1. Primerjava SVM, MLR in PCA metod pri napovedovanju fotovoltaične proizvodnje v slovenijiAnja Goričan, 2019, magistrsko delo Opis: Zaradi teženj po trajnostni in obnovljivi energiji se v elektroenergetski sistem priključuje vedno večji delež fotovoltaičnih virov elektrike. Stabilnost elektroenergetskega sistema je ena ključnih nalog, ki jo mora zagotavljati operater prenosnega omrežja. Ob vedno večjem deležu fotovoltaike v sistemu je to vedno težje zagotavljati, saj se vrednosti proizvodnje fotovoltaičnih virov elektrike spreminjajo nepredvidljivo. Deležniki elektroenergetskega sistema pa morajo vnaprej zagotoviti usklajenost porabe in proizvodnje električne energije. V ta namen pregledamo vpliv različnih metod na napovedovanje proizvodnje fotovoltaike na območju Slovenije. Ob vplivu napovedovalnih metod preverjamo tudi vpliv napovedanega in realnega vremena na proces modeliranja in napovedovanja. V prvem delu magistrskega dela pregledamo osnovne matematične pojme, ki jih potrebujemo za nadaljnjo teorijo o napovedovalnih metodah. Nato predstavimo matematične koncepte metod napovedovanja. V drugem delu se osredotočimo na prikaz rezultatov napovedovanja po napovedovalnih metodah in različnih vhodnih podatkih. Po pregledu rezultatov ugotovimo, da se na predstavljenem kontekstu napovedovanja najbolje obnese metoda podpornih vektorjev z radialnim jedrom. Upoštevati moramo tudi predprocesiranje podatkov, saj je pred napovedovanjem potrebno podatke preslikati z metodo glavnih komponent. Pomemben delež k izboljšanju napake pri napovedovanju prinese tudi uporaba dejanskih podatkov o vremenu, ki se uporabijo v procesu modeliranja. Ključne besede: fotovoltaika, napovedovanje fotovoltaične proizvodnje, metoda podpornih vektorjev, metoda glavnih komponent, multipla linearna regresija Objavljeno v DKUM: 20.11.2019; Ogledov: 1766; Prenosov: 162 Celotno besedilo (1,05 MB) |
2. Napovedovanje prihoda ameriških turistov v SlovenijoIrena Babić, 2019, diplomsko delo/naloga Opis: Napovedovanje je v poslovnem okolju ključnega pomena za pravilno sprejemanje poslovnih odločitev in zmanjšanje tveganj le teh ter za uspešno in učinkovito poslovanje, kar velja tudi za turistični sektor. Pri tem je natančno napovedovanje bodočih turističnih trendov še posebej pomembno za pravilno planiranje bodočih investicij v turistično infrastrukturo, saj napačne investicije na osnovi napačnih napovedi lahko vodijo v velike izgube. V okviru načrtovanja modelov za napovedovanje je izrednega pomena ustrezen izbor matematičnih in statističnih metod, na osnovi katerih bo prediktivni model zagotavljal dobre napovedi. V turističnih oskrbovalnih verigah se napovedi turističnega povpraševanja prav tako uporabljajo za zmanjšanje tveganj odločitev in stroškov, da ne bi prišlo do napačnih poslovnih potez in investicij v turistične objekte. V naši diplomski nalogi smo testirali in primerjali dve metodi, in sicer metodo Holt-Winters (HW) in Multiplo linearno regresijo (MLR). Pri metodi HW smo uporabili zgodovinske podatke o prihodu ameriških turistov v Slovenijo. Pri MLR pa smo poleg podatkov o prihodu ameriških turistov, torej časovne vrste, ki jo napovedujemo, uporabili tudi eksogene makroekonomske kazalnike gospodarstva ZDA kot vhodne regresorske časovne vrste. Rezultati so pokazali, da se model MLR nekoliko bolje prilega dejanskim podatkom v primerjavi z modelom HW. Torej dodatne informacije, ki jih nosijo eksogeni kazalniki, pripomorejo k boljšemu opisu dinamike gibanja prihodov ameriških turistov. Poleg same analize dinamike gibanja prihodov turistov nas je zanimalo tudi napovedovanje, kjer smo uporabili model HW, s katerim smo izračunali napovedi prihodnjih prihodov turistov za štiri četrtletja. Ključne besede: napovedovanje, Holt-Winters metoda, multipla linearna regresija, makroekonomski kazalniki, ameriški turisti Objavljeno v DKUM: 04.04.2019; Ogledov: 1321; Prenosov: 93 Celotno besedilo (2,23 MB) |
3. Analiza lastnosti osebne potrošnje na primeru Slovenije za obdobje 1996-2005 : diplomska nalogaAljoša Rižner, 2007, diplomsko delo Ključne besede: poraba, potrošnik, empirične raziskave, testiranje, aplikacija, ekonometrija, Slovenija, linearna multipla regresija, linearni modeli, porazdelitve, linearne funkcije, preizkušanje domnev, vzorčenje, uporaba računalnika, računalniški programi, računalništvo, funkcije, regresijske analize, struktura, ekonomske teorije, ekonomisti, keynesianizem, ekonomski modeli, matematična ekonomija, spremenljivke, multivariantna analiza, metodologija, korelacije, metode Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2420; Prenosov: 136 Celotno besedilo (764,75 KB) |
4. Oblikovanje in empirično preverjanje modela zaznane vrednosti izdelka : doktorska disertacijaAleksandra Pisnik, 2008, doktorska disertacija Opis: Glavni namen pričujočega dela je prispevati k znanjem s področja zaznane vrednosti izdelka ter osvetliti povezave med vplivnimi dejavniki in zaznano vrednostjo izdelkov ter njenimi posledicami. V doktorski disertaciji podamo celovit in sistematičen pregled teorije o zaznani vrednosti izdelka in na tej podlagi oblikujemo model zaznane vrednosti izdelka, ki ga preverimo na primeru uporabnikov bančnih storitev poslovnih bank v Sloveniji.
Vrednost izdelka je široko uporabljen koncept, ki ga uporabljajo različne discipline v poslovnih vedah, kot npr. računovodstvo, finance, proizvodni menedžment in seveda tudi marketing (Ulaga 2001, 527). S trendi, kot so globalizacija, specializacija in naraščajoča konkurenca, se spreminja tudi vloga odjemalca. Ta danes ni več le klasičen kupec in uporabnik izdelkov, temveč postaja aktiven sodelavec pri oblikovanju, razvijanju in ponujanju izdelkov (Wang in soavtorji 2004, 171). Posledica tega je, da morajo organizacije zdaj veliko bolje poznati odjemalca kot v preteklosti. Za to potrebujejo poglobljeno razumevanje koncepta zaznane vrednosti izdelka, česar se večina vodilnih, svetovno znanih podjetij tudi zaveda, saj je kreiranje superiorne vrednosti izdelka za odjemalca edina pot, ki zagotavlja dolgoročen uspeh na trgu. ... Ključne besede: izdelki, oblikovanje, empirične raziskave, vrednost, vrednotenje, zaznavanje, odjemalec, potrošnik, kupci, marketing, zadovoljstvo, poslovanje, trženje, strategija trženja, komercialno poslovanje, politika izdelka, dejavnost, tržne raziskave, modeli, tržna analiza, tržno planiranje, strategija, poslovno sodelovanje, faktorska analiza, multipla linearna regresija, korelacije, integracija, poslovno okolje, spremenljivke, regresijske analize, cilj, tržni sistemi, aplikacija, trg Objavljeno v DKUM: 28.05.2012; Ogledov: 3906; Prenosov: 446 Celotno besedilo (3,53 MB) |
5. |