1. Poslovni načrt podjetja za organizacijo timskega povezovanja z vozili formula studentNejc Brence, 2025, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je pripravljen poslovni načrt za podjetje, ki se ukvarja z organizacijo timskih povezovanj. Poslovni načrt je pripravljen za potrebe Formula študent ekipe UNI Maribor GPE in se ga tudi predstavlja v sklopu tekmovanj, kjer je ena izmed ocenjenih disciplin prav predstavitev poslovnega načrta.
Sodniki pri na tekmovanjih nastopajo kot potencialni investitorji, zato mora biti poslovni načrt prepričljiv, tržno usmerjen in realno izvedljiv. Fiktivno podjetje je v nalogi predstavljeno kot, da že dve leti uspešno deluje na slovenskem trgu, kjer izvaja dogodke za timsko povezovanje s pomočjo odsluženih vozil Formule študent.
Dogodki, ki jih podjetje organizira, vključujejo vožnje z odsluženimi dirkalniki ekip Formule študent, tehnična izobraževanja, ekipna tekmovanja, uporabo simulatorjev ter dodatne storitve, kot so pogostitev in prenočišča.
V diplomski nalogi sem analiziral ciljne trge v Sloveniji in Avstriji, primerjal konkurenčne ponudnike, opredelil stroške in prihodke podjetja, ter pripravil več scenarijev rasti. Analiza je pokazala, da ima poslovna ideja tržni potencial in pozitivno ekonomsko upravičenost.
Diplomsko delo zaključujem z možnostmi širitev in delovanja podjetja v prihodnosti. Ključne besede: poslovni načrt, Formula študent, timska povezovanja, avtomobilski šport, trženje storitev, analiza trga, finančna analiza Objavljeno v DKUM: 29.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
Celotno besedilo (1,24 MB) |
2. ANALIZA STANJA IN PRIPRAVA MARKETINŠKEGA NAČRTA V PODJETJU XDoroteja Plohl, 2025, diplomsko delo Opis: Marketinško načrtovanje je pomembno v velikih in majhnih podjetjih, kot je podjetje X. V tovrstnih podjetjih večino nalog opravlja lastnik sam, tako od vodstvenih in marketinških do finančnih. Prav zato je priprava ustreznega marketinškega načrta ključna, saj lastniku prihrani čas in denar, hkrati pa zagotovi jasno zastavljene cilje, strategije, opredeljene ciljne skupine in temu prilagojene marketinške aktivnosti.
V diplomskem delu smo obravnavali pomen marketinškega načrta v podjetjih ter predstavili proces marketinškega načrtovanja z njegovimi glavnimi sestavinami, kar smo prikazali tudi na praktičnem primeru. Podjetje smo analizirali na podlagi intervjuja z lastnikom ter pripravili SWOT analizo, opredelili strateške cilje ter podali predlog marketinške strategije in taktike. Poleg tega smo oblikovali predlog marketinškega načrta z natančno določenimi aktivnostmi, časovnim načrtom in okvirnim finančnim načrtom. Na podlagi anketnega vprašalnika smo ugotovili, da na poslovanje podjetja pomembno vplivajo priporočila strank, pri čemer te bolj kot na ceno dajejo poudarek na kakovost opravljenih storitev. V zaključku naloge smo oblikovali priporočila za podjetje z namenom izboljšanja prepoznavnosti in nadaljnje rasti. Ključne besede: Analiza stanja, marketinški načrt, marketinške aktivnosti, marketinški splet, analiza okolja, urejanje okolice. Objavljeno v DKUM: 28.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
Celotno besedilo (1,11 MB) |
3. Poslovni načrt za kozmetični salon Taja nails & beautyTaja Vodopivec, 2025, diplomsko delo Opis: Podjetništvo je danes ena izmed ključnih poti za osebni in poslovni razvoj, saj posameznikom omogoča uresničevanje idej in ustvarjanje novih poslovnih priložnosti. Čeprav je podjetniških pobud veliko, ostaja izziv, kako oblikovati uspešen koncept in ga udejanjiti v praksi. Namen je pripraviti poslovni načrt za kozmetični salon Taja Nails & Beauty, ki bo sprva specializiran za manikuro.
V teoretičnem delu smo s pomočjo domače in tuje literature proučili temeljne pojme podjetništva, pomen poslovnega načrta ter značilnosti kozmetične dejavnosti. Poslovni načrt je bil pripravljen kot orodje za oceno izvedljivosti in usmerjanje razvoja podjetja. V raziskovalnem delu smo izvedli anketo med potencialnimi strankami z namenom ugotoviti njihove navade, pričakovanja in preference pri urejanju nohtov. Z obdelavo rezultatov smo pridobili vpogled v dejavnike, ki najbolj vplivajo na odločitev za obisk salona, kot so kakovost storitev, higiena, prijaznost osebja ter modni trendi.
Raziskava je pokazala, da obstaja zadostno povpraševanje, ki podpira odprtje salona. Ugotovili smo tudi, da si večina anketiranih želi rednih mesečnih obiskov, pri čemer so najbolj priljubljene storitve permanentno lakiranje, geliranje in BIAB.
Sklepna ugotovitev je, da poslovni načrt za Taja Nails & Beauty ponuja realne temelje za uspešno odprtje salona, hkrati pa nudi usmeritve za dolgoročni razvoj, širitev ponudbe in krepitev konkurenčne prednosti na lokalnem trgu. Ključne besede: Poslovni načrt, podjetje, kozmetični salon Objavljeno v DKUM: 22.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
Celotno besedilo (1,03 MB) |
4. Poslovni načrt pridelave grozdja : magistrsko deloJernej Podlesnik, 2025, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela je presoditi ekonomsko upravičenost postavitve novega vinograda na kmetiji Podlesnik z razvojem tehnološko-ekonomskega simulacijskega modela, ki povezuje tehnološke odločitve s stroški, prihodki in naložbenimi kazalniki: finančni rezultat (FR), koeficient ekonomičnosti (KE), neto sedanja vrednost (NSV), interna stopnja donosnosti (ISD), povračilna doba investicije ter letni denarni tok (LDT). Model zajame 25 let in iz vnosov o površini, gostoti zasaditve, pridelkih, cenah ter porabi dela in mehanizacije izračuna stroškovno strukturo in denarne tokove. V osnovni naložbi je predviden hektarski nasad s 4.831 trsi (0,9 × 2,3 m) in začetnim vložkom 28.983,37 €. Dinamika pridelka je 0/0/4.000/8.000/12.000 kg/ha (1.–5. leto). Pri ceni 0,80 €/kg v polni rodnosti LDT znaša približno 6.453,49 €, FR 4.838,09 €, KE 1,78; pri diskontni stopnji 5 % je NSV pozitivna v 10. letu, ISD znaša 5,06 %. Analiza občutljivosti potrdi, da je cena grozdja najpomembnejši dejavnik tveganja: pri 0,60 €/kg se LDT zniža na približno 4.053,49 €, KE na 1,39, povračilna doba pa podaljša na 16 let. Nasprotno 30-odstotna nepovratna sredstva skrajšajo povračilo na 8 let (ISD 5,55 %), 50-odstotna pa na 7 let (ISD 7,45 %). Rezultati podpirajo hipoteze o upravičenosti pridelave v polni rodnosti, povračilu v 10. letu ter ključnem vplivu cene, nepovratna sredstva pa bistveno izboljšajo donosnost in odpornost projekta. Ključne besede: poslovni načrt, ekonomika, investicija, vinogradništvo, pridelava grozdja Objavljeno v DKUM: 15.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (1,85 MB) |
5. Funkcionalnosti in uporaba dokumentnega sistema v praksiJan Nagovnak Gradišnik, 2025, magistrsko delo Opis: Digitalna preobrazba poslovnih procesov je v zadnjih letih bistveno vplivala na način upravljanja z dokumentacijo. Podjetja se zaradi vse večje količine informacij, zakonskih zahtev in potrebe po varnosti, hitrosti in preglednosti odločajo za implementacijo dokumentnih sistemov (DMS), ki omogočajo učinkovito elektronsko upravljanje poslovne dokumentacije. Magistrska naloga celostno obravnava ključne funkcionalnosti DMS ter skozi praktičen projekt predstavi kompleksnost digitalizacije fizičnega arhiva, s poudarkom na opremljanju dokumentov z metapodatki, klasifikacijskih pravilih in končnem vključevanju dokumentov v elektronski arhiv.
V teoretičnem delu so predstavljene glavne značilnosti DMS, kot so klasifikacija dokumentov, uporaba strukturiranih metapodatkov, verzijsko sledenje, pravice dostopa, iskalni mehanizmi, povezljivost z drugimi informacijskimi sistemi ter tehnološke možnosti različnih arhitektur (lokalne, oblačne in hibridne rešitve). Poseben poudarek je namenjen pomenu standardiziranega vnosa metapodatkov in njihove vloge pri dolgotrajni hrambi, hitrem iskanju in zagotavljanju skladnosti s predpisi. V nadaljevanju je prikazana tudi tehnična podlaga sistemov, kot so baze podatkov, API-ji, mehanizmi indeksiranja ter uporaba OCR-tehnologije za prepoznavanje besedila na digitaliziranih dokumentih.
Praktični del naloge temelji na izvedenem projektu masovnega skeniranja za naročnika, pri čemer je bil cilj zmanjšati fizični arhiv in omogočiti lažje ter hitrejše iskanje dokumentacije. Arhiv je obsegal več kot tisoč rednikov, razdeljenih na štiri vsebinske sklope. Projekt je zajemal pripravo fizičnega prostora, prevzem dokumentacije, skeniranje z uporabo profesionalnih skenerjev, avtomatski in ročni zajem metapodatkov ter prenos v elektronski arhiv. Za opremljanje dokumentov je bila uporabljena specializirana programska oprema, pri čemer je sistem omogočal učenje na podlagi preteklih dokumentov (t. i. šablone), kar je pospešilo proces opremljanja.
Med izvajanjem projekta so se pojavile številne tehnične, organizacijske in vsebinske težave. Med ključne izzive sodijo napake na skenerjih zaradi obrabljenosti papirja in umazanije, neustrezna usposobljenost kadra za delo z dokumenti ter težave pri razumevanju vsebine. Slednje so se rešile z dodatnimi validacijskimi postopki in okrepljenim sodelovanjem z naročnikom. Poleg tega so bila v procesu upoštevana pravila informacijske varnosti, zlasti pri nastavitvah dostopnih pravic, ki so bile definirane na ravni klasifikacijskih znakov in povezane z aktivnimi imeniki uporabnikov.
Rezultati projekta kažejo, da premišljen pristop, ustrezna tehnična rešitev in jasno postavljeni procesi pripomorejo k uspešni transformaciji fizičnega arhiva v elektronsko obliko. S tem se izboljšata preglednost nad dokumentacijo in učinkovitost zaposlenih, hkrati pa se dolgoročno znižujejo stroški upravljanja z dokumenti. Pridobljene izkušnje nudijo dobro osnovo za nadaljnje projekte digitalizacije tudi v drugih organizacijah. Ključne besede: Dokumentni sistem (DMS), digitalizacija dokumentov, masovno arhiviranje, metapodatki, klasifikacijski načrt, elektronski arhiv, optično prepoznavanje znakov (OCR), iskanje po vsebini, pravice dostopa, verzijsko sledenje, integracija podatkov, proces obdelave dokumentov, avtomatska klasifikacija, dolgoročna hramba, informacijska varnost. Objavljeno v DKUM: 07.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
Celotno besedilo (3,21 MB) |
6. Načrt marketinškega komuniciranja v organizaciji API-Line d.o.o.Eva Tržan, 2025, diplomsko delo Opis: Če želijo podjetja danes biti uspešna in konkurenčna na trgu, je ključna dobra komunikacija s ciljnimi odjemalci. Ker se potrebe odjemalcev sčasoma spreminjajo in postajajo vedno bolj zahtevne, so ti pogosto do izdelkov nezaupljivi. Pri tem igra ključno vlogo marketinško komuniciranje, ki predstavlja glavno orodje za gradnjo dolgoročnih odnosov med podjetjem in njegovimi ciljnimi odjemalci. Prav tako podjetju omogoča gradnjo blagovne znamke in informiranje o svojih izdelkih. Zato je pomembno, da ima pripravljen dober načrt komuniciranja, ki bo tudi osrednja vsebina diplomskega dela, saj bom pripravila načrt marketinškega komuniciranja za podjetje API-Line d. o. o.
Ugotovitve so pokazale, da je učinkovito marketinško komuniciranje pomembno za uspešno poslovanje podjetij na trgu, integrirano marketinško komuniciranje pa ključno za prenos enotnega in celovitega sporočila ciljnim odjemalcem. V okviru priprave načrta marketinškega komuniciranja za podjetje API-Line d. o. o sem ugotovila, da ima podjetje še veliko potenciala za izboljšanje, predvsem na področju digitalnega komuniciranja ter povečanja prepoznavnosti. Ključne besede: marketinško komuniciranje, načrt marketinškega komuniciranja, integrirano marketinško komuniciranje, podjetje API-Line d. o. o. Objavljeno v DKUM: 29.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
Celotno besedilo (1,44 MB) |
7. Zasnova mobilne platforme z ročnim upravljanjem za transport orodnih vozičkov : diplomsko deloLuka Derenčin, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo zajema zasnovo mobilne platforme z ročnim upravljanjem za transport orodnih vozičkov, skrajšano MCMP-V2, ki vključuje CAD modeliranje sestavnih komponent mehanskega sklopa (šasija, pogonski sklop, montažne plošče, itd.), izdelava vezalnega načrta električnih komponent (pogonski elektromotorji, mikrokrmilnik, varnostne komponente, itd.) ter pisanje krmilnega programa za osnovno delovanje naprave. Ključni faktor pri zasnovi je bila modularnost, s čimer si poenostavimo implementacijo nadgradenj MCMP-V2 glede na potrebe naloge in zahteve uporabnika. Ključne besede: MCMP-V2 platforma, CAD modeliranje, vezalni načrt, programiranje mikrokrmilnika Objavljeno v DKUM: 23.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (9,29 MB) |
8. Pogledi zdravstvenih delavcev na vnaprej načrtovani načrt oskrbe v okviru na osebo osredotočene paliativne oskrbeNuša Hödl, 2025, diplomsko delo Opis: Uvod: Vnaprej načrtovani načrt oskrbe je temeljni element paliativne oskrbe, saj omogoča vključevanje pacientovih želja in vrednot v načrtovanje prihodnje zdravstvene oskrbe. Pogledi in izkušnje zdravstvenih delavcev pomembno vplivajo na izvajanje vnaprej načrtovanega načrta oskrbe v praksi. Namen zaključnega dela je preučiti percepcijo zdravstvenih delavcev glede vnaprej načrtovanega načrta oskrbe v okviru na osebo osredotočene paliativne oskrbe.
Metode: Izveden je bil pregled znanstvene literature v podatkovnih bazah PubMed, CINAHL Ultimate, ScienceDirect, Sage in Web of Science. Uporabljena je bila deskriptivna metoda dela. Uporabljeni sta bili tematska analiza in sinteza.
Rezultati: Od skupno 431 zadetkov je bilo v končno analizo vključenih šest kvalitativnih raziskav. Analiza je pokazala, da se zdravstveni delavci pri izvajanju takšnega pristopa soočajo z različnimi izzivi, vključno s pomanjkanjem časa, usposobljenosti in organizacijske podpore. Ključni dejavniki uspešnega izvajanja takšnega pristopa so bili identificirani kot kontinuiran, na osebo osredotočen pristop, učinkovita in empatična komunikacija ter medpoklicno sodelovanje.
Razprava in zaključek: Rezultati kažejo, da so za izboljšanje izvajanja potrebni sistematično usposabljanje, jasna razmejitev vlog v zdravstvenem timu in ustrezna institucionalna podpora. Pristop, ki upošteva pacientove vrednote, čustvene odzive in socialni kontekst, lahko bistveno prispeva h kakovosti oskrbe ter k večji avtonomiji pacientov v paliativni oskrbi. Ključne besede: percepcija, zdravstveni delavci, vnaprej načrtovani načrt oskrbe, na osebo osredotočena oskrba, paliativna oskrba Objavljeno v DKUM: 21.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 34
Celotno besedilo (1,09 MB) |
9. Načrtovanje elektro sistema in varnostna standardizacija stroja za sortiranje baterij v skladu z evropsko zakonodajo : diplomsko deloTimotej Krajnc, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga temelji na predelavi stroja z namenom izpolnjevanja zahtev evropskih smernic. Opisan je postopek izdelave elektro načrtov, zamenjave neustreznih komponent ter vpeljave varnosti za postopek CE. Projekt je bil izveden v podjetju SMM Proizvodni sistemi d. o. o., pri čemer sta bila za izdelavo dokumentacije stroja za sortiranje baterij uporabljena programska okolja EPLAN in SISTEMA. Cilj zaključnega dela je predelati stroj tako, da bo deloval enako, kot je deloval v nepredelanem stanju, hkrati pa bo skladen z evropskimi smernicami in standardi, kar vključuje izdelavo elektro dokumentacije, fizično predelavo ter ustrezno dokumentacijo za postopek CE. Ključne besede: Eplan, elektro načrt, sortiranje baterij, varnost, standardizacija Objavljeno v DKUM: 13.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 187
Celotno besedilo (6,11 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. Pogostost rabe učbenika za angleščino za samostojno delo učenca v 7. in 9. razredu : magistrsko deloAnja Gaber, 2025, magistrsko delo Opis: Raziskave na področju uporabe učbenikov za samostojno učenje so pokazale, da je samostojno učenje oblika, ki se najprej začne v razredu, pri pouku, kjer ima glavno vlogo učitelj kot vodja, usmerjevalec, organizator in motivator. Vendar je pogostost uporabe učbenika za samostojno delo odvisna tudi od drugih dejavnikov, kot so spol in starost učencev, priljubljenost predmeta, pogostost uporabe učbenika pri pouku, spodbudno učno okolje, razumevanje besedil in slovničnih pravil ter vsebinska zasnova učbenika. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, v kateri je sodelovalo 79 učencev 7. in 9. razreda treh podeželskih osnovnih šol na Kozjanskem. Za zbiranje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki so ga učitelji posredovali svojim učencem in z njihovo pomočjo reševali. Anketni vprašalniki so bili objavljeni v aplikaciji 1ka, pridobljeni podatki so bili obdelani v programu SPSS. Ugotovili smo, da obstajajo statistično pomembne razlike pri uporabi učbenika za samostojno učenje glede na obiskan razred, in sicer ga, pogosteje uporabljajo učenci 7. razreda. Prav tako so učenke tiste, ki pogosteje uporabljajo učbenik tudi doma. Ugotovili smo, da učenci, ki so s strani učitelja deležni več spodbud za samostojno rabo učbenika, ga pogosteje samostojno uporabljajo. Razlike so bile ugotovljene tudi pri različno uporabljenih učbenikih. Učencem je najpomembneje, da učbenik vsebuje veliko slikovnega gradiva, ki je kakovostno in jih vodi k boljšemu razumevanju, kar je bilo podprto tudi z zadnjim raziskovalnim vprašanjem, na katerega je največji delež učencev odgovoril, da bi si želeli spremeniti grafično podobo učbenika, medtem ko jih je veliko zadovoljnih s sedanjim učbenikom za angleščino. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo v zaključku strnili ugotovitve raziskave ter podali možnosti za nadaljnje in bolj poglobljeno raziskovanje tematike, s katero se ukvarjamo. Ključne besede: uporaba učbenika, samostojno učenje, učbeniki za angleščino, učni načrt Objavljeno v DKUM: 12.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (1,60 MB) |