| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Nabavno poslovanje v podjetju Košaki tmi d. o. o.
Lea Jug, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjih časih se vsako podjetje zaveda, da je izjemnega pomena uspešno nabavno poslovanje. S tem lahko samo podjetje veliko privarčuje in s tem ustvarja večji dobiček. Dejstvo je, da se nabavne cene oblikujejo na podlagi stroškov z nabavo ustreznega materiala in seveda še ostalih stvari, ki so potrebne za izdelavo. Če si podjetje prizadeva znižati te stroške, lahko veliko prihrani in ravno iz tega izhaja, da je nabavno poslovanje eden ključnih procesov. V teoretičnem delu diplomskega projekta bomo predstavili pojem nabavnega poslovanja, osnovne naloge, predstavili bomo organizacijske oblike nabavnega poslovanja. Potem bomo podrobneje spoznali sam nabavni proces, ki vključuje določene korake oziroma faze samega procesa. Opisali bomo tudi sodelovanje nabavnega oddelka z drugimi oddelki v podjetju. Nadalje bomo prešli na praktičen del diplomskega projekta, kjer bomo predstavili podjetje Košaki TMI d. o. o. in pojasnili nabavno poslovanje v podjetju Košaki TMI d. o. o. Največji poudarek bomo dali samemu nabavnemu procesu v podjetju Košaki TMI d. o. o. in podrobno opisali posamezne faze v procesu. Delo diplomskega projekta pa bomo zaključili s predlogi za izboljšanje nabavnega poslovanja v podjetju Košaki TMI d. o. o., ki bodo izhajali iz spoznanj teoretičnega in praktičnega dela diplomskega projekta.
Ključne besede: nabava, nabavno poslovanje, podjetje, nabavni proces, nabavni oddelek.
Objavljeno: 16.04.2021; Ogledov: 282; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

2.
Nabavni proces v izbranem podjetj
Nives Vantur, 2020, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih se nabava v podjetju spreminja, kar se kaže v čedalje večjem zanimanju managerjev in nabavnega osebja v proizvodnih podjetjih za to dejavnost. Če upoštevamo finančna sredstva, ki so ponavadi povezana s pripravo in uresničevanjem nabavnih odločitev, ni to nič nenavadnega. Gospodarna in učinkovita nabavna funkcija lahko veliko pripomore k uspešnemu poslovanju podjetja. Zaradi izvajanja izboljšav v managementu razvoja izdelkov, proizvodnje in logistike se je v številnih podjetjih pokazala potreba po izboljšanju odnosov z dobavitelji, tako da bi za razvoj izdelkov potrebovali manj časa, prešli na dobavo ravno ob pravem času in brez napak pri novih in sedanjih vhodnih sestavnih delih. Nabavni oddelek je posrednik, ki prevzema tovrstne dogovore z dobavitelji in nadzoruje njihovo izpolnjevanje.
Ključne besede: nabava, nabavni oddelek, poslovanje, dobavitelji, nabavni proces, nabavno poslovanje.
Objavljeno: 16.04.2021; Ogledov: 266; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (4,21 MB)

3.
Nabavno poslovanje v času pandemije COVID-19
Tjaša Vuk, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt temelji na ugotavljanju vplivov na nabavno poslovanje v času pandemije COVID-19 s poudarkom na oskrbovalnih verigah in javnih naročilih. V teoretičnem delu opredelimo osnovne značilnosti nabavnega poslovanja, managementa oskrbnih verig in javnih naročil. V empiričnem delu pa prikažemo dejstva, primere in povzetke raziskav o vplivu pandemije na omenjena področja. Zaradi hitrega širjenja virusa in sprejetih ukrepov za zajezitev le-tega so bila podjetja prisiljena izboljšati nabavno poslovanje. S pomočjo digitalizacije so pridobila večji vpogled v poslovanje, spremenila načine plačevanja dobaviteljem s pomočjo rešitev v oblaku ter se lažje soočala z logističnimi težavami dobaviteljev. Zaradi zaprtja proizvodnih obratov na Kitajskem so se podjetja soočala s krčenjem mednarodnih trgovinskih tokov. Kljub temu pa so podjetja vlagala v odpornost dobavne verige in se usmerila k lokalnim dobaviteljem. Težave pa so spremljale tude vlade, ki so z javnimi naročili poskušale zagotoviti zaščitno opremo v zadostni količini in primerni kakovosti. Srečevale so se s »povratnim protekcionizmom«, ponarejenimi izdelki, zvišanjem cen itd. Pri tem ni bila izjema niti Slovenija. Zato so prilagodile postopke javnega naročanja, se povezale z zasebnim sektorjem, centralizirale nabavno poslovanje in se preusmerile na e-javno naročanje.
Ključne besede: nabavno poslovanje, pandemija, oskrbovalne verige, javno naročanje, ponudba, povpraševanje.
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 379; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

4.
Pospeševanje prodaje v proizvodnem podjetju
Žan Grošelj, 2020, diplomsko delo

Opis: Ob poplavi informacij, razvoju novih izdelkov in tehnologij, ki smo jim priča na vsakodnevni ravni, samo oglaševanje podjetij in njihovih izdelkov oziroma storitev žal ne zadošča več. Uspešna podjetja poleg odlične kakovosti izdelkov, konkurenčnih cen, hitrih dobavnih rokov in klasičnega oglaševanja ponujajo še nekaj več, da obdržijo obstoječe, pridobijo nove kupce in da se še naprej razvijajo. Razvoj uspešnih podjetij temelji poleg vsega naštetega tudi na pospeševanju prodaje, ki je osrednja tematika diplomskega dela. V delu smo se osredotočali na pospeševanju prodaje v proizvodnem podjetju na medorganizacijskem trgu, ki smo jo preučili na primeru podjetja VistlerPlast, ki proizvaja izdelke in polizdelke iz plastičnih mas v Osrednjeslovenski regiji. Problem, ki ga zaznavamo, vidimo v občutno manjši prodaji malih proizvodnih podjetij od pričakovane. Zato smo si zadali cilj, da poiščemo odgovor na vprašanje, na kakšen način lahko proizvodno podjetje na medorganizacijskem trgu poveča in pospeši prodajo svojih izdelkov. Ugotovili smo, da so glavni dejavniki, ki vplivajo na izbor dobavitelja zanesljivost, sodobna proizvodna linija in sodelovanje pri razvoju novih izdelkov s strani dobavitelja. Opredelili smo položaj podjetja VistlerPlast glede na konkurenco v Osrednjeslovenski regiji, s primerjanjem parametrov, ki imajo največji vpliv na izbiro določenega dobavitelja. Parametri so pokazali, da ima podjetje veliko konkurenčnih prednosti in le tri slabosti, ki so slabo oziroma nezadostno marketinško pojavljanje, ter nabavna in prodajna moč. Skozi teoretični in empirični del smo tako pridobivali odgovore na naša zastavljena vprašanja, na koncu pa smo v zaključni fazi diplomskega dela podali rešitve, kako s pomočjo pospeševanja prodaje podjetje izboljša svoje poslovne rezultate.
Ključne besede: pospeševanje prodaje, medorganizacijski trgi, marketing, nabavno poslovanje.
Objavljeno: 18.06.2020; Ogledov: 362; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

5.
Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.
Urška Berden, 2019, diplomsko delo

Opis: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev. V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami. V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse.
Ključne besede: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave.
Objavljeno: 29.10.2019; Ogledov: 507; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

6.
Nabavni proces pnevmatik v podjetju "Vulkanizerstvo TDS"
Gloria Đura, 2018, diplomsko delo

Opis: Nabava v današnje čase predstavlja eno izmed najbolj pomembnih funkcij v vsakem podjetju. Njena temeljna naloga je preskrba podjetja s surovinami, izdelavnim materialom, storitvami, energijo, pomožnim materialom, pa tudi s stroji, napravami itd. Glede na število avtomobilov na cestah v današnjem času je tema mojega diplomskega projekta zelo zanimiva. Zato je za njih je zelo pomembna ustrezna oprema. Tako podjetje Vulkanizerstvo TDS skrbi za sigurnost svojih strank pri upravljanju avtomobilov. Namen mojega diplomskega projekta je predstaviti in prikazati kaj sploh je nabavno poslovanje ter v teoretičnem delu diplomskega projekta prikazati nabavni proces pnevmatik v podjetju Vulaknizerstvo TDS. Konkurenca na trgu s enakimi proizvodi in storitvami kot se izbrano podjetje ukvarja je zelo velika. Zato je za podjetje zelo pomembno da za svoje odjemalce omogoči najboljše pnevmatike in platišča. Cilj diplomskega projekta je z pomočjo ustrezne literature dopolnit določeno znanje glede nabave, ki ga že imam, kot tudi spoznati kako nabava deluje v stvarnem svetu. Cilj mi je tudi preučit nabavne procese v izbranem podjetju in tako povezati določeno znanje iz teorije v praktične izkušnje.
Ključne besede: Nabava, nabavno poslovanje, nabavni procesi, pnevmatike in platišča.
Objavljeno: 04.03.2019; Ogledov: 475; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

7.
KONTROLING V NABAVI NA PRIMERU PODJETJA X
Daniela Pjevac, 2016, diplomsko delo

Opis: Nabava se je v zadnjih letih nenehno spreminjala. Njena vloga ni več samo nakup in oskrba podjetja s potrebnimi dobrinami, obvladovati mora namreč tudi stroške, ki pri tem nastajajo. Pomembnost nabave se odseva zlasti v povečanju deleža nabavljenih dobrin, ki v nekaterih podjetjih doseže tudi do sedemdeset odstotkov vseh stroškov poslovanja. Razlog za to so razmere v gospodarstvu, ki so postale negotove, posledično pa tudi položaj in konkurenčnost posameznega podjetja. Da bi bila podjetja bolj konkurenčna, so se začela specializirati na svoje osnovne dejavnosti, stranske dejavnosti pa so prepustile zunanjim izvajalcem oz. dobaviteljem. Pomembno vlogo pri zagotavljanju dolgoročne uspešnosti podjetja igrajo tudi dobavitelji, ki so v današnjem nemirnem in tehnološko razvitem okolju še posebej pomembni za podjetje. Odgovorni v podjetju se vedno bolj zavedajo, da stroškovno sprejemljive in kakovostne izdelke, ki prinašajo uspeh podjetju, dosežejo le z dobrimi dobavitelji. Iz tega sledi, da je nabava le toliko dobra, kot so njeni dobavitelji, zato je tudi izbira le-teh ključnega pomena za uspešno poslovanje podjetja. Da bi lahko nabava izkoristila vse možnosti v zvezi s potenciali v zniževanju stroškov in v razvoju konkurenčnih prednosti, je nujno potrebno merjenje in vrednotenje uspešnosti nabave (t.i. kontrolig v nabavi). Zasnova in instrumenti kontrolinga v nabavi nam služijo za učinkovito koordinacijo sodelovanja med podjetjem in dobaviteljem ter koordinacijo nabavnega procesa nasploh. Torej kontroling v nabavi spremlja vse spremembe v poslovnem okolju in daje informacijsko podporo strateškemu načrtovanju ter nadziranju nabave.
Ključne besede: nabavno poslovanje, kontroling, kontroling instrumenti, stroški, dobavitelji.
Objavljeno: 05.07.2016; Ogledov: 971; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (605,98 KB)

8.
Proces nabave materialov v podjetju Pivovarna Laško, d.d.
Tadeja Lah, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo je namenjeno predstavitvi problematike procesa nabave materialov v podjetju Pivovarna Laško, d. d. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili teorijo nabavnega poslovanja in nabave različnih avtorjev. Opredelili smo kaj zajema samo nabavno poslovanje in kaj vse spada pod nabavo. Le to smo podrobneje proučevali in opisali, kaj pomeni centralizirana, decentralizirana in kombinirana nabava, katere so najpomembnejše naloge nabavne službe in s katerimi vprašanji se nabava najpogosteje srečuje. V nadaljevanju smo opisali posnetek stanja v proučevanem podjetju. Podrobni opis smo podali za pridobivanje ponudb, pisanje nabavnih nalogov, kako se opremljajo materiali z identi, kako potekajo prevzemi v skladišču in samo skladiščenje materialov, spremljanje zalog s pomočjo programa, na kakšen način se rešujejo reklamacije in kako poteka reševanje logističnih problemov. Pri kritični analizi smo podali vse slabosti, ki smo jih skozi raziskovanje naloge opazili in so najbolj izstopale. V predlog izboljšav pa smo podali vse predloge za izboljšanje stvari, ki smo jih v kritični analizi izpostavili kot slabe.
Ključne besede: nabava, nabavno poslovanje, nabavna logistika, reklamacija, skladišče
Objavljeno: 21.01.2015; Ogledov: 1196; Prenosov: 189
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

9.
KONTROLING NABAVNEGA POSLOVANJA V JAVNEM GOSPODARSKEM ZAVODU
Erika Križnar, 2013, magistrsko delo

Opis: Zaradi gospodarske krize, ki je prizadela tako javni kot zasebni sektor, namenjajo organizacije vedno večji poudarek doseganju načrtovane prodaje, novim produktom, s katerimi bi uspešno nastopile na tržišču, in spremljanju stroškov, ki pri tem nastajajo. Organizacije so se znašle pred veliko preizkušnjo, zato so se, da bi preživele, primorane vse bolj prilagajati spremembam na trgu, se spreminjati, iskati rezerve, zniževati stroške in preudarno gospodariti. Vprašanja, ki še pred nekaj leti niso imela velikega pomena, imajo v današnjem času poglaviten pomen. Pomembna vprašanja, ki se organizacijam postavljajo, so, kako zajeziti stroške, kje privarčevati in kako najbolje poslovati. Pri proučevanju priložnosti in prednosti ter slabosti in nevarnosti ima velik pomen služba za kontroling, ki je nekakšen poslovni navigator in vodstvo organizacij opozarja in usmerja k pravim ciljem. Da bi organizacije prišle do želenih zastavljenih ciljev in rezultatov, morajo vse službe in oddelki v organizaciji strmeti k doseganju istih ciljev, potrebno je usklajeno in istosmerno delovanje. Velik pomen pri zniževanju stroškov ima nabavna služba, ki preskrbuje blago in storitve za nemoteno delovanje organizacije. Preko nabavne službe lahko organizacije zaradi velikega obsega naročil veliko privarčujejo, zato organizacije nabavno službo vse bolj opredeljujejo kot strateško funkcijo. Naloge nabavne službe so, da priskrbi pravo blago ali storitev, v pravi kakovosti ob pravem času in ob tem doseže najboljše nabavne pogoje. Vsak privarčevani evro v nabavi predstavlja za nepridobitne organizacije tudi evro prihodka nad odhodki in večje koristi. Cilj nabavne verige je zniževati neposredne stroške materiala in s tem povečati prihodke nad odhodki. To lahko doseže z iskanjem novih dobaviteljev, novih nadomestnih materialov, s pritiski na trenutne dobavitelje in s povečano konkurenčnostjo. Za uspešno poslovanje organizacije poskrbi kontroling, ki budno spremlja vse nastale spremembe v organizaciji, o tem pravočasno opozarja vodstvo, mu svetuje in pomaga pri pravilnih odločitvah.
Ključne besede: nabavno poslovanje, kontroling, prenova informacijskega sistema, javni gospodarski zavod.
Objavljeno: 19.07.2013; Ogledov: 1334; Prenosov: 289
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

10.
RACIONALIZACIJA NAVODIL ZA UPORABO PRI DOBAVITELJU PODJETJA BSH HIŠNI APARATI D.O.O.
Klemen Skok, 2012, diplomsko delo

Opis: Nabava je poleg proizvodnje in prodaje najpomembnejša poslovna funkcija tako v proizvodnem kot tudi v trgovinskem podjetju. Temeljna funkcija nabave je preskrba podjetja s surovinami, storitvami, energijo, pomožnim materialom, itd. Pravilna nabavna strategija je pogoj za nemoten proces proizvodnje. Tudi prihranki so v podjetju zelo pomembni, saj ohranjajo konkurenčno prednost podjetja. Pogoj za uspešno nabavo je poznavanje nabavnega trga, to je dobaviteljev in njihove ponudbe. Najpomembnejša področja raziskave nabavnega trga so povezana s ponudbo in povpraševanjem po materialu in storitvah in s tem povezanimi tržnimi gibanji. S poznavanjem omenjenega tudi dobivamo nove ideje, kaj lahko v določeni zadevi, še izboljšamo, naredimo z nižjimi stroški, oziroma prihranimo. Za uspeh podjetja so pomembne pravilne in pravočasne odločitve in neprestano prilagajanje tržnim zahtevam in iskanje racionalnejših rešitev. Nabava je v podjetju pomembna funkcija, prav tako pomembno pa je kvalitetno sodelovanje med vsemi službami v podjetju. Za uspešno nabavno poslovanje moramo odgovoriti na naslednja vprašanja: kaj kupiti, koliko kupiti, kdaj kupiti, pod kakšnimi pogoji kupiti, koliko plačati za nabavljeno blago in vedno znova iskati potenciale za doseganje prihrankov. Nabavna politika mora biti usklajena z delovanjem podjetja, njegovo zastavljeno politiko, z vodenjem in izvajanjem politike vsakega posameznega funkcijskega področja v podjetju. Najpogosteje se nabava nanaša na izbiro dobaviteljev, na izbiro sortimenta proizvodov, na izbiro nabavnih poti, višino nabavnih stroškov in velikost zaloge blaga, vedno znova pa prihaja v ospredje tudi iskanje potencialov za ustvarjanje prihrankov. Pri vseh teh funkcijah pa moramo izvajati kotrolo in analizo le-teh.
Ključne besede: Nabava, nabavni strategija, prihranek, konkurenčna prednost, nabavni trg, dobavitelji, ponudba, povpraševanje, nove ideje, nižji stroški, pravilne/pravočasne odločitve, nabavno poslovanje, nabavni pogoji, nabavne funkcije, nabavna politika, iskanje potencialov, kontrola in analiza nabavnih funkcij.
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 1881; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici