| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 51
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
MANAGEMENT ZALOG V PODJETJU STEKLARNA ROGAŠKA d.d.
Daniel Hribar, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavil nabavno funkcijo in management zalog, ki sta medsebojno odvisna. Nabava je pomembna da do zalog sploh pride, management zalog pa te zaloge vodi in nad njimi izvaja kontrolo. Obe funkciji pa sta pomembni, da podjetje lahko nemoteno proizvaja proizvode ali storitve. Za podjetje je zelo pomembna količina oziroma raven zalog, saj zaloge predstavljajo za podjetja strošek, ki neposredno vpliva na uspešnost podjetja. Zato vsa podjetja stremijo k optimalnim zalogam, ki so tista višina zalog, pri katerih so stroški skladiščenja, stroški nabave in stroški financiranja zalog najnižji na enoto proizvodnje. Da bi bile zaloge v podjetju čim bolj optimalne, pa mora biti vodenje zalog čimbolj natančno in dosledno. Pri tem si podjetja pomagajo z ABC analizo, katero uporabljamo pri izbiri politike zalog, ki je najprimernejša za posamezne izdelke ali skupine izdelkov. Ker so prvine poslovnega procesa redke in drage je treba z njimi racionalno gospodariti. Zato je potrebna dobra kontrola zalog, da materialne izgube odpravimo. To pa lahko dosežemo z rednimi inventurami. V delu sem predstavil podjetje Steklarna Rogaška d.d. in njihov management zalog ter predloge izboljšav, ki so vezani na vodenje in kontrolo zalog.
Ključne besede: ABC analiza, management zalog, nabava, nabavna funkcija, nabavni proces, stroški zalog
Objavljeno: 03.07.2009; Ogledov: 3074; Prenosov: 528
.pdf Celotno besedilo (978,65 KB)

5.
UVEDBA CELOVITE PROGRAMSKE REŠITVE SAP ERP NA PRIMERU NABAVNEGA PROCESA
Katja Jakofčič, 2009, diplomsko delo

Opis: Za uspešno poslovanje potrebuje podjetje ustrezno informacijsko podporo, ki zagotavlja splošno preglednost in hiter dostop do bistvenih informacij za pomoč pri sprejemanju poslovnih odločitev. Medijska hiša Delo, d. d. je trenutno na pragu uvajanja celovite programske rešitve v svoj informacijski sistem. V diplomski nalogi so v prvem delu opisane osnove celovitih rešitev ter možni pristopi k prenovi poslovanja podjetja. Predstavljena je celovita rešitev SAP ERP. V drugem delu je analiza obstoječega stanja v podjetju Delo, d. d. narejena z obravnavo procesa nabave izdelkov (surovin za izdelavo časopisa, kot so barve, papir, itd.) za proizvodnjo in tisk časopisov. Predstavljen je tudi prototip celovite rešitve SAP ERP na primeru nabavnega procesa. Nakazana je pot od zapisa novega izdelka v bazo do obdelave prejetega računa. Problem, ki se v nabavnem procesu v podjetju Delo, d. d. pojavlja, je predolgo trajanje od zaznave potrebe po izdelku do plačila računa. S pomočjo večje transparentnosti podatkov ter enotnim poslovanjem bi lahko veliko pripomogli k skrajšanju tega časa, prav to pa prinaša uvedba rešitve SAP ERP. Namen diplomske naloge je prikazati celovito rešitev SAP ERP in njeno uporabnost v podjetju Delo, d. d. na primeru nabavnega procesa.
Ključne besede: - Celovita programska rešitev (ERP) - Prenova poslovnih procesov - SAP ERP - Nabavni proces
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 3688; Prenosov: 648
.pdf Celotno besedilo (3,08 MB)

6.
ANALIZA NABAVNEGA PROCESA V PODJETJU MERKUR, D.D.
Patricija Krivec, 2009, diplomsko delo

Opis: Nabava je poleg proizvodnje in prodaje eden najpomembnejših procesov v vsakem podjetju. Zato je v diplomskem delu podrobno analiziran prav nabavni proces v večjem slovenskem trgovskem podjetju. V prvem delu diplome je s pomočjo strokovne literature opisan vidik procesa nabave, kaj menijo o tem domači in tuji avtorji s tega področja in prenova poslovnih procesov, kamor spada tudi analiza obstoječega stanja. V aplikativnem delu je predstavljeno podjetje Merkur, d.d. Opisane so najpomembnejše faze nabavnega procesa v tem podjetju, s pomočjo metodologije ARIS pa je prikazan posnetek obstoječega stanja dveh izbranih procesov. Nato sledi analiza, kjer je na podlagi nekaterih kriterijev ocenjen celoten proces in na koncu dodane lastne ugotovitve. Iz analize izhaja, da ima podjetje dokaj dobro organiziran nabavni proces in da so procesi v nabavi natančno predpisani.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, prenova, analiza, metodologija ARIS
Objavljeno: 25.09.2009; Ogledov: 2573; Prenosov: 604
.pdf Celotno besedilo (757,51 KB)

7.
NABAVNO POSLOVANJE V TRGOVSKEM IN POSREDNIŠKEM PODJETJU DOMINO TRADE D.O.O.
Breda Horvat, 2009, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljen povzetek splošnih dejstev o nabavnem poslovanju. Gre za opredelitev pojmov same nabave, njenih temeljnih ciljev in nalog. Opisan je potek nabavnega procesa in potek raziskave nabavnega trga. Nekaj pozornosti sem posvetila tudi dobaviteljem in nabavnemu trženju. Podrobneje sem opisala trgovsko podjetje na debelo, nabavno poslovanje v takem podjetju in skladiščno poslovanje. Praktični del naloge predstavlja oris nabavnega poslovanja v konkretnem podjetju, kjer sem zaposlena. Predstavila sem osnovne značilnosti podjetja, opisala s kakšnim trgovskim blagom trgujemo, kdo so naši dobavitelji in kupci. V osrednjem delu sem se osredotočila na potek nabavnega poslovanja, oz. na faze nabavnega procesa. Nalogo sem zaključila s konkretnimi predlogi za izboljšanje nabavnega poslovanja v podjetju.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, dobavitelji, nabavno trženje, trgovsko podjetje, skladiščno poslovanje
Objavljeno: 24.11.2009; Ogledov: 2427; Prenosov: 92
URL Povezava na celotno besedilo

8.
ANALIZA IN VREDNOTENJE DOBAVITELJEV V PODJETJU AHA EMMI D.O.O.
Tanja Napast, 2009, diplomsko delo

Opis: Nabavni proces je vse zahtevnejši in ima vedno večji strateški pomen za konkurenčnost podjetja. Tako nabava ne predstavlja več zgolj podporne funkcije za zagotavljanje nemotene proizvodnje ali prodaje, temveč prestavlja način zagotavljanja prihranke sredstev za celotno poslovanje podjetja. Prav tako je potrebno sprotno spremljanje nabavnega procesa, da se lahko hitro odzove podjetje na spremembe. Najpomembnejša faza v nabavnem procesu pa je zagotovo izbira najprimernejšega dobavitelja. V teoretičnem delu diplomske naloge sem opisala kako poteka izbiranje primernega dobavitelja, kateri so kriteriji, ki jih podjetje upošteva v skladu s svojimi željami. Prav tako pa je v teoretičnem delu predstavljeno ocenjevanje dobaviteljev, ki ga morajo podjetja izvesti, da imajo pregled nad dobaviteljem, ter njegovo učinkovitostjo. V drugem delu, aplikativnem, sem predstavila izbiranje in ocenjevanje dobaviteljem na primeru podjetja Aha Emmi d.o.o.. V podjetju najprej izbirajo informacije o potencialnih dobaviteljih. Nato na podlagi kriterijev naredijo ožji izbor. Najpogostejši kriteriji, ki vplivajo na izbor so: • kakovost materiala; • reference podjetja; • cena; • plačilni pogoji; • dobavni pogoji; • sistem kakovosti podjetja; • transport; • proizvodne zmogljivosti; • lokacija dobavitelja. Vendar na koncu mora dobavitelj še izpolnjevat naslednje pogoje: • izdeluje v skladu z referenčnim vzorcem; • ima certifikat kakovosti ISO 9001; • in je 1x letno izveden audit pri njem. Ko podjetje Aha Emmi, izbere določene dobavitelje izvaja vsaj enkrat letno ocenjevanje, kjer so pomembna tri področja, ki so: • kakovost (število reklamacij, sistem kakovosti); • cena, plačilni pogoji; • fleksibilnost dobavitelja. Na koncu diplomske naloge sem še naredila analizo med štirimi dobavitelji, ki imajo povsem drugačni geografski izvor. Glede na primerjavo kitajskega z evropskim ter slovenskim, sem ugotovila, da bistvene razlike med njimi ni. Vsi so enako kakovostni ter konkurenčni s cenami ter plačilnimi pogoji, imajo enake sisteme kakovosti ter so v vseh pogledih konkurenčni med seboj. Zaradi tega razloga je v podjetju Aha Emmi veliko tujih ter prav tako veliko domačih dobaviteljev.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, dobavitelj, kriteriji izbire dobavitelja, kriteriji ocenjevanja dobaviteljev, Aha Emmi d.o.o.
Objavljeno: 09.12.2009; Ogledov: 3523; Prenosov: 518
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

9.
DEJAVNOSTI NABAVNE LOGISTIKE V PODJETJU MARINES D.O.O.
Matjaž Kolčan, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu, ki je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela, sem najprej predstavil teoretična izhodišča poslovne logistike, ki ima nalogo zagotoviti optimalen pretok blaga v celotni logistični oziroma oskrbovalni verigi. Nato sem v teoretičnem delu opisal še nabavo, ki je ena izmed osnovnih funkcij vsakega podjetja in poleg prodaje edina, ki ima neposreden stik z zunanjim okoljem. Nabavna funkcija se mora ustrezno vključevati v celotni proces podjetja, postaviti smotrno notranjo organizacijo svojega delovanja, zagotoviti strokovnost dela in povezanost službe, zagotoviti preglednost svojega dela, zanesljivost in točnost opravljanja vseh nalog ter ustrezno informiranost same službe in vseh povezanih dejavnosti. V nadaljevanju sem predstavil teoretične vidike nabavne logistike, ki znotraj nabavne funkcije skrbi za nemoteno distribucijo materiala celotnemu poslovnemu sistemu, kar pomeni, da se vključuje v sistem celotne logistike podjetja. Nabavna logistika kot podsistem poslovnega sistema logistike skrbi za njegovo oskrbo s prostorsko določenimi dejavnostmi prevzema in dostave potrebnega blaga v ustrezni količini, kakovosti in v pravem času. V praktičnem delu je najprej predstavljeno izbrano podjetje, podjetje Marines d.o.o., nato je opisano stanje dejavnosti nabavne logistike v podjetju. Na koncu praktičnega dela sem podal še nekatere predloge za izboljšanje obstoječega stanja nabavne logistike v izbranem podjetju.
Ključne besede: - logistika, - nabavna funkcija, - nabavna logistika, - stroški v nabavni logistike, - odnosi z dobavitelji, - nabavni proces.
Objavljeno: 24.05.2010; Ogledov: 1939; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (424,04 KB)

10.
NABAVA IN ORGANIZIRANJE NABAVE V PODJETJU PALOMA D.D.
Nada Pernat, 2010, diplomsko delo

Opis: Nabava je dejavnost, ki se ukvarja z oskrbo podjetja s potrebnim blagom v ustrezni količini in kakovosti. Le-to pa mora biti podjetju dostavljeno ob pravem času, na pravem mestu ter z upravičenimi stroški. Le tako se lahko zagotovi nemoten potek dela. Uspešnost podjetja je v veliki meri odvisna prav od kakovostne nabavne funkcije. Z njenim sodelovanjem pri odločanju o izbiri materiala, dobaviteljev, raziskavi trga se lahko znižajo materialni stroški. Seveda pa je za uspešno vodenje nabavne politike pomembno tudi sodelovanje nabave z ostalimi funkcijami v podjetju. Ustrezna organiziranost nabavne funkcije je pogoj za učinkovito raziskovanje, načrtovanje, izvajanje ter kontrolo nabave v podjetju. Nabavni proces oz. postopek nabave se razlikuje od podjetja do podjetja, pa vendar se odvija po ustaljenem vrstnem redu in običajno vsebuje dvanajst faz. Nabava v podjetju Paloma d.d. spada v enega izmed komercialnih sektorjev podjetja. Njena osnovna naloga je nabavljanje blaga, ki ga podjetje potrebuje za svoje poslovanje. Nabava sodeluje z vsemi ostalimi organizacijskimi enotami v podjetju.
Ključne besede: nabava, organiziranje nabave, nabavni proces, podjetje
Objavljeno: 16.07.2010; Ogledov: 5317; Prenosov: 852
.pdf Celotno besedilo (353,23 KB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici