| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Multimodalna analiza izbranih slikanic Bine Štampe Žmavc : magistrsko delo
Pia Žula, 2024, magistrsko delo

Opis: V pričujočem magistrskem delu je slikanica predstavljena kot knjiga posebne oblike, literarno-likovna umetnina. Pri tem je največ pozornosti namenjene odnosu med besedilom in ilustracijami, ki je stičišče dveh umetnosti svojih značilnosti in zakonitosti. Osrednji namen magistrskega dela je bil poskusiti celostno multimodalno analizirati izbrane slikanice, pri čemer sta izpostavljena tako literarni kot likovni vidik. S tovrstno raziskavo je bilo analizirano, kako se besedila Bine Štampe Žmavc pri oblikovanju celovitega umetniškega dela prepletajo z ustvarjanjem raznolikih ilustratorjev in kako literarno-likovna interakcija na podlagi sodelovanja z različnimi likovnimi umetniki spreminja svojo vsebinsko-oblikovno podobo. Osrednji sklop magistrskega dela tako predstavlja multimodalna analiza devetih izbranih slikanic Bine Štampe Žmavc z epskimi besedili. Raziskovanje je bilo usmerjeno predvsem na analizo odnosa med besedilom in ilustracijami, za kar je bil uporabljen skupek tako literarnih kot tudi umetnostnozgodovinskih metod. Iz ugotovitev sledi, da se v vseh izbranih slikanicah vzpostavlja za to obliko knjige značilna interakcija med besedo in podobo, pri tem pa med slikanicami obstajajo razlike, zlasti na oblikovni ravni tega odnosa. Vse slikanice izkazujejo značilnosti kakovostnih literarno-likovnih umetnin.
Ključne besede: Bina Štampe Žmavc, slikanica, odnos med besedilom in ilustracijami, multimodalna analiza, literatura, likovna umetnost
Objavljeno v DKUM: 10.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (3,45 MB)

2.
Upodobitve pokrajine v kriminalnem žanru in turistični pogled : primer TV-serije Jezero : primer TV-serije Jezero
Lana Vogrinc, 2022, diplomsko delo

Opis: Filmski turizem je hitro rastoča oblika pop-kulturnega turizma, pri katerem filmski turisti obiščejo filmsko destinacijo z željo, da doživijo oziroma podoživijo filmsko zgodbo. Izhajajoč iz predpostavke o pomembni vlogi medijskih reprezentacij za turizem oz. vse večjemu prepletu medijskih in turističnih praks danes, smo se v zaključnem delu osredotočili na kriminalistični žanr in reprezentacijo pokrajine v njem. Na začetku so predstavljeni filmski turizem, družbeno-kulturni pogoji, ki so pripomogli k njegovi uveljavitvi, koncepta medijske reprezentacije in turističnega pogleda. Namen raziskave je bil prepoznati pomene in vloge pokrajine v slovenski TV-seriji Jezero in opredeliti, kako reprezentacije pokrajine oblikujejo turistični pogled. Izvedena je bila multimodalna analiza epizod, ki se je sistematično osredotočala na posamezne načine premikanja detektiva skozi pokrajino in analizirala, kako je pokrajina v teh sekvencah upodobljena s pomočjo različnih semiotičnih sistemov. Skozi analizo epizod smo identificirali različne pomene pokrajine, ki jih konstruira serija: pokrajina kot sredstvo za sproščanje oz. pobeg iz vsakdana, vir nevarnosti in skrivnostnosti ter vir kontemplacije in novih moči. Ugotovili smo, da ima pokrajina v seriji pomembno vlogo: je gradnik atmosfere, vzdušja ter čustev, služi kot motivacija in kot umestitev fikcijske zgodbe v resničnostni svet, posledično njene podobe v seriji pomembno usmerjajo turistični pogled.
Ključne besede: filmski turizem, pop kultura, turistični pogled, kriminalni žanr, TV-serija Jezero, hiperrealnost, pokrajina, multimodalna analiza
Objavljeno v DKUM: 15.11.2022; Ogledov: 765; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

3.
Razvoj bralne pismenosti v 2. starostnem obdobju vrtca skozi izbrane tematske sklope : diplomsko delo
Eva Štampar Ivanuša, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je navedena raznolika in kakovostna literatura z izborom navezujočih se dejavnosti, ki so primerne za predšolske otroke. Delo je ustvarjeno z namenom ozaveščanja otrok in vzgojiteljev o pomembnosti bralne pismenosti za otrokov razvoj. V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen pojem bralne pismenosti, njeni elementi ter pomembnost za otrokov razvoj. Predstavljeni so gradniki bralne pismenosti, ki se med seboj dopolnjujejo in otroku omogočajo celosten bralni razvoj. Predstavljena pa je tudi slikanica, njene značilnosti in iztočnice, iz katerih lahko izhajamo, kadar iščemo kakovostna slikaniška dela. V raziskavi smo uporabili deskriptivno metodo, metodo klasifikacije, metodo analize in sinteze, komparativno metodo ter metodo praktičnega dela. V praktičnem delu diplomskega dela smo opravili multimodalno analizo petih izbranih slikanic. Sledi pet izbranih tematskih sklopov, v katerih so omenjena tri slikaniška dela in nanje navezujoče se dejavnosti, ki so izvedene na neslučajnostnem vzorcu otrok 2. starostnega obdobja vrtca in opis odziva otrok ter vzgojiteljev. Prisoten je model celostnega branja. Ugotovili smo, da otroci ob prisotnosti odraslega bralca z veseljem sodelujejo pri bralnih dejavnostih. Otroci imajo branje radi, saj ob prijetnih ter pozitivnih izkušnjah kažejo zanimanje za branje.
Ključne besede: bralna pismenost, kakovostna slikanica, gradniki bralne pismenosti, tematski sklopi, multimodalna analiza
Objavljeno v DKUM: 05.09.2022; Ogledov: 786; Prenosov: 197
.pdf Celotno besedilo (4,81 MB)

4.
Razvoj družinske pismenosti pri malčkih : diplomsko delo
Mojca Mramor, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega dela z naslovom Razvoj družinske pismenosti pri malčkih je znotraj družinskega okolja spodbuditi skupno branje ter sodelovanje več generacij. V ta namen je navedena raznolika in kakovostna otroška literatura ter nabor dejavnosti, ki jih zajema družinska pismenost. Delo je ustvarjeno z željo po ozaveščanju in opolnomočenju staršev oz. otrokovih pomembnih odraslih o esencialnosti družinske pismenosti in vrednosti slednje za otrokov razvoj. V teoretičnem delu je tako predstavljen pojem družinske pismenosti in njena vloga pri otrokovem razvoju. Predstavljeni so gradniki bralne pismenosti in veščine, ki naj bi jih malček znotraj teh usvajal. Opredeljena je slikanica in navedene iztočnice, na katere se lahko opremo ob iskanju kakovostnih slikaniških del. Pri raziskovanju so uporabljene deskriptivna metoda, metoda klasifikacije, metoda analize, metoda sinteze, komparativna metodo in metoda praktičnega dela. V praktičnem delu diplomske naloge je opravljena multimodalna analiza štirih izbranih slikanic. Sledi šest povzetkov iz del izvirajočih dejavnosti, ki so izvedene na neslučajnostnem vzorcu treh malčkov, in opis odzivov otrok. Poudarjen je model celostnega branja slikanice. Ugotovljeno je, da malčki, ob prisotnosti njemu pomembnih odraslih, z veseljem sodelujejo v dejavnostih družinske pismenosti. Pri tem so potrebne prilagoditve glede na otrokov razvoj. Posega se po kakovostnih delih in otroka aktivno vključuje v dejavnosti. Malčki imajo branje radi in ob pozitivnih izkušnjah kažejo velik interes zanj.
Ključne besede: Družinska pismenost, kakovostna slikanica, multimodalna analiza, malčki, obravnava slikanice.
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 1014; Prenosov: 338
.pdf Celotno besedilo (3,48 MB)

5.
Tema gibalne oviranosti v slikanicah
Eneja Ivanjšič, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Tema gibalne oviranosti v slikanicah je seznanjanje predšolskih otrok s temo gibalne oviranosti preko sedmih izbranih slikanic različnih avtorjev. V teoretičnem delu je predstavljena teorija slikanic, temeljna izhodišča za določanje kakovosti slikanice, značilnosti otrok s posebnimi potrebami, natančneje gibalno oviranih. Navedenih je nekaj dejstev o temi gibalne oviranosti v slikanicah. V osrednjem delu je predstavljena multimodalna analiza izbranih slikanic. Obravnavane so bile posamično. V sklepu so podane ovrednotene hipoteze in predstavljena možna izhodišča za nadaljnje preučevanje teme. Pri pisanju diplomskega dela je uporabljenih več metod, in sicer deskriptivna metoda pri teoretičnih izhodiščih slikanice in značilnostih gibalno oviranih otrok, metoda klasifikacije pri izbranih slikanicah s temo gibalne oviranosti otrok, metoda analize in sinteze pri multimodalni analizi slikanic ter metoda generalizacije in specializacije v sklepnem delu pri povezovanju teoretičnih izhodišč slikanice in značilnosti gibalno oviranih otrok z analizo slikanic na temo gibalne oviranosti. Za preučevanje so uporabljeni primarni in sekundarni viri. Primarni viri so slikanice, sekundarni pa knjige, članki in diplomska dela na obravnavano temo. S pomočjo slikanic je predstavljenih več kategorij gibalne oviranosti, pripomočki, ki jih književni junaki uporabljajo, in načini pomoči, ki jih književnim junakom nudi okolica, v kateri živijo in gojijo medsebojne odnose.
Ključne besede: gibalna oviranost, slikanica, multimodalna analiza
Objavljeno v DKUM: 20.11.2020; Ogledov: 1080; Prenosov: 261
.pdf Celotno besedilo (919,24 KB)

6.
Reprezentacija begunstva v slovenskih tiskanih medijih
Sanja Hrnčič, 2018, magistrsko delo

Opis: V pričujočem magistrskem delu so predstavljene jezikovne in vizualne izbire za reprezentacijo begunk in beguncev v izbranem slovenskem tiskanem mediju. Kot gradivni vzorec so bili uporabljeni članki s temo begunstva iz Slovenskih novic, objavljeni med februarjem 2016 in junijem 2018. Glavni vzrok za množičen prihod begunk in beguncev v Evropo v letih 2015 in 2016 so, kot dokazujejo politični analitiki in kritiki imperializma (Chossudovsky, Chomsky, Vltchek, Seymour idr.), imperialistični posegi ZDA in njenih zahodnih zaveznic na Bližnjem vzhodu, evfemistično poimenovani humanitarne in protiteroristične operacije. Prihod begunk in beguncev je spremljala kriza odziva, ki se je odvijala po vsej Evropi in jo najizraziteje označujejo zapiranje meja, postavljanje ograj z rezilno žico in zavračanje prihajajočih begunk in beguncev. Slovenska migrantska politika je pri tem sledila evropski. Pri analizi izhajamo iz družbeno-semantične taksonomije kritičnega diskurzivnega analitika Thea van Leeuwna (2008) in reprezentacijske izbire interpretiramo s pomočjo njegove udeleženske mreže (angl. social actor network), s katero je mogoče prikazati homogenizacijo in dehumanizacijo družbenih skupin, kakor tudi njihovo pasivizacijo (tj. odvzem vršilskosti) v reprezentacijah družbenih dejanj. Preučujemo jezikovno in vizualno konstrukcijo begunk in beguncev ter vrednotimo njihovo vlogo pri konstituiranju protibegunske ideologije. Multimodalna analiza je pokazala, da reprezentacija begunk in beguncev v izbranem slovenskem tiskanem mediju reproducira diskurzivno drugost. Begunke in begunci so na eni strani reprezentirani kot vršilci negativnih, kriminalnih dejanj in tako predstavljeni kot nevarnost in grožnja, na drugi strani pa kot pasivne žrtve brez možnosti artikulacije lastnih družbenih in političnih potreb. Z izpuščanjem geopolitičnega konteksta iz reprezentacije je begunsko vprašanje rekontekstualizirano: prikazano je kot »problem«, ki zahteva varnostno ali humanitarno rešitev, ne pa kot posledica imperialističnih vojn Zahoda.
Ključne besede: Begunke in begunci, medijski diskurz, slovenski tiskani mediji, multimodalna kritična diskurzivna analiza, družbeno-semantični model.
Objavljeno v DKUM: 12.03.2019; Ogledov: 1702; Prenosov: 202
.pdf Celotno besedilo (2,80 MB)

7.
MULTIMODALNA ANALIZA IN SREDSTVA PREPRIČEVANJA DVEH PREDSEDNIKOV VLAD, JANEZA JANŠE IN BORUTA PAHORJA
Ajda Račečič, 2012, diplomsko delo

Opis: Povzetek Diplomska naloga z multimodalno analizo raziskuje sredstva prepričevanja dveh predsednikov vlad, Janeza Janše in Boruta Pahorja, v izbranih primerljivih govorih. Namen diplomskega dela je bila primerjava izbranih elementov komunikacije obeh govorcev. S pomočjo frekvenčnih list smo analizirali jezikovno izražanje, pregled video posnetkov pa nam je omogočil analizo govorice rok in obraza. Iz analize je razvidno, da je Borut Pahor v svojih govorih več uporabljal pathos (čustva) kot Janez Janša. To je še bolj razvidno iz analize neverbalne komunikacije, kjer se razlika med nastopi Janeza Janše in nastopi Boruta Pahorja lahko opazi še hitreje.
Ključne besede: Ključne besede: retorika, sredstva prepričevanja, multimodalna analiza, Janez Janša, Borut Pahor
Objavljeno v DKUM: 26.11.2012; Ogledov: 6571; Prenosov: 389
.pdf Celotno besedilo (4,96 MB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici