2.
VPLIV STRATEŠKEGA NABAVNEGA MARKETINGA NA POSLOVNO USPEŠNOST ORGANIZACIJELuka Zorko, 2016, diplomsko delo
Opis: Strateški nabavni marketing pomeni, da morajo podjetja začeti dojemati nabavno funkcijo kot tisto funkcijo, ki je ključnega pomena za uspeh ali nazadovanje podjetja, saj izdatki za nabavo v podjetjih predstavljajo več kot 50% vrednosti izdelka. Svet je s sodobnimi komunikacijami, hitrim transportom in dobro logistiko postal na dosegu vsakomur in kdor temu dejstvu ne prilagodi svojega razmišljanja je obsojen na propad. Trgi se soočajo s presežki ponudbe in kupec je tisti, ki določa cene produktov, ne prodajni oddelki. Zato bodo lahko uspešna samo podjetja, ki bodo nabavo preobrazila tako, da bo le-ta skrbela za nabavo primernih izdelkov za primerno ceno ter tako ustvarjala dobiček. To pomeni, da mora biti nabava vključena v vse procese v podjetju in prevzemati nekatere odgovornosti, ki so bile doslej v pristojnosti drugih.
Nabava je tista funkcija oziroma oddelek podjetja, ki more razpolagati z največ informacijami, saj se dandanes nabavni procesi vršijo po vsem svetu. Nabavniki morajo poznati dogajanja na vseh nabavnih trgih. Če jih ne, jih bo konkurenca prehitela in ko bodo enkrat zamudili ta korak ga bo težko uloviti. Sodobni nabavnik se mora danes ukvarjati z vprašanjem kje lahko za svoj denar dobi največ produkta in kje bo ustvaril tisto razliko med prodajno in nabavno ceno, ki bo pomenila dobiček podjetja? Odgovor na to je lahko v sosednji vasi ali osamljenem kraju na drugem koncu sveta. Kako bo nabava to odkrila in izpeljala uspešno nabavo, pa je vprašanje pravilnih nabavnih strategij.
Ključne besede: Nabava, strateški nabavni marketing, strategije nabave, stroški nabave
Objavljeno v DKUM: 21.06.2016; Ogledov: 1326; Prenosov: 129
Celotno besedilo (2,44 MB)