| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Varovanje dragocenosti v muzejih in galerijah : diplomsko delo
Miloš Kuzmić, 2009, diplomsko delo

Ključne besede: tehnično varovanje, muzeji, galerije, umetnine, dragocenosti, predmeti, diplomske naloge
Objavljeno: 15.12.2009; Ogledov: 1681; Prenosov: 316
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

3.
METODA DELA NA TERENU: OGLED MUZEJA, GALERIJE, ARHIVA
Barbara Ajdnik, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Metoda dela na terenu: ogled muzeja, galerije, arhiva je predstavljena ena izmed možnosti izvajanja sodobnega pouka zgodovine. Učenci se na terenu seznanijo s kulturno dediščino, hkrati pa se navajajo na samostojno delo in razmišljanje. Opisane so značilnosti sodobnega pouka zgodovine, nato pa metoda dela na terenu; vloga terena, načrtovanje, organizacija in specifične razmere pri izvajanju terenskega dela. Predstavljeni so muzeji, galerije in arhivi kot viri poučevanja zgodovine in s tem povezane oblike in metode dela, učna načela, vzgojne vrednote, učno-delovni listi kot osnovna oblika pedagoških dejavnosti v teh institucijah in primeri nalog vezanih na muzeje, galerije in arhive ter njihovo ovrednotenje. S konkretnimi primeri učnih priprav, ki smo jih pripravili za ogled Muzeja narodne osvoboditve Maribor, Narodne galerije in Pokrajinskega arhiva Maribor, ter učno-delovnimi listi vezanimi na ogled teh ustanov, želimo prikazati, kako lahko učitelj zgodovine v osnovni šoli izpelje pouk na sodobni način izven učilnic, saj je tak način dela učencem zanimivejši, zanimanje za zgodovino večje, pouk pa kakovostnejši.
Ključne besede: Sodobni pouk, delo na terenu, kulturna dediščina, muzeji, galerije, arhivi.
Objavljeno: 10.11.2010; Ogledov: 1635; Prenosov: 350
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

4.
5.
MUZEJI NA SLOVENSKEM
Mateja Meško, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se predstavlja muzeje na Slovenskem ter njihove muzejske zbirke kot del slovenske kulturne zgodovine. Na začetku so opredeljeni pojmi, kot so muzej, muzejski predmet in muzeologija. Temu sledi prikaz razvoja muzejev skozi posamezna kulturnozgodovinska obdobja, ki nam da vedeti, da je muzejska misel pri nas začela zoreti že zelo zgodaj in da so njeni dosežki v veliko primerih primerljivi evropskim. Predstavila sem razvoj muzejske mreže na Slovenskem. Diplomsko delo pa vsebuje tudi konkretne primere muzejskih ustanov, ki danes delujejo na območju Slovenije. Podala sem nekaj statističnih podatkov slovenskih muzejev, ki jim sledi subjektiven izbor muzejev. V sklopu predstavitve posameznega muzeja pa je mogoče zaslediti podatke o nastanku muzeja in o njegovih zbirkah ter oddelkih. Muzejski predmeti posameznih muzejskih zbirk so predstavljeni kot del slovenske preteklosti.
Ključne besede: muzeji, muzejski predmeti, muzejska mreža, muzeji skozi kulturnozgodovinska obdobja.
Objavljeno: 06.02.2012; Ogledov: 2408; Prenosov: 314
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

6.
Izgradnja Centra baročne umetnosti v Šmarju pri Jelšah
Rok Cajzek, Uroš Klanšek, 2013, strokovni članek

Opis: V članku sta predstavljeni rekonstrukcija in dograditev več kot stoletje starega župnijskega gospodarskega poslopja v Šmarju pri Jelšah z namenom njegove preureditve v Center baročne umetnosti. V ta namen se je občina Šmarje pri Jelšah leta 2008 prijavila na razpis Regionalni razvojni programi za krepitev regionalnih razvoj-nih potencialov za obdobje 2007-2013 in pridobila nepovratna sredstva za investicijo. Pomemben del finančnih sredstev je občina prispevala tudi sama iz svojega proračuna. S tem je bila pridobljenapomembna zgradba za hrambo bogate kulturne dediščine iz šmarske Kalvarije, ki velja za enega izmed najobsežnejših baročnih umetnostnih kompleksov v Sloveniji. Gradbena dela so se pričela v začetku avgusta 2011, objekt pa je bil dokončan v drugi polovici maja 2012. Center baročne umetnosti v Šmarju pri Jelšah ima trenutno status muzeja v nastajanju, saj zbirka še ni v celoti dokončana.
Ključne besede: gradbeništvo, sanacija zgradb, rekonstrukcija, Center baročne umetnosti, muzeji, kulturna dediščina, Šmarje pri Jelšah
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 519; Prenosov: 25
URL Povezava na celotno besedilo

7.
8.
Proaktivnost slepih in slabovidnih pri dojemanju abstraktne in figuralne umetnosti
Jerneja Herzog, Brigita Strnad, 2014, kratki znanstveni prispevek

Opis: V prispevku predstavljamo teoretična izhodišča o dojemanju likovnega jezika pri slepih in slabovidnih. Osrednji del prispevka namenjamo predstavitvi rezultatov raziskave študije primera, v kateri smo preizkušali različne metode pri delu s slepimi in slabovidnimi osebami pri dojemanju abstraktne in figuralne umetnosti skozi njihovo lastno aktivnost. Ker so slepe in slabovidne osebe vse bolj vpete v običajno življenje, slepi in slabovidni otroci pa tudi vključeni v izobraževalne sisteme tako v šolah kot v muzejih, se nam zdi zelo pomembno, da se zavedamo pomembnosti izbiranja ustreznih metod pri približevanju likovnega sveta tej skupini.
Ključne besede: osebe s posebnimi potrebami, slepi, slabovidni, likovna umetnost, muzeji, muzejska pedagogika
Objavljeno: 21.12.2015; Ogledov: 724; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (759,80 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Judje na Slovaškem
2015, katalog

Ključne besede: Bratislava, Judje, Judovska kultura, Kulturna zgodovina, muzeji, Razstavni katalogi, Zgodovina
Objavljeno: 30.12.2015; Ogledov: 374; Prenosov: 13
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Dostopnost muzejskih eksponatov za slepe in slabovidne
Sabina Marošek, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Dostopnost muzejskih eksponatov za slepe in slabovidne je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V uvodnem delu smo predstavili termin osebe s posebnimi potrebami, na katere smo se v nadaljevanju osredotočili in opredelili pojem slepi in slabovidni. Predvsem nas je zanimalo področje slepih in slabovidnih z vidika prilagoditev na področju javnih kulturnih institucij. Največji poudarek smo namenili dostopnosti muzejev za slepe in slabovidne v Sloveniji, kjer smo podrobneje opisali, kakšne prilagoditve in pristopi že obstajajo v slovenskih muzejih. Posebej nas je zanimalo, katero specialno opremo in pripomočke uporabljajo ter kakšen bi moral biti primerno dostopen muzej za slepe in slabovidne. V empiričnem delu predstavljamo rezultate raziskave, katere namen je bil analizirati dostopnost slovenskih muzejev za slepe in slabovidne. V drugem delu empiričnega dela predstavljamo prilagoditev za slepe in slabovidne, ki smo jo razvili v sodelovanju s Pokrajinskim muzejem Celje. V sklepnem delu empiričnega raziskovanja nas je zanimala ustreznost učinkovitosti metod, ki smo jih predhodno uporabili. Rezultati raziskave kažejo, da naši muzeji v zadovoljivi meri in po svojih zmožnostih skrbijo za prilagoditve in dostopnost razstavljenih eksponatov slepim in slabovidnim obiskovalcem.
Ključne besede: slepi in slabovidni, muzejska dostopnost, pristopi in prilagoditve za slepe in slabovidne, metode dela s slepimi in slabovidnimi, slovenski muzeji
Objavljeno: 16.09.2016; Ogledov: 556; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici