| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza dejavnikov, ki vplivajo na namero za nakup okoljsko trajnostnih izdelkov
Nika Rakuša, 2023, magistrsko delo

Opis: Hitra gospodarska rast ter prekomerna potrošnja sta pospešili degradacijo okolja po vsem svetu, zato okoljsko trajnostno potrošništvo predstavlja ključ do trajnostnega razvoja. Obravnavanje degradacije okolja namreč zahteva spremembe v potrošniškem vedenju, ki temelji na boljšem razumevanju dejavnikov, ki vplivajo na okoljsko trajnostno potrošniško vedenje, saj le-to ni posledica zakonskega nadzora, temveč izhaja iz vrednot, ki jih imajo odjemalci. Podjetja morajo zato imeti več znanja o vrednotah odjemalcev, ki vplivajo na njihovo odločitev o nakupu okoljsko trajnostnih izdelkov, da bi le-te lahko učinkoviteje tržila in vplivala na ciljne segmente odjemalcev. V teoretičnem delu smo po pregledu znanstvene literature opredelili pojem okoljsko trajnostnega potrošništva in naredili pregled nad najpogostejšimi ovirami le-tega, definirali, kdo so okoljsko trajnostni odjemalci, pregledali najpogostejše kriterije za njihovo segmentacijo ter raziskali proces okoljsko trajnostnega nakupnega odločanja, v nadaljevanju pa opredelili še splet marketinga okoljsko trajnostnih izdelkov in njegovih najpomembnejših strategij. V empiričnem delu smo na podlagi teorije načrtovanega vedenja, ki se v raziskavah okoljsko trajnostnega vedenja pogosto uporablja, analizirali vpliv odnosa do okoljsko trajnostnih izdelkov, subjektivnih norm in zaznanega nadzora nad vedenjem ter vpliv okoljske skrbi in okoljskega znanja, ki smo ju vključili v model zaradi izboljšanja njegove napovedovalne moči, na namero za nakup okoljsko trajnostnih izdelkov. Ker pa se poznavanje okoljske problematike, odnos do okoljskih problemov in okoljsko trajnostno vedenje med kulturami razlikujejo, smo analizirali tudi vpliv kolektivizma, dolgoročne usmerjenosti in odnosa do narave kot moderatorskih spremenljivk na odnose med neodvisnimi spremenljivkami in odvisno spremenljivko. Rezultati kažejo, da okoljska skrb, okoljsko znanje, odnos do okoljsko trajnostnih izdelkov, subjektivne norme in zaznani nadzor nad vedenjem pozitivno vplivajo na namero za nakup okoljsko trajnostnih izdelkov. Najmočnejši vpliv v modelu ima okoljsko znanje, sledijo mu subjektivne norme, odnos do okoljsko trajnostnih izdelkov in zaznani nadzor nad vedenjem, medtem ko je vpliv okoljske skrbi na namero za nakup okoljsko trajnostnih izdelkov najšibkejši. Rezultati kažejo tudi, da med vplivom izbranih dejavnikov na namero za nakup okoljsko trajnostnih izdelkov glede na izbrane dejavnike kulture prihaja do razlik, vendar so te razlike znotraj kulture z izjemo nekaterih precej majhne. Na koncu smo oblikovali še uporabna priporočila, ki bodo vodje marketinga vodila k oblikovanju učinkovitih marketinških strategij za okoljsko trajnostne izdelke, predvsem na področju marketinškega komuniciranja, s katerimi lahko pospešijo ali celo odstranijo ovire okoljsko trajnostnega potrošništva, ki prispeva k reševanju okoljskih problemov.
Ključne besede: odnos do okoljsko trajnostnih izdelkov, subjektivne norme, zaznani nadzor nad vedenjem, okoljska skrb, okoljsko znanje, kolektivizem, dolgoročna usmerjenost, odnos do narave, nakupna namera.
Objavljeno v DKUM: 16.03.2023; Ogledov: 485; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

2.
Uporaba merilnih sistemov pri razvoju izdelkov v orodjarni podjetja Carrera Optyl
Jernej Kuharič, 2014, magistrsko delo

Opis: V današnjem času so na področju proizvodnega strojništva zahteve po proizvodnji izdelkov najvišje možne kakovosti zelo visoke. Visoka preciznost izdelave izdelkov se zahteva predvsem na področju orodjarstva. Da jo lahko zagotovijo, morajo uporabljati pri svojem delu najsodobnejše merilne sisteme. Magistrsko delo je izdelano za potrebe orodjarne podjetja Carrera Optyl. V magistrskem delu je izvedenih več meritev različnih izdelkov. Cilj je bil izbrati najprimernejše merilne sisteme za meritev določenih dimenzij in oblik različnih izdelkov. Prav tako je bil cilj podrobneje spoznati določene merilne sisteme in način dela z njimi. Za potrebe primerjave orodja za izsek stekel za smučarska očala, utorne pločevine in STL-modela očal z njihovimi CAD-modeli, je bil uporabljen optični trikoordinatni merilni sistem za 3D skeniranje. Za meritev monoformne maske je bil uporabljen tipalni trikoordinatni merilni sistem. Za meritev predpisanih dimenzij na STL-modelu očal je bilo uporabljeno še ročno merilno sredstvo, in sicer pomično merilo. Meritev orodja za izsek stekel za smučarska očala in utorne pločevine je bila izvedena z namenom ugotovitve, ali še izdelujeta dovolj kakovostne izdelke in kaj je potrebno upoštevati, če se pojavi potreba po izdelavi novih. Podjetje se odloča o nakupu naprave za selektivno lasersko sintranje. Sposobnost naprave je bilo potrebno preveriti na podlagi optične in ročne meritve STL-modela očal. Rezultati so pokazali, da je bil izdelek izdelan natančno glede na njegovo kompleksnost. Sledila je še tipalna meritev monoformne maske, na podlagi katere je bila preverjana naprava, ki deluje na principu dodajalne izdelave in je v lasti podjetja Carrera Optyl. Naprava izdeluje izdelke zadovoljive kakovosti. Vsi dobljeni merilni rezultati so tekom dela podrobno statistično analizirani in komentirani.
Ključne besede: trikoordinatne meritve, nadzor izdelkov, orodje, obdelovalni stroj, slojevite tehnologije
Objavljeno v DKUM: 03.09.2014; Ogledov: 1798; Prenosov: 287
.pdf Celotno besedilo (4,20 MB)

3.
Razvoj modela centralnega nadzora in spremljanja razvojnih projektov v Skupini Gorenje, d.d.
Lovro Krajnc, 2013, diplomsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava realen problem iz Skupine Gorenje, natančneje s področja spremljanja in nadzora razvojnih projektov. Skupino Gorenje tvorijo ob podjetju Gorenje d.d. (Velenje, Slovenija) še tri večja mednarodna podjetja Atag (Nizozemska), Mora Moravia (Češka) in Asko (Švedska). Poleg naštetih pa so v Skupino vključene še številne druge manjše družbe. Trenutno v vseh naštetih podjetjih nimajo enotnega enostranskega modela za spremljanje in nadzor razvojnih projektov za vsa podjetja, v nekaterih takšen model sploh ne obstaja. V prihodnosti nameravajo v podjetju vzpostaviti drugačen organizacijski model, po katerem bo odgovorna oseba iz matičnega podjetja imela možnost neposrednega in bolj učinkovitega spremljanja in nadziranja vseh projektov razvoja izdelkov na ravni Skupine Gorenje v vseh fazah projektov. Iz tega izhaja glavni cilj magistrskega dela, ki je bil, da zasnujemo nov model za spremljanje in nadzor razvojnih projektov, ki bo v prihodnje integriran v vsa podjetja Skupine Gorenje. Pred pričetkom snovanja novega modela smo dobro analizirali obstoječe modele, iz katerih je bilo moč dobiti dosti uporabnih podatkov. Na drugi strani pa je pred začetkom snovanja izrazil svoje želje in zahteve tudi naročnik (izvršni direktor za področje razvoja v Gorenje, d.d.). Med ostalimi zahtevami bi na tem mestu izpostavili to, da je moral biti novi model zasnovan v Microsoft Excelu in imeti možnost integracije na portal Gorenja, ki so ga zasnovali v Microsoft SharePoint. Rezultat magistrskega dela je novi model za spremljanje in nadzor razvojnih projektov, ki je v celoti zasnovan v angleškem jeziku, zaradi mednarodnega delovanja Skupine Gorenje. Posledično je tudi ime modela v angleškem jeziku, in sicer se imenuje Gorenje Group Project Status Report (GGPSR).
Ključne besede: izdelek, razvoj izdelkov, projektni management, projekti razvoja novega izdelka, spremljanje in nadzor projektov, Skupina Gorenje
Objavljeno v DKUM: 01.03.2013; Ogledov: 2506; Prenosov: 210
URL Povezava na celotno besedilo

4.
Iskanje izvedeno v 14.4 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici