| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 338
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Izboljšana uporaba erp sistema pri logističnih procesih v podjetju
Primož Reven, 2021, diplomsko delo

Opis: ERP je celovita programska rešitev, ki omogoča celovito vodenje podjetja. Sistem združuje vse oddelke in funkcije podjetja v en računalniški sistem. Lahko bi rekli, da gre za skupek programskih rešitev, ki omogoča računalniško podprto obdelavo podatkov in neposreden dostop zaposlenih ali tistih, ki imajo pooblastilo za ogled in obdelavo podatkov. Ker ima vsako podjetje svoje potrebe in želje, je dobro, da si lahko vsako podjetje samo prilagodi, na katerih oddelkih želi imeti informacijsko podprt sistem. V podjetju JE&GR smo se ukvarjali, kako izboljšati uporabo ERP sistema pri logističnih procesih v podjetju, da bi zmanjšali mrtve čase in povečali produktivnost delavcev. V diplomskem delu smo predlagali tudi uvedbo 5S metode v podjetju zaradi boljše urejenosti in čistoče podjetja. V diplomskem delu smo predstavili nekaj teorij o ERP sistemu, skladiščenju in izračunu cene izdelka. Analizirali smo določene logistične procese, ki so povezani z ERP sistemom, in za njih skušali podati predlog izboljšave za lažje in boljše delo ter poslovanje.
Ključne besede: Optimizacija, logistika, ERP sistem, nabava, proizvodnja
Objavljeno: 06.07.2021; Ogledov: 146; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (2,83 MB)

2.
Nabavno poslovanje v podjetju Košaki tmi d. o. o.
Lea Jug, 2021, diplomsko delo

Opis: V današnjih časih se vsako podjetje zaveda, da je izjemnega pomena uspešno nabavno poslovanje. S tem lahko samo podjetje veliko privarčuje in s tem ustvarja večji dobiček. Dejstvo je, da se nabavne cene oblikujejo na podlagi stroškov z nabavo ustreznega materiala in seveda še ostalih stvari, ki so potrebne za izdelavo. Če si podjetje prizadeva znižati te stroške, lahko veliko prihrani in ravno iz tega izhaja, da je nabavno poslovanje eden ključnih procesov. V teoretičnem delu diplomskega projekta bomo predstavili pojem nabavnega poslovanja, osnovne naloge, predstavili bomo organizacijske oblike nabavnega poslovanja. Potem bomo podrobneje spoznali sam nabavni proces, ki vključuje določene korake oziroma faze samega procesa. Opisali bomo tudi sodelovanje nabavnega oddelka z drugimi oddelki v podjetju. Nadalje bomo prešli na praktičen del diplomskega projekta, kjer bomo predstavili podjetje Košaki TMI d. o. o. in pojasnili nabavno poslovanje v podjetju Košaki TMI d. o. o. Največji poudarek bomo dali samemu nabavnemu procesu v podjetju Košaki TMI d. o. o. in podrobno opisali posamezne faze v procesu. Delo diplomskega projekta pa bomo zaključili s predlogi za izboljšanje nabavnega poslovanja v podjetju Košaki TMI d. o. o., ki bodo izhajali iz spoznanj teoretičnega in praktičnega dela diplomskega projekta.
Ključne besede: nabava, nabavno poslovanje, podjetje, nabavni proces, nabavni oddelek.
Objavljeno: 16.04.2021; Ogledov: 296; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

3.
Nabavni proces v izbranem podjetj
Nives Vantur, 2020, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih se nabava v podjetju spreminja, kar se kaže v čedalje večjem zanimanju managerjev in nabavnega osebja v proizvodnih podjetjih za to dejavnost. Če upoštevamo finančna sredstva, ki so ponavadi povezana s pripravo in uresničevanjem nabavnih odločitev, ni to nič nenavadnega. Gospodarna in učinkovita nabavna funkcija lahko veliko pripomore k uspešnemu poslovanju podjetja. Zaradi izvajanja izboljšav v managementu razvoja izdelkov, proizvodnje in logistike se je v številnih podjetjih pokazala potreba po izboljšanju odnosov z dobavitelji, tako da bi za razvoj izdelkov potrebovali manj časa, prešli na dobavo ravno ob pravem času in brez napak pri novih in sedanjih vhodnih sestavnih delih. Nabavni oddelek je posrednik, ki prevzema tovrstne dogovore z dobavitelji in nadzoruje njihovo izpolnjevanje.
Ključne besede: nabava, nabavni oddelek, poslovanje, dobavitelji, nabavni proces, nabavno poslovanje.
Objavljeno: 16.04.2021; Ogledov: 281; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (4,21 MB)

4.
Skladiščenje pijač in živil v petrolovem bs maribor-valvasorjeva
Vito Horvat, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V manjših skladiščih se pogosto srečujemo s problemi prenatrpanosti izdelkov oziroma primanjkljaja skladiščnega prostora. Te težave nas pogosto vodijo v slabše poslovanje, kot bi ga drugače premogli, saj skladiščni proces močno vpliva tudi na nabavni ter prevzemni proces v sklopu poslovalnic. Zato smo se odločili poiskati rešitve za te probleme v sklopu Petrolove poslovalnice BS Maribor- Valvasorjeva. O smiselnosti reševanja teh problemov ter možnih načinih reševanja smo se elektronsko in osebno pogovarjali s strokovnjaki iz področja skladiščenja, zaposlenimi v podjetju Petrol d.d., s pomočjo poslovodje ter ostalih sodelavcev. Razvili smo po eno rešitev za tri ključne procese, ki potekajo v poslovalnici, to so nabavni, prevzemni in skladiščni proces.
Ključne besede: Logistika, Nabava, Skladiščenje, Prevzem, Optimizacija, Petrol
Objavljeno: 14.12.2020; Ogledov: 271; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

5.
Sprememba poslovnih procesov v podjetju Grama d. o. o. v letu 2020
Jan Hribernik, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu sem predstavil spremembe poslovnih procesov v podjetju Grama v letu 2020. Lotili so se prenove glede modernizacije, vendar je imel največji vpliv na spremembe v podjetju pojav virusa COVID-19. Kot težavo bi tako izpostavil nekoliko zastarele procese, ki so bili časovno potratni, in vpliv virusa COVID-19 na te procese, predvsem glede upoštevanja varnostnih ukrepov, ki so bili nujni predvsem za varnost zaposlenih. Cilj diplomske naloge je bil opredelitev poslovnih procesov pred virusom in po njem oziroma opredelitev poslovnih procesov po uvedbi sprememb, nastalih zaradi pojava virusa COVID-19. Naloga obravnava spremenjene procese in druge spremembe, ki so jim bili priča v podjetju med letom 2020. Vpliv virusa je procese spreminjal in oteževal razvoj, podjetje pa je v tem obdobju delovalo pod posebnimi pogoji, ki bodo opisani v nalogi. Spremembe sem opisal in analiziral ter zarisal procese. Podjetje je vpliv virusa začutilo na različnih področjih. Predstavil sem tri, na katere je bil vpliv največji. Vplivi so se med seboj razlikovali in prinesli različne posledice. Grama je doživela velike zaostanke in izpade dohodka zaradi virusa in tako leta 2020 niso napredovali. Opazil sem tudi nepripravljenost na letošnje dogodke, ki so podjetje presenetili. Pripravljenost je bila torej slaba in se mora v prihodnosti izboljšati, verjamem pa, da je podjetje trenutno bolje pripravljeno na nepredvidljive dogodke in se je zaradi omenjene krize marsikaj naučilo.
Ključne besede: poslovni procesi, spremembe, COVID-19, nabava, proizvodnja, prodaja.
Objavljeno: 30.11.2020; Ogledov: 278; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

6.
Oskrbne verige tekstilnih in oblačilnih izdelkov
Narina Kosec, 2019, diplomsko delo

Opis: Oskrbne verige so za podjetja najpomembnejši del poslovanja. Podjetje lahko uspešno posluje, če ima strogo načrtovane oskrbne verige in zadovoljuje zahteve odjemalcev. Delovanje podjetja na konkurenčnih trgih zahteva vedno boljšo organizacijo poslovnih procesov. Organizacija in načrtovanje poteka od samega začetka procesov. Poteka od razvoja, nabave, proizvodnje, prodaje, do logističnih in distribucijskih procesov. Upravljanje oskrbne verige postaja čedalje bolj pomembno pri managerskih disciplinah, saj managerji skrbijo za učinkovitost in kakovost odnosov med udeleženci v oskrbni verigi. V podjetju Hokston d. o. o se zavzemajo za dobro organizirano oskrbno verigo, saj jim to prinaša konkurenčno prednost na trgu. Namen diplomskega projekta je ugotoviti kakšna je oskrbna veriga v podjetju. Podjetje se mora stalno prilagajati konkurenci, ne sme pa pozabiti na končne odjemalce, katerih želje so vedno bolj zahtevne.
Ključne besede: oskrbna veriga, fleksibilnost, tekstilna industrija, nabava, skladiščenje, prodaja
Objavljeno: 17.11.2020; Ogledov: 160; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (440,01 KB)

7.
Nabavno poslovanje v podjetju mlinopek d. d.
Marina Balaic, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov: v teoretičnem delu so predstavljeni nabavna funkcija z definicijami različnih avtorjev, bistvene odgovornosti, cilji, strategije nabave in nabavnega procesa, opisani pa so tudi postopek poteka iskanja dobaviteljev v podjetju, sklepanje pogodb, naročilo in prevzem materiala ter evidentiranje. V drugem, praktičnem delu diplomskega projekta sta najprej predstavljeni živilskopredelovalna industrija in uspešnost poslovanja v Sloveniji na splošno. Nato predstavimo podjetje Mlinopek d. d., njegovo vizijo in cilje. V nadaljevanju sta opisana nabavno poslovanje ter potek nabave v enem izmed nabavnih oddelkov podjetja, v pekarni. Na koncu podamo svoje predloge za izboljšanje nabave v organizaciji.
Ključne besede: Nabava, management nabave, nabavni proces, Mlinopek, živilska industrija
Objavljeno: 11.11.2020; Ogledov: 208; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

8.
Elektronska nabava
Tomaž Vah, 2020, diplomsko delo

Opis: Nabavna funkcija podjetja je tista podporna funkcija, ki poskrbi, da poslovni proces steče, da poteka nemoteno in prispeva k zagotavljanju konkurenčnosti podjetja. Učinkovita in uspešna nabava je torej pogoj za uspešno poslovanje podjetja. Nabavna funkcija je torej enako pomembna funkcija kot vsaka druga funkcija v podjetju. Lahko celo trdim, da je v zadnjem času pridobila na pomenu, saj kadar na trgu veljajo zaostrene gospodarske razmere in se soočamo z veliko konkurenčnostjo, ko na primer na trgih primanjkuje določenih materialov ali pa so njihove cene zelo visoke, takrat stopi v ospredje predvsem nabavna funkcija. Torej če odločitve povezane z nabavo sprejemamo premišljeno, to lahko za podjetje pomeni zmanjšanje stroškov in posledično povečanje dobička. Prav tako pa je v izjemnem porastu razvoj informacijske tehnologije, zaradi katere se v podjetjih ukinja papirnata in namesto te uvaja elektronska dokumentacija. Podjetja se prilagajajo tem sodobnejšim oblikam poslovanja, s čimer si zagotavljajo zmanjšanje stroškov in optimizacijo operativnega dela. Vse to posledično vodi v še učinkovitejše poslovanje podjetja. V svojem diplomskem projektu z naslovom Elektronska nabava sem predstavil temeljne značilnosti nabavne funkcije, natančneje sem se osredotočil na analizo elektronske nabave ter opredelil pomembnosti elektronskega poslovanja. V teoretičnem delu sem torej opredelil nabavo, opis nalog, faze nabavnega procesa, kaj je elektronsko poslovanje, njegovo razčlenitev in izpostavil najpomembnejše standarde e-poslovanja, pri čemer sem si pomagal z domačo in tujo strokovno literaturo. V praktičnem delu pa me je zanimal predvsem potek nabave in uporaba elektronskega poslovanja v podjetju terme Čatež d.d., zato sem v ta namen opravil intervju z direktorjem Službe za finance mag. Jožetom Hočevarjem.
Ključne besede: nabava, elektronsko poslovanje, informacijska tehnologija, optimizacija, podjetje.
Objavljeno: 11.11.2020; Ogledov: 223; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (972,73 KB)

9.
Analiza nabavnega procesa na primeru podjetja Talum, d.d.
Tamara Jaušovec, 2020, magistrsko delo

Opis: Z vedno ostrejšo konkurenco na trgu, prihodom digitalizacije in hitrega načina življenja, morajo temu tempu slediti tudi organizacije oz. podjetja. Nekatere temu tempu sledijo uspešnejše kot druge. V magistrskem delu se osredotočimo na osnovni pojem nabave, kaj torej sploh nabava je in kakšen je njen strateški pomen v podjetju. Razčlenimo strukturno organiziranost nabavne funkcije na dejavnike organiziranja nabave, njene organizacijske oblike poslovanja ter dejavnike odločanja o organizacijski obliki. Poglobimo se v sam nabavni proces, kjer razčlenimo, kako le-ta poteka ter katere nabavne strategije uporabljajo zaposleni v nabavnem oddelku. Na koncu se dotaknemo še elektronskega poslovanja ter predstavimo njegove prednosti in slabosti za podjetje. V praktičnem delu predstavimo podjetje Talum, d.d., in njegovo zgodovino. Osredotočimo se tudi na zastavljeno vizijo in vrednote podjetja. V nadaljevanju predstavimo naš pogled na portal za dobavitelje oz. EDI izmenjavo podatkov ter vizijo, kako bi to uvedli v podjetju. To idejo bomo z anketo med obstoječimi dobavitelji podjetja tudi preverili, da ugotovimo ali je uvedba takšne oblike poslovanja sploh smiselna.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, EDI, elektronsko poslovanje, digitalizacija
Objavljeno: 25.08.2020; Ogledov: 263; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

10.
Večkriterijsko odločanje pri nabavi nove strojne opreme v organizaciji x
Simona Janežič, 2019, diplomsko delo

Opis: Glavni cilj vsake organizacije je pridobiti čim večji dobiček, torej prodati izdelek/storitev po čim ugodnejši ceni, hkrati pa s čim nižjimi stroški. Da bi organizacije to lahko dosegle, morajo sprejemati pravilne odločitve. Za reševanje kompleksnih problemov, kot nakup opredmetenih osnovnih sredstev (OOS) v organizacijah, lahko uporabimo odločanje po več kriterijih, in sicer z metodami za lažjo opredelitev samega problema. Tako se organizacije lahko pravilno opredelijo, kateri kriteriji so pomembnejši od drugih, brez da bi na odločitev vplivali subjektivno. V delu diplomskega projekta smo teoretično in praktično predstavili večkriterijsko odločanje. V praktičnem primeru smo ga obravnavali za nabavo OOS v organizaciji X. S povpraševanjem je organizacija prejela tri različne ponudbe. Pojavljal se je problem, kateri dobavitelj je najbolj ugoden in hkrati ponuja kvalitetno OOS. Za opredelitev problema smo v delu diplomskega projekta uporabili tehniko W, s pomočjo katere smo v organizaciji X različnim oddelkom postavili vprašanja in skupaj poiskali nadaljne rešitve ter natančno opredelitev zastavljenega problema. Ugotovili smo, da je za organizacijo najbolj pomemben kriterij čista nakupna cena. S pomočjo večkriterijskega odločanja smo merili vrednosti alternativ glede na atribute in določali pomembnost kriterijev s kvantitativnimi metodami, ki smo jih tudi teoretično predstavili. Na praktičnem primeru smo uporabili vrednostne funkcije, neposreden vnos podatkov, metodo SMART in metodo SWING. S pomočjo vrednostnih funkcij in neposrednega vnosa smo merili vrednosti alternativ glede na atribute. Z metodo SWING smo določili pomembnost kriterijev glede na glavni cilj in z metodo SMART smo določili pomembnost podkriterijev. S pomočjo analize računalniškega programa Web-HIPRE smo ugotovili, kateri dobavitelj je za organizacijo X naugodnejši. Teoretično smo predstavili tudi nabavo in proces OOS. Predstavili smo različne načine vodenja nabavne funkcije, ki so centraliziran, decentraliziran ali kombiniran način vodenja. Nabavo OOS se izvršuje s pomočjo procesa nabave. Faze za proces nabave so povpraševanje, naročilo in prevzem OOS. Prav tako pa se OOS mora knjigovodsko obravnavati, kar smo teoretično in praktično tudi predstavili. Na podlagi izbire dobavitelja in podane ponudbe, smo knjigovodsko obravnavali nabavo OOS in amortizacijo le-tega. Prejeti račun za nabavo OOS se knjigovodsko obravnava kot obveznost do dobavitelja, razen v primeru predujma, se ta knjigovodsko obravnava kot terjatev do dobavitelja. Ko OOS preide v uporabo, se mora amortizirati glede na stopnjo amortizacije, ki smo jo v praktičnem delu s pomočjo organizacije X opredelili na 10%. Na koncu se vsi dokumenti arhivirajo v papirni in elektronski obliki.
Ključne besede: opredmeteno osnovno sredstvo, večkriterijsko odločanje, nabava, organizacija
Objavljeno: 20.12.2019; Ogledov: 419; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici