1. Avtorski muzikal Megi Kapica : magistrsko deloEva Babič, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo Avtorski muzikal za otroke Megi Kapica preučuje celoten proces nastanka in izvedbe muzikala, ki temelji na prilagojeni gledališki predstavi osnovnošolske gledališke zasedbe. Namen dela je bil ustvariti avtorski muzikal za otroke, ki ne bi le zabaval, ampak tudi izobraževal in spodbujal kulturni razvoj mlajših generacij. Delo natančno opisuje zgodovino in razvoj muzikala kot gledališkega žanra, obravnava ključne vidike muzikala, pomembna dela in avtorje ter procesne in vsebinske elemente, nujne za realizacijo tovrstne umetniške oblike, kot so glasba, scenografija, režija, osvetlitev in kostumografija. V praktičnem delu je predstavljen konkretni primer ustvarjanja in izvedbe muzikala za otroke, izhajajoč iz gledališke predstave osnovnošolske gledališke zasedbe OŠ Sveta Trojica iz šolskega leta 2014/15, katere predelava je pripeljala do muzikala Megi Kapica. Praktični del sestavlja podroben opis ustvarjalnega procesa, ki vključuje izvor zgodbe, izbiro in prilagoditev gledališke igre, pisanje scenarija, ustvarjanje glasbenih podlag, scenografije in kostumografije ter poudarja vlogo osvetlitve in odrskih rekvizitov. Empirični del zajema avtoričino samorefleksijo ustvarjalnega procesa in izvedbe, v kateri ocenjuje izkušnje in spoznanja, pridobljene med ustvarjalnim procesom, ter strokovne recenzije treh strokovnjakov, ki so ocenili muzikal na podlagi premierne uprizoritve. Refleksije omogočajo kritičen vpogled v kakovost in izvedbo muzikala ter izpostavljajo njegove močne točke in možne izboljšave. Ključne besede: muzikal, zgodovina muzikala, režija muzikala, muzikal za otroke, Rdeča kapica Objavljeno v DKUM: 10.09.2024; Ogledov: 77; Prenosov: 40
Celotno besedilo (5,19 MB) |
2. Obravnava in izvedba muzikala v 4. in 5. razredu osnovne šoleMaja Sitar, 2021, magistrsko delo Opis: V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili glasbeno obliko muzikal, danes poznano po celem svetu. Predstavili smo njegove začetke, razvoj ter njegovo vlogo danes. V empiričnem delu smo želeli raziskati, ali učitelji razrednega pouka, ki poučujejo v 4. in 5. razredu, pri pouku glasbene umetnosti obravnavajo in izvajajo glasbeno obliko muzikal. V raziskavi je sodelovalo 100 osnovnošolskih učiteljev 4. in 5. razreda. Podatke smo zbirali v mesecu septembru 2020 s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je bil ustvarjen v aplikaciji za spletno anketiranje 1ka. Podatke smo statistično obdelali v programu SPSS. S pomočjo tabel smo prikazali dobljene rezultate in jih interpretirali. Odgovore na odprta vprašanja smo kategorizirali, kategorije smo nato tabelarično predstavili. Pri analizi rezultatov smo uporabili naslednje statistične metode: absolutne (f) in odstotne frekvence (f %), ꭓ² preizkus hipoteze in Kullbackov test. Rezultati so pokazali, da je izvedba muzikala odvisna od okolja poučevanja učitelja. Ugotovili smo, da poučevanje, izvedba in število ur, ki jih učitelji namenijo obravnavi in izvedbi muzikala, niso odvisni od starostne skupine učitelja. Raziskava je pokazala, da učitelji na razredni stopnji obravnavajo in izvajajo glasbeno obliko muzikal. Ključne besede: glasbena umetnost, muzikal, obravnava in izvedba muzikala, muzikal za otroke, razredna stopnja Objavljeno v DKUM: 25.01.2021; Ogledov: 1339; Prenosov: 179
Celotno besedilo (2,53 MB) |
3. Muzikal Mojca PokrajculjaZala Hrastnik, 2018, magistrsko delo Opis: Glavni namen magistrskega dela je bil po literarni predlogi ustvariti avtorski muzikal za otroke, ki bi ga lahko izvajali tako odrasli kot otroci. Teoretično smo predstavili muzikal in glasbeno pravljico. Muzikal je odrska zvrst, v katero so vključeni ples, glasba in dramska igra. Na oder lahko postavimo tudi glasbene pravljice, ki vključujejo podobne elemente kot muzikal, vendar je ta kompleksnejši. Pri pripravi in izvajanju muzikalov oziroma glasbenih pravljic razvijamo učenčeve sposobnosti in ustvarjalne potenciale ter izpolnjujemo cilje na različnih področjih. V praktičnem delu smo ustvarili, podrobno predstavili in uprizorili muzikal Mojca Pokrajculja. Pričujoče delo omogoča, da lahko učitelji (in drugi) s pomočjo tega magistrskega dela poustvarijo muzikal Mojca Pokrajculja, saj so v delu vsa besedila pesmi, notni zapisi, scenarij ter opis scen in posameznih delov priprave tega muzikala. Muzikal Mojca Pokrajculja smo izvedli pred osnovnošolskim občinstvom in si s pomočjo empirične raziskave pridobili povratne informacije o predstavi. Rezultati so pokazali, da je bila predstava všeč vsem gledalcem, ne glede na spol in starost, in da bi učenci želeli sodelovati v takšnih predstavah. Ključne besede: Mojca Pokrajculja, muzikal, muzikal za otroke, glasbena pravljica. Objavljeno v DKUM: 22.01.2018; Ogledov: 3229; Prenosov: 629
Celotno besedilo (2,63 MB) |
4. MUZIKALI, KI TEMELJIJO NA RESNIČNIH ZGODBAH ZNAMENITIH ŽENSKPetra Čebulj, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi je predstavljena glasbeno gledališka oblika muzikal: preko začetkov glasbenega gledališča v Grčiji, do prvih celovečernih predstav v Ameriki in do razvoja muzikala od začetka 20. stoletja pa do danes. Poleg zgodovine, se naloga posveča tudi njegovim značilnostim in žanrom. Bolj poglobljeno je predstavljeno sedem izbranih muzikalov, ki so nastali na podlagi resnične zgodbe posamezne znamenite ženske. Ti sicer v osnovi sledijo biografiji posamezne ženske, vendar za potrebe uspešnice in ugajanju publiki in kritikom zgodbe, velikokrat ne vsebujejo pravih podatkov, oziroma so dogodki v muzikalih izmišljeni. Predvsem to velja za ameriške muzikale, kjer je muzikal velik posel in za potrebe uspešnice zgodbe prilagodijo, na drugi strani pa so verjetno Avstrijci in Nemci želeli z muzikalom narediti poklon svojim znamenitim osebam. Ključne besede: muzikal, Annie Get Your Gun, Gypsy, The Sound od Music, Funny Girl, Evita, Elisabeth, Marie Antoinette Objavljeno v DKUM: 22.09.2016; Ogledov: 1245; Prenosov: 155
Celotno besedilo (758,34 KB) |
5. MUZIKALIrena Lisjak, 2015, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu obravnavamo zgodovino muzikala, njegovo razširjenost, aktualnost po svetu in pri nas; zvrsti muzikala ter njegovo uporabnost v zgodnjem obdobju otroštva. Potrjevali smo cilje oz. predpostavke, da je muzikal bolj razširjen po svetu kot pri nas; da je bolj aktualen v angleško govorečih državah ter da je odrska in filmska umetnost modernega časa. Muzikal je odrska umetnost, ki združuje področje plesa, igre in petja v nerazdružljivo celoto. Ne le igra, ampak tudi petje in ples, sta uporabljena kot elementa pripovedovanja zgodbe. Muzikal je bil sprva zgolj gledališka umetnost, po prvih tridesetih letih filmske industrije pa je postal tudi filmski žanr. Poznamo ga celo v obliki animiranega filma oziroma risanke.
V zaključnem delu so opisane glasbene dejavnosti v vrtcu in tudi primer iz prakse: muzikal za otroke Levji kralj, ki smo ga na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru pripravljali v okviru predmeta glasbene dejavnosti v vrtcu. Ključne besede: muzikal, vrste muzikala, zgodnje otroštvo Objavljeno v DKUM: 04.01.2016; Ogledov: 3925; Prenosov: 644
Celotno besedilo (625,92 KB) |
6. PRAIZVEDBA KOMORNE OPERE ASTEROID 62David Hojsak, 2014, diplomsko delo Opis: Komorna opera, Asteroid 62, se ne razlikuje dosti od same definicije komorne opere. Asteroid 62 je glasbeno scensko delo, v katerem je petje in recitiranje teksta podprto z manjšim orkestrom.
Najtežji del priprav na praizvedbo so bile prve muzikalne vaje, ne samo zaradi novih vokalnih tehnik, temveč predvsem zaradi izredno komplicirane notacije, tako bi v bodoče, pri podobnih modernih opernih projektih svetoval, da se posebna pozornost posveti čim enostavnejšemu notnemu zapisu, ki že ob prvem pogledu deluje dosti bolj prijazno in predvsem razumljivo. V bodočih opernih kompozicijah bi omejil uporabo mikrofonov in vokalnih tehnik, ki tovrstno ojačanje zvoka, ter šumov tudi potrebujejo. Ključne besede: ASTEROID 62, OPERA, OPERETA, MUZIKAL, KOMORNA OPERA, PETJe. Objavljeno v DKUM: 15.07.2014; Ogledov: 1437; Prenosov: 138
Celotno besedilo (3,15 MB) |
7. PLESNO IZOBRAŽEVANJE BODOČIH VZGOJITELJEV NA ODDELKU PREDŠOLSKE VZGOJELuka Belej, 2013, diplomsko delo Opis: Delo spremlja nastanek otroške spevoigre Kresniček avtorja Radovana Gobca in temelji na preučevanju skupinske dinamike ter samega nastajanja omenjene spevoigre. Za to zvrst gledališke predstave je značilno, da so glasba, pesem, ples in drama v njej tesno povezani. Z namenom raziskovanja tega pojava so bile uporabljene metode kvalitativnega raziskovanja ter študija primera. V postopek nastajanja spevoigre Kresniček so bili v študijskem letu 2011/2012 vključeni študenti tretjega letnika predšolske vzgoje, ki so obiskovali izbirni predmet Plesna dramatizacija v vrtcu. Z raziskavo nastajanja spevoigre smo prišli do rezultatov, iz katerih je razvidno, da je delo v skupini odvisno predvsem od kvalitetne skupinske dinamike – čuta za skupino, vztrajnosti udeležencev, odnosov v skupini ... Ključne besede: Radovan Gobec, Kresniček, spevoigra, muzikal, skupinska dinamika, predšolska vzgoja, ples Objavljeno v DKUM: 06.11.2013; Ogledov: 2094; Prenosov: 205
Celotno besedilo (365,36 KB) |