| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza nakupnih dejavnikov na primeru obiska nogometne tekme
Andraž Velkavrh, 2020, diplomsko delo

Opis: Številne obveznosti in dolžnosti krojijo naš način življenja, zato je sprostitev za vsakega izmed nas izrednega pomena. Eden od načinov sprostitve je zagotovo šport. Veliko ljudi se z njim ukvarja aktivno, bodisi rekreativno bodisi profesionalno, mnogi pa ga spremljajo pasivno, na primer prek televizijskih zaslonov ali v živo. Nogomet je prvovrstni primer športa, ki je popularen povsod po svetu, ter medijsko in ekonomsko odlično podprt. Obiskovanje nogometnih tekem predstavlja za nogometne navdušence strast, radost, zadovoljstvo in nepozabne spomine. Kljub temu ni vse tako idealno, saj nogometni funkcionarji opažajo, da primanjkuje ljudi na nogometnih stadionih. Nakupnih dejavnikov, ki vplivajo na ogled nogometnih tekem, je ogromno, na primer cene, kvaliteta nogometnih tekem, infrastruktura, vreme, lokacija, rezultati ter pripadnost določenemu klubu. V prvem delu diplomskega projekta (tj. teoretični del) se bomo osredotočali predvsem na marketinško teorijo. Najprej bomo spoznali marketinški splet (4P), in sicer izdelek, ceno, marketinško komuniciranje ter marketinške poti. Spoznali bomo tudi nakupni proces ter njegovih 6 faz – od prepoznavanja potreb do ponakupnega vedenja. Odjemalčevo vedenje bomo podrobneje predstavili kasneje, ko bomo govorili o psiholoških, osebnih, kulturnih in družbenih dejavnikih, ki nanj vplivajo. V praktičnem delu bomo spoznali vprašalnik, ki smo ga uporabili za našo raziskavo. Odkrivali smo tiste dejavnike, ki vplivajo na obiskovanje nogometne tekme. Kaj je tisto, kar ljudi privabi na tekmo, ter obratno, kaj jih odbija od le-te. Izkazalo se je, da je najpomembnejši dejavnik sama vsebina tekme, kvaliteta tekme, nenazadnje je pomembno tudi, ali gre za derbi ali ne. V zaključku bomo pregledali zastavljene hipoteze, jih potrdili oziroma zavrgli ter predlagali, kako zmanjšati problem nizke udeležbe na nogometnih prizoriščih.
Ključne besede: nogomet, marketinški splet, nakupni proces, odjemalčevo vedenje, vprašalnik, nakupni dejavniki
Objavljeno: 07.01.2021; Ogledov: 184; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

2.
Analiza dejavnikov nakupnega odločanja ob nakupu papirnatih izdelkov
Maša Vižintin, 2018, magistrsko delo

Opis: Na izbiro in nakup izdelka vpliva veliko število dejavnikov, ki se razlikujejo pri vsakem posamezniku, zato je njihovo vlogo in pomembnost težko preučevati. Hkrati pa za tržnike predstavljajo izjemno pomemben pokazatelj potrošnikovega vedenja ob nakupu izdelka določene kategorije. Da bi potrošnikovo obnašanje lažje razumeli, so tržniki razvili model procesa nakupnega odločanja, ki nam pomaga pri prepoznavanju specifik vedenja potrošnikov pri nakupu izdelkov. Na podlagi tega so opredelili tudi različne vrste potrošnikovega vedenja ter določene dejavnike, ki na sam proces in odločitev o nakupu vplivajo v največji meri. Kljub temu pa se je pomembno zavedati dejstva, da se vedenje potrošnikov v procesu nakupnega odločanja razlikuje pri nakupu izdelkov različnih kategorij, zato je potrebno vedenje ob nakupu različnih izdelkov na podlagi teoretičnih dejstev vsakič znova preučiti. Namen magistrskega dela je preučiti dejavnike, ki vplivajo na nakup papirnatih izdelkov na slovenskem trgu in ugotoviti njihovo pomembnost. Pri tem smo se osredotočali predvsem na pomembnost in razmerje pomembnosti med dejavnikoma »blagovna znamka« in »cena«.
Ključne besede: dejavniki nakupnega odločanja, proces nakupnega odločanja, papirnati izdelki, blagovna znamka, cenovni nakupni dejavniki
Objavljeno: 15.10.2018; Ogledov: 559; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1,95 MB)

3.
NAKUPNE ODLOČITVE SLOVENSKEGA POTROŠNIKA PRI NAKUPU V TRGOVSKI VERIGI SPAR
Tina Gosar, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Obravnavamo področje nakupnih odločitev potrošnikov, ki nakupujejo v trgovski verigi Spar Slovenija d.o.o.. Predstavljamo potrošnika v njegovi vlogi in dejavnikih, ki vplivajo nanj. Opredeljujemo potrošnika, dejavnike, procese in odločitve, ki vplivajo na nakup, ter jih podrobneje razdelamo. Opredeljujemo tudi trenutne trende in trende v prihodnosti. Zanima nas potrošnik in njegova izhodišča za nakup. V ospredju se nam vedno pojavlja kupec, ki bodisi deluje kot potrošnik, porabnik, bodisi kot kupec in ne porabnik.
Ključne besede: Nakupne odločitve, nakupni proces, dejavniki vplivanja na nakup, cena, država porekla, promocije, izkušnje z izdelkom, zdravstvena varnost izdelka, priporočila prijateljev in znancev, kvaliteta, embalaža, storitve prodajnega osebja, blagovna znamka, oglaševanje, okus, označevanje izdelkov, izgled prodajnega mesta, kupec, potrošnik, Spar Slovenija d.o.o., spletna trgovina, trendi nakupovanja, marketing, prodaja, segmentacija
Objavljeno: 06.10.2016; Ogledov: 1033; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,95 MB)

4.
Analiza odločanja individualnih vlagateljev pri investiranju v vzajemne sklade
Mitja Vranetič, 2016, magistrsko delo

Opis: Investiranje individualnih vlagateljev v vzajemne sklade je kompleksen nakupni proces. Dejanske odločitve individualnih vlagateljev v vzajemne sklade so posledica različnih virov informacij in dejavnikov odločanja. Osrednji namen naloge je bila izvedba kvantitativne raziskave o pomembnosti posameznih virov iskanja informacij in dejavnikov odločanja v izbrani družbi za upravljanje v Sloveniji. V teoretičnem delu magistrske naloge na podlagi pregleda literature podrobneje predstavljamo vedenjske finance, tako miselne kot čustvene pristranskosti posameznikov oziroma vlagateljev. Prav tako smo podrobneje predstavili vzajemne sklade, torej njihov razvoj, lastnosti, upravljanje ter nakupni proces individualnih vlagateljev pri investiranju v vzajemne sklade. V empiričnem delu naloge smo na podlagi izsledkov pisnega spraševanja ugotovili, da so vlagateljem najbolj pomembni elektronski viri. Pri dejanski odločitvi za investiranje v vzajemne sklade pa je individualnim vlagateljem najbolj pomemben dejavnik preglednost naložbe. Nadalje smo ugotovili, da se nekateri viri iskanja informacij o vzajemnih skladih razlikujejo glede na demografske podatke vlagateljev, in sicer: zgibanke in publikacije podjetja, seminarji in predstavitve, brezplačno in plačljivo svetovanje finančnih svetovalcev, oglasi na radiu, televiziji in mobilnih telefonih ter oglasi na spletu v iskalnikih, bančniki oziroma bančni svetovalci ter zaposleni v podjetjih kot osebni vir informacij. Rezultati analize so pokazali, da se tudi dejavniki pri dejanski odločitvi individualnih vlagateljev za investiranje v vzajemne sklade razlikujejo glede na nekatere demografske značilnosti vlagateljev, in sicer: naložbena politika, razpršenost naložbe, zaupnost osebnih podatkov, možnost, da lahko uredijo vse od doma preko spleta, možnost, da lahko vse uredijo na banki, kjer imajo že bančni račun, število vseh skladov, možnost prehajanja med podskladi brez stroškov in takojšnjih davčnih obveznosti. Izsledki raziskave predstavljajo osnovo za vpogled v začetne faze nakupnega procesa individualnih vlagateljev v vzajemne sklade. Na tej podlagi ima lahko podjetje večjo možnost, da do posameznih segmentov individualnih vlagateljev pristopa bolj ustrezno. To je možno na način, da pri komunikaciji z njimi pristopa na podlagi ustreznih virov informacij in z različnimi vsebinskimi argumenti, ki služijo kot dejavniki njihovega odločanja.
Ključne besede: vzajemni skladi, individualni vlagatelji, vedenjske finance, nakupni proces, viri informacij, dejavniki odločanja
Objavljeno: 08.07.2016; Ogledov: 740; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (8,09 MB)

5.
PRIMERJAVA VPLIVA NAKUPNIH DEJAVNIKOV PRI IZBIRI PIŠČANČJEGA MESA MED SLOVENIJO IN ALBANIJO
Albert Krasnić, 2016, magistrsko delo

Opis: Proizvodna podjetja danes delujejo v zelo dinamičnem okolju, kjer se v boju s konkurenco morajo truditi za naklonjenost slehernega kupca. Slednji so vpeti v poslovanje podjetja kot nikoli prej. Informacije o podjetju in njegovih izdelkih pridobivajo na spletnih straneh podjetja, preko družabnih omrežij, QR kod, s katerimi so izdelki opremljeni, skratka spremljajo vsaki korak podjetja in napak zlahka ne oprostijo. Porabniki postajajo čedalje bolj ozaveščeni glede sestavin izdelka in v želji za zdravim prehranjevanjem skrbno pazijo, kaj kupujejo. Zato morajo podjetja poznati nakupne navade svojih ciljnih skupin porabnikov še preden začnejo razvijati izdelke za zadovoljevanje njihovih potreb, saj jim bo to zagotovilo dolgoročen obstoj na trgu. V magistrski nalogi s pomočjo tuje in domače znanstvene in strokovne literature uvodoma predstavimo potek nakupnega procesa, opredelimo vrste nakupnega odločanja ter podrobneje opišemo dejavnike, ki vplivajo na nakupno odločitev porabnikov piščančjega mesa. Za namen raziskave se predelimo za pet nakupnih dejavnikov, ki jih podrobneje preučimo, saj na osnovi lastnih dolgoletnih izkušenj na področju trženja perutninskega mesa in izdelkov menimo, da so le-ti dejavniki najbolj relevantni za našo raziskavo. Izbrane nakupne dejavnike: ceno, kakovost, državo porekla, embalažo in rok trajanja smo predstavili v poglavju 3.6 in s pomočjo opravljenih raziskav iz tega področja ocenili njihov vpliv na nakupno odločanje porabnikov prehrambnih izdelkov. Ker smo želeli ugotoviti pomembnost obravnavanih dejavnikov pri nakupnem odločanju porabnikov piščančjega mesa, smo izvedli kvantitativno raziskavo na primeru dveh držav. Odločili smo se za državo z višjim življenjskim standardom, članico EU, in državo z nižjim življenjskim standardom, ki jo uvrščamo med tretje države. V model raziskave smo vključili porabnike piščančjega mesa iz Slovenije in Albanije. Raziskavo smo omejili na prestolnici obravnavanih držav in jo izvedli s pomočjo vprašalnika na priložnostnem vzorcu porabnikov v sklopu nakupovalnih centrov v času izvajanja degustacij/promocij. Vzorec nam predstavljajo osebe od 18 do 65 let, zajel pa je 200 raziskovalnih enot, od teh po 100 iz vsake države. Za potrebe raziskave smo postavili pet hipotez. Rezultati raziskave pokažejo večjo pomembnost cene med albanskimi porabniki piščančjega mesa, saj so zaradi nižjega družinskega budžeta cenovno bolj občutljivi. Izkazalo se je, da je tudi kakovost pomembnejša za albanske porabnike piščančjega mesa, saj le-ti zaradi poplave nizkocenovnega piščančjega mesa vprašljive kakovosti pred nakupno odločitvijo skrbno preučijo alternative. Pri ugotavljanju pomembnosti za nakupni dejavnik poreklo piščančjega mesa smo pridobili podatke, ki ukazujejo na večjo pomembnost tega dejavnika med slovenskimi porabniki piščančjega mesa, saj si slovenski porabniki zaradi večje osveščenosti želijo kupovati kontrolirano meso domačega porekla. Pridobljeni podatki za nakupni dejavnik embalaža razkrivajo nekoliko nižjo pomembnost tega dejavnika pri slovenskih porabnikih, saj ti bolj kot sami privlačnosti embalaže pozornost posvečajo interaktivnemu odnosu s podjetjem v obliki direktnih sporočil, ki jih podjetje preko embalaže sporoča. Nazadnje smo ugotavljali pomembnost nakupnega dejavnika rok trajanja, pri katerem se je izkazalo, da so bila naša predvidevanja pravilna, saj je ta dejavnik pomembnejši za slovenske porabnike piščančjega mesa. Slovenski porabniki so bolj ozaveščeni nakupovalci piščančjega mesa in skladno s tem tudi bolj pozorni na rok trajanja izdelka. Na osnovi ugotovitev iz opravljene raziskave pomembnosti nakupnih dejavnikov pri izbiri piščančjega mesa smo izdelali zasnovo strategije trženja piščančjega mesa. Menimo, da smo s pridobljenimi podatki odgovorili na vsa zastavljena vprašanja in da pričujoča raziskava predstavlja dober prispevek k razumevanju nakupnega vedenja slovenskih in albanskih porabnikov piščančjega mesa.
Ključne besede: nakupno odločanje, nakupni proces, nakupni dejavniki, piščančje meso, Slovenija, Albanija.
Objavljeno: 30.05.2016; Ogledov: 821; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

6.
Energetska učinkovitost stavb kot odločitveni dejavnik pri nakupu
Boštjan Donša, 2014, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se loteva področja energetske varčnosti v gradbeništvu. Gradbeništvo je dejavnost, ki se mora vedno znova spoprijemati z novostmi in inovacijami. V zadnjem času pridobiva na pomenu energetsko varčna gradnja. Energetsko varčni objekti so v tujini stalnica že kako desetletje. Pri nas pa lahko rečemo, da postajajo običajni šele v zadnjem času s pojavom novih zahtev iz pravilnikov o gradnji objektov, ki zahtevajo večjo energetsko varčnost. Teoretični del magistrskega dela obravnava izbrane vidike energetsko varčne gradnje. Prikazane so nekatere temeljne smernice, ki so na področju energetsko varčne gradnje v uporabi v razvitih državah Evropske unije, pri čemer smo izpostavili primer Avstrije, ki velja za nekakšnega pionirja na tem področju. V nadaljevanju smo glede na temeljni namen magistrskega dela, to je ugotoviti vpliv energetske varčnosti na prodajno ceno nepremičnin kot nakupnega dejavnika, analizirali nekaj študij, ki so bile na to temo izvedene v svetovnem merilu. To nam je predstavljalo izhodišče za pripravo hipotez. V empiričnem delu magistrskega dela smo analizirali, ali energetska varčnost lahko predstavlja enega izmed odločitvenih kriterijev pri nakupu nepremičnin. Ugotovili smo podobno, kot ugotavljajo že študije, ki so bile izvedene v Evropi, Aziji, Avstraliji in ZDA. Energetska varčnost je za uporabnike in kupce nepremičnin pomemben dejavnik in vpliva na odločitev o nakupu nepremičnine. Kupci so za energetsko varčno nepremičnino pripravljeni plačati več.
Ključne besede: energetska varčnost, energijsko varčna gradnja, trajnostna gradnja, obnovljivi viri energije, nakupni odločitveni dejavniki, prodajna cena nepremičnin
Objavljeno: 06.06.2014; Ogledov: 1385; Prenosov: 278
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici