| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 157
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza vpliva vbrizga vode na zmogljivost in nox izpuste pri delni in polni obremenitvi 1.6 l tcrdi motorja
Anže Šisernik, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi vedno strožjih ekoloških predpisov se pri motorjih z notranjim zgorevanjem iščejo rešitve za zmanjšanje izpustov. Pri dizelskih motorjih največji problem predstavljajo izpusti Dušikovih oksidov, ki jih je v primerjavi z bencinskimi motorji veliko več. V diplomskem delu je opisan sistem zmanjševanja dušikovih oksidov z vbrizgom vode. Glavni cilj diplomske naloge je ugotoviti ali vbrizg vode zmanjša izpuste, ter pri tem pozitivno vpliva na zmogljivost motorja. V diplomski nalogi so predstavljene primerjave rezultatov različnih razmerji vode in dizelskega goriva z referenčnim modelom 1.6l dizelskega motorja brez vbrizga vode. Rezultati so pridobljeni z numeričnimi simulacijami 1D termodinamskega modela motorja z notranjim zgorevanjem, ki ga je za ta namen posredovalo podjetje AVL. Za simulacije je uporabljen komercialni program AVL BOOSTTM.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, dušikovi oksidi, vbrizg vode, zmanjševanje emisij, numerične simulacije, programski paket AVL BOOST.
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 121; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

2.
Analiza vpliva električno gnanega turbo kompresorja na stacionarno in dinamično delovanje motorja
Andrej Cvikl, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisana morebitna uporaba in vpliv električno gnanega kompresorja na 1,6-litrski, dizelski motor, ki že v osnovi vsebuje turbo polnilnik. Opisan je sistem z dodanim kompresorjem in brez njega. Izvedena je bila primerjava rezultatov motorja obeh polnilnih sistemov pri polni obremenitvi motorja in tudi pri dinamičnem obratovanju. Pri dinamičnem obratovanju je bila pozornost usmerjena na zmanjšanje pojava turbo luknje, pri polni obremenitvi motorja pa na povišano moč ter navor motorja pri nižjih vrtilnih frekvencah. V delu so predstavljene osnove motorjev z notranjim zgorevanjem, tlačno polnjeni motorji, programska oprema AVL BOOSTTM, postopek dela v programu in rezultati izvedene simulacije.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, numerična simulacija, turbo kompresor, električno gnan kompresor.
Objavljeno: 06.08.2020; Ogledov: 293; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

3.
Računalniška simulacija bencinskega motorja s pred-komoro
Jure Popović, 2020, magistrsko delo

Opis: Motorji z notranjim zgorevanjem so zaradi emisij, ki jih sproščajo, pod velikim pritiskom okoljskih predpisov. Proizvajalci avtomobilov iščejo nove načine kako povečati izkoristek zgorevanja in zmanjšati količino nastalih emisij. Da bi bili motorji z notranjim zgorevanjem konkurenčni novim, bolj zelenim pogonskim tehnologijam, se je v bencinski motor z direktnim vbrizgom vgradil sistem vžiga s pred-komoro. V magistrskem delu je opisana numerična analiza zgorevanja v motorju z direktnim vbrizgom in pred-komoro. Poudarek je na razvoju simulacijske metode v programu AVL FIRE™ in primerjavi zgorevanja v motorju z navadno svečko in v motorju s pred-komoro. Rezultati kažejo znatno povečan izkoristek zgorevanja pri uporabi pred-komore.
Ključne besede: računalniška dinamika tekočin, motorji z notranjim zgorevanjem GDI, pred-komora, zgorevanje
Objavljeno: 03.07.2020; Ogledov: 301; Prenosov: 0

4.
Elektromehanski pretvorniki
Martin Petrun, 2020, drugo učno gradivo

Ključne besede: elektrotehnika, elektromehanski pretvorniki, transformatorji, asinhronski motorji
Objavljeno: 23.03.2020; Ogledov: 487; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (714,27 KB)

5.
Preučitev izvedljivosti pretvorbe modela motorja iz 1D v AVL CruiseM 0D (na primeru stranke)
Nejc Jarc, 2019, diplomsko delo

Opis: Glavni namen diplomske naloge je izdelava in kalibracija 0D modela v simulacijskem orodju AVL CRUISE™ M na podlagi obstoječega, delujočega 1D modela v okolju GT-Power. V skladu s slednjim sta v prvem delu naloge opisana delitev in osnovno teoretično ozadje na področju motorjev z notranjim zgorevanjem. Sledita opis in razlaga osnovnih veličin, ki so pomembne pri ocenjevanju delovnega krožnega procesa motorja. Opisano je teoretično ozadje notranjih in efektivnih veličin; prav tako so opisane posamezne veličine, ki spadajo v okvir prej omenjenih, ter njihov vpliv na delovanje motorja. Sledi praktični del naloge. V slednjem je najprej opisana osnovna postavitev 0D modela motorja. Prav tako so opisane v modelu uporabljene komponente ter osnovni parametri, ki jih definirajo. Simuliranje motorja je potekalo pri obratih od 1000 min-1 do 6000 min-1, po intervalu 1000 min-1. Skupaj je steklo vsega 12 simulacij, 6 pri polni in 6 pri delni obremenitvi motorja. Postopek kalibracije je potekal s pomočjo programa Microsoft Excel; po končani simulaciji 0D modela so bili pridobljeni rezultati o temperaturi in tlaku v valju v odvisnosti od kota motorne gredi namreč izvoženi v poprej omenjen program; prav tako so bili vanj izvoženi podatki istih veličin iz 1D modela. Iz teh sta bila ustvarjena dva grafa. Prvi predstavlja spremembo tlaka iz obeh simulacij v odvisnosti od kota motorne redi, drugi pa temperaturo. Nato se je pričel proces kalibracije, kjer so se z namenom izenačitve krivulj spreminjali določeni parametri, ki odločilno vplivajo na zgorevanje in posledično na zmogljivost motorja. Po uspešni kalibraciji modela motorja pri polni obremenitvi je sledila pretvorba slednjega v model pri delni oz. 80 % obremenitvi. Slednje je bilo doseženo predvsem s pomočjo omejevanja dotoka zraka motorju. Sledi prikaz rezultatov prej omenjenih notranjih in efektivnih veličin. Le-ti so na grafih predstavljeni v parih 1D in 0D, saj je tako odstopanje jasno vidno. Prav tako je odstopanje rezultatov 0D modela od 1D modela izraženo v procentnem deležu prikazano v dveh tabelah. Nato je predstavljena ustreznost rezultatov; v diskusiji sledijo še predlogi za možno dodatno delo in predlogi za morebitne izboljšave
Ključne besede: AVL CRUISE™ M, 0D simulacija, kalibracija, motorji z notranjim zgorevanjem, termodinamika, validacija
Objavljeno: 27.01.2020; Ogledov: 342; Prenosov: 0

6.
Primerjava vpliva spremenljivih časov odpiranja sesalnega in izpušnega ventila na izmenjavo delovne snovi v valjih med 1d in 0d simulacijskim modelom 4 valjnega bencinskega motorja s prisilnim polnjenjem
Blaž Kalšek, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je prikazana primerjava dveh modelov motorja z notranjim zgorevanjem podjetja AVL. Obravnaval sem odvisnost delovne snovi v motorju z notranjim zgorevanjem od spremenljivih časov odpiranja in zapiranja sesalnega in izpušnega ventila pri različnih vrtilnih frekvencah motorja. Primerjava je bila narejena med programoma AVL BOOSTTM in AVL CRUISETM M. Analiza in priprava modela je potekala v programu BOOST, medtem ko je program CRUISE M služil kot referenca.
Ključne besede: Motorji, simulacija, delovna snov v motorju
Objavljeno: 28.09.2018; Ogledov: 455; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

7.
Uporaba bioetanola v dizelskem motorju
Marko Rožič, 2017, diplomsko delo

Opis: Zaradi zmanjšanja izpustov škodljivih emisij v okolje in strogih ekoloških predpisov se v motorjih z notranjim zgorevanjem vedno bolj uporabljajo alternativna pogonska goriva. V diplomskem delu je predstavljena njihova proizvodnja in uporaba, bolj podrobno pa je kot pogonsko gorivo predstavljen bioetanol. Glavni cilj diplomskega dela je ugotoviti, kako uporaba različnih mešanic bioetanola in dizelskega goriva vpliva na karakteristike izbranega dizelskega motorja, ter potrditi oziroma ovreči domnevanja, da je uporaba bioetanola okoljsko in ekonomsko bolj sprejemljiva kot uporaba čistega dizelskega goriva. V diplomskem delu so primerjane karakteristike motorja ob uporabi čistega dizelskega goriva, pridobljene s pomočjo eksperimentalnih meritev, ter rezultati numeričnih simulacij za različne mešanice dizelskega goriva in bioetanola. V ta namen je bil s pomočjo programa AVL BOOST izdelan računalniški model testiranega motorja.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, bioetanol, numerične simulacije, programski paket AVL BOOST
Objavljeno: 07.12.2017; Ogledov: 764; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

8.
Modeliranje univerzalnega motorja in izračun vrtilnega momenta
Sandra Iljaš, 2016, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektnem delu smo najprej predstavili univerzalni motor, ter njegove specifikacije. Njegovo konstrukcijo smo nato načrtovali v programu AutoCAD. Končana modela rotorja in statorja smo prenesli v program Flux z namenom, da izračunamo vrtilni moment in prikažemo potek in gostoto magnetnega polja pri različnih položajih rotorja. Rezultati magnetnega polja so prikazani slikovno, vrednosti vrtilnega momenta pa so prikazane grafično in tabelarično. Izvedena je tudi primerjava vrednosti maksimalnega vrtilnega momenta pri maksimalnem in polovičnem nazivnem toku.
Ključne besede: univerzalni motorji, vrtilni moment, AutoCAD, Flux
Objavljeno: 12.05.2017; Ogledov: 1433; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

9.
Analiza električnega pogona žerjava
Tomaž Rebol, 2016, delo diplomskega projekta/projektno delo

Ključne besede: žerjavi, elektromotorji, enosmerni motorji
Objavljeno: 24.03.2017; Ogledov: 1156; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

10.
EKOLOŠKE IZBOLJŠAVE V JAVNEM AVTOBUSNEM PROMETU
Nina Iljaš, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V zadnjem času se zavedamo, da je varovanje okolja zelo pomembno. Osveščenost ljudi se povečuje, vendar v prometu premalo. Še vedno jih veliko uporablja osebna vozila, namesto javnega prevoza. Ob uporabi individualnega transporta pa prihaja do večjih obremenitev okolja, kot če bi se ljudje bolj množično odločali za rabo javnega transporta. V podjetju Ljubljanski potniški promet si prizadevajo, da bi svoj vozni park ustrezno pomladili, da bi ljudem zagotovili udobnost in s tem poskusili dvigniti uporabo javnega prevoza. V diplomskem delu bomo predstavili starostno strukturo voznega parka v podjetju LPP in s tem povezane načrte za pomlajevanje voznega parka. Starost namreč močno vpliva na onesnaževanje okolja, saj se je z leti zakonodaja izpustov spremenila. Predstavili bomo tudi porabo dizelskega goriva in plina CNG, prav tako tudi nove – ekološko bolj učinkovite motorje. Pri podjetju LPP stremijo k temu, da bodo v prihodnje zmanjšali starost svojih vozil in s tem tudi uvedli ekološko bolj učinkovite motorje. Posvetili se bomo škodljivim izpustom emisij v ozračje in poskusili preučiti, kako LPP z vsakim letom viša svojo ekološko učinkovitost. Prav tako bomo predstavili tudi vplive različnih emisij na človeka in njegovo zdravje. V okviru diplomskega dela smo izvedli strukturirana intervjuja z vodjo prometa in vodjo voznega parka v LPP.
Ključne besede: Ljubljanski potniški promet, ekološko učinkoviti motorji, starost voznega parka LPP, škodljive emisije
Objavljeno: 27.10.2016; Ogledov: 677; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici