| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
OBLIKOVANJE IN KONSTRUIRANJE MODNIH DODATKOV IZ OSTANKOV MATERIALOV
Valerija Balažic, 2009, diplomsko delo

Opis: Ostanki različnih materialov, ki ponavadi končajo na odlagališčih ali v sežigalnicah in s tem vedno bolj vplivajo na okolje, lahko dobijo novo obliko kot inovativni in izvirni modni dodatki. V diplomski nalogi z naslovom Oblikovanje in konstruiranje modnih dodatkov iz ostankov materialov, smo se osredotočili na izdelavo verižic in brošk, ki smo jih izdelali na podlagi eksperimentiranja ostankov usnja, plastike, tesnilne gobe in polsti. V nalogi je predstavljenih šest kolekcij verižic in dve kolekciji brošk, kjer je šest kolekcij sestavljenih iz treh modelov, ostali dve kolekciji pa iz štirih modelov. Vsak model ima svojo značilno obliko in predstavlja unikat.
Ključne besede: ostanek materiala, modni dodatki, nakit, verižice, broške
Objavljeno: 09.10.2009; Ogledov: 1749; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (3,27 MB)

2.
TRIRAZSEŽNO MODELIRANJE CILJNO ZASNOVANIH KOLEKCIJ NAKITA
Klavdija Karlovčec, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje vključevanje slovenske etnološke dediščine in narodne motivike v oblikovanje kolekcij nakita, ki so hkrati zasnovane tako, da ustrezajo ciljnim skupinam. Obdelana je zgodovina kitenja, materiali, strokovni izrazi in slogani,. Na podlagi tega so oblikovane tri kolekcije, ena do prototipne faze, slogan, logotip in promocijski material. Opisane so osnove modeliranja in grafičnega oblikovanja ter razlika med klasično in sodobno izdelavo prototipa. Rezultat je kolekcija in podoba, ki naj zvišuje nacionalno zavest, poleg tega pa se kažejo nove možnosti na področju oblikovanja protokolarnih daril.
Ključne besede: nakit, materiali, kolekcija, ciljno oblikovanje, modelirniki.
Objavljeno: 13.10.2011; Ogledov: 1071; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (4,26 MB)

3.
HIGIENA, KOZMETIKA IN NAKIT V ANTIČNEM RIMU
Saša Omahna, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi HIGIENA, KOZMETIKA IN NAKIT V ANTIČNEM RIMU sem s svojim lastnim pristopom predstavila zanimive podrobnosti iz osebnega in družbenega življenja prebivalcev starega Rima, njihovih higienskih navad, skrbi za osebno lepoto in dnevno svežost; predstavila pa sem tudi načine in navade ličenja ter uporabe nakita pri Rimljankah.
Ključne besede: antika, rimska družba, družbeni položaj Rimljanke, vloga ženske, kozmetika, moda, nakit, terme, higiena.
Objavljeno: 23.11.2011; Ogledov: 3229; Prenosov: 421
.pdf Celotno besedilo (2,95 MB)

4.
TRG PLEMENITIH KOVIN
Jure Tekmec, 2013, diplomsko delo

Opis: Plemenite kovine so skupno ime za redke kovinske kemijske elemente, ki jih lahko najdemo v naravi in imajo visoko ekonomsko vrednost. Zgodovinsko gledano so bile pomembne kot plačilno sredstvo oziroma sredstvo menjave. Danes se jih smatra predvsem za industrijsko ter investicijsko blago. Njihova industrijska uporaba je razširjena na veliko področij. Zasledimo jih v medicini, elektrotehniki, umetnosti (nakit), kemijski industriji ter celo v prehrambni industriji. Na investicijskem področju veljajo plemenite kovine predvsem za hranitelja vrednosti. Iz tega razloga povpraševanje po njih zmeraj naraste ob pomembnih družbeno-ekonomskih ali naravnih dogodkih, ki imajo negativen vpliv na preostalo gospodarstvo. Investicije v plemenite kovine potekajo na posreden (npr. delnice rudarskih podjetij) kot tudi neposreden način (palice, kovanci …), vsekakor pa so po vrsti naložba za zavarovanje premoženja na dolgi rok in ne priložnost za hiter zaslužek.
Ključne besede: zlato, srebro, platina, paladij, investicije, cena plemenitih kovin, nakit, tehnologija
Objavljeno: 01.04.2014; Ogledov: 819; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (784,37 KB)

5.
Les kot likovno izrazno sredstvo
Simona Slapšak, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Les kot likovno izrazno sredstvo smo se osredotočili na raziskovanje problematike oblikovanja in izdelovanja nakitnega okrasja iz lesa. K izboru raziskovalnega problema diplomskega dela je vplivalo predvsem naše dosedanje poznavanje materiala in naklonjenost unikatno oblikovanemu nakitu. Izbrana tematika je obravnavana s strokovno-teoretičnega in likovno-praktičnega vidika. Uporabljene so deskriptivna, komparativna, zgodovinska ter eksperimentalna raziskovalna metoda. Teoretični del je usmerjen k predstavitvi lesa kot materiala; tehnologije lesa – postopki obdelave in preoblikovanja lesa, simbolni pomen lesa in dreves, raziskovanje zgodovine krašenja človeškega telesa, funkcije in simbolnega pomena nakita. Raziskani so tudi likovni vidiki in odnosi likovnih spremenljivk do nakitnega okrasja. Teoretični del zaključujemo s predstavitvijo sodobnih oblikovalcev in ustvarjalcev nakita. Teoretičnemu delu sledi likovno-praktični del, v katerem smo se osredotočili na avtorsko oblikovan lesen nakit. V skladu z zastavljenimi hipotezami je ugotovljena likovna zanimivost samega materiala kot izhodišče za oblikovanje nakita, ki ga lahko z različnimi tehnološkimi postopki preoblikujemo in tako vplivamo na njegovo kvaliteto in izraznost. Les lahko v odnosu in kombinaciji z ostalimi materiali izgubi svojo prvotno izrazno moč in pomen.
Ključne besede: Les, lesen nakit, energija lesa, amulet, likovne spremenljivke, prostorski križ, tehnologija lesa.
Objavljeno: 20.09.2016; Ogledov: 410; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (4,49 MB)

6.
Oblikovanje in konstruiranje modnih dodatkov iz odpadnega materiala
Valerija Žižek, 2016, diplomsko delo

Opis: Odpadni material, ki običajno pristane v smeteh ali na odlagališčih, v veliki meri vpliva na onesnaževanje okolja. Da bi pripomogli pri osveščanju ljudi o tej problematiki, nanjo opozarjamo z oblikovano kolekcijo unikatnih modnih dodatkov. Na osnovi raziskave zgodovine nakita, aktualnih trendov v oblikovanju nakita in njihovih estetskih norm smo se posvetili razvoju inspiracije za razvoj lastnih izdelkov. Z eksperimentiranjem in raziskovanjem materiala smo oblikovali kolekcijo iz odpadnega usnja in urnih mehanizmov. V diplomskem delu je predstavljena kolekcija dveh verižic iz usnja in ena iz urnih mehanizmov. Odpadni material smo preoblikovali v unikatni nakit in mu na ta način dodali vrednost sodobnega nakita.
Ključne besede: nakit, ponovna uporaba, urni mehanizem, odpadlo usnje
Objavljeno: 19.10.2016; Ogledov: 407; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (4,02 MB)

7.
POVEZANOST MED SAMOPODOBO, TRŽNO PODOBO IZDELKA IN POTREBO PO EDINSTVENOSTI PRI ODLOČANJU ZA NAKUP NAKITA
Špela Golob, 2016, magistrsko delo

Opis: Namen pričujočega magistrskega dela je bil raziskati povezanost med samopodobo, tržno podobo izdelka in potrebo po edinstvenosti ter ugotoviti, ali je na podlagi tega mogoče oblikovati segmente potencialnih kupcev ročno izdelanega nakita iz polimerne mase. Cilj raziskave je bil opisati profil idealnega izdelka za posamezni segment kupcev, tak izdelek izdelati in preveriti, v kolikšni meri bi se osebe zanj tudi odločile. Ker je pretežno ženska populacija tista, ki posega po tovrstnem nakitu, smo se odločili, da k sodelovanju povabimo zgolj ženske. V prvem delu raziskave je skupno sodelovalo 561 žensk, v drugem delu raziskave pa 233 žensk. V raziskavi smo uporabili Lestvico za merjenje samopodobe posameznika in tržne podobe izdelka, avtorja Malhotre (1981), ki smo jo za potrebe raziskave priredili, ter krajšo različico Lestvice porabnikove potrebe po edinstvenosti, avtorjev Ruvio, Shonam in Makovec Brenčičeve (2008), ki smo jo za potrebe raziskave prevedli v slovenski jezik. Ugotovitve raziskave kažejo, da je na podlagi proučevanih dejavnikov mogoče oblikovati segmente potencialnih kupcev. Prav tako rezultati kažejo pozitivno povezavo med idealno samopodobo in tržno podobo želenega nakita. S pomočjo rezultatov smo opisali profil idealnega izdelka za posamezni segment in na podlagi tega oblikovali tak izdelek, torej nakit. Rezultati drugega dela raziskave so pokazali, da bi se za izdelek, izdelan na podlagi profila idealnega izdelka, odločila tretjina anketiranih.
Ključne besede: Edinstvenost, idealni izdelek, nakit, samopodoba, segmentiranje, tržna podoba.
Objavljeno: 06.12.2016; Ogledov: 409; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici