| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 143
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Kvalitativne sestavine povezovalnih odnosov organizacij s strateškimi dobavitelji in njihov vpliv na udejanjanje strategij nabavnega marketinga
Matjaž Iršič, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: V članku preučujemo vpliv kvalitativnih sestavin povezovalnih odnosov organizacij na udejanjanje njihovih marketinških strategij na nabavnem trgu. Na podlagi teoretičnih izhodišč smo oblikovali štiri skupine dejavnikov, s katerimi smo ugotavljali raven kvalitativnih sestavin povezovalnih odnosov, in sicer: atraktivnost dobavitelja, atraktivnost celotnega nabavnega trga za organizacijo, konkurenčni položaj organizacije na nabavnem trgu in pogajalska naravnanost organizacije v odnosu do dobavitelja. Raziskava je pokazala, da velike organizacije v Sloveniji do svojih strateških dobaviteljev, s katerimi imajo dolgoročne poslovne odnose, ne udejanjajo v zadostni meri takšne strategije nabavnega marketinga, ki so značilne za koncept marketinga povezav. Vpliv merjenih dejavnikov na izvajanje posameznih strategij nabavnega marketinga sicer obstaja, vendar je mogoče ugotoviti močnejšo jakost tega vpliva predvsem pri dejavnikih, ki imajo za organizacijo na nabavnem trgu kratkoročne učinke, iz česar izhaja, da so organizacije v vzorcu očitno še vedno bolj usmerjene k doseganju kratkoročne učinkovitosti in ne k doseganju dolgoročne uspešnosti.
Ključne besede: marketing, trženje, nabava, nabavna politika, strategija trženja
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1743; Prenosov: 62
URL Povezava na celotno besedilo

2.
Učinkovitost nabave v podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Kristjan Slokar, 2014, diplomsko delo

Opis: V zadnjih nekaj letih se je svetovni trg zelo razširil. Pojavilo se je ogromno sprememb na vseh segmentih trga, hkrati pa stalno nastajajo nova področja in nove priložnosti. Nenehno se pojavljajo tudi novi ponudniki materialov in storitev, ki si med seboj konkurirajo. Cilj vsakega podjetja, ki želi te storitve uporabljati, je med ponudniki poiskati tistega, ki je glede na odzivnost, kakovost, cene in logistiko najprimernejši za zadovoljitev potreb podjetja. Stalno večanje produktivnosti, učinkovitosti dela in zaslužek so glavni cilji vsakega podjetja. Neprestano prizadevanje za uspeh zahteva nenehne spremembe, izboljšave, razvoj in druge ukrepe znotraj podjetja pa tudi prilagajanje podjetja delu trga, v katerem se nahaja. Hkrati je nenehni razvoj pogoj za obstanek podjetja in njegovo konkurenčnost na trgu. Eden od najpomembnejših delov podjetja je nabavna služba, od katere sta odvisni učinkovitost in celotna produktivnost podjetja. Za uspešno organiziranje nabavne službe potrebujemo dobre menedžerje, saj je od nabavnega oddelka velikokrat odvisen tudi obstoj podjetja. Nabavna služba je del proizvodne verige, ki vključuje vse procese, potrebne, da iz osnovnega materiala naredimo končni prodajni izdelek. Proizvodna veriga tako predstavlja celoten proces, ki sega vse od nakupa materiala (surovin) do izdelave končnega/prodajnega izdelka. S stalnim razvojem podjetja se ta veriga veča in postaja vse bolj kompleksna, zaradi česar je potreben tudi ustrezen nadzor nad cenami, količinami, kakovostjo in dobavnimi roki ter ostalimi fazami proizvodnega procesa.
Ključne besede: podjetje, poslovanje, nabava, nabavna politika, nabavna služba, logistika, skladiščno poslovanje, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 20.10.2014; Ogledov: 1815; Prenosov: 393
.pdf Celotno besedilo (924,79 KB)

3.
IZBOLJŠAVA PROCESA NABAVE MATERIALA V PROIZVODNEM PODJETJU
Preto Uršič, 2012, diplomsko delo

Opis: Nabava se definira tudi kot pridobivanje dobrin in storitev, ki so potrebni za delovanje, vzdrževanje in izvedbo osnovnih in pomožnih dejavnosti, po najbolj ugodnih pogojih. V širšem pomenu zajema celotno aktivnost, povezano z nakupom sredstev za proizvodnjo in usluge ter aktivnosti, ki so potrebne pred in po nakupu. V zadnjih letih se vloga in pomen nabave povečuje, saj se vodilni v podjetju zavedajo, da je nabava izrednega pomena za uspešnost podjetja. Eden izmed osnovnih ciljev nabave je oskrba uporabnikov v podjetju s zadostno količino materiala, ki mora biti ustrezne količine in na voljo ob planiranih časovnih terminih. Pri tem pa morajo zaposleni v nabavi kupovati konkurenčno in pametno, kar pomeni stalno iskanje boljšega materiala, ki prinaša najboljšo kombinacijo cene, kakovosti in storitve. Za učinkovito in uspešno delovanje je potreben nenehen nadzor in iskanje novih priložnosti. Razmere na trgih se namreč neprestano spreminjajo in je pomembno, da so zaposleni s tem seznanjeni, da se lahko v najkrajšem času spremembam prilagodijo.
Ključne besede: nabavna funkcija, nabavne cene, dobavitelji, nabavna politika, podjetje, material, naročilo
Objavljeno v DKUM: 11.12.2012; Ogledov: 2393; Prenosov: 791
.pdf Celotno besedilo (608,15 KB)

4.
5.
RACIONALIZACIJA NAVODIL ZA UPORABO PRI DOBAVITELJU PODJETJA BSH HIŠNI APARATI D.O.O.
Klemen Skok, 2012, diplomsko delo

Opis: Nabava je poleg proizvodnje in prodaje najpomembnejša poslovna funkcija tako v proizvodnem kot tudi v trgovinskem podjetju. Temeljna funkcija nabave je preskrba podjetja s surovinami, storitvami, energijo, pomožnim materialom, itd. Pravilna nabavna strategija je pogoj za nemoten proces proizvodnje. Tudi prihranki so v podjetju zelo pomembni, saj ohranjajo konkurenčno prednost podjetja. Pogoj za uspešno nabavo je poznavanje nabavnega trga, to je dobaviteljev in njihove ponudbe. Najpomembnejša področja raziskave nabavnega trga so povezana s ponudbo in povpraševanjem po materialu in storitvah in s tem povezanimi tržnimi gibanji. S poznavanjem omenjenega tudi dobivamo nove ideje, kaj lahko v določeni zadevi, še izboljšamo, naredimo z nižjimi stroški, oziroma prihranimo. Za uspeh podjetja so pomembne pravilne in pravočasne odločitve in neprestano prilagajanje tržnim zahtevam in iskanje racionalnejših rešitev. Nabava je v podjetju pomembna funkcija, prav tako pomembno pa je kvalitetno sodelovanje med vsemi službami v podjetju. Za uspešno nabavno poslovanje moramo odgovoriti na naslednja vprašanja: kaj kupiti, koliko kupiti, kdaj kupiti, pod kakšnimi pogoji kupiti, koliko plačati za nabavljeno blago in vedno znova iskati potenciale za doseganje prihrankov. Nabavna politika mora biti usklajena z delovanjem podjetja, njegovo zastavljeno politiko, z vodenjem in izvajanjem politike vsakega posameznega funkcijskega področja v podjetju. Najpogosteje se nabava nanaša na izbiro dobaviteljev, na izbiro sortimenta proizvodov, na izbiro nabavnih poti, višino nabavnih stroškov in velikost zaloge blaga, vedno znova pa prihaja v ospredje tudi iskanje potencialov za ustvarjanje prihrankov. Pri vseh teh funkcijah pa moramo izvajati kotrolo in analizo le-teh.
Ključne besede: Nabava, nabavni strategija, prihranek, konkurenčna prednost, nabavni trg, dobavitelji, ponudba, povpraševanje, nove ideje, nižji stroški, pravilne/pravočasne odločitve, nabavno poslovanje, nabavni pogoji, nabavne funkcije, nabavna politika, iskanje potencialov, kontrola in analiza nabavnih funkcij.
Objavljeno v DKUM: 31.05.2012; Ogledov: 2370; Prenosov: 272
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

6.
7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici