| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 35
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
MAJHNE ROKE TKEJO VEZI S PRETEKLOSTJO
Urška Kejžar, 2009, diplomsko delo

Opis: V današnjem času otroci veliko časa preživijo ob računalniku in televiziji, ki siromašita njihov domišljijski svet. Zmaji, vile in škrati zanje živijo le v tujih filmih in v prevedenih zgodbah, ne poznajo pa bogatega ljudskega izročila iz domačega okolja. V diplomskem delu je predstavljen projekt Kranjskih vrtcev o ljudskem izročilu v domačem okolju. Obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je predstavljeno, kaj je ljudsko izročilo, kaj zajema, in opis projektnega dela. V empiričnem delu pa so predstavljeni rezultati raziskave, ki smo jih dobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako pomembno je staršem iz vrtca Čebelica ohranjanje ljudskega izročila in koliko so se otroci naučili preko dejavnosti.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: ljudsko izročilo, projektno delo, ljudska pesem, ljudska pravljica, ljudski godci, muzej.
Objavljeno: 13.01.2010; Ogledov: 2576; Prenosov: 488
.pdf Celotno besedilo (6,35 MB)

2.
NAČRTOVANJE IN IZVEDBA LIKOVNIH DELAVNIC NA TEMO OHRANJANJA KULTURNE DEDIŠČINE
Robert Potočnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Muzejska pedagogika, ki izvaja vzgojno—izobraževalno delo v muzejih, poleg različnih oblik dela največkrat izvaja tudi razne oblike likovnega ustvarjanja, vezanega na problematiko razstave oziroma muzejskega okolja. Namen diplomskega dela je predstaviti načrt pouka likovnih delavnic na temo ohranjanja kulturne dediščine v Muzeju na prostem Rogatec. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo predstavili izhodišča za predstavitev pojma kulturna dediščina, vrste kulturne dediščine, njeno ohranjanje in obnavljanje. Spoznali smo različne materiale, tehnike in tehnologije, ki so se uporabljale v tradicionalni likovni umetnosti. V praktičnem delu so učenci ustvarjali na temo ohranjanja kulturne dediščine, kjer je uvodna motivacija izhajala iz problemov varstva kulturne dediščine. V prvem delu smo izdelali makete novih prostorskih tvorb, ki bi lahko bile na mestu muzeja, če se tradicionalna arhitektura muzejskega kompleksa ne bi bila ohranila. V drugem delu smo okrasili fasade izdelanih maket. Z raziskavo smo potrdili možnosti izvedbe likovnih delavnic na temo ohranjanja kulturne dediščine.
Ključne besede: • kulturna dediščina, • muzejska pedagogika, • likovne delavnice, • varovanje kulturne dediščine, • Muzej na prostem Rogatec.
Objavljeno: 11.09.2009; Ogledov: 2251; Prenosov: 349
.pdf Celotno besedilo (7,70 MB)

3.
FENOMEN IN INSTITUCIONALIZACIJA GRAFITA
Aljaž Tršar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem raziskoval fenomen »grafita« in položaj »umetniškega« grafita v okolju priznane umetnosti. Velja namreč splošno prepričanje, da je grafit nezaželen način izražanja posameznikov, ki se srečujejo s komunikacijskim deficitom. Leta 1991 so avtorji zagrebške knjige Grafiti i subkultura navedli pet determinantnih elementov, ki naj bi definirali grafit, med katere so uvrstili tudi neformalnost in neinstitucionalnost. Razbrati je torej, da formalni oz. institucionalni grafit ne obstaja. Kot cilj naloge bom poskušal dokazati, da grafit in street art že nekaj časa nista le izrazno sredstvo marginalnih skupin mladostnikov, ampak predstavljata pomemben del sodobne umetnosti. Besedo »institucionalno« v tem kontekstu ne bomo navezovali le na galerijsko ali muzejsko okolje, torej institucijo kot takšno, pač pa jo bomo razumeli kot splošno priznanje in sprejetje določenih oblik grafitnega izražanja v svetu t.i. visoke umetnosti. Poizkušali bomo ugotoviti, kaj zajema fenomen grafita, kdo so grafitarji, in kaj se zgodi, ko grafit preide iz neformalne v formalno obliko umetniškega izražanja. Za razumevanje fenomena grafita sem najprej pogledal v njegov zgodovinski razvoj. Tako sem spoznal položaj in dojemanje te vrste izražanja skozi različna časovna obdobja in to primerjal z današnjim stanjem. Zanimalo me je predvsem dogajanje v ZDA in Evropi, kjer sta grafit in street art najbolj razvita. Izpostavil sem nekaj najbolj legitimnih avtorjev, ki so s svojim grafitnim ustvarjanjem uspešno prodrli v svet »visoke« umetnosti. Ob koncu naloge sem se dotaknil še slovenske grafitske scene, ki se je pred nekaj leti znašla na prelomni točki v dojemanju umetniškega grafita v instituciji. Pod drobnogled sem vzel prvo slovensko razstavo grafitov imenovano Grafitarji, ki je leta 2004 potekala v Ljubljani.
Ključne besede: grafit, street art, institucionalizacija, galerija, muzej
Objavljeno: 16.03.2010; Ogledov: 2655; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (3,42 MB)

4.
KAMEN KOT FASADNA OBLOGA
Jasmina Čorkalo, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo obravnava kamnite fasade kot arhitekturni element. V prvem delu se problematike kamnitih fasad lotevamo iz teoretičnega vidika. Podane so lastnosti kamna kot gradbenega materiala in njegove vrste. Predstavljeni so načini pritrjevanja kamnitih fasadnih oblog in postopki površinske obdelave kamna. Drugi del diplomskega dela je namenjen arhitekturnim primerom izvedbe fasad izbranih glede na načine pritrjevanja kamnitih fasadnih plošč, postopke površinske obdelave in vrste kamna. V obravnavi posameznih primerov povzemamo arhitekturne značilnosti posameznega objekta in detajle izvedbe kamnite fasadne obloge. Na podlagi teoretičnih izhodišč analiziramo njihovo praktično izvedbo.
Ključne besede: kamen, kamnita fasada, muzej v Korbachu, stavba zastopstva dežel Brandenburg in Mecklenburg-Pomorjansko v Berlinu, Urbane vile v Mariboru
Objavljeno: 12.10.2010; Ogledov: 4855; Prenosov: 564
.pdf Celotno besedilo (5,49 MB)

5.
LIKOVNOPEDAGOŠKE DELAVNICE V MUZEJU NARODNE OSVOBODITVE MARIBOR
Lucija Žitnik, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomsko delo z naslovom »Likovno pedagoške delavnice v Muzeju narodne osvoboditve Maribor« je sestavljeno iz teoretičnega in iz praktičnega dela. V teoretičnem delu naloge predstavljam teoretične osnove likovno pedagoškega dela, kjer posegam tudi na področje muzejske pedagogike za vzgojno-izobraževalno delo v muzeju. Predstavila bom pedagoške aktivnosti v Muzeju narodne osvoboditve Maribor. Hkrati bom predstavila tudi didaktične pripomočke in likovne naloge, ki so se uporabili za delo z različno starimi otroki, ki so obiskovali te likovne delavnice. Navedeni didaktični pripomočki so se uporabljali za različne starostne skupine otrok, ki so dobili pripomočke, prilagojene njihovi starosti in stopnji razvoja, glede na njihove individualne in specifične lastnosti. Opisala bom tudi oblike in metode dela, ki so primerni za delo v muzeju. Pomen muzejev kot izobraževalnih institucij postaja vse večji. Izobraževalno delo naj bi bilo tam čimbolj pestro in zanimivo, da bi motiviralo in pritegnilo male obiskovalce, ki bi preko takšne komunikacije z razstavljenimi eksponati doživljali bolj polne in izkustveno bogatejše obiske muzejev in razstav.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: IZOBRAŽEVANJE V MUZEJU, MUZEJSKA PEDAGOGIKA, LIKOVNE DELAVNICE, MUZEJ, ORIGAMI
Objavljeno: 07.04.2011; Ogledov: 1765; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (5,36 MB)

6.
EPK 2012 - PROMETNI MUZEJ NA STUDENCIH
Maja Žigart, 2011, diplomsko delo

Opis: Pričujoče diplomsko delo obravnava umestitev prometnega muzeja na Studencih v neposredni bližini železniške postaje, z namenom revitalizacije območja. Predstavljen projekt bi dodatno popestril kulturno ponudbo mesta Maribor, tudi v namene projekta Maribor - Evropska prestolnica kulture 2012. V nalogi sta predstavljena referenčna primera muzejev, ki sta služila kot osnova za programski koncept muzeja in analize lokacije. Diplomsko delo zaključuje urbanistično–arhitekturna zasnova prometnega muzeja, ki vključuje idejni koncept prenove obstoječih objektov in dozidavo novega objekta, ki hkrati ustvari nov urban prostor.
Ključne besede: arhitektura, prometni muzej, Studenci, Maribor 2012 – Evropska prestolnica kulture
Objavljeno: 04.10.2011; Ogledov: 1641; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (19,82 MB)

7.
MARKETING V KULTURI
Jasmina Skurjeni, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem najprej pojasnila pojma kultura in marketing. Marketing v kulturnih ustanovah postaja vse pomembnejši, saj je tudi v kulturni dejavnosti konkurenca in vsaka ustanova se mora boriti za svoj obstoj. Prisotnost marketinške dejavnosti sem proučila v Pokrajinskem muzeju Ptuj-Ormož in Mestnem gledališču Ptuj. Ugotovila sem, da je marketing v obeh ustanovah do neke mere prisoten. Nikjer sicer nimajo zaposlenega, ki bi bil odgovoren posebej za marketinške aktivnosti, saj v obeh za marketing skrbijo uslužbenci sami. Menim, da se marketing bolj razvija v gledališču, saj imajo moderno oblikovano in redno posodobljeno spletno stran in tudi profil na socialnem omrežju Facebook. Kot kažeta raziskava in statistika, je prav to prihodnost marketinga in našega življenja nasploh. Želela sem tudi ugotoviti, kakšno je zanimanje za kulturo med mladimi. Anketne vprašalnike sem razdelila petdesetim ptujskim srednješolcem. Po rezultatih ankete lahko sklepam, da je zanimanje za kulturo med ptujskimi srednješolci zelo slabo. Redko obiskujejo kulturne ustanove in dejavnosti, svoj prosti čas raje preživijo v lokalih, diskotekah in nakupovalnih centrih. S programom Web- hipre sem ugotavljala, kateri način oglaševanja muzeja in gledališča bi bil najprimernejši, če se osredotočimo na ciljno skupino srednješolci. Izbirala sem med različnimi alternativami in ugotovila, da je za to ciljno skupino najprimernejši način oglaševanje na Facebooku.
Ključne besede: marketing v kulturi, mesto Ptuj, Pokrajinski muzej Ptuj-Ormož, Mestno gledališče Ptuj, večkriterijsko dločanje, program Web-HIPRE
Objavljeno: 21.06.2012; Ogledov: 1592; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (9,75 MB)

8.
ARHEOLOG STANE GABROVEC - BIO-BIBLIOGRAFIJA
Vesna Erjavec, 2012, diplomsko delo

Opis: Akademik prof. dr. Stane Gabrovec se je rodil 18. aprila 1920 v Kamniku. Čeprav je bila izobrazba takrat velik prestiž, je bil Stane Gabrovec deležen odličnega šolanja. Po končani osnovni šoli je obiskoval škofijsko gimnazijo v Šentvidu, leta 1948 pa je diplomiral iz klasične filologije na ljubljanski univerzi. Po diplomi je postal kustos za prazgodovino v Narodnem muzeju v Ljubljani. Odlična izobrazba in krščanska vzgoja sta ga spodbujali k temu, da je postal pomemben slovenski arheolog, filolog, muzealec, univerzitetni učitelj, mislec in akademik. Njegova strokovnost in sposobnost pri terenskem delu se je pokazala že pri prvih izkopavanjih na Bledu, še bolj pa se je izkazal pri izkopavanjih v Stični oz. Viru pri Stični. Njegova bibliografija obsega več kot 300 naslovov, za svoje delo pa je prejel tudi številne nagrade, med katerimi je treba omeniti predvsem Zoisovo nagrado za življenjsko delo na področju arheologije, ki jo je prejel leta 2000.
Ključne besede: Ključne besede: arheološka obdobja, arheologija, Stična, bibliografija, Stane Gabrovec, Narodni muzej Slovenije
Objavljeno: 13.04.2012; Ogledov: 1636; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

9.
MUZEJ "TOVARNE AVTOMOBILOV MARIBOR"
Dario Špoljarić, 2012, diplomsko delo

Opis: Pričujojče diplomsko delo obravnava umeščanje muzeja v industrijsko cono Tezno z namenom bogatitve kulturne ponudbe mesta Maribor. Podan je splošen opis nekdanje Tovarne avtomobilov Maribor in današnje industrijske cone Tezno ter v prihodnost usmerjen scenarij prostorskega razvoja mesta. V nadaljevanju je predstavljen zgodovinski razvoj Tovarne avtomobilov Maribor in projekti revitalizacije industrijske cone Tezno, med katere sodi tudi umeščanje muzeja. Podan je pregled referenčnih primerov muzeja kot izhodišče za programsko zasnovo. Diplomsko delo zaokrožuje urbanistično – arhitekturna zasnova muzeja v industrijski coni Tezno.
Ključne besede: arhitektura, muzej, Tovarna avtomobilov Maribor, TAM
Objavljeno: 27.09.2012; Ogledov: 1432; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (70,53 MB)

10.
NOV POGLED NA MESTO MARIBOR - IDEJNA ZASNOVA NEBOTIČNIKA
Rok Lešič, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava idejno zasnovo nebotičnika, ki bi mestu Maribor ponudil nov pogled nanj tako z kulturnega, gospodarskega kot tudi na področju arhitekturnega razvoja. V prvem delu je skozi teoretičen del podana raziskava, ki pripelje do končega cilja – projekta. ki v zaključku predstavlja arhitekturno zasnovo nebotičnika. Teorija se nanaša na razvoj stolpnic v zgodovini, ter konstrukcijske in oblikovalske omejitve.
Ključne besede: arhitektura, stolpnica, nebotičnik, tehnološki muzej, galerija, hotel
Objavljeno: 29.10.2012; Ogledov: 1459; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (14,11 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici