1. Prepoznavanje in obvladovanje neželenih učinkov antipsihotikov 2. in 3. generacije s strani medicinskih sesterElmir Uzeinović, 2024, magistrsko delo Opis: Uvod: Antipsihotična terapija ima kljub obvladovanju različnih duševnih obolenj resne neželene učinke, ki lahko otežijo zdravljenje ali ga celo prekinejo. Medicinske sestre imajo ključno vlogo pri obravnavi pacientov, ki uživajo antipsihotike, saj je prepoznavanje in obvladovanje neželenih učinkov antipsihotikov druge in tretje generacije pomembna naloga s strani medicinskih sester. Namen zaključnega dela je bil ugotoviti, kako medicinske sestre prepoznavajo in obvladujejo antipsihotike druge in tretje generacije.
Metode: Sistematičen pregled literature je bil izveden v mednarodnih podatkovnih bazah PubMed, ScienceDirect in Wiley s pomočjo zastavljenih vključitvenih in izključitvenih kriterijev. Kritična ocena identificiranih zadetkov je bila opravljena z JBI orodji za kritično presojo, prav tako smo identificirane zadetke razvrstili v ustrezen nivo glede na hierarhijo dokazov. Glavne ugotovitve pregleda literature smo pridobili in prikazali z analizo in s sintezo identificiranih virov.
Rezultati: V končno analizo smo vključili osem člankov, ki prikazujejo, kako medicinske sestre prepoznavajo in obvladujejo antipsihotike druge in tretje generacije. Ugotovili smo, da se v vseh identificiranih raziskavah pojavljajo vrzeli pri znanju medicinskih sester pri prepoznavanju in obvladovanju neželenih učinkov antipsihotikov druge in tretje generacije.
Razprava in zaključek: Medicinske sestre imajo kljub ključni vlogi pri prepoznavanju neželenih učinkov antipsihotikov druge in tretje generacije pomanjkljivo znanje o neželenih učinkih, kar se odraža tudi v pomanjkljivi uporabi različnih ocenjevalnih orodij. V našem okolju primanjkuje raziskav na tematiko prepoznavanja in obvladovanja neželenih učinkov antipsihotikov, kar bi pripomoglo pri kakovostni in varni izvedbi zdravstvene nege s strani medicinskih sester na področju duševnega zdravja. Ključne besede: antipsihotiki, nadziranje, neželeni učinki, zaposleni v zdravstveni negi Objavljeno v DKUM: 11.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 30
Celotno besedilo (1,27 MB) |
2. Notranja revizija po noveli ZGD-1KNuša Radolič, 2021, diplomsko delo Opis: Nadziranje je ključna funkcija v izvajalnem, informacijskem in upravljanjem sistemu podjetja, ki so pomembni za njegovo učinkovito delovanje. Najkompleksnejša in najzahtevnejša vrsta nadziranja je revidiranje, kjer gre za strokovno izražanje mnenja o resnični oziroma realni in pošteni sliki nastanka revidiranega dejanja in njegovi uresničitvi. Poznamo več vrst revidiranj, v diplomskem delu pa se bomo osredotočili na notranjo revizijo. Njena naloga je zagotavljanje pravilnosti informacij, ki vstopajo ter izstopajo iz informacijskega sistema in zanesljivosti ter popolnosti informacij v upravljalnem sistemu, ki so potrebne za odločanje.
Vloga notranjega revizorja je izredno pomembna, saj je zraven uprave pomemben vir informacij nadzornega sveta, ki ima nadzorno funkcijo v podjetju. Uprava je lahko namreč poleg zaposlenih tista, ki izvršuje prevare. V tem primeru lahko zakrije neugodne informacije, ena izmed nalog notranjega revizorja pa je, da odkriva te prevare in jih upošteva v letnem poročilu oziroma da deluje nepristransko in neodvisno.
Ker pa je notranji revizor v neki meri podrejen upravi, sta lahko načeli nepristranskosti in neodvisnosti ogroženi, zaradi česa je bil 2021 v noveli ZGD-1K dopolnjen 281.a člen, ki ureja notranjo revizijo. Glavni cilj je bil povečati to neodvisnost notranjega revizorja, hkrati pa so bile določene strokovne podlage za izvajanje notranjega revidiranja in pa minimalni pogoji, ki jih mora dosegati oziroma imeti vodja notranje revizije ter izvajalci notranje revizije, kar je okrepilo strokovnost in profesionalnost stroke. Same dopolnitve 281.a člena v noveli ZGD-1K smo primerjali z predhodnim 281.a členom v noveli ZGD-1I, ki je bila sprejeta leta 2015 in zapisali naše ugotovitve o spremembah, ki jih je doprinesla nova zakonodaja. Ključne besede: nadziranje, notranja revizija, novela ZGD-1K, dvotirni sistem Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 1095; Prenosov: 82
Celotno besedilo (760,44 KB) |
3. Posebnosti računovodenja v zdravstvenih ustanovah na primeru ukc mariborTeja Petrič, 2020, diplomsko delo Opis: Javni zavodi so v Sloveniji najbolj tipična organizacijska oblika, s pomočjo katere se izvajajo družbene dejavnosti, tako tisti del, ki pomeni javno službo, kot tudi tisti del, ki pomeni ponudbo na trgu. Izvajajo dejavnosti na področjih vzgoje in izobraževanja, znanosti, kulture, športa, zdravstva, socialnega varstva, otroškega varstva, invalidskega varstva, socialnega zavarovanja ali drugih dejavnosti in na ta način pomembno vplivajo na kakovost življenja prebivalcev (Kamnar, 1999, str. 10).
Osnovne naloge računovodenja so enake v vsaki organizaciji, ne glede na to, ali je ta del zasebnega ali javnega sektorja. V delu diplomskega projekta se osredotočimo na javni zavod, ustanovljen z namenom opravljanja javne službe na področju zdravstvene dejavnosti na sekundarni in terciarni ravni, in predstavimo posebnosti njegovega računovodenja skozi vse štiri funkcije računovodstva. Ključne besede: zdravstveni zavod, računovodsko predračunavanje, računovodsko nadziranje, računovodsko analiziranje, knjigovodenje, računovodenje Objavljeno v DKUM: 06.09.2021; Ogledov: 1289; Prenosov: 85
Celotno besedilo (4,28 MB) |
4. |
5. Kritična presoja sistema spremljanja in nadziranja prispekov plačTomaž Dšuban, 2017, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo se osredotoča na kritično presojo sistema spremljanja in nadziranja prispevkov plač. Spremljanje plačevanja prispevkov je v Sloveniji urejeno na način, da ima država oblikovan tako imenovani sklad, ki ga upravljajo skrbniki, zaposleni pa potem na različne načine preverjajo, ali so prispevki, ki zapadejo v plačilo, plačani. V Sloveniji obdavčitev plač ureja več različnih zakonov, ki opravljajo pobiranje in nadzor glede obračunavanja prispevkov, zato smo njihove glavne vsebine povzeli in izpostavili. Nad pobiranjem ter plačevanjem prispevkov v Sloveniji bdijo nadzorni organi, v našem primeru FURS, zato smo izpostavili njegovo delovanje in s tam zaposleno osebo opravili intervju, s katerim smo pojasnili določene nejasnosti. Za boljše razumevanje omenjene problematike smo izpostavili en primer iz prakse. Dotaknili smo se tudi posameznih tem, ki se navezujejo na našo problematiko, med drugim, kako lahko posameznik preveri, ali so njegovi prispevki plačani ter na katere organe se lahko v zvezi s tem obrne. Na koncu smo povzeli prednosti in slabosti slovenskega sistema spremljanja in nadziranja prispevkov plač. Ključne besede: FURS, spremljanje in nadziranje, prispevki za socialno varnost, plače, neplačevanje prispevkov, nadzorni organ Objavljeno v DKUM: 11.12.2017; Ogledov: 1389; Prenosov: 167
Celotno besedilo (1,53 MB) |
6. Vloga kontrolerja pri usmerjanju podjetjaŠpela Kuralt, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Sposobnost pravočasnega in učinkovitega odzivanja na priložnosti in grožnje spreminjajočega se okolja je pogoj za učinkovito in uspešno poslovanje podjetij.
Nadzor nad poslovanjem je zelo zahtevna naloga za poslovodstvo. Slednje se namreč ukvarja s pridobivanjem novih poslov, za pravilne in pravočasne odločitve pa mora imeti na razpolago pravočasne, ustrezne in popolne informacije. Tu pride do izraza kontroler, ki pozna cilje podjetja in razmere v njegovem okolju.
Prvi del diplomskega dela je teoretičen. V njem smo predstavili pojmovne in vsebinske opredelitve kontrolinga. Zanimalo nas je, kaj dejansko je kontroling in kakšne pristope k njemu poznamo glede na različen razvoj, ki ga je doživel v svetu. Proučili smo njegovo organiziranost in umestitev v podjetju ter opisali njegove posamezne naloge.
V praktičnem delu diplomskega dela smo predstavili praktičen primer podjetja N. N. in predloge za izboljšanje sodelovanja med poslovodstvom, oddelki in kontrolerjem, s tem pa možnosti za izboljšanje poslovnih rezultatov podjetja. Ključne besede: kontroling, kontroler, planiranje, kontroliranje (nadziranje), analiziranje, informiranje Objavljeno v DKUM: 13.10.2016; Ogledov: 1294; Prenosov: 107
Celotno besedilo (1,31 MB) |
7. RAČUNOVODSTVO DRUŽINSKIH PODJETIJInes Šipek, 2012, diplomsko delo Opis: V Sloveniji ter prav tako drugje po svetu je družinsko podjetništvo zelo razširjeno. Največkrat so družinska podjetja majhna, se pa najdejo tudi velike korporacije, ki imajo večinski del podjetja v lasti ene družine.
Družinska podjetja se od ostalih razlikujejo po svojih lastnostih, prednostih ter slabostih. Že besedna zveza družinsko podjetje nam pove, da je sistem takega podjetja sestavljen iz neke družine ter podjetja. Družina je tista zaradi katere so velikokrat prisotna čustva in vrednote njenih članov, podjetje pa predstavlja organizacijo katere namen je uspešno delovati na trgu in večati njeno vrednost.
Za vsako podjetje pa je pomembno, da ima računovodstvo organizirano v skladu s predpisi in potrebami. Namen diplomskega seminarja je predstavitev računovodstva majhnega družinskega podjetja Cvetličarna Palma s.p. Preučila sem funkcije njegovega računovodstva, ki so knjigovodenje, predračunavanje, nadziranje in analiziranje. Predstavila sem tudi računovodske informacije ter kaj je v zvezi z njimi potrebno vedeti. Ključne besede: družinsko podjetje, majhno podjetje, družina, računovodstvo, knjigovodstvo, predračunavanje, nadziranje, analiziranje, računovodske informacije. Objavljeno v DKUM: 27.11.2012; Ogledov: 2094; Prenosov: 163
Celotno besedilo (657,41 KB) |
8. VZROKI ZA OBLIKOVANJE REVIZIJSKIH KOMISIJ JAVNIH DELNIŠKIH DRUŽB V SLOVENIJIUroš Roter, 2012, magistrsko delo Opis: S pojmom revizijska komisija je mišljen nadzorni mehanizem, ki pomaga lastnikom družb spremljati in nadzirati delovanje uprav v dvotirnih in upravnih odborov v enotirnih korporativnih sistemih upravljanja.
Revizijske komisije so bile uvedene kot dodaten mehanizem za nadzor nad poslovanjem in finančnim poročanjem družbe, in sicer kot posledica računovodskih prevar in goljufivega oziroma nepravilnega finančnega poročanja svetovnih korporacij.
Delovanje revizijske komisije je v dvotirnem sistemu upravljanja podrejeno nadzornemu svetu, ki jo tudi imenuje. Revizijska komisija je odgovorna za celovit nadzor družbe in o svojem delu poroča nadzornemu svetu. Delovanje revizijskih komisij pomeni dodaten organ nadzora nad poslovanjem in poročanjem družbe. Njene pomembnejše naloge so:
- nadzor nad delovanjem sistema notranjih kontrol,
- nadzor nad delovanjem sistema obvladovanja tveganj,
- komuniciranje z notranjimi revizorji,
- komuniciranje z zunanjimi revizorji,
- priprava pogodb med revizorji in družbo,
- podajanje ocene glede sestave letnih poročil. Ključne besede: revizijska komisija, revizor, korporativno upravljanje, nadziranje, javna delniška družba, agencijska teorija, delničarji, recesija, finančna kriza. Objavljeno v DKUM: 23.08.2012; Ogledov: 2238; Prenosov: 263
Celotno besedilo (857,08 KB) |
9. POSEBNOSTI ORGANIZIRANOSTI RAČUNOVODSTVA V DRUŽINSKEM PODJETJU NA PRIMERU PODJETJA "X"Karmen Žibrat, 2011, diplomsko delo Opis: Družinska podjetja so v svetu in v Sloveniji, ena izmed temeljnih oblik podjetništva. Od drugih podjetij se razlikujejo po svojih značilnih lastnostih, iz katerih izhajajo številne prednosti in slabosti.
V vsakem podjetju je računovodstvo temeljna informacijska dejavnost, s katero odgovorni v podjetju pridobijo pomembne informacije za upravljanje podjetja. Uspešnost in učinkovitost računovodstva, pa je odvisna od same organiziranosti vseh štirih računovodskih funkcij: knjigovodstva, računovodskega predračunavanja, računovodskega nadziranja in računovodskega analiziranja.
Organiziranje računovodstva v družinskem podjetju pa se razlikuje od organiziranja računovodstva drugih podjetij. Do razlik prihaja predvsem zaradi čustvene povezanosti med podjetjem in družinskimi člani, kar vpliva na sprejemanje odločitev in posledično tudi na uspešnost poslovanja podjetja.
Primer družinskega podjetja »X« potrjuje, da so v mnogih pogledih družinska podjetja različna od drugih nedružinskih podjetij. Organizacija računovodstva je drugačna kot v večjih nedružinskih podjetjih. V računovodstvu podjetja »X« se pojavljajo pomanjkljivosti, ki jih bo potrebno odpraviti, da bo računovodstvo bolj učinkovito. Z bolj kakovostnimi informacijami bo podjetje sprejemalo boljše odločitve in bo uspešneje delovalo tudi na tržišču. Ključne besede: Družinsko podjetje, majhno podjetje, računovodstvo, organiziranost, knjigovodstvo, računovodsko predračunavanje, računovodsko nadziranje, računovodsko analiziranje, računovodsko informiranje. Objavljeno v DKUM: 24.01.2012; Ogledov: 2350; Prenosov: 294
Celotno besedilo (621,31 KB) |
10. PRESOJA ORGANIZIRANOSTI RAČUNOVODENJA ZALOG V TRGOVINSKEM PODJETJU Mojca Dacinger, 2011, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava presojo organiziranosti računovodenja zalog v trgovinskem podjetju X. Računovodstvo lahko opravlja svoje funkcije le, če je ustrezno organizirano. Od organiziranosti je namreč odvisno, ali bodo računovodske informacije uporabne za notranje in zunanje uporabnike, torej, ali bodo kakovostne, relevantne, zanesljive, primerljive in razumljive.
V raziskavi sem podala pregled veljavne zakonodaje, ki jo mora trgovinsko podjetje pri svojem delu upoštevati. Predstavljena je organiziranost računovodstva trgovskega blaga v trgovinskih podjetjih in sestavnih delov (knjigovodstva, računovodskega predračunavanja, računovodskega nadziranja in računovodskega analiziranja). Ugotavljam, da je v proučevanem podjetju računovodsko nadziranje dobro organizirano, računovodsko predračunavanje in računovodsko analiziranje pa imata določene pomanjkljivosti. Ugotovljene pomanjkljivosti so dopolnjene s predlogi za njihovo odpravo.
Proučevano podjetje X je usmerjeno v trgovinsko dejavnost, zato večji del kratkoročnih sredstev predstavljajo zaloge trgovskega blaga. Zaloge potrebuje zaradi neprekinjenega toka poslovanja in redne preskrbe tržišča. Zaloge predstavljajo velik segment investiranega kapitala. Ugotovljene so pomanjkljivosti v zvezi z vodenjem zalog, ki pa sem jih dopolnila s predlogi za odpravo. Ključne besede: zaloge, organiziranje računovodstva, računovodske funkcije, računovodsko predračunavanje, računovodsko analiziranje, računovodsko nadziranje, knjigovodstvo, trgovinsko podjetje Objavljeno v DKUM: 11.07.2011; Ogledov: 2008; Prenosov: 220
Celotno besedilo (364,11 KB) |