| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 141
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Uvedba mobilne aplikacije za uporabo storitev v železniškem prometu
Tilen Žičkar, 2021, magistrsko delo

Opis: Spletno nakupovanje je trenutno eden od največjih svetovnih trendov, zato ga v magistrski nalogi želimo povezati z vse večjim problemom ekološke preobremenjenosti okolja, v katerem živimo. Z uvedbo mobilne aplikacije za uporabo storitev v železniškem prometu in s tem večjo uporabo vlaka kot enega najbolj čistih prevoznih sredstev bi nedvomno prispevali k zmanjšanju emisij v zraku, hkrati pa tudi k manjši porabi papirja z brezpapirno obliko vozovnice. V podjetju Slovenske železnice se zavedajo pomena varovanja okolja, zato v svoje strateške načrte vključujejo tudi ekološko prijaznejše ponudbe, kot je ureditev obstoječih parkirnih mest, ki jih nadgrajujejo z električnimi polnilnimi parkirnimi mesti za avtomobile, izdelujejo kolesarnice za parkiranje koles, postavljajo kartomate in skrbijo za zadovoljstvo uporabnikov storitev prevoza z vlakom med čakanjem z aparati za kavo, pijačo in hitrimi prigrizki. Ker je potrebno slediti novostim, so uvedli tudi spletno stran, na kateri je možno opraviti e-nakup vozovnice, in mobilno aplikacijo, s katero je možno pregledati vozni red vlakov in njihove zamude. Cilj naše naloge je bil proučiti vse podatke, ki so potrebni za postavitev mobilne aplikacije, ki bi omogočala nakup kombinirane vozovnice za vlak, s katero bi bilo mogoče po nižji ceni od obstoječe kupiti vozovnico za prevoz z vlakom in parkirno karto za prevozno sredstvo. Vseh pet hipotez smo potrdili. Kot merilni instrument v magistrski nalogi smo uporabili strukturirani vprašalnik. Anketiranje smo opravili na glavnih železniških postajah v Celju in Ljubljani. V vzorec smo zajeli 200 anketiranih. 77 % vseh anketiranih oseb je bilo seznanjenih z novostjo, da je možno od novembra 2018 na spletnih straneh podjetja Slovenske železnice kupiti vozovnice preko spletnega mesta. Prav tako bi se skoraj 70 % vseh anketiranih odločilo za nakup vozovnice preko mobilne aplikacije. Večina anketiranih že pušča svoja vozila na parkirnih mestih v neposredni bližini železniških postaj v lasti Slovenskih železnic. Več kot polovica anketiranih je odgovorila, da je trenutno dnevni najem parkirnega mesta ugoden. 62,5 % anketiranih bi uporabljalo parkirna mesta, v kolikor bi bila cenovno dostopnejša, medtem ko uporabljajo storitev prevoza z vlakom. Zanimivo je, da ob tem vprašanju že 20,5 % anketiranih uporablja kot prevoz do železniških postaj kolo ali hodi peš, kar potrjuje trditev, da se ljudje zavedajo pomena varovanja okolja in skrbijo za svoje zdravstveno stanje.
Ključne besede: mobilna aplikacija, analiza, Slovenske železnice, parkirišča, nakup, vozovnica, vlak, vozni red
Objavljeno: 18.06.2021; Ogledov: 376; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

2.
Okolju prijazna vozila in dejavniki, ki vplivajo na njihov nakup
Neja Golob, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V zadnjem času se vedno več govori o onesnaževanju okolja in prizadevanju za njegovo zmanjšanje. Velik vir onesnaževanja je tudi promet. V diplomski nalogi smo se osredotočili na cestni promet in avtomobile, ki onesnažujejo okolje s svojimi izpusti. To onesnaževanje se lahko bistveno zmanjša z zamenjavo klasičnih vozil z okolju prijaznimi vozili. Ob tem pa se pojavlja vprašanje, kako kupca prepričati v nakup okolju prijaznega vozila. Da bi podali predloge, kako povečati uporabo okolju prijaznih vozil, smo analizirali anketo, ki so jo za potrebe diplomske naloge izvedli na Škotskem. S pomočjo odgovorov in primerjave le-teh z že izvedenimi anketami (Borthwick & Carreno, 2012; Zupan, 2014), smo ugotovili, kateri so glavni dejavniki, ki vplivajo na odločitev o nakupu okolju prijaznega vozila. Z analizo odgovorov ankete smo ugotovili, da sta cena in polnilna infrastruktura med glavnimi dejavniki, ki vplivajo na odločitev za nakup okolju prijaznih vozil. Pri avtomobilskih značilnostih so anketirancem zelo pomembne varnostne značilnosti, pri finančnih značilnostih stroški zavarovanja, pri emisijah CO2 in ostali TGP plini, najbolj pa jih spodbujajo subvencije. Ob višanju cene goriva, nižanju cene EV ter bolje razviti polnilni infrastrukturi bi se vedno več ljudi odločilo za nakup.
Ključne besede: okolju prijazna vozila, okoljski vplivi prometa, Škotska, Slovenija, vpliv na odločitev za nakup
Objavljeno: 21.04.2021; Ogledov: 168; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (433,28 KB)

3.
Vpliv vplivnežev na družbenih omrežjih na nakup izdelka
Patricija Kostanjšek, 2020, magistrsko delo

Opis: Danes se z oglaševanjem srečamo vsak dan in vsepovsod. Svet je nakopičen z oglasi. Podjetja te izvajajo na najrazličnejše načine. Tako več ni težava narediti oglas, težava je narediti dober oglas. Takšen, ki bo pritegnil več zvestih odjemalcev hkrati. Družbena omrežja so postala pomembno orodje oglaševanja, s tem pa so se pojavili tudi vplivneži, ki imajo s svojo komunikacijo, resničnostjo in podobnostjo s svojimi sledilci večjo nakupno funkcijo kot nekateri tradicionalni načini oglaševanja. Namen magistrskega dela je raziskati, kako vplivneži vplivajo na družbenih omrežjih na nakup izdelka. Pri delu skušamo ugotoviti, kaj je tisto, kar vpliva na nakupne odločitve posameznikov in kaj ne. Želimo ugotoviti, kako pomemben je odnos, ki ga imajo vplivneži s svojim sledilci, da ta pripomore k nakupu nekega izdelka. V teoretičnem delu je predstavljeno, kaj sploh je marketinško komuniciranje ter katera orodja marketinškega komuniciranja poznamo, kdo je vplivnež, v kakšne skupine jih delimo, kakšna družbena omrežja poznamo in kako vplivneži vplivajo na nakup. V praktičnem delu pa smo želeli raziskati, kaj je tisto, kar je odjemalcem pomembno oziroma kaj jih prepriča, ko se odločijo za nakup izdelka na podlagi slovenskega vplivneža. V ta namen smo oblikovali vprašalnik, ki smo ga delili na družbenih omrežjih, kot so Facebook, Instagram ter LinkedIn. V študijo je bila vključena 201 oseba ‒ vsi so odgovorili pravilno na celotno anketo. Raziskava je pokazala, da so odjemalcem pomembni iskrenost, zaupanje, preprostost ter sposobnost vplivneža. Prav tako pa smo ugotovili, da če je odjemalec zadovoljen z izdelkom, ki ga je kupil na podlagi slovenskega vplivneža, bo v bodoče še opravil takšen nakup.
Ključne besede: vplivnež, marketinško komuniciranje, oglaševanje, družbena omrežja, vpliv na nakup.
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 519; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

4.
Nevarnosti spletnih prevar in metode zaščite
Dejan Štamulak, 2017, diplomsko delo

Opis: V tej diplomski nalogi so raziskane metode, s katerimi prevaranti pogosto pridejo do želenih podatkov in na kaj moramo ljudje paziti, da ne postanemo žrtev spletnih prevar. Najprej je predstavljene nekaj teorije o spletnih goljufijah, kako se spletni kriminalci vedno bolj izpopolnjujejo in katere vrste spletnih prevar poznamo. Prikazana je tudi problematika spletnega nakupovanja in prodajanja novih in rabljenih stvari na portalu bolha.com in ebay.com. Nato si bomo pogledali praktični del, kjer je prikazano, kako pride do spletne prevare, kako poteka, po čem jo prepoznati in kako se pred njo obvarovati.
Ključne besede: prevara, zaščita, nakup, virus, lažen, goljufija
Objavljeno: 27.10.2017; Ogledov: 504; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (2,72 MB)

5.
Pospeševanje spletne prodaje izdelkov široke potrošnje
Anja Štravs, 2017, magistrsko delo

Opis: Spletno nakupovanje ima veliko prednosti z vidika odjemalca. Če se samo spomnimo na vsakotedenske mrzlične nakupe v raznih marketih, na polna parkirišča, gnečo, prerivanje z vozički in neskončno čakanje na blagajni, se le nekaj klikov v spletni trgovini z domačega naslanjača sliši kot sproščujoča melodija. Kljub temu, vsaj na slovenskem trgu, še vedno prevladuje tradicionalna off-line trgovina. Vendar pa se prodajni trendi v Sloveniji spreminjajo, o čemer priča rast spletne prodaje; vsako leto je več spletnih nakupovalcev, spletna prodaja raste tudi vrednostno. Po vzoru tujih trgov lahko rečemo, da ima spletna prodaja v Sloveniji še ogromno potenciala. Po raziskavah Mediane je spletnih odjemalcev vsako leto več. Na ta hitro naraščajoč trend zelo vpliva uporaba pametnih telefonov, vendar le za določene kategorije izdelkov. Najbolj priljubljene so tehnika, letalske karte, potovanja, oblačila, knjige ipd. Med njimi ni izdelkov široke potrošnje z manjšo vrednostjo (v nadaljevanju FMCG).
Ključne besede: spletna prodaja, spletni nakup, vedenje odjemalcev na spletu, pospeševanje spletne prodaje, FMCG izdelki.
Objavljeno: 19.05.2017; Ogledov: 854; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

6.
Prednosti najema ali nakupa električnega vozila
Sergej Blas, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu bomo predstavili prednosti nakupa ali najema električnih koles in ugotavljali interes za njihovo uporabo v Sloveniji. V nekaterih večjih državah sveta električna kolesa že pridobivajo na priljubljenosti v primerjavi z ostalimi vrstami transporta. Na podlagi razpoložljivih virov in literature bomo podrobneje predstavili električna kolesa ter pregledali trenutno ponudbo v Sloveniji. Dodatne informacije, ki smo jih potrebovali za pisanje naloge, smo pridobili s pomočjo ankete, intervjuja ter lastnim testom električnega kolesa. Ugotovitve so pokazale, da imajo električna kolesa velik potencial na področju razvoja kot večnamensko transportno sredstvo, ki pa trenutno pri nas še ni izkoriščen. Treba bo zadostiti nekaterim pogojem, trenutno sta največja omejitvena dejavnika padec cen fosilnih goriv ter nizka kupna moč prebivalstva. Treba bo delati na izgradnji primerne infrastrukture predvsem novih kolesarskih poti, polnilnih postaj ter več primernih parkirišč, kjer bo poskrbljeno za varnost.
Ključne besede: prednosti, nakup, najem, električno kolo, test
Objavljeno: 19.01.2017; Ogledov: 795; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

7.
ODLOČANJE O NAKUPU NOVEGA STROJA ZA HLADNO STISKANJE OLJA
Miša Štesl, 2016, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta je predstavljena problematika podjetja, ki se do sedaj ukvarja le s predelavo klasičnega nerafiniranega bučnega olja. To podjetje sedaj na trgu zaznava povpraševanje po hladno stiskanem olju, ter se zaradi tega odloča o nakupu stroja za hladno stiskanje olja. Skozi delo diplomskega projekta je bilo potrebno ugotoviti ali je investicija v nakup stroja za hladno stiskano olje za podjetje smotrna. Odločitev za nakup je namreč smotrna šele po opravljeni analizi trga, po analizi potreb in povpraševanja po proizvodu, ki ga podjetje proizvaja in trži, ter po preučitvi možnih prihodkov in odhodkov, ki bi jih s tem strojem ustvarili. Po opravljeni analizi trga in preučitvi dosedanje bilance in poslovnega izida podjetja je bilo ugotovljeno, da je investicija podjetja v stroj za hladno stiskano olje za podjetje smotrna, saj poveča podjetnikov osnovni kapital, kar je razvidno iz bilance stanja, ter poveča podjetnikov dobiček, kar je razvidno iz poslovnega izida. Podjetju pa doprinese tudi pri razširitvi ponudbe.
Ključne besede: poslovni izid, bilanca stanja, investicija, nakup stroja, hladno stisnjeno olje, raziskava trga
Objavljeno: 21.12.2016; Ogledov: 836; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (876,47 KB)

8.
ODNOS ŠTUDENTOV EKONOMSKO-POSLOVNE FAKULTETE DO EKOLOŠKO PRIDELANE HRANE
Sergeja Matijec, 2016, magistrsko delo

Opis: V zadnjih desetletjih se je povpraševanje po hrani pridelani na naraven način zelo povečalo, saj smo zaradi povečanega števila bolezni postali bolj ozaveščeni o zdravem načinu prehranjevanja. Govorimo o ekološko pridelani hrani, s katero varujemo svoje zdravje, okolje in skrbimo za prihodnje generacije. Ekološko pridelana hrana je boljšega okusa in ima večjo prehransko vrednost, saj ne vsebuje škodljivih kemikalij, pesticidov in gensko spremenjenih organizmov. Pozitivnih lastnosti ekološko pridelane hrane se zaveda vse več ljudi in jo tudi uživa. Kljub zavedanju o pomembnosti ekološko pridelane hrane ter pozitivnemu odnosu si je mnogi ne morejo privoščiti, saj je dražja od neekološko pridelane hrane. Porabnik ekološko pridelane hrane je pogosto ženskega spola, ima višjo stopnjo izobrazbe, je bolj premožen ter ima majhne otroke. V teoretičnem delu smo opredelili, kaj je ekološko pridelana hrana ter jo primerjali s konvencionalno pridelano hrano. Zatem smo pojasnili, kateri so pooblaščeni certifikacijski organi v Sloveniji, kako označujemo ekološko pridelano hrano, kaj je ekološko kmetijstvo in kakšno je stanje v ekološkem kmetijstvu pri nas. Opredelili smo porabnika ekološko pridelane hrane in njegov odnos do ekološko pridelane hrane, kateri so motivi in ovire za nakup tovrstno pridelane hrane ter trg ekološko pridelane hrane v Sloveniji. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave izvedene med študenti Ekonomsko-poslovne fakultete v Mariboru, v kateri smo želeli ugotoviti, kakšen odnos imajo študentje do ekološko pridelane hrane. Ugotovili smo, da imajo študentje Ekonomsko-poslovne fakultete v Mariboru pozitiven odnos do ekološko pridelane hrane. Študentje so pokazali, da se zavedajo koristnosti ekološko pridelane hrane za njihovo zdravje in okolje. Pripravljeni so jo tudi kupiti, čeprav se strinjajo, da je dražja od neekološko pridelane hrane.
Ključne besede: ekološko pridelana hrana, označevanje, ekološko kmetijstvo, odnos študentov Ekonomsko-poslovne fakultete do ekološko pridelane hrane, porabnik ekološko pridelane hrane, motivi in ovire za nakup ekološko pridelane hrane
Objavljeno: 26.10.2016; Ogledov: 790; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

9.
NAKUPNE ODLOČITVE SLOVENSKEGA POTROŠNIKA PRI NAKUPU V TRGOVSKI VERIGI SPAR
Tina Gosar, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Obravnavamo področje nakupnih odločitev potrošnikov, ki nakupujejo v trgovski verigi Spar Slovenija d.o.o.. Predstavljamo potrošnika v njegovi vlogi in dejavnikih, ki vplivajo nanj. Opredeljujemo potrošnika, dejavnike, procese in odločitve, ki vplivajo na nakup, ter jih podrobneje razdelamo. Opredeljujemo tudi trenutne trende in trende v prihodnosti. Zanima nas potrošnik in njegova izhodišča za nakup. V ospredju se nam vedno pojavlja kupec, ki bodisi deluje kot potrošnik, porabnik, bodisi kot kupec in ne porabnik.
Ključne besede: Nakupne odločitve, nakupni proces, dejavniki vplivanja na nakup, cena, država porekla, promocije, izkušnje z izdelkom, zdravstvena varnost izdelka, priporočila prijateljev in znancev, kvaliteta, embalaža, storitve prodajnega osebja, blagovna znamka, oglaševanje, okus, označevanje izdelkov, izgled prodajnega mesta, kupec, potrošnik, Spar Slovenija d.o.o., spletna trgovina, trendi nakupovanja, marketing, prodaja, segmentacija
Objavljeno: 06.10.2016; Ogledov: 1053; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (1,95 MB)

10.
The implementation of marketing strategies of industrial buyers toward their strategic suppliers in conditions of relational exchanges - case of Slovenia
Matjaž Iršič, 2013, izvirni znanstveni članek

Opis: In the following paper we have examined the relationship between some elements of relational exchanges of industrial buyers and marketing strategies towards their strategic suppliers in larger Slovenian companies. Therefore, the empirical model of four groups of qualitative relational exchange' factors have been determined. We proposed that a buyer's perception of qualitative elements of relational exchanges influences employment of particular marketing strategies towards its strategic supplier. Results of empirical study show some correlation between the groups of variables investigated. The surveyed companies are oriented much more toward achieving short - term efficiency instead o f long - term effectiveness. This research makes a contribution to the strategy literature and to the practitioners, and has important implications for purchasing managers by offering guidelines for mixing the various aspects of partnering according to their objectives and strategies in order to improve the level of their relational approach to their strategic suppliers.
Ključne besede: marketing, trženje, nakup, nabava, strategija trženja, strategija, Slovenija
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 891; Prenosov: 37
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici