| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Izbira dobaviteljev v podjetju Palfinger d. o. o.
Dijana Korošak, 2019, diplomsko delo

Opis: Nabavna funkcija je ena najpomembnejših funkcij v podjetju. Če je dobro organizirana, prinaša dobiček in vpliva na uspešnost poslovanja podjetja. Nabava ima pomembno nalogo pri izbiri najboljšega dobavitelja. Spremljati mora, ali se dobavitelji držijo pogodbenih dogovorov, kot so kakovost blaga ali storitve, cena, plačilni pogoji, kakovost in točnost dobav. Najprej naredijo seznam dobaviteljev, ki bi lahko prišli v poštev, zatem pa oblikujejo kriterije in na podlagi teh opravijo izbor najprimernejših dobaviteljev. Tiste, ki ustrezajo vsem kriterijem, uvrstijo na seznam odobrenih dobaviteljev. Z njimi se podjetje dogovori za dolgoročno poslovanje. Namen ocenjevanja dobaviteljev je pridobiti natančnejšo predstavo o njih in si s tem olajšati odločanje o izbiri zanje najprimernejšega dobavitelja. Podjetje Palfinger d. o. o. ocenjuje tako obstoječe kot tudi nove dobavitelje. Obstoječe dobavitelje nabavni referent oceni enkrat letno. To ocenjevanje je namenjeno primerjavi z novimi, potencialnimi dobavitelji, ki ponujajo podobne proizvode na nabavnem trgu.
Ključne besede: Pomen nabave, nabavna funkcija, podjetje Palfinger d. o. o., izbira dobavitelja, ocenjevanje dobavitelja.
Objavljeno v DKUM: 22.10.2020; Ogledov: 1086; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (614,30 KB)

2.
Izbira dobaviteljev z uporabo metode TOPSIS
Jasmina Lorber, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Pri metodah večkriterijskega odločanja je pomembno, da imajo alternative več parametrov, ne le enega. Pri obravnavi večkriterijskega odločanja imamo na voljo različne metode, ki so bolj preproste, lahko pa tudi bolj kompleksne in tako bolj ustrezne pri reševanju večjih in težjih odločitvenih problemov. Metoda TOPSIS je ena od najbolj uporabnih metod večkriterijskega odločanja, ki je relativno preprosta in jo je lahko izvesti. Je ena izmed klasičnih metod večkriterijskega odločanja, ki temelji na razvrščanju posameznih alternativ glede na podane kriterije in parametre. V diplomski nalogi smo predstavili nekaj teoretičnih izhodišč nabavne funkcije in spoznali način večkriterijskega odločanja. Za praktični primer smo izbirali med štirimi dobavitelji dodatne opreme, tako da smo med seboj primerjali različne kriterije. Na osnovi analize smo ugotovili, kateri dobavitelj najbolj ustreza zahtevam podjetja. Za primer izbire najprimernejšega dobavitelja smo uporabili metodo TOPSIS, kar pomeni v angleščini Technique for the Order Preference by Similarity to Ideal Solution.
Ključne besede: nabavna funkcija, večkriterijsko odločanje, dobavitelji, metoda TOPSIS, kriteriji ocenjevanja
Objavljeno v DKUM: 11.06.2019; Ogledov: 1675; Prenosov: 189
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

3.
Optimizacija nabavnih procesov v izbranem podjetju
Matic Antončič, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: Za nabavo oz. nabavno funkcijo je nekoč veljalo, da je njena primarna naloga zgolj naročilo, prevzem ter plačilo materialov. Dojemanje te funkcije se je v sodobnejših časih precej spremenilo. Močna konkurenca na vseh področjih, spremembe ter prilagajanje tržišču so vodstva podjetij prisilila, da nabavni funkciji v podjetjih namenjajo vse več pozornosti in pomembnosti. Ob dejstvu, da v svetovnem povprečju nabavni stroški predstavljajo 60 odstotkov lastne cene končnega produkta, je bil razvoj nabavne funkcije povsem normalen korak. Glede na proučeno strokovno in znanstveno literaturo pa levji delež dodane vrednosti predstavljajo tudi optimalno zastavljeni poslovni procesi in aktivnosti, ki potekajo v njih. V okviru magistrske naloge smo analizirali in proučili nabavna procesa v izbranem podjetju, ki se ukvarja s proizvodnjo produktov za prosti čas. Prvi proces je namenjen nabavi materialov za redno proizvodnjo, drugi pa je povezan predvsem z iskanjem novih materialov na trgu. Naš namen je bil predvsem analiza omenjenih dveh procesov ter ugotavljanje, kako bi bilo pretočnost aktivnosti možno optimizirati in na ta način povečati učinkovitost posameznega procesa.
Ključne besede: nabava, nabavna funkcija, procesi, aktivnosti, optimizacija.
Objavljeno v DKUM: 08.05.2019; Ogledov: 1500; Prenosov: 262
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

4.
Analiza nabavne funkcije v podjetju Eurel d. o. o.
Sara Medik, 2018, diplomsko delo

Opis: Danes živimo v dobi, kjer so spremembe prisotne na vseh področij naših življenj. Za podjetja sama in gospodarstvo je dobro, da so ta uspešna. Dobro organizirana služba nabave lahko s svojim delovanjem močno prispeva k uspešnosti podjetja. Vendar nabavna funkcija pridobiva svoj pomen šele v zadnjih letih, saj jo nekatera podjetja še vedno opredeljujejo kot nepomembno, takšen položaj pa seveda ni skladen z obsegom stroškov, s katerimi nabava upravlja. Zato je pomembno, da podjetja vedo, da učinkovita nabava pripomore k zniževanju stroškov ter k doseganju ciljev podjetja. Da je nabava uspešna, je v veliki meri odvisno od izbire in ocenjevanja dobaviteljev, zato je pomembno, da nabava veliko časa nameni raziskavam nabavnega trga, ocenjevalnim vzorcem ter obiskom pri dobaviteljih. Dobavitelj je tisti, ki zagotavlja kakovost svojih izdelkov, jih dobavlja ob pravem času, ima dostopne cene izdelkov oziroma storitev ter je zmožen odpraviti morebitne napake. Vsi ti dejavniki so ključ do uspeha nabavne funkcije. Diplomski projekt sem razdelila na dva dela. V prvem delu je obrazložen pojem nabavne funkcije in vsega, kar je z njo povezano. V drugem delu pa sem predstavila in analizirala obstoječo nabavno funkcijo in podrobneje opisala način izbiranja in ocenjevanja dobaviteljev na konkretnem primeru, in sicer v podjetju Eurel, d. o. o., kjer sem tudi opravljala dvomesečno prakso v tretjem letniku študija v sklopu praktičnega izobraževanja.
Ključne besede: Nabavna funkcija, nabavni proces, izbira dobavitelja, ocenjevanje dobavitelja
Objavljeno v DKUM: 13.11.2018; Ogledov: 1314; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (781,31 KB)

5.
Nabavni proces v podjetju Talum d.d. Kidričevo
Ines Janžekovič, 2017, diplomsko delo

Opis: V današnjem času ima nabava eno najpomembnejših vlog v podjetju. Brez ustrezno urejene nabave proizvodnja ne more dolgoročno uspešno poslovati, zato ji posamezna podjetja dajejo vedno več poudarka. Zaradi različnih vplivov družbe, predvsem informacijskega in tehnološkega napredka, se je v času obstoja podjetja Talum nabavna funkcija velikokrat preoblikovala. Tako trenutno ne nastopa kot samostojna poslovna funkcija, ampak deluje pod okriljem uprave, natančneje pod strateško komercialo.
Ključne besede: nabava, nabavna funkcija, nabavni proces, Talum, proizvodnja, aluminij.
Objavljeno v DKUM: 02.11.2017; Ogledov: 1404; Prenosov: 414
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

6.
Izboljšanje nabavnega procesa v podjetju Merkur Markt
Ines Tadić, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Potreba po konkurenčnosti podjetij in njihova borba za obstanek na trgu v današnjem času, ki je poln velikih in hitrih sprememb, se kažeta tudi v pomembnosti vloge nabavnega procesa v podjetjih. Podjetja vedno več denarja in časa namenjajo uspešnemu izvajanju nabavnega procesa in z njim povezanih funkcij, saj je to pogosto glavno merilo uspešnosti poslovanja v proizvodnih in storitvenih podjetij. Sam nabavni proces spada med najpomembnejša področja v organizaciji, saj mora podjetje zaradi globalizacije trgov, odnosov do dobaviteljev, nenehnega razvoja novih tehnologij in velike zahtevnosti kupcev spremljati, pravočasno oceniti ter obvladovati naštete poglavitne smeri na trgu. V prvem delu diplomske naloge so predstavljeni pojem logistike in elementi logističnega sistema ter njihovi cilji in naloge, v nadaljevanju pa je predstavljeno delovanje nabavnega procesa v podjetju. Jedro diplomske naloge zajema predstavitev trenutnega poteka procesa nabave v avstrijskem podjetju Merkur Markt. V zaključnem delu je predstavljena nova zasnova proces nabave obravnavanega trgovinskega podjetja, kjer se kaže, da ima nabava v teh podjetjih pomembno funkcijo. Ker delovanje nabavnega procesa vpliva na učinkovitost poslovanja v podjetjih, si menedžment prizadeva, da bi nabavnemu procesu namenjali več poudarka in s tem posledično izboljšali delovanje celotnega podjetja ter pripomogli k lažjemu doseganju ciljev.
Ključne besede: logistika, nabavna funkcija, nabavni proces, storitveno podjetje, podjetje Merkur Markt.
Objavljeno v DKUM: 08.04.2016; Ogledov: 1873; Prenosov: 269
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

7.
8.
REVIDIRANJE NOTRANJIH KONTROL NABAVNE FUNKCIJE V PODJETJU X
Neli Adamčič, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomski seminar obravnava proces revidiranja notranjih kontrol na področju nabave v okviru revidiranja računovodskih izkazov. Ta je ena izmed pomembnejših funkcij v podjetju, saj zagotavljanje ustreznih virov pomeni vir konkurenčne prednosti za podjetje, zraven tega pa je izredno pomembna kot vir informacij za poslovodstvo podjetja. Dejstvo je, da učinkovita in gospodarna nabavna funkcija ogromno pripomore k uspešnosti podjetja. Diplomski seminar obravnava teoretični in praktični vidik sistema notranjih kontrol. V teoretičnem delu najprej predstavimo notranje kontrole ter revidiranje notranjih kontrol v procesu nabave, kjer proučujemo teorije različnih avtorjev o notranjih kontrolah, njihovem ustroju, metodiki revidiranja ter nabavni funkciji. V praktičnem delu proučujemo postopek revidiranja notranjih kontrol v sklopu nabavne funkcije na primeru konkretnega podjetja. Ugotovili smo tveganja, ki se pojavljajo pri nabavi, na podlagi teh tveganj smo postavila cilje, ki smo jih želeli doseči s posamezno notranjo kontrolo ter nato opredelili kontrole, s katerimi smo cilje dosegli. Notranje kontrole so zagotavljale doseganje zastavljenih ciljev, kar pomeni, da ima podjetje zastavljen ustrezen sistem notranjih kontrol.
Ključne besede: notranje kontrole, revidiranje, nabavna funkcija, tveganje, kontrolni cilji
Objavljeno v DKUM: 13.08.2014; Ogledov: 1960; Prenosov: 280
.pdf Celotno besedilo (423,43 KB)

9.
IZBOLJŠAVA PROCESA NABAVE MATERIALA V PROIZVODNEM PODJETJU
Preto Uršič, 2012, diplomsko delo

Opis: Nabava se definira tudi kot pridobivanje dobrin in storitev, ki so potrebni za delovanje, vzdrževanje in izvedbo osnovnih in pomožnih dejavnosti, po najbolj ugodnih pogojih. V širšem pomenu zajema celotno aktivnost, povezano z nakupom sredstev za proizvodnjo in usluge ter aktivnosti, ki so potrebne pred in po nakupu. V zadnjih letih se vloga in pomen nabave povečuje, saj se vodilni v podjetju zavedajo, da je nabava izrednega pomena za uspešnost podjetja. Eden izmed osnovnih ciljev nabave je oskrba uporabnikov v podjetju s zadostno količino materiala, ki mora biti ustrezne količine in na voljo ob planiranih časovnih terminih. Pri tem pa morajo zaposleni v nabavi kupovati konkurenčno in pametno, kar pomeni stalno iskanje boljšega materiala, ki prinaša najboljšo kombinacijo cene, kakovosti in storitve. Za učinkovito in uspešno delovanje je potreben nenehen nadzor in iskanje novih priložnosti. Razmere na trgih se namreč neprestano spreminjajo in je pomembno, da so zaposleni s tem seznanjeni, da se lahko v najkrajšem času spremembam prilagodijo.
Ključne besede: nabavna funkcija, nabavne cene, dobavitelji, nabavna politika, podjetje, material, naročilo
Objavljeno v DKUM: 11.12.2012; Ogledov: 2393; Prenosov: 792
.pdf Celotno besedilo (608,15 KB)

10.
NOTRANJE REVIDIRANJE NABAVE NOVIH VOZIL ZNOTRAJ EVROPSKE SKUPNOSTI V TRGOVSKEM PODJETJU
Andreja Polzelnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Kot odgovor na pomembnost obvladovanja tveganj se je poslovodstvo podjetja Vozilo d.o.o. odločilo za občasne notranje revizije posameznih poslovnih funkcij. Gospodarno, učinkovito ter zakonito ravnanje s sredstvi je za njih namreč bistvenega pomena. Podjetje nima organizirane notranjerevizijske službe v okviru ene od organizacijskih enot temveč občasno najema zunanje izvajalce, ki imajo ustrezne certifikate in zato tudi zanje za tovrstno delo. Ustrezno vzpostavljene in delujoče notranje kontrole sicer niso zagotovilo, da bo podjetje uspešno, vendar brez njih bo zanesljivo na poti v težave. Poslovodstvo mora poskrbeti, da so zaposleni dovolj seznanjeni z vsebino in pomembnostjo kontrol, da jih razumejo in da dojamejo korist predpisanih postopkov in svojo vlogo pri zagotavljanju uspešnosti podjetja. Večina zaposlenih noče biti samo nadzorovanih ampak želi odgovorno sodelovati pri poslovanju. Z revizijo nabavne funkcije je poslovodstvo želelo oceniti usklajenost njenega delovanja z zastavljenimi cilji, z razpoložljivimi viri ter njihovo učinkovitost pri izvajanju procesov in nalog. Organizacijsko pa tudi oceniti odnose v samem oddelku, odnose in povezave z ostalimi službami znotraj podjetja ter z dobavitelji. Prav tako so dobili informacijo ali se njihove aktivnosti in strategije dovolj dinamično prilagajajo spremembam na trgu.
Ključne besede: nabavna funkcija, notranjerevizijska dejavnost, COSO metodologoja, revizijski program, organizacija, notranji kontrolni sistem, notranje računovodske kontrole, poslovna tveganja, zagotovila
Objavljeno v DKUM: 16.11.2012; Ogledov: 1699; Prenosov: 414
.pdf Celotno besedilo (379,16 KB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici