| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
ZGODOVINA AVTOMOBILIZMA
Nataša Vaupotič, 2009, diplomsko delo

Opis: Zgodovina avtomobilizma ni le zgodovina avtomobila kakršnega poznamo danes, ampak sega mnogo dlje nazaj v čas, ko so ljudje za prenos svojih bremen uporabljali vozičke in vozove, za pogon pa veter, roke in noge. Šele kasneje so iznašli oziroma dodali motor z notranjim zgorevanjem. Prvi pravi začetki avtomobila segajo v leto 1769, ko je bilo predstavljeno prvo samohodno vozilo in je bilo namenjeno za vojaške potrebe. Že v tem obdobju in kasneje so bile prav vojaške razmere gonilna sila razvoja avtomobilizma, saj so prav te narekovale hitrejši in učinkovitejši razvoj avtomobila. Največja »revolucija« v zgodovini avtomobilizma se je zgodila proti koncu 19. stoletja, ko je Karl Benz izumil bencinski motor in ga kasneje vgradil v vozilo. Takrat avtomobili zaradi previsoke cene niso bili dostopni širši množici, vendar so bili privilegij premožnejšega sloja ljudi. Ta privilegij družbe je končal Henry Ford, ko je širši množici ponudil prvi serijski avtomobil - model T. Tako je postal glavni cilj izdelovalcev avtomobilov ustvariti »ljudsko vozilo«, ki bo dostopno širši množici ljudi.
Ključne besede: Avtomobilizem, avtomobil, avtomobilska industrija, avtomobilist, samohodno vozilo, ljudsko vozilo, model T, motorno kolo, motor z notranjim zgorevanjem, bencinski motor, karoserije, podvozja, Karl Benz, Henry Ford, Baron Anton Codelli, Janez Puh – Johann Puch, Stanko Bloudek, Avtomontaža, TAM, Revoz.
Objavljeno: 06.01.2010; Ogledov: 7046; Prenosov: 978
.pdf Celotno besedilo (5,53 MB)

4.
Nova metodologija homologacije motornih vozil in njen vpliv na varnost v cestnem prometu
Miran Roškar, 2009, magistrsko delo

Opis: V prometu - na javnih cestah in površinah, je dovoljena uporaba motornih vozil, ki so uradno registrirana. Pogoji za registracijo vozila po veljavni zakonodaji so: vozilo mora biti zavarovano, sklenjeno obvezno avtomobilsko zavarovanje, vozilo mora biti tehnično brezhibno in mora imeti izdano ''Potrdilo o skladnosti vozila'', predhodno imenovano ''Izjava o ustreznosti vozila''. Torej, za vozilo mora biti izveden homologacijski postopek. Ta zagotavlja skladnost vozila z vsemi tehničnimi, tehnološkimi, varnostnimi in ekološkimi predpisi. V predloženem delu je predstavljena potrebna zakonodaja za izvedbo homologiranja vozil. Opisana sta dva osnovna postopka, ki se izvedeta pri homologaciji vozila: "Postopek identifikacije vozila" in "Postopek posamične odobritve vozila". Oba postopka hkrati zagotavljata kontrolo izvora motornih in priklopnih vozil vseh kategorij, pri uvozu novih in rabljenih z evropskega ali neevropskega tržišča in istovetnost vozila s priloženo dokumentacijo. Izveden postopek zagotavlja preveritev skladnosti vozila po vseh EU direktivah in pravilnikih. S tem sta zagotovljeni in preverjeni aktivna in pasivna varnost motornega vozila, še posebej, kadar gre za postopke večstopenjske homologacije dodelanih in predelanih vozil. Izvedena je raziskava homologacijskih postopkov v tujini in prikazani so statistični podatki homologiranih (varnih) vozil v Sloveniji za leto 2008. Predstavljeni so rezultati predlaganega modela izvedbe homologacijskih postopkov in nakazane rešitve za racionalizacijo, poenostavitev in povečanje učinkovitosti tega postopka. S tem bi dosegli prijaznejši postopek uporabnikom-voznikom vozil in povečali vpliv na stopnjo prometne varnosti.
Ključne besede: motorno vozilo, homologacija vozila, prometna varnost
Objavljeno: 21.12.2009; Ogledov: 4158; Prenosov: 599
.pdf Celotno besedilo (6,14 MB)

5.
VPLIV TEHNIČNIH PREGLEDOV MOTORNIH VOZIL NA ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI V CESTNEM PROMETU
Boštjan Baloh, 2011, diplomsko delo

Opis: Človek veliko časa preživi v osebnem motornem vozilu – avtomobilu, zato je ključnega pomena, da je le-to tehnično brezhibno. Krovni zakon za tehnične preglede Zakon o varnosti cestnega prometa – ZVCP bo po šestih letih veljave zamenjal Zakon o motornih vozilih – ZMV , ki je skupek poglavij ZVCP-ja, ki se nanašajo na definicije pojmov, tehnične preglede in registracijo vozil ter na novo dodaja še homologacijo in vzdrževanje vozil. Na tehničnem pregledu je zelo pomembno, da je vozilo ekološko sprejemljivo, da na vozilu deluje vsa varnostna oprema, ki je tehnično brezhibna. Strokovno in kvalitetno opravljen tehnični pregled ima velik vpliv na varnost osebnih motornih vozil ter neposredno tudi na varnost v cestnem prometu. Velik poudarek je tudi na strokovni izobraženosti in visokem moralnem pristopu uslužbencev na tehničnih pregledih.
Ključne besede: motorno vozilo, tehnični pregledi, merilna oprema, prometna varnost
Objavljeno: 03.05.2011; Ogledov: 2120; Prenosov: 407
.pdf Celotno besedilo (5,46 MB)

6.
ANALIZA PROMETNIH NEZGOD ENOSLEDNIH MOTORNIH VOZIL
Bojan Hojnik, 2011, magistrsko delo

Opis: Vozniki enoslednih motornih vozil v Sloveniji in Evropski uniji so izpostavljeni velikemu tveganju za nastanek prometne nesreče s smrtnim izidom oziroma nastanku težjih poškodb ali okvar. Raziskave so pokazale velike razlike v stopnji prometne varnosti v Evropski uniji; posebej izstopa Slovenija, ki je trenutno na koncu primerjalne lestvice. Iz te statistike razberemo, da vožnja z enoslednim motornim vozilom 50-krat povečuje tveganje za nastanek prometne nesreče kot vožnja z osebnim avtomobilom. Zaradi specifičnosti vožnje spada to opravilo med zelo zahtevne, kjer so za varno vožnjo potrebni znanje, spretnost, dobro psihofizično stanje voznika, primerno vzdrževano vozilo in cestišče. Vzrokov za nastanek nesreč je mnogo, predvsem s strani voznikov. Med vzroke lahko štejemo nepoznavanje lastnega vozila, nepoznavanje osnovnih fizikalnih zakonitosti vožnje s temi vozili, slabo psihofizično pripravljenost, ter neprimerno hitrost. Prav tako je potrebno velik delež pripisati tudi drugim dejavnikom, kot je slaba cestna infrastruktura ter slabo oziroma neprimerno vzdrževano vozilo.V zaključku naloge so podani predlogi in ukrepi iz posameznih poglavij, v smislu kako izboljšati prometno varnost voznikov enoslednih motornih vozil.
Ključne besede: enosledno motorno vozilo, prometne nesreče, vozniki enoslednih motornih vozil, ukrepi, cestni promet.
Objavljeno: 16.10.2011; Ogledov: 2193; Prenosov: 287
.pdf Celotno besedilo (5,68 MB)

7.
STRATEGIJE VREDNOTENJA IN VZDRŽEVANJA MOTORNIH VOZIL V FLOTI
Teja Pišek, 2012, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: Projektna naloga obravnava strategijo vzdrževanja motornih vozil v podjetjih. Predstavljena je sestava voznega parka slovenskega podjetja Pošta Slovenije - Poštno logističnega centra Maribor ter njihov pogled na okoljsko ozaveščenost transportnih sredstev. Podrobneje je opisan življenjski cikel motornih vozi: nabava, vzdrževanje in odprava.
Ključne besede: vzdrževanje, motorno vozilo, vozni park
Objavljeno: 26.09.2012; Ogledov: 1106; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (925,78 KB)

8.
OBDAVČITEV PREVOZNIH SRESTEV
Maja Tina Dežman, 2013, diplomsko delo

Opis: Obdavčitev je pravno dejanje, ki ga opravi pristojni davčni organ tako, da izda davčno odločbo, kjer v izreku na temelju davčne osnove uporabi davčno tarifo. Prevozna sredstva so obdavčena z naslednjimi dajatvami: · davkom na dodano vrednost v skladu z določili Zakona o davku na dodano vrednost in Pravilnika o izvajanju zakona o davku na dodano vrednost; · davkom na motorna vozila v skladu z določili Zakona o davku na motorna vozila; · davkom na vodna plovila v skladu z določili Zakona o davku na vodna plovila; · dodatnim davkom od plovil v skladu z določili Zakona za uravnoteženje javnih financ; · dodatnim davkom na motorna vozila v skladu z določili Zakona za uravnoteženje javnih financ; · okoljsko dajatvijo za onesnaževanje okolja zaradi nastajanja izrabljenih motornih vozil v skladu z določili Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi nastajanja izrabljenih motornih vozil.
Ključne besede: Motorno vozilo, plovilo, zrakoplov, okoljska dajatev, davek na dodano vrednost, davek na vodna plovila, dodatni davek, Davčna uprava Republike Slovenije
Objavljeno: 24.04.2013; Ogledov: 1039; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (377,20 KB)

9.
ANALIZA IN VREDNOTENJE POSTOPKA CENITVE MOTORNIH VOZIL V CESTNEM PROMETU
Herman Jakolič, 2016, diplomsko delo

Opis: S sprostitvijo trga motornih vozila v devetdesetih letih prejšnjega stoletja je skokovito narasla prodaja motornih vozil in s tem tudi promet na naših cestah. S tem, ko je rasla prodaja novih vozil se je posledično povečala ponudba rabljenih vozil. Z rastjo prodaje se je povečal tudi promet na slovenskih cestah in posledično število prometnih nesreč. Vsa registrirana vozila morajo imeti sklenjeno obvezno avtomobilsko zavarovanje, ki ga predpisuje država. S tem zavarovanjem se v primeru prometne nesreče krije škoda, ki jo je povzročil lastnik vozila. Z zavarovanjem avtomobilske odgovornosti ni mogoče sanirati škode, ki je nastala v nesreči, ki jo je povzročil lastnik. V teh primerih je potrebno dodatno skleniti še zavarovanje avtomobilskega kaska, ki med drugim krije škodo na lastnih vozilih, ki jo povzroči lastnik. Zaradi intenzitete nezgod in zaradi konstrukcijskih izboljšav na vozilih v prid varnosti potnikov v vozilu in ostalih udeležencev v prometu, se v škodnih primerih vedno pogosteje srečujemo s škodami, ki presegajo vrednost vozila. V takšnih primerih se oškodovancu za nastalo škodo na vozilu obračuna t.i totalka. Vzrok za oceno totalne škode je lahko v obsegu poškodb na vozilu ali v vrednosti samega vozila. V primerih, ko je vrednost vozila zaradi starosti ali ostalih faktorjev tako nizka, da minimalna materialna škoda na vozilu presega njegovo vrednost se škoda obračuna po sistemu ekonomske totalke. Zato je uvedba klasifikacija vozil s totalno škodo nujna za njihovo vključevanje v promet in za varnost udeležencev v prometu.
Ključne besede: motorno vozilo, nesreča, zavarovanje, totalka, kasko zavarovanje, škoda, zavarovalna polica, cenitev, cenilni zapisnik, vrednotenje, Eurotax, Audatex
Objavljeno: 04.10.2016; Ogledov: 658; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (13,30 MB)

10.
Organizacija velike revizije dizel motornega vlaka
Rožle Javornik, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo naprej predstavili slovensko podjetje Slovenske železnice, in sicer kakšen vozni park imajo, razdelili smo vlečna vozila in vlečena vozila. Pravilnik o vzdrževanju železniških vozil smo opisali po posameznih sklopih ter bolj podrobno pogledali roke in cikluse, ko morajo vozila prihajati na redno vzdrževanje oz. veliko revizijo. Pregledali smo celotno dokumentacijo podjetja VIT na Studencih v Mariboru, ki je potrebna za opravljanje velike revizije v sami delavnici. Navedli smo vse korake; od samega vstopa vozila v veliko revizijo pa do preizkusnih voženj oziroma do trenutka, ko je vozilo predano v ponovno uporabo in omrežje. Opisali smo delovne korake, ki so pri veliki reviziji najpomembnejši in najbolj zapleteni. Opisali smo uporabo metod v vzdrževalnih obratih železniških vozil in opredelili vitko proizvodnjo ter jo razdelili na njene glavne gradnike. Osredotočili smo se na metodo kanban, njene prednosti in slabosti. Ugotovili smo, kako si lahko pomagamo s karticami kanban in da jih poznamo več vrst. Z uporabo kartic kanban smo poskušali metodo kanban vnesti v podjetje SŽ VIT na Studencih v Mariboru. Pri tem smo se osredotočili na zaloge rezervnih delov v podjetju, ki so namenjeni veliki reviziji dizel motornega vozila. Proučili smo plan vstopov motornih vozil na veliko revizijo in povezali rezervne dele z njihovo zalogo. Z uvedbo signalne kartice kanban v skladišče rezervnih delov smo ugotovili, da bi s tem dosegli bolj optimalno naročanje rezervnih delov, zaradi česar jih ne bi nikoli zmanjkalo. Ugotovili smo, da bi s tem skrajšali končni rok velike revizije, kajti delo ne bi nikoli stalo zaradi praznih zalog v skladišču.
Ključne besede: rezervne zaloge, velika revizija, dizel motorno vozilo
Objavljeno: 18.04.2019; Ogledov: 215; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (6,01 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici