| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 60
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Izbira dobavitelja s pomočjo metode AHP v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Monika Sidar, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja raziskavo o pomembnem vidiku poslovanja – izboru dobavitelja. V ospredju raziskave je uporaba metode Analytic Hierarchy Process (AHP), ki omogoča sistematično in strukturirano odločanje v kontekstu večkriterijskega izbora dobaviteljev. Namen raziskave je bil razviti smernice za izboljšanje procesa izbire dobaviteljev v našem izbranem podjetju. V prvem delu diplomske naloge smo posvetili del naloge – nabavi. Temeljito smo predstavili koncept nabave, pomen tega ključnega področja v podjetju ter nabavni proces, ki igra ključno vlogo pri zagotavljanju nemotenega delovanja podjetja. Nato smo na praktičnem primeru spoznali, kako poteka proces osvajanja novih dobaviteljev in materialov v izbranem podjetju. Nato pa smo teoretično znanje prenesli na izbiro dobavitelja v podjetju z uporabo AHP metode. Razvili smo hierarhično strukturo kriterijev, vključno s kakovostjo, ceno, z dostavo in s fleksibilnostjo ter pridobili ocene ključnih odločevalcev v podjetju. Rezultati so pokazali, da je metoda AHP učinkovito orodje za izboljšanje procesa izbire dobaviteljev v podjetju. Poleg tega pa smo ugotovili, da je kakovost pomemben kriterij. Na koncu smo prišli do zaključka, da je ključnega pomena, da se podjetja zavedajo možnosti, ki jih ponuja metoda AHP pri izbiri dobaviteljev, in da se izobražujejo ter usposabljajo svoje zaposlene za učinkovito uporabo te metode. Tako da lahko rečemo, da je uporaba metode AHP v izboru dobavitelja v podjetju prinesla pozitivne rezultate in izboljšala proces odločanja. To dokazuje, da lahko sistematični pristop k izbiri prispeva k boljšemu poslovanju in konkurenčnosti na trgu.
Ključne besede: nabavni proces, metoda AHP, večkriterijsko določanje, izbor dobavitelja
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 147; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

2.
Analiza procesov nabave v digitalnem trgovskem podjetju
Belinda Rogan, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo povezavo dveh konceptov – digitalizacije in nabave. Nabava je ključen proces v organizacijah, ki se nanaša na pridobivanje materialov, storitev in opreme, potrebne za nemoteno delovanje podjetja. Sodobni poslovni svet je v zadnjih desetletjih doživel digitalno preobrazbo, ki je zajela tudi to področje. Uporaba informacijskih tehnologij in digitalnih orodij izboljšuje učinkovitost, lajša optimizacijo stroškov in povečuje preglednost nabavnih procesov, širše področje uporabe teh tehnologij pa se hitro prilagaja novim digitalnim trendom, kar omogoča še večjo učinkovitost in konkurenčnost nabavnih procesov. Raziskavo smo zaključili z analizo nabave v izbranem podjetju X. Pregledali smo uporabo digitalnih orodij na področju komunikacije, upravljanja z zalogo in upravljanja s pošiljkami, nadaljevali smo z analizo obvladovanja nabavnih procesov s pomočjo strateškega planiranja, kjer smo obravnavali notranje in zunanje dejavnike, za konec pa smo identificirali tveganja v nabavnem postopku in podali ideje, kako jih omiliti.
Ključne besede: digitalizacija, digitalno podjetje, nabava, nabavni proces.
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 272; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

3.
Nabavni proces v podjetju ACO, d. o. o.
Maša Pugelj, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali vlogo nabave kot dela poslovnega procesa in jo predstavili na primeru podjetja ACO, d.o.o., slovenske hčerinske družbe, ki pripada mreži podjetij ACO Group. Zaradi vse večjih sprememb na trgu in vedno hitreje razvijajoči se informacijski tehnologiji postaja nabava v podjetju, zlasti zaradi vpliva na dobiček, v zadnjih desetletjih pomembnejša kot kadarkoli prej. V podjetjih se srečujemo s spletom raznih poslovnih funkcij, nabava pa predstavlja eno izmed osnovnih poslovnih funkcij. Njena naloga je namreč, da od najboljših dobaviteljev zagotavlja ustrezne dobrine v pravi količini ob pravem času na pravo mesto in ob primernih plačilnih pogojih. Ker se podjetja med seboj razlikujejo, ne obstaja le en ustrezen postopek nabavljanja, se pa nabavni procesi v podjetjih v glavnem vrstijo po ustaljenem redu. V zalogah ima podjetje vezana denarna sredstva, zato je podjetju vsekakor v interesu, da zaloge organizira čim bolj optimalno in smiselno, da so stroški skladiščenja čim nižji in da se izognejo morebitnemu zastaranju materiala. V diplomskem delu nas je zanimalo, kako poteka nabavno poslovanje v omenjenem podjetju. Ugotovili smo, da podjetje pri organiziranju zalog izhaja iz dolgoletnih izkušenj in na osnovi tega vedo, katero blago je najbolj v obtoku, zato skrbijo, da je to blago na zalogi v večjih količinah, drugega pa dobavljajo po potrebi.
Ključne besede: nabavni proces, nabavno poslovanje, upravljanje zalog, podjetje ACO, ACO Group
Objavljeno v DKUM: 19.07.2023; Ogledov: 394; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (4,50 MB)

4.
Nabavni proces v podjetju Terme Olimia, d. d.
Patricija Zobec, 2021, diplomsko delo

Opis: Delo diplomskega projekta z naslovom Nabavni proces v podjetju Terme Olimia, d.d. je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in aplikativnega. V teoretičnem delu je opredeljena nabava kot poslovni proces. Podrobno so predstavljena izhodišča za razumevanje nabavnega procesa, kot so vloga, pomen, cilji in naloge managementa nabave, razvrstitev nabavnih dobrin, povezanost nabave z ostalimi funkcijami v podjetju, organizacijska struktura nabave in raziskovanje nabavnega trga. Nabavno poslovanje je postalo eno izmed pomembnejših področij za izboljšanje poslovanja in konkurenčnosti podjetja. V aplikativnem delu je predstavljeno podjetje Terme Olimia, d.d. in faze njihovega nabavnega procesa, podane pa so tudi ugotovitve analiziranega nabavnega procesa in predlogi za izboljšanje.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, dobavitelji, nabavni trg, naročilo.
Objavljeno v DKUM: 29.10.2021; Ogledov: 903; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (789,69 KB)

5.
Nabava osnovnih sredstev
Mihael Gojčič, 2021, diplomsko delo

Opis: Pomembnosti nabave osnovnih sredstev se ne zavedajo vsa podjetja enako. Podjetja, ki vlagajo v osnovna sredstva in jih nabavljajo, vedo, da imata prodaja in nabava neposreden stik z zunanjim okoljem in zato predstavljata ključni funkciji vsakega podjetja. Skoraj vsako podjetje se pri poslovanju sreča z nabavo, ki je ključnega pomena pri upravljanju podjetja, saj brez nje ne bi mogli uspešno poslovati, v nekaterih primerih pa lahko pride do nezaželenih zakasnitev v nadaljnjem procesu. Večina podjetij nabavlja osnovna sredstva. Te v grobem razdelimo na materialna in nematerialna. Med materialna sodijo zemljišče, zgradbe, oprema, stroji itd., med nematerialna pa pravice, licence, programska oprema, koncesije itd. Kot drobni inventar se lahko skupinsko izkazuje opredmeteno osnovno sredstvo, katerega posamična nabavna vrednost ne presega 500 evrov po dobaviteljevem računu. V diplomskem projektu bom predstavil osnovna sredstva, kako jih podjetja nabavljajo in kaj nabava sploh je. Vse skupaj bom predstavil na več primerih in utemeljil, zakaj je nabava osnovnih sredstev tako bistvena pri poslovanju podjetja.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, osnovna sredstva, naročanje.
Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 984; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

6.
Nabavno poslovanje v podjetju Košaki tmi d. o. o.
Lea Jug, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjih časih se vsako podjetje zaveda, da je izjemnega pomena uspešno nabavno poslovanje. S tem lahko samo podjetje veliko privarčuje in s tem ustvarja večji dobiček. Dejstvo je, da se nabavne cene oblikujejo na podlagi stroškov z nabavo ustreznega materiala in seveda še ostalih stvari, ki so potrebne za izdelavo. Če si podjetje prizadeva znižati te stroške, lahko veliko prihrani in ravno iz tega izhaja, da je nabavno poslovanje eden ključnih procesov. V teoretičnem delu diplomskega projekta bomo predstavili pojem nabavnega poslovanja, osnovne naloge, predstavili bomo organizacijske oblike nabavnega poslovanja. Potem bomo podrobneje spoznali sam nabavni proces, ki vključuje določene korake oziroma faze samega procesa. Opisali bomo tudi sodelovanje nabavnega oddelka z drugimi oddelki v podjetju. Nadalje bomo prešli na praktičen del diplomskega projekta, kjer bomo predstavili podjetje Košaki TMI d. o. o. in pojasnili nabavno poslovanje v podjetju Košaki TMI d. o. o. Največji poudarek bomo dali samemu nabavnemu procesu v podjetju Košaki TMI d. o. o. in podrobno opisali posamezne faze v procesu. Delo diplomskega projekta pa bomo zaključili s predlogi za izboljšanje nabavnega poslovanja v podjetju Košaki TMI d. o. o., ki bodo izhajali iz spoznanj teoretičnega in praktičnega dela diplomskega projekta.
Ključne besede: nabava, nabavno poslovanje, podjetje, nabavni proces, nabavni oddelek.
Objavljeno v DKUM: 16.04.2021; Ogledov: 1102; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

7.
Nabavni proces v izbranem podjetj
Nives Vantur, 2020, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih se nabava v podjetju spreminja, kar se kaže v čedalje večjem zanimanju managerjev in nabavnega osebja v proizvodnih podjetjih za to dejavnost. Če upoštevamo finančna sredstva, ki so ponavadi povezana s pripravo in uresničevanjem nabavnih odločitev, ni to nič nenavadnega. Gospodarna in učinkovita nabavna funkcija lahko veliko pripomore k uspešnemu poslovanju podjetja. Zaradi izvajanja izboljšav v managementu razvoja izdelkov, proizvodnje in logistike se je v številnih podjetjih pokazala potreba po izboljšanju odnosov z dobavitelji, tako da bi za razvoj izdelkov potrebovali manj časa, prešli na dobavo ravno ob pravem času in brez napak pri novih in sedanjih vhodnih sestavnih delih. Nabavni oddelek je posrednik, ki prevzema tovrstne dogovore z dobavitelji in nadzoruje njihovo izpolnjevanje.
Ključne besede: nabava, nabavni oddelek, poslovanje, dobavitelji, nabavni proces, nabavno poslovanje.
Objavljeno v DKUM: 16.04.2021; Ogledov: 1168; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (4,21 MB)

8.
Nabavno poslovanje v podjetju mlinopek d. d.
Marina Balaic, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov: v teoretičnem delu so predstavljeni nabavna funkcija z definicijami različnih avtorjev, bistvene odgovornosti, cilji, strategije nabave in nabavnega procesa, opisani pa so tudi postopek poteka iskanja dobaviteljev v podjetju, sklepanje pogodb, naročilo in prevzem materiala ter evidentiranje. V drugem, praktičnem delu diplomskega projekta sta najprej predstavljeni živilskopredelovalna industrija in uspešnost poslovanja v Sloveniji na splošno. Nato predstavimo podjetje Mlinopek d. d., njegovo vizijo in cilje. V nadaljevanju sta opisana nabavno poslovanje ter potek nabave v enem izmed nabavnih oddelkov podjetja, v pekarni. Na koncu podamo svoje predloge za izboljšanje nabave v organizaciji.
Ključne besede: Nabava, management nabave, nabavni proces, Mlinopek, živilska industrija
Objavljeno v DKUM: 11.11.2020; Ogledov: 1006; Prenosov: 203
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

9.
Analiza nabavnega procesa na primeru podjetja Talum, d.d.
Tamara Jaušovec, 2020, magistrsko delo

Opis: Z vedno ostrejšo konkurenco na trgu, prihodom digitalizacije in hitrega načina življenja, morajo temu tempu slediti tudi organizacije oz. podjetja. Nekatere temu tempu sledijo uspešnejše kot druge. V magistrskem delu se osredotočimo na osnovni pojem nabave, kaj torej sploh nabava je in kakšen je njen strateški pomen v podjetju. Razčlenimo strukturno organiziranost nabavne funkcije na dejavnike organiziranja nabave, njene organizacijske oblike poslovanja ter dejavnike odločanja o organizacijski obliki. Poglobimo se v sam nabavni proces, kjer razčlenimo, kako le-ta poteka ter katere nabavne strategije uporabljajo zaposleni v nabavnem oddelku. Na koncu se dotaknemo še elektronskega poslovanja ter predstavimo njegove prednosti in slabosti za podjetje. V praktičnem delu predstavimo podjetje Talum, d.d., in njegovo zgodovino. Osredotočimo se tudi na zastavljeno vizijo in vrednote podjetja. V nadaljevanju predstavimo naš pogled na portal za dobavitelje oz. EDI izmenjavo podatkov ter vizijo, kako bi to uvedli v podjetju. To idejo bomo z anketo med obstoječimi dobavitelji podjetja tudi preverili, da ugotovimo ali je uvedba takšne oblike poslovanja sploh smiselna.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, EDI, elektronsko poslovanje, digitalizacija
Objavljeno v DKUM: 25.08.2020; Ogledov: 852; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

10.
Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.
Urška Berden, 2019, diplomsko delo

Opis: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev. V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami. V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse.
Ključne besede: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave.
Objavljeno v DKUM: 29.10.2019; Ogledov: 1485; Prenosov: 202
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

Iskanje izvedeno v 2.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici