| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
NAČRTOVANJE MEDPREDMETNIH DIDAKTIČNIH SKLOPOV
Janja Perko, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo načrtovanje medpredmetnih didaktičnih sklopov, ki lahko veliko prispevajo k doseganju kakovosti izobraževanja. V današnji pedagoški praksi je namreč pouk močno predmetno urniško strukturiran, zato so učne vsebine, ki sicer tvorijo sklenjeno celoto, razdrobljene na majhne dele. Ta razdrobljenost se najprej kaže v ločevanju vsebin na posamezne učne predmete (med katerimi so povezave običajno redke in šibke) znotraj teh pa še na posamezne ure pouka. Medpredmetno povezovanje predstavlja način, kako razdrobljene dele celotne učne vsebine znova povezati v razumljivejšo, uporabnejšo in bolj življenjsko celoto. V teoretičnem delu so predstavljene vsebine, vezane na medpredmetno povezovanje in načrtovanje le-tega. Podrobneje je predstavljeno načrtovanje pouka na splošno, predvsem načrtovanje pouka na etapni ravni, saj je medpredmetne povezave smiselno načrtovati v obliki didaktičnih sklopov. Tako govorimo o samem pojmu medpredmetno povezovanje, o njegovi smiselnosti, prednostih, možnostih in značilnostih. Teoretične ideje so prikazane tudi skozi praktične primere načrtovanja takšnega načina poučevanja. Empirični del temelji na raziskavi, izvedeni na vzorcu 50-ih učiteljev štirih osnovnih šol. Namen empirične raziskave je bil raziskati dejansko stanje v zvezi z naslovno tematiko med učitelji praktiki na obeh stopnjah osnovne šole – razredni in predmetni stopnji. Zanimalo nas je, kako učitelji takšen način dela poznajo ter v kolikšni meri in na kakšen način se poslužujejo načrtovanja didaktičnih sklopov, ali učne predmete in vsebine med seboj povezujejo, kakšno je njihovo mnenje o načrtovanju medpredmetnih didaktičnih sklopov. Ob tem nas je zanimalo, če obstajajo razlike v odgovorih med razredno in predmetno stopnjo ter razlike v odgovorih po starosti učiteljev. Ugotovili smo, da medpredmetno povezovanje predstavlja kvaliteten način doseganja izobraževalno-vzgojnih ciljev, še posebej, če je načrtovano v smislu didaktičnih sklopov na etapni ravni, in prinaša številne prednosti za vse subjekte pouka. Na podlagi rezultatov raziskave ugotavljamo, da je poznavanje, načrtovanje in izvajanje medpredmetnega povezovanja in didaktičnih sklopov na obravnavanih štirih šolah dobro, če ne celo odlično. Razlike med omenjenimi skupinami učiteljev sicer obstajajo, vendar ne v večjem obsegu in so v glavnem povezane z naravo dela na posamezni stopnji poučevanja.
Ključne besede: medpredmetno povezovanje, integracija pouka, korelacije, didaktični sklopi, načrtovanje pouka, izvajanje pouka, didaktika
Objavljeno: 22.08.2009; Ogledov: 2827; Prenosov: 869
.pdf Celotno besedilo (524,16 KB)

2.
ZASTOPANOST LIKOVNIH NALOG S PODROČJA KIPARSTVA IN PROSTORSKEGA OBLIKOVANJA NA RAZREDNI STOPNJI
Goran Poglajen, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen razvoj otrokovega likovnega izražanja, pomen načrtovanja likovne vzgoje, učiteljeva priprava na pouk likovne vzgoje, problemsko naravnan pouk likovne vzgoje in cilji problemskega pouka na področju kiparstva in prostorskega oblikovanja. V prvem delu diplomske naloge je izpostavljen razvoj otroka in njegovega likovnega izražanja, podrobno so predstavljene stopnje otrokovega likovnega razvoja, načrtovanje pouka in cilji likovne vzgoje na področju kiparstva in prostorskega oblikovanja na razredni stopnji. V nadaljevanju je podrobno opisano področje kiparstva in prostorskega oblikovanja, najpogosteje uporabljeni materiali, postopki obdelave ter likovna področja, problemi in naloge s področja kiparstva in prostorskega oblikovanja. V drugem delu je predstavljena raziskava zastopanosti likovnih nalog in učnih ur s področja kiparstva in prostorskega oblikovanja, ki je bila izvedena v osnovnih šolah. V raziskavo je bilo vključenih deset osnovnih šol in vsi oddelki od tretjega do petega razreda. Poudarek je na likovnih nalogah, ki so bile realizirane in zapisane v dnevnike, zanimala so nas predvsem statistična odstopanja realiziranih nalog in učnih ur od predpisane realizacije iz učnega načrta za likovno vzgojo.
Ključne besede: Likovna vzgoja, načrtovanje pouka likovne vzgoje, priprava na problemski pouk likovne vzgoje, letni učni načrt, kiparstvo, prostorsko oblikovanje.
Objavljeno: 31.05.2010; Ogledov: 2627; Prenosov: 497
.pdf Celotno besedilo (7,47 MB)

3.
Načrtovanje fleksibilnega izobraževalnega procesa
Martin Kramar, 2007, objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci

Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, izobraževalni proces, načrtovanje pouka, Slovenija, šolski sistemi, didaktika, fleksibilnost, učni načrti
Objavljeno: 07.06.2012; Ogledov: 1024; Prenosov: 53
URL Povezava na celotno besedilo

4.
MEDPREDMETNO POVEZOVANJE V 3. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Maruša Hribernik, 2013, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil prikazati primer medpredmetnega povezovanja v 3. razredu osnovne šole, s temeljnim poudarkom na predmetu spoznavanje okolja. V teoretičnem delu smo opredelili medpredmetno načrtovanje, kako se je razvijalo skozi čas in kakšne so njegove značilnosti. Podrobneje so prikazane značilnosti, zakaj in kdaj je smiselno medpredmetno povezovati vsebine. Nato je predstavljeno načrtovanje, izvajanje in vrednotenje medpredmetnega načrtovanja. Pri načrtovanju pa so opredeljene vrste in faze medpredmetnega načrtovanja, problemi, ki jih zasledimo v praksi ter pogoji, ki morajo biti izpolnjeni za takšno izvajanje vzgojno-izobraževalnega dela. Ideje iz teorije so dobro vidne v praktičnem delu. Temeljna ugotovitev je, da medpredmetno povezovanje zahteva dobro pripravljenost učitelja. Izbrane cilje in vsebine iz različnih predmetov mora dobro opredeliti ter se dobro pripraviti na vzgojno-izobraževalno delo. Medpredmetne povezave mora prilagoditi predznanju učenca in njegovi razvojni stopnji. Vedoželjne, ustvarjalne in samostojne učence mora ves čas spodbujati, spremljati in usmerjati. Izvajanje medpredmetnih povezav pa pokaže, da so učenci zelo veseli takšnega dela ter radi sodelujejo.
Ključne besede: medpredmetno povezovanje, spoznavanje okolja, medpredmetno načrtovanje, medpredmetno izvajanje pouka, medpredmetno vrednotenje.
Objavljeno: 14.10.2013; Ogledov: 1265; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (42,75 MB)

5.
6.
Analiza načrtovanega kurikula za vrtce na področju glasbene vzgoje
Olga Denac, 2007, pregledni znanstveni članek

Opis: Problematika načrtovanja glasbene vzgoje je povezana s filozofsko razsežnost jo razvoja učnih načrtov glasbene vzgoje in je še posebno aktualna ob uvedbi Kurikuluma za vrtce (1999), ki prinaša novosti na sistemski in vsebinski ravni. Zato je sistematično spremljanje in ugotavljanje kakovosti načrtovanega kurikula nujen pogoj za uspešen vzgojno-izobraževalni proces glasbene vzgoje. V prispevku so predstavljeni rezultati prve in druge faze raziskave, v katero smo vključili 159 vzgojiteljev iz vse Slovenije. Namen raziskave je bil ugotoviti mesto in vlogo, ki jo ima glasbena vzgoja v načrtovanem kurikulu za vrtce, ter prepoznati težave, s katerimi se vzgojitelji srečujejo pri uresničevanju posameznih načel kurikula v procesu operativnega načrtovanja glasbene vzgoje. Načrtovani kurikul smo analizirali z vidika strukture, dejavnosti, ciljev, načel, vsebin, metod ter sredstev dela. Iz rezultatov raziskave lahko ugotovimo, da glasbena vzgoja na področju dejavnosti umetnost izgublja strokovno avtonomnost in da vzgojitelji pri načrtovanju vzgojno-izobraževalnega procesa glasbene vzgoje le delno uresničujejo posamezna načela kurikula.
Ključne besede: vrtci, kurikulum za vrtce, načrtovanje pouka, glasbena vzgoja, predšolska vzgoja
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 768; Prenosov: 68
URL Povezava na celotno besedilo

7.
PREVERJANJE USPEŠNOSTI SPECIFIČNIH DIDAKTIČNIH METOD PRI NAČRTOVANJU IN IZVEDBI LIKOVNIH NALOG V OSNOVNI ŠOLI
Nives Žirovnik, 2016, magistrsko delo

Opis: Likovna umetnost je specifičen predmet, ki temelji na odkrivanju in spodbujanju učenčeve likovne občutljivosti in ustvarjalnosti, na sposobnosti opazovanja in presojanja in stremi k spontanemu likovnemu raziskovanju sveta ter k odkrivanju posebnosti likovnega izražanja in poglabljanja posluha za likovna dela umetnikov in uporabnih predmetov. Učitelj, nosilec pouka, mora biti motiviran, fleksibilen in ustvarjalen ter mora premišljeno izbirati cilje, učne metode, vsebine in načine predstavitve snovi, ob tem pa upoštevati značilnosti ustvarjalnega procesa, načela likovne didaktike ter individualnost učenca, ki mu prilagaja pouk. Pomembno mesto zavzemajo specifične učne metode. Specifična učna metoda, ki poudarja pomen estetske izkušnje, je metoda estetskega transfera. Pogoj za uspešno uporabo le-te je kakovostna izvedba likovne apreciacije. Nanjo vplivajo tudi starši in okolje. Ob stiku s kvalitetnimi likovnimi deli, primerno komunikacijo med otrokom in likovnim delom ter med otrokom in odraslim bo otrok razvijal veselje do umetnosti in krepil svojo ustvarjalnost. Namen naše raziskave je bil preveriti uspešnost specifičnih didaktičnih metod pri načrtovanju in izvedbi likovnih nalog v 5. razredu OŠ. Analiza rezultatov finalnega merjenja s testoma LV 1 in LV 2 je pokazala statistično pomembno boljše rezultate učencev eksperimentalne skupine pri finalni generalni likovni ustvarjalnosti, finalnem nivoju: likovno-apreciativnih zmožnosti, likovno-ustvarjalnega razvoja, likovno-oblikovnega razvoja ter skupnega likovnega ustvarjalno-oblikovnega razvoja. Ugotavljamo, da je eksperimentalni model pokazal pozitivne učinke in ga je smiselno vpeljati v stalno šolsko prakso.
Ključne besede: Likovna umetnost, specifične didaktične metode, metoda estetskega transfera, likovna ustvarjalnost, načrtovanje in priprava pouka, pozitivna komunikacija
Objavljeno: 01.08.2016; Ogledov: 1405; Prenosov: 235
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici