| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Nadzor staršev in zaščita otrok v svetu spletnih nevarnosti : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Lucija Medvešek, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava vlogo staršev pri zaščiti otrok v digitalnem okolju in nevarnostih, ki se lahko pojavijo na spletu ter spodbujanju varne rabe digitalnih medijev. Sodobna tehnologija je postala nepogrešljiv del vsakdanjega življenja, kar prinaša tako priložnosti kot tudi tveganja, zlasti za otroke in mladostnike. Med ključnimi izzivi so izpostavljenost neprimernim vsebinam, spletno nasilje, kraja identitete in prekomerna uporaba digitalnih naprav. Raziskava poudarja pomen digitalne pismenosti staršev, njihovih vzgojnih pristopov ter pomen rabe zaščitnih orodij, kot so aplikacije za starševski nadzor. Poseben poudarek je namenjen pomembnosti odprte komunikacije med starši in otroki ter postavljanju jasnih pravil glede rabe digitalnih medijev. Rezultati potrjujejo, da so starši, ki postavljajo jasna pravila in pri uporabi tehnologij z otroki aktivno sodelujejo, bolj uspešni pri zmanjševanju tveganj, povezanih z digitalnim svetom. Prav tako je raziskava izpostavila potrebo po dodatnem ozaveščanju in izobraževanju staršev o spletnih nevarnostih ter strategijah za njihovo preprečevanje. Zaključek diplomskega dela vključuje predloge za izboljšanje praks na področju zaščite otrok v digitalnem okolju, vključno s krepitvijo digitalne pismenosti staršev, ozaveščanjem o spletnih tveganjih in spodbujanjem sodelovanja med družinami, šolami in širšo skupnostjo. Glavni cilj naloge je prispevati k boljšemu razumevanju, kako lahko starši s svojim znanjem, vključenostjo in zgledom otrokom pomagajo varno raziskovati digitalni svet, hkrati pa razvijati odgovornost, kritično mišljenje in kreativnost pri uporabi tehnologij.
Ključne besede: digitalno okolje, spletne nevarnosti, otroci, nadzor staršev, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 24.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (833,20 KB)

2.
Uporaba elektronskih šolskih sistemov pri starših učencev osnovne šole: pogostost, motivi za uporabo in povezanost z vidika starševskega vedenja ter učnega delovanja otrok
Katja Ravnikar, Ana Marie Starina, 2019, magistrsko delo

Opis: S šolskim letom 2007/2008 so slovenske osnovne in srednje šole dobile možnost uporabe storitve elektronske redovalnice (Pirc, 2008). V magistrski nalogi smo obravnavali posamezne motive in pogostost uporabe e-šolskih sistemov s strani staršev v povezavi z vidiki samoregulacije učenja in zaznavanjem starševstva pri učencih. V vzorec raziskave smo vključili 288 učencev predmetne stopnje in njihovih starše iz devetih različnih osnovnih šol. Udeleženci so reševali paketke vprašalnikov, ki so za učence vključevali: Vprašalnik stališč do e-redovalnice, Vprašalnik samoregulacije v učni situaciji (MSLQ) in Lestvico zaznavanja starševstva (POPs) ter za starše: Vprašalnik stališč do e-redovalnice in motivov ter pogostosti za uporabo e-šolskih sistemov in Vprašalnik družinske vključenosti (FIQ-E). Izvedli smo tudi intervjuje z izbranim predstavnikom na vseh udeleženih šolah. Ugotovili smo, da se motivi vezani na nadzor in pogostejša uporaba e-šolskih sistemov s strani staršev, negativno povezujejo z učnim uspehom učencev. Hkrati pa se motivi vezani na nadzor statistično pomembno negativno povezujejo tudi z zaznavanjem starševstva s strani učencev, kar se nanaša na podpiranje avtonomije in zaznavanje vključenosti. Pogostost uporabe e-šolskih orodij se statistično pomembno razlikuje med starši, ki uporabljajo osnovni paket in starši, ki uporabljajo plačljivi paket. Uporaba e-šolskih sistemov staršev, ki imajo plačljivi paket bolj izhaja iz motivov vezanih na nadzor in komunikacijo, v primerjavi s starši, ki imajo samo osnovni paket.
Ključne besede: e-šolski sistemi, samoregulacija, vključevanje staršev v šolo, komunikacija med šolo in starši, nadzor, zaznavanje starševstva
Objavljeno v DKUM: 18.10.2019; Ogledov: 1264; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

3.
NADZOR STARŠEV PRI DRUŽENJU OTROK Z DOMAČIMI ŽIVALMI
Darja Munda, 2016, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Domače živali imajo pomembno vlogo v življenju otrok. Vplivajo na njihov razvoj, npr. kognitiven, socialni in čustven, ob nepravilnem pristopu otrok in/ali staršev in slabem nadzoru staršev otrok pri druženju z domačimi živalmi, pa lahko zanje predstavljajo tudi nevarnost. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali starši poznajo priporočila o nadzoru otrok, ki imajo domačo žival. Metodologija: Pri izdelavi diplomskega dela smo preučili domačo in tujo strokovno in znanstveno literaturo. Uporabili smo metodo kompilacije, deskriptivno in komparativno metodo. Za kvantitativno metodo smo uporabili anketni vprašalnik s 14 vprašanji. Vzorec je zajemal 40 anketirancev. Uporabili smo še deskriptivno statistiko. Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da se starši sicer zavedajo pomena svoje vloge pri nadzoru druženja otrok z domačimi živalmi, vendar jim primanjkuje znanja (dejavniki, ki zmanjšajo verjetnost ugriza psa, prva pomoč, nadzor otrok mlajših od 10 let). Sklep: Otroci so pri druženju z domačimi živalmi izpostavljeni možnostim ugriza. Posledično je pomembno otrokom že dovolj zgodaj predstaviti pravilni/varni način druženja z domačimi živalmi; prepoznava dejavnikov tveganja za ugriz, opozorilni znaki, ipd. Pri tem imajo starši izredno pomembno vlogo.
Ključne besede: otrok, domača žival, vpliv živali, nadzor staršev, ugrizi, prva pomoč
Objavljeno v DKUM: 27.10.2016; Ogledov: 1216; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici