1. Kvalitativne sestavine povezovalnih odnosov organizacij s strateškimi dobavitelji in njihov vpliv na udejanjanje strategij nabavnega marketingaMatjaž Iršič, 2009, izvirni znanstveni članek Opis: V članku preučujemo vpliv kvalitativnih sestavin povezovalnih odnosov organizacij na udejanjanje njihovih marketinških strategij na nabavnem trgu. Na podlagi teoretičnih izhodišč smo oblikovali štiri skupine dejavnikov, s katerimi smo ugotavljali raven kvalitativnih sestavin povezovalnih odnosov, in sicer: atraktivnost dobavitelja, atraktivnost celotnega nabavnega trga za organizacijo, konkurenčni položaj organizacije na nabavnem trgu in pogajalska naravnanost organizacije v odnosu do dobavitelja. Raziskava je pokazala, da velike organizacije v Sloveniji do svojih strateških dobaviteljev, s katerimi imajo dolgoročne poslovne odnose, ne udejanjajo v zadostni meri takšne strategije nabavnega marketinga, ki so značilne za koncept marketinga povezav. Vpliv merjenih dejavnikov na izvajanje posameznih strategij nabavnega marketinga sicer obstaja, vendar je mogoče ugotoviti močnejšo jakost tega vpliva predvsem pri dejavnikih, ki imajo za organizacijo na nabavnem trgu kratkoročne učinke, iz česar izhaja, da so organizacije v vzorcu očitno še vedno bolj usmerjene k doseganju kratkoročne učinkovitosti in ne k doseganju dolgoročne uspešnosti. Ključne besede: marketing, trženje, nabava, nabavna politika, strategija trženja Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1743; Prenosov: 62
Povezava na celotno besedilo |
2. Učinkovitost nabave v podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko deloKristjan Slokar, 2014, diplomsko delo Opis: V zadnjih nekaj letih se je svetovni trg zelo razširil. Pojavilo se je ogromno sprememb na vseh segmentih trga, hkrati pa stalno nastajajo nova področja in nove priložnosti. Nenehno se pojavljajo tudi novi ponudniki materialov in storitev, ki si med seboj konkurirajo. Cilj vsakega podjetja, ki želi te storitve uporabljati, je med ponudniki poiskati tistega, ki je glede na odzivnost, kakovost, cene in logistiko najprimernejši za zadovoljitev potreb podjetja.
Stalno večanje produktivnosti, učinkovitosti dela in zaslužek so glavni cilji vsakega podjetja. Neprestano prizadevanje za uspeh zahteva nenehne spremembe, izboljšave, razvoj in druge ukrepe znotraj podjetja pa tudi prilagajanje podjetja delu trga, v katerem se nahaja. Hkrati je nenehni razvoj pogoj za obstanek podjetja in njegovo konkurenčnost na trgu. Eden od najpomembnejših delov podjetja je nabavna služba, od katere sta odvisni učinkovitost in celotna produktivnost podjetja. Za uspešno organiziranje nabavne službe potrebujemo dobre menedžerje, saj je od nabavnega oddelka velikokrat odvisen tudi obstoj podjetja. Nabavna služba je del proizvodne verige, ki vključuje vse procese, potrebne, da iz osnovnega materiala naredimo končni prodajni izdelek. Proizvodna veriga tako predstavlja celoten proces, ki sega vse od nakupa materiala (surovin) do izdelave končnega/prodajnega izdelka. S stalnim razvojem podjetja se ta veriga veča in postaja vse bolj kompleksna, zaradi česar je potreben tudi ustrezen nadzor nad cenami, količinami, kakovostjo in dobavnimi roki ter ostalimi fazami proizvodnega procesa. Ključne besede: podjetje, poslovanje, nabava, nabavna politika, nabavna služba, logistika, skladiščno poslovanje, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 20.10.2014; Ogledov: 1815; Prenosov: 393
Celotno besedilo (924,79 KB) |
3. IZBOLJŠAVA PROCESA NABAVE MATERIALA V PROIZVODNEM PODJETJUPreto Uršič, 2012, diplomsko delo Opis: Nabava se definira tudi kot pridobivanje dobrin in storitev, ki so potrebni za delovanje, vzdrževanje in izvedbo osnovnih in pomožnih dejavnosti, po najbolj ugodnih pogojih. V širšem pomenu zajema celotno aktivnost, povezano z nakupom sredstev za proizvodnjo in usluge ter aktivnosti, ki so potrebne pred in po nakupu. V zadnjih letih se vloga in pomen nabave povečuje, saj se vodilni v podjetju zavedajo, da je nabava izrednega pomena za uspešnost podjetja. Eden izmed osnovnih ciljev nabave je oskrba uporabnikov v podjetju s zadostno količino materiala, ki mora biti ustrezne količine in na voljo ob planiranih časovnih terminih. Pri tem pa morajo zaposleni v nabavi kupovati konkurenčno in pametno, kar pomeni stalno iskanje boljšega materiala, ki prinaša najboljšo kombinacijo cene, kakovosti in storitve. Za učinkovito in uspešno delovanje je potreben nenehen nadzor in iskanje novih priložnosti. Razmere na trgih se namreč neprestano spreminjajo in je pomembno, da so zaposleni s tem seznanjeni, da se lahko v najkrajšem času spremembam prilagodijo. Ključne besede: nabavna funkcija, nabavne cene, dobavitelji, nabavna politika, podjetje, material, naročilo Objavljeno v DKUM: 11.12.2012; Ogledov: 2393; Prenosov: 791
Celotno besedilo (608,15 KB) |
4. Consumer behaviorWayne D. Hoyer, Deborah J. MacInnis, priročnik Ključne besede: poraba, nabava, trženje, potrošnik, vedenje, behaviorizem, poslovne odločitve, odločanje, dobrine, psihologija potrošnika, zaznavanje, kultura, poslovni proces, zaščita potrošnika, nabavna politika, učbeniki Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 1814; Prenosov: 89
Povezava na celotno besedilo |
5. RACIONALIZACIJA NAVODIL ZA UPORABO PRI DOBAVITELJU PODJETJA BSH HIŠNI APARATI D.O.O.Klemen Skok, 2012, diplomsko delo Opis: Nabava je poleg proizvodnje in prodaje najpomembnejša poslovna funkcija tako v proizvodnem kot tudi v trgovinskem podjetju. Temeljna funkcija nabave je preskrba podjetja s surovinami, storitvami, energijo, pomožnim materialom, itd. Pravilna nabavna strategija je pogoj za nemoten proces proizvodnje. Tudi prihranki so v podjetju zelo pomembni, saj ohranjajo konkurenčno prednost podjetja.
Pogoj za uspešno nabavo je poznavanje nabavnega trga, to je dobaviteljev in njihove ponudbe. Najpomembnejša področja raziskave nabavnega trga so povezana s ponudbo in povpraševanjem po materialu in storitvah in s tem povezanimi tržnimi gibanji. S poznavanjem omenjenega tudi dobivamo nove ideje, kaj lahko v določeni zadevi, še izboljšamo, naredimo z nižjimi stroški, oziroma prihranimo.
Za uspeh podjetja so pomembne pravilne in pravočasne odločitve in neprestano prilagajanje tržnim zahtevam in iskanje racionalnejših rešitev. Nabava je v podjetju pomembna funkcija, prav tako pomembno pa je kvalitetno sodelovanje med vsemi službami v podjetju. Za uspešno nabavno poslovanje moramo odgovoriti na naslednja vprašanja: kaj kupiti, koliko kupiti, kdaj kupiti, pod kakšnimi pogoji kupiti, koliko plačati za nabavljeno blago in vedno znova iskati potenciale za doseganje prihrankov.
Nabavna politika mora biti usklajena z delovanjem podjetja, njegovo zastavljeno politiko, z vodenjem in izvajanjem politike vsakega posameznega funkcijskega področja v podjetju. Najpogosteje se nabava nanaša na izbiro dobaviteljev, na izbiro sortimenta proizvodov, na izbiro nabavnih poti, višino nabavnih stroškov in velikost zaloge blaga, vedno znova pa prihaja v ospredje tudi iskanje potencialov za ustvarjanje prihrankov. Pri vseh teh funkcijah pa moramo izvajati kotrolo in analizo le-teh. Ključne besede: Nabava, nabavni strategija, prihranek, konkurenčna prednost, nabavni trg, dobavitelji, ponudba, povpraševanje, nove ideje, nižji stroški, pravilne/pravočasne odločitve, nabavno poslovanje, nabavni pogoji, nabavne funkcije, nabavna politika, iskanje potencialov, kontrola in analiza nabavnih funkcij. Objavljeno v DKUM: 31.05.2012; Ogledov: 2370; Prenosov: 272
Celotno besedilo (3,56 MB) |
6. Nabava v javnem sektorju - primer nabave pisarniškega materiala : diplomsko deloBrigita Horvat, 2006, diplomsko delo Ključne besede: javna naročila, materialno poslovanje, osnovno šolstvo, javni sektor, kupoprodaja, nabava, nabavna politika, ponudba, povezanost, dobavitelji, dobava, javne finance, poraba Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2246; Prenosov: 177
Celotno besedilo (352,17 KB) |
7. Proces nakupnega odločanja pri nabavi medicinskega aparata z izvedbo javnega naročila : diplomsko deloJerica Lebar, 2006, diplomsko delo Ključne besede: javna naročila, nakup, poslovne odločitve, nabava, odločanje, nabavna politika, izvršba, bolnišnice, zdravstveni zavodi, ponudba, proizvodi, medicina, dobavitelji, Slovenija, postopki, pravna ureditev, dokumentacija, organiziranost, potrebe, merila, zdravstvena služba, uporabniki, vedenje, psihologija potrošnika Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1856; Prenosov: 78
Celotno besedilo (414,88 KB) |
8. Nabavno poslovanje v podjetju Ljubečna Klinker d.o.o. : diplomsko deloSonja Pliberšek, 2006, diplomsko delo Ključne besede: nabava, nabavna politika, poslovne funkcije, keramika, orodja, zaposlenost, cene, organizacijske strukture, oblikovanje, organizacijski sistemi, organiziranost, preskrbovalne verige, materialno poslovanje, poslovni proces, verige, analiza poslovanja, integracijski procesi, Slovenija, panoge dejavnosti Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1971; Prenosov: 85
Celotno besedilo (333,94 KB) |
9. Nabava v Gorenju in možnosti zniževanja stroškov : diplomsko deloIvanka Potočnik, 2006, diplomsko delo Ključne besede: nabava, stroški, analiza stroškov, nabavna politika, analiza vrednosti, dobava, kakovost, dobavitelji Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1599; Prenosov: 70
Celotno besedilo (690,69 KB) |
10. Strateška nabava in z njo povezano zniževanje stroškov v podjetju Lesnina EMMI d.d. : diplomsko deloDarja Črešnar, 2006, diplomsko delo Ključne besede: nabava, nabavna politika, stroški, analiza stroškov, planiranje, kontrola, organiziranost, management, materiali, materialno poslovanje, potrebe, dobavitelji, dobava, industrijska organizacija, zaloge, poslovne funkcije, kovinska industrija, aluminij, proizvodi, proizvodni programi, izdelki, politika izdelka Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2449; Prenosov: 129
Celotno besedilo (542,31 KB) |