| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Nabavni proces v podjetju ACO, d. o. o.
Maša Pugelj, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali vlogo nabave kot dela poslovnega procesa in jo predstavili na primeru podjetja ACO, d.o.o., slovenske hčerinske družbe, ki pripada mreži podjetij ACO Group. Zaradi vse večjih sprememb na trgu in vedno hitreje razvijajoči se informacijski tehnologiji postaja nabava v podjetju, zlasti zaradi vpliva na dobiček, v zadnjih desetletjih pomembnejša kot kadarkoli prej. V podjetjih se srečujemo s spletom raznih poslovnih funkcij, nabava pa predstavlja eno izmed osnovnih poslovnih funkcij. Njena naloga je namreč, da od najboljših dobaviteljev zagotavlja ustrezne dobrine v pravi količini ob pravem času na pravo mesto in ob primernih plačilnih pogojih. Ker se podjetja med seboj razlikujejo, ne obstaja le en ustrezen postopek nabavljanja, se pa nabavni procesi v podjetjih v glavnem vrstijo po ustaljenem redu. V zalogah ima podjetje vezana denarna sredstva, zato je podjetju vsekakor v interesu, da zaloge organizira čim bolj optimalno in smiselno, da so stroški skladiščenja čim nižji in da se izognejo morebitnemu zastaranju materiala. V diplomskem delu nas je zanimalo, kako poteka nabavno poslovanje v omenjenem podjetju. Ugotovili smo, da podjetje pri organiziranju zalog izhaja iz dolgoletnih izkušenj in na osnovi tega vedo, katero blago je najbolj v obtoku, zato skrbijo, da je to blago na zalogi v večjih količinah, drugega pa dobavljajo po potrebi.
Ključne besede: nabavni proces, nabavno poslovanje, upravljanje zalog, podjetje ACO, ACO Group
Objavljeno v DKUM: 19.07.2023; Ogledov: 427; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (4,50 MB)

2.
Ugotavljanje vpliva epidemije covid-19 na javna naročila v izbrani zdravstveni ustanovi
Monika Lep, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali javna naročila in pravno podlago zanje, katera določa načela in postopke, ki usmerjajo uporabo javnega naročanja v praksi. Ob tem smo navedli pravila in smernice s področja javnega naročanja, ki so podana na ravni EU. Ker so javna naročila del nabavnega poslovanja, smo preučili nabavo in nabavno funkcijo v javni ustanovi. Leto 2020 je zaznamovala epidemija, zaradi katere je bilo potrebno narediti na vseh področjih nekaj sprememb. Iz tega razloga smo si pogledali, kakšno je bilo stanje v tem času na področju javnih naročil tako v domačem okolju kot tudi smernice, ki so bile podane s strani EU. V empiričnem delu naloge smo izbrali dva že izvedena naročila v določeni javni ustanovi in ju podrobneje preučili. Naročili sta vsebovali isti predmet naročila, glede na vrste javnih naročil in se vsebinsko nista veliko razlikovali. Na podlagi raziskanega smo ugotavljali, kakšne posledice in vplive je v tej izbrani ustanovi pustila epidemija COVID-19. Ugotovili smo, da kljub visoki vključenosti omenjenega virusa v izbrani ustanovi na področju zdravstvenih storitev, le-ta ni imel tako visokega vpliva na naše raziskovano področje javnih naročil, ki je del nabave v njej.
Ključne besede: javna naročila, zakon o javnem naročanju, epidemija, COVID-19, nabavno poslovanje
Objavljeno v DKUM: 24.12.2021; Ogledov: 1022; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

3.
Nabavni proces v podjetju tehit d. o. o.
Jan Stramec, 2021, diplomsko delo

Opis: Nabava ima v današnjem času pomembno vlogo v podjetju. Nabava lahko z dobrim delom podjetju pomaga pri poslovanju. Nabavni oddelek mora poskrbeti za kakovostno nabavo dobrin. Zaposleni v nabavi pa morajo poskrbeti, da bo nabava organizirana, kakovostna in da bodo stroški nabave čim nižji. V teoretičnem delu diplomskega dela je na podlagi domačih in tujih strokovnih literatur opredeljena nabava, opisan je nabavni proces prav tako je zapisano kako poteka naročilo v podjetju ter kako poteka iskanje in izbor dobaviteljev. Prav tako so v teoretičnem delu predstavljene zaloge. V praktičnem delu diplomskega dela je predstavljeno podjetje Tehit d.o.o., prav tako smo predstavili tudi kakšna je vloga nabave v podjetju, pomen nabave v podjetju in kako se izvaja nabava v tem podjetju. Opisane pa so tudi zaloge v podjetju ter potek naročila in struktura cen tiskalnikov Canon.
Ključne besede: nabava, nabavno poslovanje, zaloge, podjetje Tehit d.o.o., tiskalniki Canon, dobavitelji
Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 1490; Prenosov: 239
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

4.
Nabavno poslovanje v podjetju Košaki tmi d. o. o.
Lea Jug, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjih časih se vsako podjetje zaveda, da je izjemnega pomena uspešno nabavno poslovanje. S tem lahko samo podjetje veliko privarčuje in s tem ustvarja večji dobiček. Dejstvo je, da se nabavne cene oblikujejo na podlagi stroškov z nabavo ustreznega materiala in seveda še ostalih stvari, ki so potrebne za izdelavo. Če si podjetje prizadeva znižati te stroške, lahko veliko prihrani in ravno iz tega izhaja, da je nabavno poslovanje eden ključnih procesov. V teoretičnem delu diplomskega projekta bomo predstavili pojem nabavnega poslovanja, osnovne naloge, predstavili bomo organizacijske oblike nabavnega poslovanja. Potem bomo podrobneje spoznali sam nabavni proces, ki vključuje določene korake oziroma faze samega procesa. Opisali bomo tudi sodelovanje nabavnega oddelka z drugimi oddelki v podjetju. Nadalje bomo prešli na praktičen del diplomskega projekta, kjer bomo predstavili podjetje Košaki TMI d. o. o. in pojasnili nabavno poslovanje v podjetju Košaki TMI d. o. o. Največji poudarek bomo dali samemu nabavnemu procesu v podjetju Košaki TMI d. o. o. in podrobno opisali posamezne faze v procesu. Delo diplomskega projekta pa bomo zaključili s predlogi za izboljšanje nabavnega poslovanja v podjetju Košaki TMI d. o. o., ki bodo izhajali iz spoznanj teoretičnega in praktičnega dela diplomskega projekta.
Ključne besede: nabava, nabavno poslovanje, podjetje, nabavni proces, nabavni oddelek.
Objavljeno v DKUM: 16.04.2021; Ogledov: 1156; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

5.
Nabavni proces v izbranem podjetj
Nives Vantur, 2020, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih se nabava v podjetju spreminja, kar se kaže v čedalje večjem zanimanju managerjev in nabavnega osebja v proizvodnih podjetjih za to dejavnost. Če upoštevamo finančna sredstva, ki so ponavadi povezana s pripravo in uresničevanjem nabavnih odločitev, ni to nič nenavadnega. Gospodarna in učinkovita nabavna funkcija lahko veliko pripomore k uspešnemu poslovanju podjetja. Zaradi izvajanja izboljšav v managementu razvoja izdelkov, proizvodnje in logistike se je v številnih podjetjih pokazala potreba po izboljšanju odnosov z dobavitelji, tako da bi za razvoj izdelkov potrebovali manj časa, prešli na dobavo ravno ob pravem času in brez napak pri novih in sedanjih vhodnih sestavnih delih. Nabavni oddelek je posrednik, ki prevzema tovrstne dogovore z dobavitelji in nadzoruje njihovo izpolnjevanje.
Ključne besede: nabava, nabavni oddelek, poslovanje, dobavitelji, nabavni proces, nabavno poslovanje.
Objavljeno v DKUM: 16.04.2021; Ogledov: 1241; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (4,21 MB)

6.
Nabavno poslovanje v času pandemije COVID-19
Tjaša Vuk, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt temelji na ugotavljanju vplivov na nabavno poslovanje v času pandemije COVID-19 s poudarkom na oskrbovalnih verigah in javnih naročilih. V teoretičnem delu opredelimo osnovne značilnosti nabavnega poslovanja, managementa oskrbnih verig in javnih naročil. V empiričnem delu pa prikažemo dejstva, primere in povzetke raziskav o vplivu pandemije na omenjena področja. Zaradi hitrega širjenja virusa in sprejetih ukrepov za zajezitev le-tega so bila podjetja prisiljena izboljšati nabavno poslovanje. S pomočjo digitalizacije so pridobila večji vpogled v poslovanje, spremenila načine plačevanja dobaviteljem s pomočjo rešitev v oblaku ter se lažje soočala z logističnimi težavami dobaviteljev. Zaradi zaprtja proizvodnih obratov na Kitajskem so se podjetja soočala s krčenjem mednarodnih trgovinskih tokov. Kljub temu pa so podjetja vlagala v odpornost dobavne verige in se usmerila k lokalnim dobaviteljem. Težave pa so spremljale tude vlade, ki so z javnimi naročili poskušale zagotoviti zaščitno opremo v zadostni količini in primerni kakovosti. Srečevale so se s »povratnim protekcionizmom«, ponarejenimi izdelki, zvišanjem cen itd. Pri tem ni bila izjema niti Slovenija. Zato so prilagodile postopke javnega naročanja, se povezale z zasebnim sektorjem, centralizirale nabavno poslovanje in se preusmerile na e-javno naročanje.
Ključne besede: nabavno poslovanje, pandemija, oskrbovalne verige, javno naročanje, ponudba, povpraševanje.
Objavljeno v DKUM: 10.11.2020; Ogledov: 1495; Prenosov: 282
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

7.
Pospeševanje prodaje v proizvodnem podjetju
Žan Grošelj, 2020, diplomsko delo

Opis: Ob poplavi informacij, razvoju novih izdelkov in tehnologij, ki smo jim priča na vsakodnevni ravni, samo oglaševanje podjetij in njihovih izdelkov oziroma storitev žal ne zadošča več. Uspešna podjetja poleg odlične kakovosti izdelkov, konkurenčnih cen, hitrih dobavnih rokov in klasičnega oglaševanja ponujajo še nekaj več, da obdržijo obstoječe, pridobijo nove kupce in da se še naprej razvijajo. Razvoj uspešnih podjetij temelji poleg vsega naštetega tudi na pospeševanju prodaje, ki je osrednja tematika diplomskega dela. V delu smo se osredotočali na pospeševanju prodaje v proizvodnem podjetju na medorganizacijskem trgu, ki smo jo preučili na primeru podjetja VistlerPlast, ki proizvaja izdelke in polizdelke iz plastičnih mas v Osrednjeslovenski regiji. Problem, ki ga zaznavamo, vidimo v občutno manjši prodaji malih proizvodnih podjetij od pričakovane. Zato smo si zadali cilj, da poiščemo odgovor na vprašanje, na kakšen način lahko proizvodno podjetje na medorganizacijskem trgu poveča in pospeši prodajo svojih izdelkov. Ugotovili smo, da so glavni dejavniki, ki vplivajo na izbor dobavitelja zanesljivost, sodobna proizvodna linija in sodelovanje pri razvoju novih izdelkov s strani dobavitelja. Opredelili smo položaj podjetja VistlerPlast glede na konkurenco v Osrednjeslovenski regiji, s primerjanjem parametrov, ki imajo največji vpliv na izbiro določenega dobavitelja. Parametri so pokazali, da ima podjetje veliko konkurenčnih prednosti in le tri slabosti, ki so slabo oziroma nezadostno marketinško pojavljanje, ter nabavna in prodajna moč. Skozi teoretični in empirični del smo tako pridobivali odgovore na naša zastavljena vprašanja, na koncu pa smo v zaključni fazi diplomskega dela podali rešitve, kako s pomočjo pospeševanja prodaje podjetje izboljša svoje poslovne rezultate.
Ključne besede: pospeševanje prodaje, medorganizacijski trgi, marketing, nabavno poslovanje.
Objavljeno v DKUM: 18.06.2020; Ogledov: 1559; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

8.
Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.
Urška Berden, 2019, diplomsko delo

Opis: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev. V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami. V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse.
Ključne besede: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave.
Objavljeno v DKUM: 29.10.2019; Ogledov: 1548; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

9.
Nabavni proces pnevmatik v podjetju "Vulkanizerstvo TDS"
Gloria Đura, 2018, diplomsko delo

Opis: Nabava v današnje čase predstavlja eno izmed najbolj pomembnih funkcij v vsakem podjetju. Njena temeljna naloga je preskrba podjetja s surovinami, izdelavnim materialom, storitvami, energijo, pomožnim materialom, pa tudi s stroji, napravami itd. Glede na število avtomobilov na cestah v današnjem času je tema mojega diplomskega projekta zelo zanimiva. Zato je za njih je zelo pomembna ustrezna oprema. Tako podjetje Vulkanizerstvo TDS skrbi za sigurnost svojih strank pri upravljanju avtomobilov. Namen mojega diplomskega projekta je predstaviti in prikazati kaj sploh je nabavno poslovanje ter v teoretičnem delu diplomskega projekta prikazati nabavni proces pnevmatik v podjetju Vulaknizerstvo TDS. Konkurenca na trgu s enakimi proizvodi in storitvami kot se izbrano podjetje ukvarja je zelo velika. Zato je za podjetje zelo pomembno da za svoje odjemalce omogoči najboljše pnevmatike in platišča. Cilj diplomskega projekta je z pomočjo ustrezne literature dopolnit določeno znanje glede nabave, ki ga že imam, kot tudi spoznati kako nabava deluje v stvarnem svetu. Cilj mi je tudi preučit nabavne procese v izbranem podjetju in tako povezati določeno znanje iz teorije v praktične izkušnje.
Ključne besede: Nabava, nabavno poslovanje, nabavni procesi, pnevmatike in platišča.
Objavljeno v DKUM: 04.03.2019; Ogledov: 1025; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

10.
KONTROLING V NABAVI NA PRIMERU PODJETJA X
Daniela Pjevac, 2016, diplomsko delo

Opis: Nabava se je v zadnjih letih nenehno spreminjala. Njena vloga ni več samo nakup in oskrba podjetja s potrebnimi dobrinami, obvladovati mora namreč tudi stroške, ki pri tem nastajajo. Pomembnost nabave se odseva zlasti v povečanju deleža nabavljenih dobrin, ki v nekaterih podjetjih doseže tudi do sedemdeset odstotkov vseh stroškov poslovanja. Razlog za to so razmere v gospodarstvu, ki so postale negotove, posledično pa tudi položaj in konkurenčnost posameznega podjetja. Da bi bila podjetja bolj konkurenčna, so se začela specializirati na svoje osnovne dejavnosti, stranske dejavnosti pa so prepustile zunanjim izvajalcem oz. dobaviteljem. Pomembno vlogo pri zagotavljanju dolgoročne uspešnosti podjetja igrajo tudi dobavitelji, ki so v današnjem nemirnem in tehnološko razvitem okolju še posebej pomembni za podjetje. Odgovorni v podjetju se vedno bolj zavedajo, da stroškovno sprejemljive in kakovostne izdelke, ki prinašajo uspeh podjetju, dosežejo le z dobrimi dobavitelji. Iz tega sledi, da je nabava le toliko dobra, kot so njeni dobavitelji, zato je tudi izbira le-teh ključnega pomena za uspešno poslovanje podjetja. Da bi lahko nabava izkoristila vse možnosti v zvezi s potenciali v zniževanju stroškov in v razvoju konkurenčnih prednosti, je nujno potrebno merjenje in vrednotenje uspešnosti nabave (t.i. kontrolig v nabavi). Zasnova in instrumenti kontrolinga v nabavi nam služijo za učinkovito koordinacijo sodelovanja med podjetjem in dobaviteljem ter koordinacijo nabavnega procesa nasploh. Torej kontroling v nabavi spremlja vse spremembe v poslovnem okolju in daje informacijsko podporo strateškemu načrtovanju ter nadziranju nabave.
Ključne besede: nabavno poslovanje, kontroling, kontroling instrumenti, stroški, dobavitelji.
Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 1561; Prenosov: 185
.pdf Celotno besedilo (605,98 KB)

Iskanje izvedeno v 20.76 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici