, ocena tveganosti, VaR (Value-at-Risk), ES (Expected Shortfall)
Objavljeno: 05.12.2019; Ogledov: 2; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici