| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 69
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Ključni kriteriji, ki vplivajo na odločitve kupcev za spletno nakupovanje : diplomsko delo
Bojana Jovašević, 2024, diplomsko delo

Opis: Izbira najbolj primernega izdelka ali storitve prek spleta je lahko izčrpen proces, saj je široka raznolikost izdelkov na spletnih straneh trgovcev lahko preobremenjujoča. V nadaljevanju je bilo veliko zanimanja za preučevanje prepoznavanje kriterijev, ki vplivajo na proces odločanja pri nakupovanju prek spleta. Zato smo v diplomski nalogi izvedli raziskavo in analizirali, v kolikšni meri določeni kriteriji, kot so lastnosti izdelka, ponudba izdelkov, varnost in zaupanje v spletno trgovino, ocene izdelkov, cena in popusti izdelka, ocene potrošnikov, uporabnost spletne trgovine, blagovne znamke, dostava in vračilo, vplivajo na odločitev o nakupu. Glede na dve različni starostni skupini smo ugotovili, kateri so najpomembnejši kriteriji, ki določajo odločitev o nakupu. To so: lastnosti izdelka, zaupanje v spletno trgovino, ocene izdelka, cena in popusti izdelka, dostopnost in enostavnost in ocene strank.
Ključne besede: spletno nakupovanje, spletna trgovina, kriteriji spletnega nakupovanja
Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

2.
Vpliv epidemije covid-19 na impulzivno nakupno vedenje
Ana Marija Zupanič, 2024, magistrsko delo

Opis: Impulzivno nakupovanje, opredeljeno kot nakupovanje, ki je nenačrtovano, nepremišljeno ter se zgodi kot posledica izpostavljenosti dražljajem, predstavlja kompleksen fenomen. Čeprav je konstrukt impulzivnega nakupovanja vsem dobro poznan, je velikokrat napačno interpretiran; prav tako ga je težko opredeliti z eno samo, celovito definicijo. Raziskovalci so enotni, da impulzivno nakupovanje vključuje tri ključne značilnosti tovrstnega vedenja: nakup je nenačrtovan, težko nadzorovan in spremljan s čustvenimi odzivi. Gre torej za obliko nakupnega vedenja, kjer dejanska potreba po izdelku ne igra ključne vloge. Ko v kompleksno enačbo impulzivnega nakupovanja vključimo še epidemijo covida-19, lahko kot rezultat opredelimo popolnoma nove razsežnosti impulzivnega nakupnega vedenja. Kljub preteklim izkušnjam z raznimi globalnimi dogodki je bila epidemija covida-19 popolnoma nova izkušnja za sodobno svetovno gospodarstvo in je predstavljala enega izmed hujših izzivov, ki je s seboj prinesel številne spremembe v vsakdanjem življenju posameznikov in posledično spremenil tudi njihove nakupovalne navade. Ekonomski, družbeni in politični pretresi so pri mnogih posameznikih vzbujali močna, negativna čustvena stanja, ki so jih izolacija, vladni odloki in ukrepi za preprečitev širjenja virusa le še podkrepili. Zmanjšanje gospodarskih aktivnosti in motnje dobavnih verig sta močno prizadeli fizične trgovine in storitveni sektor ter povečali prednost spletnih trgovcev, ki so se hitro prilagodili novim razmeram. S povečanjem spletne prisotnosti in uporabo ciljnega oglaševanja so dodatno pripomogli k povečanju impulzivnega nakupnega vedenja. Namen magistrskega dela je tako preučiti kompleksnost impulzivnega nakupnega vedenja v času epidemije covida-19 za boljše razumevanje vpliva te globalne krize na vedenje odjemalcev in doprinesti k razumevanju prilagodljivosti odjemalcev v spreminjajočemu se okolju.
Ključne besede: impulzivno nakupovanje, impulzivno nakupno vedenje, epidemija covida-19, vpliv epidemije na impulzivno nakupno vedenje, dejavniki impulzivnega nakupovanja.
Objavljeno v DKUM: 12.09.2024; Ogledov: 25; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

3.
Vpliv spletnih recenzij na nakupne namere odjemalcev
Manca Simetinger, 2024, magistrsko delo

Opis: Internetno elektronsko poslovanje hitro raste s širjenjem komercialnih spletnih mest in vse večjim izvajanjem spletnih transakcij s strani odjemalcev. Svetovni splet se kot nov marketinški kanal v mnogih pogledih razlikuje od tradicionalnih maloprodajaln. V današnjem hitro spreminjajočem se okolju morajo biti organizacije zelo fleksibilne in hitro prilagodljive na nenadne spremembe na trgu, saj lahko le tako ostajajo konkurenčne. Bistvenega pomena zanje predstavlja uspešna marketinška komunikacija z odjemalci, ki so ključnega pomena za obstoj katere koli organizacije na trgu. Poznavanje in uporaba spletnih recenzij lahko organizacijam pomaga pri izboljšanju njihovih izdelkov, povečanju ugleda blagovne znamke podjetja in doseganju novih odjemalcev. Spletne recenzije predstavljajo resnične izkušnje uporabnikov, ki potencialnim odjemalcem omogočajo vpogled v kakovost, vrednost in zanesljivost izdelka ali storitve, o kateri razmišljajo. S spletnimi recenzijami se odjemalci veliko bolj povežejo in poistovetijo kot z oglaševanjem, zato lahko imajo te bistven vpliv na njihove nakupne odločitve. To pomeni, da pozitivna spletna prisotnost organizacije ne glede na panogo prinaša mnogo prednosti in postaja ključni del oblikovanja blagovne znamke. V magistrskem delu smo podrobneje definirali in opisali spletne recenzije, opredelili njihovo relevantnost in učinkovitost v procesu odločanja odjemalca ter ugotovili, kako pomembno vlogo imajo te pri odjemalčevi izbiri za nakup izdelka ali storitve. Skozi nalogo smo raziskovali, kakšen namen imajo spletne recenzije, kako jih odjemalci zaznavajo ter kako pogosto se nanje zanašajo. Predvsem pa je bil poudarek na njihovi prepričljivosti in uporabnosti. Natančno smo preučili, kako poteka proces odločanja odjemalca in kakšen vpliv imajo spletne recenzije na nakupne namere odjemalcev. To smo podrobneje raziskali s pomočjo dosedanjih raziskav ter lastne analize, ki smo jo izvedli v nadaljevanju tega magistrskega dela. Rezultati analize so pokazali, da odjemalci v spletnih recenzijah najpogosteje zasledijo informacije o učinkovitosti izdelka ter da tiste odjemalce, ki menijo, da so spletne recenzije koristne, to spodbudi k nakupu izdelka oziroma storitve. Prav tako odjemalce stališča, ki so si jih ustvarili o spletnih recenzijah, spodbudijo k nakupu in so ob enem na splošno pozitivno povezana z njihovimi mnenji o koristnosti spletnih recenzij.
Ključne besede: spletne recenzije, nakupna namera, odjemalec, nakupovanje, vpliv
Objavljeno v DKUM: 23.04.2024; Ogledov: 269; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

4.
Trendi pri spletnem nakupovanju modnih izdelkov v študentski populaciji
Armina Dulić, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se osredotočam na modno industrijo. Začnem z modnimi trendi od modnih trendov prvih desetletij prejšnjega stoletja in nadaljujemo skozi časovnico vse do današnjih trendov. Spoznali bomo modne ikone, značilnosti in modne krike posameznih desetletij tako za ženske kot tudi za moške in otroke.
Ključne besede: Moda, modni trendi, spletno nakupovanje, vplivneži, študenti.
Objavljeno v DKUM: 18.04.2024; Ogledov: 275; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

5.
Vloga življenjskega sloga pri nakupu oblačil
Jan Stramec, 2024, magistrsko delo

Opis: Na podlagi teorije življenjskega sloga smo obravnavali vpliv življenjskega sloga na odjemalce in na njihove nakupe. Obravnavali smo impulzivne nakupe odjemalcev ter hedonistično in utilitarno motivacijo za nakupovanje. Impulzivni nakupi so nenačrtovani nakupi, ki jih odjemalec opravi brez prehodnega razmišljanja. Nanje poleg življenjskega sloga vpliva tudi motivacija za nakupovanje. V magistrski nalogi smo merili vpliv življenjskega sloga na odjemalčev nakup oblačil. Nalogo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo proučili pojme, kot so življenjski slog, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje in utilitarna motivacija za nakupovanje. V empiričnem delu naloge smo izvedli raziskavo, v kateri smo statistično zbirali in obdelovali podatke. Osredotočili smo se na vlogo življenjskega sloga odjemalcev pri nakupu oblačil. Ugotavljali smo, ali obstajajo razlike med impulzivnimi, hedonističnimi in utilitarnimi nakupi glede na življenjski slog odjemalca. Za merjenje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik. Na podlagi pridobljenih podatkov, zastavljenih hipotez in analize anketnega vprašalnika smo prišli do naslednjih spoznanj: Pri impulzivnih nakupih smo glede na življenjski slog odjemalca odkrili, da obstajajo razlike samo pri stremečih odjemalcih. Pri hedonističnih nakupih glede na življenjski slog odjemalca razlik nismo zaznali. Pri utilitarnih nakupih smo zaznali razlike pri izkušenih odjemalcih. Ugotovili smo le majhne razlike v zvezi z impulzivnim in utilitarnim nakupovanjem. Na podlagi tega smo lahko hipotezi, ki se navezujeta na impulzivno nakupovanje in utilitarno motivacijo za nakupovanje, delno potrdili. Hipotezo, ki se navezuje na hedonistično motivacijo za nakupovanje, pa smo zavrnili, saj nismo zaznali razlik glede na življenjski slog odjemalca.
Ključne besede: Življenjski slog, oblačila, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje, utilitarna motivacija za nakupovanje.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 291; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

6.
Analiza vpliva povečanega spletnega nakupovanja na paketne storitve: primer Pošte 3102 Celje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Mediha Durić, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali, kako je povečano spletno nakupovanje vplivalo na poštne storitve, predvsem na paketne. Za primer smo vzeli Pošto 3102 Celje. Spletno nakupovanje je ob razcvetu globalizacije in internetne prodaje doživelo povečanje tudi med slovenskimi e-kupci. V teoretičnem delu naloge smo opredelili spletno nakupovanje, opisali navade slovenskih e-kupcev in v nadaljevanju analizirali spletno nakupovanje v Sloveniji med letoma 2018 in 2022. Predstavili smo Pošto Slovenije in njene storitve na področju paketnih pošiljk, podrobno smo opisali, kako poteka delo s paketi na Pošti 3120 Celje ter analizirali količino sprejetih in dostavljenih paketov v obravnavanem obdobju. Ugotovili smo, da je povečano spletno nakupovanje prineslo tudi porast količine paketnih pošiljk na Pošti 3102 Celje, kar je za seboj potegnilo tudi težave. Kot rešitev smo predlagali večjo vključenost alternativnih načinov prometa s paketnimi pošiljkami. Tu imamo v mislih predvsem večje število PS Paketomatov in paketnikov Direct4me na dostavnem območju Pošte 3120 Celje, kar bi vsekakor razbremenilo paketne pismonoše pri dostavi pošiljk.
Ključne besede: spletno nakupovanje, paket, Pošta 3102 Celje, dostava, PS Paketomat
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 289; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

7.
Varnost in zasebnost pri spletnem nakupovanju z vidika potrošnikov
Eva Borec, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bilo preučiti varnost in zasebnost potrošnikov pri spletnem nakupovanju. Ker je spletno nakupovanje močno naraslo zadnja leta, so se na spletu pojavile množične prevare, te smo podrobneje opisali v diplomskem delu. Namen je opozoriti kupce glede varnosti in zasebnosti pri spletnem nakupovanju, da bi se zavarovali pred morebitnimi spletnimi prevarami. Tekom diplomskega dela smo uporabili naslednji metodi: metoda deskripcije (s katero smo opredelili osnovne pojme ključne za razumevanje obravnavane tematike) ter metodo analize. Opravili smo kvantitativno raziskavo – anketo. V zaključnem delu smo odgovarjali na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zastavili pred izvedeno raziskavo. Na podlagi tega smo prišli do zaključka, da obstajajo nekatere razlike glede zasebnosti in varnosti pri spletnem nakupovanju med starejšimi in mlajšimi potrošniki. Priporočili bi, da bi se podobne raziskave izvajale redno vsaj 1x letno, saj bi s tem dobili pogled kako se mnenja različnih starostnih skupin razlikuje skozi leta.
Ključne besede: spletno nakupovanje, potrošnik, spletne prevare, varnost, zasebnost
Objavljeno v DKUM: 01.12.2023; Ogledov: 435; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

8.
Izdelava spletne trgovine ročno izdelanih igrač
Anja Frantar, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na razvoj spletne trgovine. Trgovci s fizičnimi trgovinami vse pogosteje prehajajo na splet, da ohranjajo konkurenčnost. Uvod zajema kratek pregled teoretičnega vsebine, ki zajema prehod na splet ter načrtovanje in vzpostavitev spletne trgovine v nekaj korakih. Poleg tega je nekaj pozornosti namenjene tudi prodaji prek Facebooka, ki za maloprodajna podjetja postaja vse bolj priljubljena platforma za prodajo. Omogoča namreč hitro vzpostavitev trgovino in omogoča hiter začetek prodaje. Drugi del diplomskega dela pa predstavlja praktični del, kjer je prikazana izdelava spletne trgovine ročno izdelanih igrač. Želeli smo izgraditi spletno trgovine za podjetje, ki je doslej svoje izdelke prodajalo le prek objav na Facebooku in Instagramu. S pomočjo platforme Wordpress in vtičnika, namenjenega izgradnji spletnih trgovin, WooCommerc-a. Ustreznost spletne trgovine smo ocenili s SWOT analizo.
Ključne besede: spletna trgovina, digitalizacija, razvoj spletne trgovine, spletno nakupovanje
Objavljeno v DKUM: 01.08.2023; Ogledov: 668; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

9.
Odnos mladih do spletnega nakupovanja
Sara Hegler, 2023, diplomsko delo

Opis: V enaindvajsetem stoletju postaja spletno nakupovanje vse bolj priljubljeno, saj vedno več ljudi nakupuje preko spleta s svojimi pametnimi telefoni in drugimi digitalnimi napravami. Mladi so kljub nižji kupni moči pomemben del potrošniškega trga. Za trgovce je pomembno, da razumejo potrebe in želje mladih ter se prilagodijo njihovemu nakupnem vedenju, da bi zagotovili najboljšo možno izkušnjo nakupovanja in pritegnili mlade potrošnike k svojim izdelkom in storitvam. Namen te diplomske naloge je preučiti odnos mladih do spletnega nakupovanja. Ta naloga raziskuje spremenljivke, ki vplivajo na spletno nakupovanje pri mladih potrošnikih, in sicer spol, starost, zaposlitev, mesečni razpon sredstev, pomembnost različnih motivatorjev za nakup, vpliv medijev … Posebej nas je zanimalo, kako se odnos mladih razlikuje glede na spol, starost in vpliv epidemije kovida-19 na spletno nakupovanje. Izvedli smo spletno anketo in analizirali zbrane podatke. Empirične ugotovitve te študije kažejo, da so moški bolj nagnjeni k spletnemu nakupovanju in preko interneta nakupujejo večkrat kot ženske. Ženske pogosteje nakupujejo oblačila, čevlje, dodatke in kozmetiko, lepotne izdelke ali izdelke za sprostitev, moški pa računalnike, mobilne naprave, elektroniko in izdelke za šport, hobi ali vrt. Med mladimi generacijami ni statistično pomembnih razlik, opažamo pa, da starejše generacije dajejo več prednosti spletnemu nakupu pred fizičnemu in jim je bolj pomembna hitrost nakupa. Mlajše generacije dajejo prednost spletnemu nakupu zaradi nižjih cen in širše izbire. Nanje imajo večji vpliv za spletne nakupe različna družbena omrežja, priporočila družine, prijateljev ali različni influencerji oziroma ambasadorji. Poleg tega lahko zaključimo, da je epidemija kovida-19 vplivala na povečanje obsega spletnega nakupovanja.
Ključne besede: spletno nakupovanje, mladi potrošniki, e-poslovanje, odnos potrošnikov, spletna trgovina
Objavljeno v DKUM: 06.06.2023; Ogledov: 738; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

10.
Vpliv pandemije koronavirusa na spletno nakupovanje
Maja Šušteršič, 2023, magistrsko delo

Opis: Spletno nakupovanje je oblika elektronskega poslovanja, ki omogoča odjemalcem nakupovanje izdelkov ali storitev preko interneta z uporabo spletnega brskalnika ali mobilne aplikacije. Rast spletnega nakupovanja v zadnjih letih spodbujajo številni dejavniki, vključno s pandemijo koronavirusa. Pandemija je v državah po svetu povzročila uvajanje strogih ukrepov za zajezitev koronavirusa, ki so zajemale popolno zaprtje držav (lockdown), karantene, prepovedi potovanj, delo na domu, pa tudi zapiranje številnih neživilskih prodajaln. Vse to je po eni strani povzročilo velike izgube v gospodarstvu, po drugi strani pa pospešeno digitalizacijo in uporabo spletnega nakupovanja. Pandemija je močno zaznamovala nakupno vedenje odjemalcev, predvsem med prvim valom pandemije. Prebivalstvo vsake države se je na začetek pandemije odzvalo s kopičenjem zalog, pojavilo se je večtedensko panično nakupovanje. To se je najbolj odražalo pri izdelkih, kot so maske, razkužila, antiseptiki, zdravila proti prehladu in gripi, prav tako pa so začeli kopičiti živila za domačo shrambo, kot so trajno mleko, sladkor, riž, kvas, testenine, toaletni papir in različna konzervirana hrana. Odjemalci so zaradi pandemije manj pogosto hodili v trgovine in so se trudili nakupovati v trgovinah, kjer je bilo manj gneče in ob urah, ko je bilo v trgovinah manj ljudi. Številni so skrajšali tudi nakupovalni čas, da bi opravili nakup čim hitreje. Nekateri odjemalci so zaradi pandemije začeli uporabljati samopostrežne blagajne, izkazali pa so tudi preferenco do brezstičnih načinov plačila (kreditna kartica, mobilno plačevanje). Pandemija je vplivala tudi na t. i. taktilno sposobnost odjemalcev, torej potrebo odjemalcev po tem, da si izdelke ogledajo, se jih dotikajo, vonjajo ali jih okušajo. Krizne razmere pogosto prekinejo vsakodnevne nakupovalne rutine, kar odpira prostor za preizkušanje novih praks in njihovo preoblikovanje, kar je pri marsikaterem odjemalcu vodilo k spletnemu nakupovanju. Med pandemijo so začeli odkrivati spletno nakupovanje starejši in digitalno manj vešči odjemalci. Evropska spletna maloprodaja se je leta 2020 povečala za 31 odstotkov. V državah, kjer je bil izbruh koronavirusa najhujši, kot na primer v Španiji in Italiji, se je spletna prodaja še bolj drastično povečala. Najvišja rast spletnih naročil je bila dosežena aprila 2020, pred koncem prvega vala pandemije. Po koncu prvega vala, ko je bilo večinoma konec splošnega zaprtja držav, se je spletna nakupovalna aktivnost pričela zmanjševati, kljub temu pa je še zmeraj dosegala veliko višjo raven kot v začetku letu 2020, pred pričetkom pandemije. Pri spletnem nakupovanju so največji premik naredili odjemalci v razvijajočih se gospodarstvih. Največje število med aktivnimi spletnimi kupci, ki opravijo najmanj en spletni nakup vsaka 2 meseca, se je od pričetka pandemije koronavirusa zaznalo v kategoriji kozmetike in osebne nege, digitalne zabave, hrane in pijače ter mode in modnih dodatkov. Največja rast aktivnih spletnih kupcev zaradi vpliva pandemije koronavirusa pa se je izkazala v sektorju izdelkov za IKT tehnologijo, farmacevtskih izdelkov, orodja in pripomočkov za vrtnarjenje ter izobraževanja in spletnih tečajev. V sklopu empirične raziskave smo ugotovili, da ima večina odjemalcev pozitiven odnos do spletnega nakupovanja, prav tako pa je večina odjemalcev zadovoljnih s spletnim nakupovanjem. Ob koncu smo potrdili tudi dejstvo, da je pandemija koronavirusa pri odjemalcih za več kot 50 % povečala obseg spletnega nakupovanja, vendar pa pandemija ni vplivala na večje zadovoljstvo odjemalcev s spletnim nakupovanjem.
Ključne besede: spletno nakupovanje, zadovoljstvo odjemalcev, vpliv pandemije koronavirusa na nakupno vedenje odjemalcev, vpliv pandemije koronavirusa na spletno nakupovanje
Objavljeno v DKUM: 17.03.2023; Ogledov: 999; Prenosov: 234
.pdf Celotno besedilo (5,66 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici