| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 19
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
AVTORITETA V VZGOJI IN POSTAVLJANJE MEJ
Simona Arnuš, 2010, diplomsko delo

Opis: Biti vzgojitelj, je zahtevna in odgovorna naloga. Želja vsakega starša in vzgojitelja je, da bi otroke vzgajal čim bolje, vendar včasih, lahko povsem nehote, pride do težav. Starši imajo radi svoje otroke in jim želijo le najboljše. Želijo, da razvijejo svoje talente, najdejo dobre prijatelje in poiščejo svoje mesto v življenju, kjer bodo srečni. Ustreči želijo njihovim željam, hkrati pa vedo, da jim morajo biti zgled, avtoriteta in morajo postaviti tudi meje njihovim zahtevam in vedenju, saj jih želijo pripraviti na življenje — na sobivanje z drugimi ljudmi. V diplomskem delu so podrobneje obravnavani trije večji pojmi: avtoriteta, vzgoja in postavljanje mej. V današnjem času se vse pogosteje sprašujemo, v kolikšni meri je v vzgoji avtoriteta prisotna, kako zelo je potrebna in kako si jo lahko pridobimo. V delu smo se opredelili tudi na vzgojo, vzgojne metode, vzgojne stile, potrebe otrok, in na medsebojne odnose, kateri so zelo pomembni pri vzgajanju otrok. Seznanimo se tudi s pomembnostjo postavljanja meja, njihovimi težavami in nasveti pri postavljanju, pomenom pohvale in nagrade, ter kaznimi in posledicami za neprimerno vedenje. Starši in vzgojitelji se pogosto tudi sprašujejo, kako najti ravnotežje med razvajanjem in strogostjo. Ni dobro, če so pretirano omejujoči ali preveč popustljivi. Iskanje prave mere vedno pomeni postavljanje jasnih, trdnih in pravičnih mej, ki se jih morajo otroci zavedati, jih poznati in se jih držati, saj so postavljene meje ključnega pomena pri vzgajanju otrok in pomembno vplivajo na oblikovanju avtoritete in moči v vzgoji. Otroci vsekakor potrebujejo avtoriteto, saj se le tako počutijo varne in sprejete. Če je ne dobijo, jo izsilijo.
Ključne besede: avtoriteta, vzgoja, vzgojni stili in metode, medsebojni odnosi, postavljanje mej, moteče vedenje in reševanje konfliktov, nagrada, kazen in posledice.
Objavljeno: 03.03.2010; Ogledov: 5943; Prenosov: 1839
.pdf Celotno besedilo (537,18 KB)

2.
VPLIV MOTIVACIJE NA ZADOVOLJSTVO PRODAJNEGA OSEBJA V MALOPRODAJI V LJUBLJANI
Martina Perčič, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava pomen človeškega dejavnika v organizaciji ter obvladovanje reševanja problema motivacije in nagrajevanja prodajnega osebja. Prikazano je področje organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih, pri čemer izhajamo iz sodobnih motivacijskih teorij. Poudarek smo naredili na dejavnikih, ki vplivajo na uspešnost pri delu. Kako visoko na motivacijski lestvici se pojavijo določeni dejavniki, pa smo preučili s pomočjo raziskave, ki je prikazana na koncu diplomskega dela. Naključno izbrano prodajno osebje je odgovarjalo na vprašanja, ki so se navezovala na zadovoljstvo na delovnem mestu ter doživljanje organizacije, v kateri delajo. Podali so svoje mnenje in predloge o dejavnikih, ki jih spodbujajo pri njihovem delu. Na podlagi opisanih teorij in opravljene raziskave pa so v zaključku strnjene ugotovitve o motiviranosti zaposlenih. Podanih je tudi nekaj predlogov za izboljšavo sistema nagrajevanja.
Ključne besede: - Motivacija - Nagrada - Zadovoljstvo - Medsebojni odnosi
Objavljeno: 05.05.2010; Ogledov: 1629; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (872,28 KB)

3.
MOTIVIRANJE IN NAGRAJEVANJE PRODAJALCEV VRTNEGA CENTRA KALIA MARIBOR
Martina Fras, 2010, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Konkurenca je v današnjem času vedno močnejša, zato je toliko bolj pomembno, da se podjetja čim bolj potrudijo zadovoljiti potrebe in želje svojih kupcev ter najti načine za pridobitev novih. Da pa lahko to dosežejo, morajo najprej dobro poskrbeti za svoje zaposlene, še posebej prodajalce, ki imajo neposreden stik s kupci. Dober in zadovoljen prodajalec mora biti primerno motiviran, saj le tako svoje delo opravi najboljše in vanj vloži največ truda, kar v končni obliki prinese podjetju tudi najboljše rezultate. Podjetje ima na razpolago več različnih načinov, kako primerno motivirati svoje prodajalce, pri tem pa ima pomembno vlogo tudi vodja prodajalne, saj le on najbolje pozna vsakega posameznika. Ker se prodajalci med seboj razlikujejo, ni mogoče vsakega motivirati na enak način. Čeprav je najpogostejši motivacijski dejavnik denar, so tudi ostali dejavniki zelo pomembni, kot na primer prijetno delovno okolje in prijazen kolektiv. Podjetja morajo prav tako zagotoviti svojim prodajalcev primerna usposabljanja in izobraževanja, da so primerno pripravljeni za svetovanje in pomoč kupcem, ki postajajo vedno zahtevnejši. Zelo pomemben dejavnik zadovoljnih prodajalcev so tudi nagrade in primeren ter pravičen sistem nagrajevanja. Tudi tukaj prevlada finančna oblika nagrajevanja, torej plačilo posameznikove uspešnosti in dodatek za nadurno delo, šele za tem sledijo priznanja, plakete, prijazni pozdravi, pohvale in razne nagrade v obliki izletov ali večerij. Takšne dodatne stimulacije lahko zelo pozitivno vplivajo na prodajalce, saj bi svoje delo opravili veliko bolje, kot v primeru, kadar takšne nagrade niso na voljo. Prejetje takšne nagrade vsakemu posamezniku tudi različno pomeni. Za nekoga je to potrditev dobrega dela in truda, spet drug razume takšno nagrado kot nek dokaz sebi in ostalim, da je svoje delo uspešno opravil, za nekoga pa je to le nagrada, ki ji ne pripisuje velikega pomena. Našo raziskavo tega področja smo opravili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki se je nanašal le na prodajalce Vrtnega centra Kalia Maribor. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kateri so njihovi najpomembnejši motivacijski dejavniki, ali so prodajalci zadovoljni s svojim delom, plačilom in sistemom nagrajevanja ter kakšne oblike nagrad bi najraje prejeli.
Ključne besede: Ključne besede: management prodaje, motivacija, motivacijski dejavniki, plačilo, sistem nagrajevanja, nagrada, prodajalci.
Objavljeno: 04.08.2010; Ogledov: 2017; Prenosov: 220
.pdf Celotno besedilo (610,33 KB)

4.
PRIDOBIVANJE, MOTIVACIJA IN ANALIZA USPEŠNOSTI ZAVAROVALNIH ZASTOPNIKOV V ADRIATIC SLOVENICA, ZAVAROVALNA DRUŽBA D.D.
Roman Komplet, 2010, diplomsko delo

Opis: Pridobivanje kvalitetnega kadra - zavarovalnega zastopnika in motiviranost je za učinkovito storilnost bistvenega pomena. Pri tem gre za vprašanje, ali so ljudje svojemu delu predani, in v kolikšni meri si prizadevajo doseči zastavljene cilje, pa čeprav so ti še tako majhni, na primer želja po večjem zaslužku ali po zgodnejšem odhodu iz službe, itd. Pojem motivacije se pogosto zdi skrivnosten, v resnici pa je nenavadno preprost, saj zadeva vprašanji, kako ravnati z ljudmi in kako doseči, da bi bili sami z delom zadovoljni. Odličnost in nadpovprečne rezultate bo podjetje doseglo le z visoko motiviranimi kadri, ki bodo v svojem razvoju in razvoju organizacije videli možnost zadovoljevanja svojih osebnih in skupnih ciljev. Če bodo zavarovalni zastopniki ustrezno motivirani za svoje delo, bomo tako povečali njihovo produktivnost, zadovoljstvo, zmanjšali stroške poslovanja, izostanke od dela ter tako vplivali na izboljšano poslovanje celotnega podjetja. Naloga vodij je torej, da ugotovijo, kateri motivacijski dejavniki, glede na različno strukturo zavarovalnih zastopnikov, prevladujejo v podjetju in jih učinkovito uporabijo za povečanje motivacije zavarovalnih zastopnikov. Pomembno je, da z motivacijskimi ukrepi usmerjamo vedenje zavarovalnih zastopnikov v doseganje ciljev podjetja. Ob tem pa je treba upoštevati, da je motivacija proces, ki ni nikoli končan. Tako je treba motivacijski mehanizem, ki je v podjetju vzpostavljen, stalno preverjati, prilagajati in spreminjati. Motivacijski dejavniki za delo se namreč nenehno spreminjajo, poleg tega pa so tudi različni za različne ljudi ali skupine ljudi. Zato je potrebno vse skozi analizirati uspešnost motiviranja. S pravo kombinacijo motivacijskih dejavnikov ter mehanizmov lahko dosežemo pri zavarovalnih zastopnikih visoko stopnjo motivacije, kar bo pripomoglo k večji zagnanosti in kreativnosti ter povečanju zadovoljstva vsakega posameznika in s tem tudi k uspešnejšemu poslovanju celotnega podjetja.
Ključne besede: pridobivanje zavarovalnih zastopnikov, motivacija, motiviranje zavarovalnih zastopnikov, motivacijski dejavniki, motivacijski ukrepi, zadovoljstvo zavarovalnih zastopnikov, izobraževanje, plača, komuniciranje, nagrada, poslovanje podjetja, analiza uspešnosti motiviranja
Objavljeno: 23.08.2010; Ogledov: 2283; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (385,03 KB)

5.
VPLIV STALNIH IZBOLJŠAV IN ČLOVEŠKEGA KAPITALA NA POSLOVNO ODLIČNOST ORGANIZACIJE
Karmen Kern Pipan, 2010, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji obravnavamo temeljne komponente, ki vodijo k doseganju poslovne odličnosti organizacij. Glavni namen raziskave je, pokazati, kako načrtno, sistematično vlaganje v razvoj človeškega kapitala in spodbujanje stalnih izboljšav vpliva na poslovno odličnost organizacije. V začetnih poglavjih smo podrobneje predstavili temeljne pojme, nadaljevali pa s pregledom literature ter z izsledki predhodnih relevantnih raziskav, ki proučujejo vpliv spodbujanja stalnih izboljšav in vpliv razvoja človeškega kapitala na management kakovosti in poslovne odličnosti v organizacijah. Pri proučevanju povezav med vlaganjem v razvoj človeškega kapitala, v stalne izboljšave in poslovno odličnostjo organizacij, smo se osredotočili predvsem na eno vrsto organizacij v zasebnem sektorju, na velika slovenska podjetja. Podatki za raziskavo so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika in intervjujev, ki so potekali od junija 2007 do septembra 2007. Skupno smo proučili rezultate sto desetih slovenskih velikih organizacij. Proučili smo značilnosti celotnega vzorca podjetij ter znotraj le-tega obravnavali razlike med tremi skupinami po finančnih kazalcih najboljših slovenski podjetij, t. i. »top podjetij«, in kontrolno skupino podjetij, ki je bila naključno izbrana, ter skupino podjetij, ki se je prijavljala na tekmovanje za slovensko nagrado za poslovno odličnost »Priznanje Republike Slovenije za poslovno odličnost — PRSPO«. Na podlagi pridobljenih rezultatov celotne raziskave smo z uporabo faktorske analize in analize hierarhičnega združevanja oblikovali model stanja in modelno rešitev vpliva managementa stalnih izboljšav in človeškega kapitala na poslovno odličnost organizacije. Izsledki raziskave kažejo znatno boljše rezultate pri Skupini organizacij 1 (ki vsebuje 59 % PRSPO prijaviteljev, od tega vse finaliste in zmagovalce PRSPO, ki so v raziskavi sodelovali) v primerjavi z drugimi organizacijami. Rezultati naše raziskave so pokazali, da model obstoječega stanja uporabe orodij za stalne izboljšave v slovenskih organizacijah temelji pretežno na vplivih orodij za spremljanje in merjenje kakovosti poslovanja, manjši vpliv pa imajo komponente, povezane z managementom zaposlenih. V doktorski disertaciji smo dokazali, da v organizacijah, kjer načrtno, sistemsko spodbujajo proces stalnih izboljšav in hkrati vlagajo v človeški kapital, dosegajo višjo raven poslovne odličnosti. Zaključki raziskave potrjujejo, da je za doseganje poslovne odličnosti v organizaciji poleg orodij in pristopov za merjenje in spremljanje poslovanja, bistven človek, njegovo edinstveno znanje, ustvarjalnost in potencial, ki s pravim načinom vodenja lahko naredi razliko, ustvari dodano vrednost in tako pripomore k dvigu konkurenčnosti.
Ključne besede: proces stalnih izboljšav, kakovost, management celovite kakovosti, poslovna odličnost, model odličnosti EFQM, nagrada za kakovost in poslovno odličnost, priznanje RS za poslovno odličnost, organizacija, management, vodenje, uspešnost, učinkovitost, intelektualni kapital, človeški kapital, inoviranje, ustvarjalnost, predlogi za izboljšave, motivacija, organizacijska kultura
Objavljeno: 13.09.2010; Ogledov: 3785; Prenosov: 950
.pdf Celotno besedilo (8,39 MB)

6.
PRAVNA UREDITEV IZUMOV IZ DELOVNEGA RAZMERJA
Lea Rozman, 2011, diplomsko delo

Opis: Avtorica v diplomski nalogi obravnava področje izumov iz delovnega razmerja, katero se uvršča v domeno prava industrijske lastnine. Ugotavlja, da je inovativnost v podjetjih potrebno uvesti v tehnologijo, tehnološke procese, organizacijo dela in vodenje podjetja, kar prinaša višjo stopnjo konkurenčnosti, produktivnosti, ekonomičnosti in rentabilnosti. Nadalje v nalogi avtorica analizira delitev izumov iz delovnega razmerja - službenih in prostih, ter nadaljnjo delitev službenih izumov – neposredni in posredni. Odgovarja na vprašanja pripadnosti upravičenj, tj. materialnih in moralnih upravičenj, ki izhajajo iz izuma. Pravo intelektualne lastnine temelji na načelu izumiteljstva, ki določa, da je izumitelj tisti, kateremu pripadejo vsa upravičenja iz izuma, razen če jih po svoji volji prenese na koga drugega. Moralna upravičenja vselej pripadejo izumitelju, glede materialnih pa je situacija lahko različna. Avtorica izpostavlja pravico delodajalca do prevzema izuma ter dolžnost delavca, da delodajalca o nastanku izuma obvesti. Način prevzema in vsebino obvestila določa zakon. Obravnava tudi vprašanje pravice do nagrade, kriterije določitve le-te ter trenutek, ko upravičencu pripade pravica do nagrade. Na področju reševanja sporov se osredotoča na poravnalni narok, ki je način mirne rešitve spora. Sodno varstvo je namreč mogoče samo v primeru, če je bil poravnalni narok predhodno sprožen, vendar ta ni uspel. Avtorica primerjalno analizira področje ureditve izumov iz delovnega razmerja v nemški zakonodaji, pri čemer ugotavlja, da ta na primerljiv način določa delitev, prevzem, reševanje sporov ter nagrajevanje izumov, ustvarjenih v delovnem razmerju. Skozi analizo utemelji predpostavko, da slovenska zakonodaja v veliki meri povzema nemško pravno ureditev.
Ključne besede: intelektualna lastnina, industrijska lastnina, izum, izum iz delovnega razmerja, delavec, delodajalec, prevzem, nagrada, reševanje sporov
Objavljeno: 15.04.2011; Ogledov: 1845; Prenosov: 245
.pdf Celotno besedilo (419,14 KB)

7.
PRVINE MODIFICIRANEGA TRADICIONALNEGA ROMANA V IZBRANIH ROMANIH PREKMURSKIH AVTORJEV
Darjan Kocmut, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Prvine modificiranega tradicionalnega romana v izbranih romanih prekmurskih avtorjev sem analiziral sodobne slovenske romane, ki so bili izdani po letu 1990. Izbral sem avtorje, ki izhajajo iz panonskega dela slovenije, Prekmurja oziroma Pomurja. Izbor primarnih del temelji na dejstvu, da so vsa dela z izjemo enega (ki pa je bilo v ožjem izboru nominirancev) bila nagrajena z največjo in najprestižnejšo literarno nagrado v Sloveniji, nagrado kresnik. V svojem delu sem predstavil pomembnost omenjene nagrade in doprinos le-te k razvoju omenjene literarne vrste, prav tako pa sem pobliže predstavil avtorje izbranih romanov. Romane sem preučeval in analiziral s pomočjo ustrezne literature, na podlagi sinkretizma žanrov in po definiciji modificiranega tradicionalnega romana, ki jo je v svojih delih podala Alojzija Zupan Sosič. Zanimalo me je tudi, kako in v kolikšni meri določeno okolje, iz katerega izvirajo avtorji in ga upodabljajo v svojih delih, vpliva na razvoj zgodbe v romanu in katere zadeve so pri omenjenih avtorjih tiste, ki so jim skupne in jih lahko izpostavimo.
Ključne besede: Lainšček, Žabot, Kardoš, Šarotar, modificirani tradicionalni roman, prekmurski romani, romaneskni sinkretizem, nagrada kresnik
Objavljeno: 07.11.2011; Ogledov: 1945; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (876,01 KB)

8.
MOTIVIRANJE IN NAGRAJEVANJE ZAPOSLENIH V PODJETJU SW D.O.O.
Lucija Grosek, 2011, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga je napisana v petih poglavjih. Prva štiri poglavja obravnavajo teorijo o motivaciji in nagrajevanju zaposlenih v podjetjih. Prvo poglavje je uvodni del, v katerem najdemo opredelitev področja in opis problema, namen in cilje magistrske naloge, predpostavke in omejitve, nakazane pa so tudi uporabljene metode dela. V drugem poglavju govorimo o motivaciji zaposlenih in kaj zaposlene najbolj demotivira. V tretjem poglavju spoznamo nagrade in nagrajevanje zaposlenih ter sistem in oblike nagrajevanja. Sledi četrto poglavje, ki predstavlja značilnosti medsebojnih odnosov na delovnem mestu, opis lastnosti odličnega vodja ter osnovne značilnosti neverbalne komunikacije. V zadnjem, petem poglavju so prikazani rezultati ankete, izvedene med zaposlenimi v podjetju Sw, d. o. o., na kratko pa je predstavljeno tudi samo podjetje.
Ključne besede: motivacija, motiviranje zaposlenih, nagrada, nagrajevanje zaposlenih, sistem nagrajevanja.
Objavljeno: 27.11.2011; Ogledov: 2554; Prenosov: 309
.pdf Celotno besedilo (735,14 KB)

9.
Fazni prehodi v igri javnih dobrin na mrežah
Vito Šimonka, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu preučujemo evolucijo kooperacije v igri javnih dobrin na dveh kvalitativno različnih interakcijskih mrežah ob različnih začetnih pogojih. S pomočjo numeričnih simulacij, minimalističnih modelnih pristopov in metode Monte Carlo se osredotočimo na efekte, ki so odvisni od različne velikosti skupin agentov in različnega sinergijskega faktorja. Modelu dodamo še dodatne strategije individualnega kaznovanja in nagrajevanja, pri čemer nas zanima kako vrednost kazni ali nagrade ter cena kazni ali nagrade vpliva na evolucijo strategij. Da raziščemo robustnost kooperacije med agenti prikažemo časovni potek evolucije igre javnih dobrin na 2D krajevnih slikah in tudi fazne diagrame s katerimi področja strategij natančneje opredelimo. Fazne prehode med čistimi in mešanimi strategijami kvalitativno določimo in napovemo zveznost ali nezveznost le teh. Rezultati in ugotovitve študije takšnega socio-ekonomskega problema kažejo na primernost metod statistične fizike in teorije grafov na raziskovanje izven meja splošne fizike.
Ključne besede: igra javnih dobrin, kooperacija, interakcijske mreže, kaznovanje, nagrada
Objavljeno: 07.10.2015; Ogledov: 918; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (14,96 MB)

10.
Analiza sistema nagrajevanja v podjetju Palfinger d.o.o.
Matej Belec, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na sistem nagrajevanja in njegovo analizo v izbranem podjetju. V prvem delu smo opredelili določene osnovne pojme. Pojasnili smo, kaj sploh sistem nagrajevanja je ter kakšne so njegove komponente. Obrazložili smo, kako sistem nagrajevanja vpliva na uspešnost podjetja in zaposlenih ter kakšni so cilji takšnega sistema. Seveda ne gre brez procesa oblikovanja sistema, ki smo ga tudi opisali. Podali smo tudi sodobne trende takšnih sistemov. V nadaljevanju smo več besed namenili programom nagrajevanja po uspešnosti in nagradam. Razložili smo, kaj moramo upoštevati pri izbiri programa, da bo najučinkovitejši. Nekaj najpogostejših programov smo tudi predstavili. Na koncu prvega dela smo se posvetili nagradam. V drugem delu pa smo naredili analizo obstoječega sistema nagrajevanja v podjetju in ga primerjali s predelano teorijo. Drugega del smo zaključili s kritiko ali pohvalo obstoječega sistema.
Ključne besede: sistem nagrajevanja, nagrada, nagrajevanje, analiza
Objavljeno: 21.12.2012; Ogledov: 1325; Prenosov: 285
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici