| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 34
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza vpliva vbrizga vode na zmogljivost in nox izpuste pri delni in polni obremenitvi 1.6 l tcrdi motorja
Anže Šisernik, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi vedno strožjih ekoloških predpisov se pri motorjih z notranjim zgorevanjem iščejo rešitve za zmanjšanje izpustov. Pri dizelskih motorjih največji problem predstavljajo izpusti Dušikovih oksidov, ki jih je v primerjavi z bencinskimi motorji veliko več. V diplomskem delu je opisan sistem zmanjševanja dušikovih oksidov z vbrizgom vode. Glavni cilj diplomske naloge je ugotoviti ali vbrizg vode zmanjša izpuste, ter pri tem pozitivno vpliva na zmogljivost motorja. V diplomski nalogi so predstavljene primerjave rezultatov različnih razmerji vode in dizelskega goriva z referenčnim modelom 1.6l dizelskega motorja brez vbrizga vode. Rezultati so pridobljeni z numeričnimi simulacijami 1D termodinamskega modela motorja z notranjim zgorevanjem, ki ga je za ta namen posredovalo podjetje AVL. Za simulacije je uporabljen komercialni program AVL BOOSTTM.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, dušikovi oksidi, vbrizg vode, zmanjševanje emisij, numerične simulacije, programski paket AVL BOOST.
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 79; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

2.
Analiza vpliva električno gnanega turbo kompresorja na stacionarno in dinamično delovanje motorja
Andrej Cvikl, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisana morebitna uporaba in vpliv električno gnanega kompresorja na 1,6-litrski, dizelski motor, ki že v osnovi vsebuje turbo polnilnik. Opisan je sistem z dodanim kompresorjem in brez njega. Izvedena je bila primerjava rezultatov motorja obeh polnilnih sistemov pri polni obremenitvi motorja in tudi pri dinamičnem obratovanju. Pri dinamičnem obratovanju je bila pozornost usmerjena na zmanjšanje pojava turbo luknje, pri polni obremenitvi motorja pa na povišano moč ter navor motorja pri nižjih vrtilnih frekvencah. V delu so predstavljene osnove motorjev z notranjim zgorevanjem, tlačno polnjeni motorji, programska oprema AVL BOOSTTM, postopek dela v programu in rezultati izvedene simulacije.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, numerična simulacija, turbo kompresor, električno gnan kompresor.
Objavljeno: 06.08.2020; Ogledov: 242; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

3.
Računalniška simulacija bencinskega motorja s pred-komoro
Jure Popović, 2020, magistrsko delo

Opis: Motorji z notranjim zgorevanjem so zaradi emisij, ki jih sproščajo, pod velikim pritiskom okoljskih predpisov. Proizvajalci avtomobilov iščejo nove načine kako povečati izkoristek zgorevanja in zmanjšati količino nastalih emisij. Da bi bili motorji z notranjim zgorevanjem konkurenčni novim, bolj zelenim pogonskim tehnologijam, se je v bencinski motor z direktnim vbrizgom vgradil sistem vžiga s pred-komoro. V magistrskem delu je opisana numerična analiza zgorevanja v motorju z direktnim vbrizgom in pred-komoro. Poudarek je na razvoju simulacijske metode v programu AVL FIRE™ in primerjavi zgorevanja v motorju z navadno svečko in v motorju s pred-komoro. Rezultati kažejo znatno povečan izkoristek zgorevanja pri uporabi pred-komore.
Ključne besede: računalniška dinamika tekočin, motorji z notranjim zgorevanjem GDI, pred-komora, zgorevanje
Objavljeno: 03.07.2020; Ogledov: 235; Prenosov: 0

4.
Preučitev izvedljivosti pretvorbe modela motorja iz 1D v AVL CruiseM 0D (na primeru stranke)
Nejc Jarc, 2019, diplomsko delo

Opis: Glavni namen diplomske naloge je izdelava in kalibracija 0D modela v simulacijskem orodju AVL CRUISE™ M na podlagi obstoječega, delujočega 1D modela v okolju GT-Power. V skladu s slednjim sta v prvem delu naloge opisana delitev in osnovno teoretično ozadje na področju motorjev z notranjim zgorevanjem. Sledita opis in razlaga osnovnih veličin, ki so pomembne pri ocenjevanju delovnega krožnega procesa motorja. Opisano je teoretično ozadje notranjih in efektivnih veličin; prav tako so opisane posamezne veličine, ki spadajo v okvir prej omenjenih, ter njihov vpliv na delovanje motorja. Sledi praktični del naloge. V slednjem je najprej opisana osnovna postavitev 0D modela motorja. Prav tako so opisane v modelu uporabljene komponente ter osnovni parametri, ki jih definirajo. Simuliranje motorja je potekalo pri obratih od 1000 min-1 do 6000 min-1, po intervalu 1000 min-1. Skupaj je steklo vsega 12 simulacij, 6 pri polni in 6 pri delni obremenitvi motorja. Postopek kalibracije je potekal s pomočjo programa Microsoft Excel; po končani simulaciji 0D modela so bili pridobljeni rezultati o temperaturi in tlaku v valju v odvisnosti od kota motorne gredi namreč izvoženi v poprej omenjen program; prav tako so bili vanj izvoženi podatki istih veličin iz 1D modela. Iz teh sta bila ustvarjena dva grafa. Prvi predstavlja spremembo tlaka iz obeh simulacij v odvisnosti od kota motorne redi, drugi pa temperaturo. Nato se je pričel proces kalibracije, kjer so se z namenom izenačitve krivulj spreminjali določeni parametri, ki odločilno vplivajo na zgorevanje in posledično na zmogljivost motorja. Po uspešni kalibraciji modela motorja pri polni obremenitvi je sledila pretvorba slednjega v model pri delni oz. 80 % obremenitvi. Slednje je bilo doseženo predvsem s pomočjo omejevanja dotoka zraka motorju. Sledi prikaz rezultatov prej omenjenih notranjih in efektivnih veličin. Le-ti so na grafih predstavljeni v parih 1D in 0D, saj je tako odstopanje jasno vidno. Prav tako je odstopanje rezultatov 0D modela od 1D modela izraženo v procentnem deležu prikazano v dveh tabelah. Nato je predstavljena ustreznost rezultatov; v diskusiji sledijo še predlogi za možno dodatno delo in predlogi za morebitne izboljšave
Ključne besede: AVL CRUISE™ M, 0D simulacija, kalibracija, motorji z notranjim zgorevanjem, termodinamika, validacija
Objavljeno: 27.01.2020; Ogledov: 283; Prenosov: 0

5.
Uporaba bioetanola v dizelskem motorju
Marko Rožič, 2017, diplomsko delo

Opis: Zaradi zmanjšanja izpustov škodljivih emisij v okolje in strogih ekoloških predpisov se v motorjih z notranjim zgorevanjem vedno bolj uporabljajo alternativna pogonska goriva. V diplomskem delu je predstavljena njihova proizvodnja in uporaba, bolj podrobno pa je kot pogonsko gorivo predstavljen bioetanol. Glavni cilj diplomskega dela je ugotoviti, kako uporaba različnih mešanic bioetanola in dizelskega goriva vpliva na karakteristike izbranega dizelskega motorja, ter potrditi oziroma ovreči domnevanja, da je uporaba bioetanola okoljsko in ekonomsko bolj sprejemljiva kot uporaba čistega dizelskega goriva. V diplomskem delu so primerjane karakteristike motorja ob uporabi čistega dizelskega goriva, pridobljene s pomočjo eksperimentalnih meritev, ter rezultati numeričnih simulacij za različne mešanice dizelskega goriva in bioetanola. V ta namen je bil s pomočjo programa AVL BOOST izdelan računalniški model testiranega motorja.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, bioetanol, numerične simulacije, programski paket AVL BOOST
Objavljeno: 07.12.2017; Ogledov: 713; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

6.
Numerična simulacija procesov v dizelskem motorju ob uporabi biogoriv
Nejc Podbreznik, 2016, diplomsko delo

Opis: V želji po zmanjšanju škodljive emisije se vedno bolj uporabljajo alternativna goriva, zlasti biogoriva. Čeprav so nekatere splošne zakonitosti že znane, pa se vpliv biogoriva na karakteristike motorja zelo razlikuje od uporabljene surovine za biogorivo, od proizvajalca biogoriva, od vrste motorja in njegovega vbrizgalnega sistema. Zato so vedno znova potrebne eksperimentalne numerične raziskave, če želimo, da ne pride do problemov pri delovanju motorja. Za ta namen je bil izdelan testni numerični model dizelskega motorja s pomočjo programskega paketa AVL BOOST. Na ta način se bo izvedel numerični eksperiment. Tako dobljeni rezultati bodo pokazali vpliv biogoriva na karakteristike dizelskega motorja.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, biodizel, numerična simulacija
Objavljeno: 09.05.2016; Ogledov: 747; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

7.
Uporaba vodika v motorjih s prisilnim vžigom
Semir Avdić, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen vodik kot možno alternativno gorivo in možnost njegove uporabe v motorjih z notranjim zgorevanjem. Numerična simulacija je opravljena s programskim paketom AVL Boost, uporabljen pa je model Hondinega motorja D16Z6. Model je uporabljen tako za izračune z bencinom kot z vodikom, rezultati pa so uporabljeni za primerjavo moči, navora in izkoristka pri obeh režimih. Primerjava kaže, da je uporaba vodika v motorjih z notranjim zgorevanjem mogoča, vendar je potrebno prej odpraviti nekatere tehnične omejitve.
Ključne besede: motorji z notranjim zgorevanjem, prisilni vžig, alternativna goriva, vodik, numerična simulacija, AVL BOOST
Objavljeno: 15.02.2016; Ogledov: 1017; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

8.
Simuliranje prehodnih režimov delovanja motorja z notranjim zgorevanjem
Aleš Hribernik, 1999, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku sta predstavljena nelinearni model enovaljnega dizelskega motorja za preračun prehodnih delovnih režimov motorja in napoved spremenljivega momenta in vrtilne frekvence motorja. Model je razvit iz modela za simuliranje termodinamčinega krožnega procesa motorja v ustaljenih razmerah, razširjen z modelom dinamike ročičnega mehanizma predstavlja motor kot nelinearni dinamični sistem. Spremenljiva vrtilna frekvenca motorja je rezultat reševanja enačbe dinamike zveze motor - breme, pri čemer je spremenljivi moment motorja določen v odvisnosti od lege (kota) ročične gredi. Model smo preverili z rezultati meritev enovaljnega dizelskega motorja. Primerjava računskih in izmerjenih vrtilnih frekvenc je pokazala zelo dobro ujemanje ponavljajočih se sprememb vrtilne frekvence in odziva motorja med naglim pospeševanjem.
Ključne besede: motorji z notranjim zgorevanjem, termodinamični modeli, dinamika motorjev, simulacija
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 752; Prenosov: 22
URL Povezava na celotno besedilo

9.
Povečanje moči motorja z notranjim zgorevanjem z uporabo tlačnega polnjenja
Gregor Ferenčak, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je prikazan potek predelave motorja z notranjim zgorevanjem z uporabo tlačnega polnjenja. Predelavo smo izvedli praktično, po predhodnih teoretičnih izračunih. Osrednji del naše predelave je bila vgradnja turbopolnilnika na motor. Za učinkovito delovanje le-tega pa smo med drugim vgradili še hladilnik polnilnega zraka, krmilno napravo in izpušni sistem. Rezultat predelave je več kot 100% povečanje moči motorja.
Ključne besede: motorji z notranjim zgorevanjem, povečanje moči motorja, tlačno polnjenje, turbopolnilnik, hladilnik polnilnega zraka.
Objavljeno: 15.01.2014; Ogledov: 1228; Prenosov: 261
.pdf Celotno besedilo (5,34 MB)

10.
PEM gorivne celice
Aleš Cvikl, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga opisuje osnove delovanja PEM gorivne celice, njene karakteristike in prednosti pred motoji z notranjim zgorevanjem. Simulacija gorivne celice, kakršno dandanes najdemo na tržišču, je narejena s programom Matlab, delovanje motorja z notranjim zgorevanjem pa je simulirano v programu Boost. Narejena je primerjava karakteristik moči, navora, izkoristka in specifične porabe goriva pri različnih obremenitvah obeh naprav. Kljub nekaterim pomankljivostim gorivne celice, analiza dobljenih rezultatov kaže na možnost njene uporabe v avtomobilski industriji.
Ključne besede: Gorivna celica, PEM, motorji z notranjim zgorevanjem, numerična simulacija, Matlab, Boost, vodik
Objavljeno: 17.10.2013; Ogledov: 1745; Prenosov: 185
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici