| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
TRGOVSKA ZNAMKA NATUR PUR
Katja Šmalc, 2010, diplomsko delo

Opis: Vsako trgovsko podjetje se zaveda, da bo na konkurenčnem trgu uspešno le, če mu bo uspelo zadovoljiti dva pomembnejša dejavnika, in sicer: identificirati in zadovoljiti želje ter potrebe kupcev ter doseči čim večji dobiček. Trgovsko podjetje mora zato biti inovativno pri izbiri tržnih inštrumentov, če želi doseči enega ključnih ciljev vsake organizacije, tj.povečanje prodaje in dobička. Eno novejših orodij necenovne konkurence je uvedba trgovske blagovne znamke (TBZ). Blagovna znamka kot pomemben vir premoženja podjetja postaja v zadnjem času vse bolj cenjena tudi med slovenskimi podjetji, saj ta ugotavljajo, da lahko prek oblikovanja močne identitete blagovne znamke gradijo na mreži zvestih kupcev. Raznovrstna ponudba izdelkov, ki zadovoljuje enake potrebe, kaže na izjemen pomen blagovne znamke, s katero se porabnik identificira. To so v zadnjem času spoznali tudi trgovci, ki so začeli za razliko od generičnih znamk, katerih glavni cilj je bil dobiček trgovca, uvajati pravo trgovsko blagovno znamko, s katero so povečali ugled trgovini, izboljšali dobičkonosnost poslovanja in pridobili večji delež porabnikov. Na trgovske blagovne znamke lahko gledamo kot na običajne blagovne znamke proizvajalcev, s to razliko, da je prodaja trgovskih blagovnih znamk omejena na trgovine, po katerih te znamke nosijo ime. Prav tako sodi v portfolijo enotne trgovske blagovne znamke množica zelo različnih proizvodov, česar pri proizvajalcih nismo navajeni. Trgovske blagovne znamke so edini izdelki v trgovini, kjer se trgovci samostojno odločajo o kakovosti, embalaži in maloprodajni ceni, kar je pri standardnih blagovnih znamkah v domeni proizvajalca. V diplomski nalogi so prikazane pomembnosti blagovne znamke na splošno in za konkretno trgovsko podjetje Spar. Podjetje se je odločilo za uvedbo lastne blagovne znamke Natur pur, da si zagotovi boljši položaj na trgu. Poleg tega je želelo izkoristiti prednosti lastne blagovne znamke, kot so večja razlika v ceni, večji asortiman, večja prepoznavnost in zvestoba kupcev, boljši nadzor nad prodajo, večja pogajalska moč do dobaviteljev in posledično večji ugled. Podjetje Spar je s pravilno zasnovano strategijo postopnega širjenja izdelkov Natur pur doseglo zastavljene cilje.
Ključne besede: Blagovna znamka, trgovska blagovna znamka, identiteta, pozicioniranje, ustvarjanje blagovnih znamk, nakupno odločanje, Spar, trgovska znamka Natur pur
Objavljeno: 12.11.2010; Ogledov: 1566; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

2.
VZPODBUJANJE UPORABNIKOVIH NAKUPNIH ODLOČITEV PRI OSEBNI PRODAJI POSTELJNIH LEŽIŠČ
Eva Paluc, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom »Vzpodbujanje uporabnikovih nakupnih odločitev pri osebni prodaji posteljnih ležišč« vsebuje zaznavanje, definiranje, preučevanje, analiziranje in razreševanje problemov osebne prodaje izdelkov na slovenskem trgu. Raziskava je usmerjena k iskanju rešitev za uspešno funkcioniranje osebne prodaje, ki jo izvaja manjše trgovsko podjetje; s koriščenjem stacionarnih telefonov, pisnega vabljenja in organiziranih predstavitev izdelka v neposredni bližini izbranih potencialnih kupcev. Zahteva po razreševanju problemov učinkovitosti vplivanja na nakupno odločanje potencialnih kupcev izhaja iz dilem in predpostavk o vprašljivosti ali utemeljenosti uporabe osebne prodaje izdelkov; z vidika ekonomičnosti, rentabilnosti in moralnosti poslov. Iz strokovne literature povzeta spoznanja, dejstva, rešitve in predloge smo uporabili za primerjavo z anketno pridobljenimi podatki in obdelanim gradivom iz baze podatkov podjetja. Pomemben dosežek tega magistrskega dela je: preveritev izbire ustrezne prodajne poti, utemeljitev izbranega načina osebne prodaje, razgrnitev vplivnih dejavnikov na nakupno odločanje potencialnih kupcev, kritična ocena motiviranja prodajnega osebja, preučitev zahtev po funkcionalni ustreznosti izdelka, preveritev uspešnosti telefonskega nagovarjanja potencialnih kupcev in analiza rezultatov anketiranja kupcev posteljnih ležišč. Dosežek z največjo uporabno vrednostjo je raziskava, za katero smo obdelali anketno zbrane in v podjetju razpoložljive podatke. Postavljene hipoteze smo potrdili ali zavrnili na osnovi izračunov: retrospektivne analize udeležbe na organiziranih predstavitvah izdelka, povprečne vrednosti in diskriminantne analize rezultatov anketiranja potencialnih kupcev, primerjalne analize dajanja prednosti določenim načinom nakupovanja izdelkov in odzivnosti dosedanjih kupcev na akcijsko ponudbo drugega izdelka. Rezultati raziskave dopuščajo nedvoumne odgovore na zastavljena vprašanja. Omogočajo sprejetje predlaganih ukrepov za prilagoditev nišne osebne prodaje izdelkov novodobnim tržnim pogojem. Izpostavljajo zahtevo po uveljavitvi učinkovitejših dejavnikov vzpodbujanja uporabnikovih nakupnih odločitev.
Ključne besede: nakupno odločanje, vplivni dejavniki, osebna prodaja izdelkov, odzivnost potencialnih kupcev, funkcionalna ustreznost izdelka, motiviranje prodajnega osebja
Objavljeno: 03.04.2012; Ogledov: 1512; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

3.
ANALIZA IN ZADOVOLJSTVO POTROŠNIKOV PODJETJA TELEKOM SLOVENIJE D.D.
Jure Ogrin, 2012, diplomsko delo

Opis: Uspeh podjetja se kaže v upoštevanju želja potrošnikov. Ker je potrošnik vsaka fizična oseba, ki pridobiva ali uporablja blago oz. produkte ter storitve za namene izven njene poklicne ali pridobitne dejavnosti, moramo upoštevati tudi potrošnikovo odločitev, ki pa je, ali ostane zvest določenemu podjetju, ali pa preide h konkurenčnemu ponudniku. Za obstoj podjetja na trgu so zelo pomembni obstoječi potrošniki, saj lahko, preko rednega spremljanja zadovoljstva, podjetja pravočasno reagirajo, popravijo oz. si utrdijo svoj položaj na trgu. Prav tako v današnjem času, kjer je konkurenca močno prisotna, podjetja želijo razviti nove metode pristopa k strankam. Svoje produkte in storitve želijo predstaviti širšem okolju potrošnikov in si s svojo blagovno znamko zagotoviti vodilno mesto na trgu.
Ključne besede: Nakupno vedenje in odločanje potrošnika, zadovoljstvo, vrednota, storitev, zvestoba, blagovna znamka.
Objavljeno: 24.10.2012; Ogledov: 1163; Prenosov: 247
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

4.
DEJAVNIKI, KI VPLIVAJO NA POTROŠNIKA PRI NAKUPU AVTOMOBILA
Tadeja Vidic, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se posvetili potrošniku in njegovim potrebam, ki smo podrobneje opisali, saj so ključne za motiviranje ekonomskega obnašanja. Predvsem podjetja morajo slednje dobro poznati, saj morajo vnaprej predvideti, v katero smer bo šel razvoj. Zagotavljati morajo zadostne količine dobrin, ki so jih potrošniki pripravljeni kupiti in bi jih s primernim trženjem tudi kupili. Opredelili smo različne oblike in vloge potrošnika pri nakupovanju, opisali smo proces nakupnega odločanja in posamezne dejavnike, ki nanj vplivajo. Ti so: izdelek in njegova kakovost, blagovna znamka, somatski markerji, cena, pomen in pomembnost oglaševanja ter trženja, slovenski nacionalni karakter kot marketinški dejavnik, puščanje odprtih možnosti, vpliv okolja in modne muhe, poreklo izdelka, prodajno mesto ter ponakupne aktivnosti. Opredelili smo tudi dejavnike, ki na samo potrošnjo vplivajo negativno. S pomočjo opredeljenih dejavnikov v teoretičnem delu smo sestavili anketni vprašalnik, s katerim smo preverili, kateri izmed posameznih dejavnikov imajo na potrošnike največji oziroma najmanjši vpliv. Postavili smo hipotezo, ki smo jo preverili s pomočjo statističnih orodij. Med preverjanjem vpliva različnih dejavnikov, nas je zanimalo tudi, ali obstajajo razlike glede na spol in starost vprašanih.
Ključne besede: potrošnik, nakupno odločanje, dejavniki nakupnega odločanja
Objavljeno: 24.07.2013; Ogledov: 1198; Prenosov: 413
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

5.
POMEN ZADOVOLJSTVA POTROŠNIKOV ZA USPEŠNOST PODJETJA
Katarina Šalić, 2013, diplomsko delo

Opis: Podjetja želijo biti uspešna, za to pa največ lahko naredijo sama s spremljanjem zadovoljstva svojih kupcev in prilagajanjem njihovim potrebam. Zadovoljne stranke so tiste stranke, ki se vračajo v isto podjetje vedno znova. Poleg tega pa ravno te stranke skrbijo tudi za dobro promocijo. Seveda, če govorimo o zadovoljnih strankah. Zato je potrebno čim bolje prilagoditi svoj prodajni program, urediti prodajne in razstavne prostore in ponuditi ugodno ceno, da se stranke počutijo dobro in poskrbeti, da se vračajo. Podjetja morajo sama poskrbeti tudi za to, da poznajo vse procese, ki potekajo v fazah nakupnega odločanja. Le tako lahko posamezno fazo najbolje izkoristijo in vplivajo že na prednakupno vedenje kupca oziroma potrošnika in tudi kasneje, da znajo pravilno poskrbeti za ponakupno obravnavo stranke. Pomembno je, da so zaposleni dobro strokovno usposobljeni, poleg tega pa imajo razvite odlične komunikacijske sposobnosti in razumevanje za stranke. To lahko dosežemo le tako, da kader stalno izobražujemo in poskrbimo za dobro počutje. Kajti ravno zaposleni so tisti, ki imajo prvi stik s kupcem, in mi moramo poskrbeti, da je le ta čimbolje izkoriščen in prijeten za samo stranko. Zadovoljna stranka pomeni dolgoročno uspešno podjetje.
Ključne besede: Zadovoljstvo strank, zvestoba strank, uspešnost podjetja, storitve, nakupno odločanje.
Objavljeno: 17.09.2013; Ogledov: 1246; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

6.
ZAZNANO TVEGANJE PRI ODLOČANJU O NAKUPU IZDELKA
Maja Gjerkeš, 2014, diplomsko delo

Opis: Določeno stopnjo tveganja doživi prav vsak posameznik, ko se določa o nakupu izdelkov ali storitev. Ali je ta stopnja nizka ali visoka, pa je odvisno od vrste dejavnikov, ki vplivajo na naše nakupne odločitve. Dejavniki, ki vplivajo na vedenje odjemalcev so psihološkega in socialnega izvora. Torej na posameznike kot odjemalce na eni strani vpliva vrsta dejavnikov kot so zaznavanje, učenje in spomin, motivacija, stališča, osebnost, odnos do stvari in storitev ter na drugi strani okolje in kultura, skupine in družbeni mediji, gospodinjstva in organizacije.
Ključne besede: Zaznano tveganje, vedenje odjemalcev, nakupno odločanje, nakupni proces, zaznavanje, odjemalec.
Objavljeno: 05.12.2014; Ogledov: 607; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (781,59 KB)

7.
VPLIV OGLAŠEVANJA NARAVNE KOZMETIKE NA NAKUPNE ODLOČITVE POTROŠNIKOV OSREDNJE SLOVENSKE REGIJE
Tina Hribar, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo predstavili dejavnike, ki vplivajo na nakupne odločitve potrošnikov pri nakupu izdelkov iz naravne kozmetike. Vsi izdelki, ki imajo oznako »naravno« danes veljajo za boljše, saj so človeku in okolju prijazni. Skozi leta se je vse bolj krepila ozaveščenost o zdravemu načinu življenja in o izdelkih, ki so dobri za okolje, prav tako pa za človekovo zdravje. Isto velja pri naravni kozmetiki, saj zagotavlja boljše učinke kot ostali konvencionalni kozmetični izdelki, saj so pridelani iz naravnih sestavin, večina pa jih vsebuje tudi sestavine, ki so naravno pridelane, brez pesticidov in ostalih kemikalij. V diplomskem delu nas je predvsem zanimalo, kako dobro potrošniki poznajo dejstva o naravni kozmetiki, ali se naravne kozmetike poslužujejo in kaj vpliva na njihovo nakupno odločitev. Prav tako pa nas je zanimalo, ali je ponudba naravne kozmetike na slovenskem trgu zadostna. V teoretičnem delu smo opredelili pojme oglaševanje, potrošnik in naravna kozmetika, ti pa so bili nek temelj za raziskavo, ki smo jo izvedli v empiričnem delu. Ugotovili smo, da potrošniki poznajo naravno kozmetiko in da je količina naravne kozmetike na slovenskem trgu zadostna. Prav tako smo ugotovili, da ženske pri nakupu bolj upoštevajo nasvet prodajalke in da na nakupno odločitev predvsem vplivajo sestavine samega izdelka bolj kot samo oglaševanje. Težava se pojavi pri ceni in nezaupanju v same sestavine izdelka, zato bi morali proizvajalci nekako pridobiti zaupanje kupcev in poenotiti cene izdelkov.
Ključne besede: oglaševanje, potrošnik, nakupno odločanje, nakupno vedenje, naravna kozmetika
Objavljeno: 27.03.2015; Ogledov: 909; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

8.
POMEN PRODAJNEGA OKOLJA PRI NAKUPNIH ODLOČITVAH POTROŠNIKOV
Tadeja Skubic, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: Zaradi prenasičenosti trga morajo podjetja oziroma prodajalne, ki želijo ostati konkurenčne na svojem področju, stremeti k zadovoljevanju vse večjih potreb in zahtev svojih odjemalcev. Na nakupne odločitve potrošnikov prodajalne vplivajo s primarno opremljenostjo, dobro predstavitvijo izdelkov, prijetnim vzdušjem, preglednostjo in strokovno usposobljenim osebjem. Prodajno okolje mora na potrošnike narediti pozitiven vtis in ga s tem spodbuditi k nakupu.
Ključne besede: Prodajno okolje, prodajno osebje, nakupno odločanje, zadovoljstvo
Objavljeno: 09.09.2015; Ogledov: 431; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

9.
Pregled in analiza etiket piva mikro-pivovarn v Sloveniji
Ana Vrezner, 2017, diplomsko delo

Opis: Z diplomskim projektom želimo pojasniti kaj to etiketa sploh je ter kakšna je njena uporabna vrednost, po čem se etikete mikro-pivovarjev v Sloveniji med seboj razlikujejo, v čem so si podobne in kaj jih naredi edinstvene.
Ključne besede: Etiketa, pivo, mikro-pivovarna, obrtna pivovarna, vedenje potrošnikov, nakupno odločanje.
Objavljeno: 23.11.2017; Ogledov: 224; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (2,84 MB)

10.
PRIMERJAVA VPLIVA NAKUPNIH DEJAVNIKOV PRI IZBIRI PIŠČANČJEGA MESA MED SLOVENIJO IN ALBANIJO
Albert Krasnić, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Proizvodna podjetja danes delujejo v zelo dinamičnem okolju, kjer se v boju s konkurenco morajo truditi za naklonjenost slehernega kupca. Slednji so vpeti v poslovanje podjetja kot nikoli prej. Informacije o podjetju in njegovih izdelkih pridobivajo na spletnih straneh podjetja, preko družabnih omrežij, QR kod, s katerimi so izdelki opremljeni, skratka spremljajo vsaki korak podjetja in napak zlahka ne oprostijo. Porabniki postajajo čedalje bolj ozaveščeni glede sestavin izdelka in v želji za zdravim prehranjevanjem skrbno pazijo, kaj kupujejo. Zato morajo podjetja poznati nakupne navade svojih ciljnih skupin porabnikov še preden začnejo razvijati izdelke za zadovoljevanje njihovih potreb, saj jim bo to zagotovilo dolgoročen obstoj na trgu. V magistrski nalogi s pomočjo tuje in domače znanstvene in strokovne literature uvodoma predstavimo potek nakupnega procesa, opredelimo vrste nakupnega odločanja ter podrobneje opišemo dejavnike, ki vplivajo na nakupno odločitev porabnikov piščančjega mesa. Za namen raziskave se predelimo za pet nakupnih dejavnikov, ki jih podrobneje preučimo, saj na osnovi lastnih dolgoletnih izkušenj na področju trženja perutninskega mesa in izdelkov menimo, da so le-ti dejavniki najbolj relevantni za našo raziskavo. Izbrane nakupne dejavnike: ceno, kakovost, državo porekla, embalažo in rok trajanja smo predstavili v poglavju 3.6 in s pomočjo opravljenih raziskav iz tega področja ocenili njihov vpliv na nakupno odločanje porabnikov prehrambnih izdelkov. Ker smo želeli ugotoviti pomembnost obravnavanih dejavnikov pri nakupnem odločanju porabnikov piščančjega mesa, smo izvedli kvantitativno raziskavo na primeru dveh držav. Odločili smo se za državo z višjim življenjskim standardom, članico EU, in državo z nižjim življenjskim standardom, ki jo uvrščamo med tretje države. V model raziskave smo vključili porabnike piščančjega mesa iz Slovenije in Albanije. Raziskavo smo omejili na prestolnici obravnavanih držav in jo izvedli s pomočjo vprašalnika na priložnostnem vzorcu porabnikov v sklopu nakupovalnih centrov v času izvajanja degustacij/promocij. Vzorec nam predstavljajo osebe od 18 do 65 let, zajel pa je 200 raziskovalnih enot, od teh po 100 iz vsake države. Za potrebe raziskave smo postavili pet hipotez. Rezultati raziskave pokažejo večjo pomembnost cene med albanskimi porabniki piščančjega mesa, saj so zaradi nižjega družinskega budžeta cenovno bolj občutljivi. Izkazalo se je, da je tudi kakovost pomembnejša za albanske porabnike piščančjega mesa, saj le-ti zaradi poplave nizkocenovnega piščančjega mesa vprašljive kakovosti pred nakupno odločitvijo skrbno preučijo alternative. Pri ugotavljanju pomembnosti za nakupni dejavnik poreklo piščančjega mesa smo pridobili podatke, ki ukazujejo na večjo pomembnost tega dejavnika med slovenskimi porabniki piščančjega mesa, saj si slovenski porabniki zaradi večje osveščenosti želijo kupovati kontrolirano meso domačega porekla. Pridobljeni podatki za nakupni dejavnik embalaža razkrivajo nekoliko nižjo pomembnost tega dejavnika pri slovenskih porabnikih, saj ti bolj kot sami privlačnosti embalaže pozornost posvečajo interaktivnemu odnosu s podjetjem v obliki direktnih sporočil, ki jih podjetje preko embalaže sporoča. Nazadnje smo ugotavljali pomembnost nakupnega dejavnika rok trajanja, pri katerem se je izkazalo, da so bila naša predvidevanja pravilna, saj je ta dejavnik pomembnejši za slovenske porabnike piščančjega mesa. Slovenski porabniki so bolj ozaveščeni nakupovalci piščančjega mesa in skladno s tem tudi bolj pozorni na rok trajanja izdelka. Na osnovi ugotovitev iz opravljene raziskave pomembnosti nakupnih dejavnikov pri izbiri piščančjega mesa smo izdelali zasnovo strategije trženja piščančjega mesa. Menimo, da smo s pridobljenimi podatki odgovorili na vsa zastavljena vprašanja in da pričujoča raziskava predstavlja dober prispevek k razumevanju nakupnega vedenja slovenskih in albanskih porabnikov piščančjega mesa.
Ključne besede: nakupno odločanje, nakupni proces, nakupni dejavniki, piščančje meso, Slovenija, Albanija.
Objavljeno: 30.05.2016; Ogledov: 537; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici