| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
RAZVIJANJE KOORDINACIJE S POMOČJO ŽOGE PRI ŠEST LET STARIH OTROCIH
Vesna Breg, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo v teoretičnem delu predstavili motorične sposobnosti in motorični razvoj šest let starega otroka. V empiričnem delu smo želeli s pedagoškim eksperimentom, ki je trajal tri mesece, ugotoviti, ali otroci eksperimentalne skupine v obdobju treh mesecev z rednimi, načrtovanimi, s sistematičnimi in strokovno vodenimi gibalno-športnimi aktivnostmi s pomočjo žoge bistveno izboljšajo koordinacijo v primerjavi z otroki kontrolne skupine brez sistematično organiziranih in vodenih vadbenih vsebin. Otroke smo na začetku in na koncu eksperimenta testirali s po petimi motoričnimi testi, ki domnevno zajemajo področje koordinacije. Na podlagi dobljenih rezultatov ugotavljamo, da med otroki eksperimentalne in otroki kontrolne skupine na inicialnem testiranju ni bilo bistvene razlike v izmerjenih testih koordinacije, je pa se pojavila razlika v finalnem testiranju, kjer so otroci eksperimentalne skupine v povprečju dosegli boljše rezultate v izmerjenih testih koordinacije od otrok kontrolne skupine. Na osnovi rezultatov našega vzorca zaključujemo, da strokovno načrtovana in vodena vadba z žogo pozitivno vpliva na razvoj koordinacije pri šest let starih otrocih.
Ključne besede: motorika, motorične sposobnosti, žoga, koordinacija, predšolski otrok.
Objavljeno: 05.05.2010; Ogledov: 2893; Prenosov: 743
.pdf Celotno besedilo (777,74 KB)

2.
RAZVIJANJE GIBALNIH SPOSOBNOSTI OTROK V STAROSTI OD DVEH DO TREH LET
Majda Klajnšek, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Razvijanje gibalnih sposobnosti otrok v starosti od dveh do treh let je v teoretičnem delu posebna pozornost posvečena motoričnim sposobnostim pri otrocih starih dve do tri leta, vplivu na motorični razvoj, sredstvom za razvijanje motoričnih sposobnosti pomenu gibalno/športnih aktivnostih in telesnih značilnostih za celostni razvoj otrok starih od dveh do treh let vsebini gibalnih dejavnosti v kurikulumu za vrtce in možnostim za izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu Poljčane. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati pedagoškega eksperimenta kjer so bili otroci eksperimentalne skupine deležni dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za razvijanje motoričnih sposobnosti, in otrok, ki pri teh dejavnostih niso sodelovali. Rezultati kažejo, da so otroci, ki so imeli dodatno, načrtovano in strokovno vodeno gibalno/športno dejavnost v obdobju dveh mesecev, pri testiranju motoričnih sposobnosti dosegali boljše rezultate kot otroci, ki niso imeli dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za razvoj motoričnih sposobnosti.
Ključne besede: motorika, groba motorika, motorične sposobnosti, predšolski otrok, gibalne/športne dejavnosti
Objavljeno: 23.12.2010; Ogledov: 3203; Prenosov: 860
.pdf Celotno besedilo (771,72 KB)

3.
UKVARJANJE S ŠPORTOM STARŠI SKUPAJ Z OTROKI V PREKMURJU
Mirjana Flajšaker, 2011, diplomsko delo

Opis: Teoretični del diplomskega dela Ukvarjanje s športom starši skupaj z otroki v Prekmurju predstavlja telesni in motorični razvoj otroka, motorično učenje, motorične sposobnosti in izkušnje, opisuje pa tudi pomemben vpliv družinskega okolja in okolja bivanja na otrokov motorični razvoj. Empirični del predstavlja raziskavo, ki je bila opravljena v mestnem in vaškem delu Prekmurja, vanjo pa je bilo vključenih 285 staršev. Ob upoštevanju stopnje izobrazbe staršev in primerjavi med mestnim in vaškim okoljem je bila raziskana predvsem pogostost športne aktivnosti družin, razlogi za njihovo športno neaktivnost ter vključenost otrok v organizirane oblike športne vadbe. Rezultati raziskave kažejo, da so starši s podeželja s svojim otrokom pogosteje športno aktivni kakor starši iz mesta; starši s srednješolsko izobrazbo so pogoste je športno aktivni s svojim otrokom kakor starši z visokošolsko izobrazbo; najpogostejši razlog za športno neaktivnost družin je pomanjkanje časa; otroci iz mesta so v večji meri vključeni v organizirane oblike športne vadbe kakor otroci iz podeželja; starši otrok, ki so vključeni v organizirane oblike vadbe, so manj pogosto športno aktivni skupaj s svojim otrokom kakor starši otrok, ki niso vključeni v organizirane oblike vadbe.
Ključne besede: predšolski otrok, motorika, družina, okolje, šport
Objavljeno: 03.06.2011; Ogledov: 1672; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (434,15 KB)

4.
VKLJUČEVANJE RAZVOJA ROČNIH SPRETNOSTI V KONTEKST POUKA NA RAZREDNI STOPNJI V BOLNIŠNIČNI ŠOLI
Janja Klajderič, 2011, diplomsko delo

Opis: Bolnišnična šola v Sloveniji obstaja že petdeset let. V tem času so se pogoji za poučevanje otrok zelo izboljšali. Bolni otroci v bolnišnici naj bi s pomočjo učiteljev usvojili znanje, ki bi jim omogočalo nemoteno vključitev v zamujeno delo v šoli. Teoretični del diplomske naloge obsega psihološki, zdravstveni in pedagoški sklop. Predstavlja motorični razvoj otroka in fino motoriko, ročne spretnosti, dragocenost in ohranitev zdravja. Predstavlja tudi bolnišnično šolo, njen pomen, obstoj, potek dela, cilje in metode dela, izvajalce, dejavnosti učiteljev in potek dela s starši. V empiričnem delu naloge me je zanimalo, katere dejavnosti v okviru ročnih spretnosti učiteljice v bolnišnični šoli izvajajo, na kakšen način ter katere so po njihovem mnenju prednosti in slabosti izvajanja teh dejavnosti. Rezultati so pokazali, da izvajajo zelo malo dejavnosti, ki razvijajo ročne spretnosti, največkrat le ob naravoslovnih ali tehničnih dnevih. Ugotovila sem tudi, da se šolsko delo v bolnišnici bistveno razlikuje od dela v običajni šoli. V praktičnem delu diplomske naloge so predstavljeni primeri učnih priprav v opisni obliki od prvega do petega razreda za predmeta spoznavanje okolja ter naravoslovje in tehniko. Priprave se navezujejo na izdelavo različnih izdelkov, ki jih učenci lahko naredijo v bolnišničnih šolah in s tem urijo svoje ročne spretnosti.
Ključne besede: bolnišnična šola, cilji, razredna stopnja, razvoj, fina motorika, ročne spretnosti, zdravje
Objavljeno: 21.12.2011; Ogledov: 2228; Prenosov: 334
.pdf Celotno besedilo (3,32 MB)

5.
VPLIV ZAČETNE VADBE JUDA NA RAZVOJ NEKATERIH MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI OTROK
Simona Rudolf, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu v naslovom Vpliv začetne vadbe juda na razvoj nekaterih motoričnih sposobnosti otrok smo z eksperimentalno metodo želeli ugotoviti, ali začetna vadba juda vpliva na razvoj nekaterih motoričnih sposobnosti. V teoretičnem delu smo pojasnili pomen gibanja za otroke, opisali razvoj motorike in poiskali dejavnike razvoja motorike. Predstavili smo judo in njegove značilnosti ter elemente in osnove gibanja pri tem športu. Izpostavili smo tudi judo igre in vadbo v mlajših starostnih kategorijah. V empiričnem delu naloge smo predstavili rezultate eksperimenta, ki smo ga izvedli v dveh mesecih. Za merski instrument smo uporabili motorične teste. Vzorec iz konkretne populacije predstavljajo sedem let stari otroci, ki trenirajo judo šport v judo klubu in otroci, ki tega ne trenirajo. Na osnovi rezultatov inicialnega in finalnega testiranja ugotavljamo, da začetna vadba juda v mlajših kategorijah pozitivno vpliva na razvoj nekaterih motoričnih sposobnosti.
Ključne besede: judo, vadba juda, motorika, motorične sposobnosti, gibalni razvoj, gibalne dejavnosti.
Objavljeno: 12.07.2013; Ogledov: 1222; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

6.
POVEZANOST PODAJANJA IN LOVLJENJA ŽOGE Z NEKATERIMI SENZORIČNIMI IN GIBALNIMI SPOSOBNOSTMI
Kim Merhar, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo si zadali nalogo ugotoviti, če obstaja povezava med uspešnostjo podajanja in lovljenja žoge z nekaterimi gibalnimi in senzoričnimi sposobnostmi. V teoretičnem delu smo predstavili splošne značilnosti otrokovega razvoja s poudarkom na gibalnih aktivnostih. Podrobneje smo izpostavili primarne gibalne in senzorične sposobnosti (moč, hitrost, gibljivost, ravnotežje, natančnost in koordinacija). V empiričnem delu smo izmerili sposobnosti in spretnosti otrok, s pomočjo testov: • podajanje žoge, • lovljenje žoge, • stisk pesti - dinamometer, • lovljenje ravnila, • BOT2 testa: • finomotorika (risanje črt, zgibanje, kopiranje oblik), • ročne spretnosti (prenos kovanca), • bilateralna koordinacija (poskakovanje na mestu- sinhrono, topotanje s stopali in prsti - sinhrono), • ravnotežje (hoja po črti, stoja na gredi), • hitrost in agilnost, • koordinacija (spuščanje in lovljenje žoge, vodenje žoge) • in moč (dvigovanje trupa). Raziskava je zajela 47 otrok, od tega 23 deklic in 24 dečkov. V vsaki skupini je bilo 6 deklic in 6 dečkov, le pri otrocih starih 6 let sem testirala 5 deklic. Rezultati testov so predstavljeni v empiričnem delu. Z raziskavami smo želeli ugotoviti povezanost med spretnostmi z žogo in gibalnimi sposobnostmi predšolskih otrok. Ugotovili smo, da pričakovanih povezav med spremenljivkami ni bilo. Povezave med večjo uspešnostjo pri lovljenju žoge pri otrocih s krajšim reakcijskim časom nismo dokazali. Prav tako nismo ugotovili povezave med boljšim in natančnejšim podajanem žoge pri otrocih z močnejšimi upogibalkami trupa, oz. močnejšim stiskom pesti, ugotovili pa smo korelacijo med daljšimi in natančnejšimi podajami in razvitim ravnotežjem.
Ključne besede: didaktika, predšolski otrok, senzorika, motorika.
Objavljeno: 16.10.2013; Ogledov: 1870; Prenosov: 355
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

7.
TENIS KOT SREDSTVO ZA RAZVIJANJE MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI OTROK
Tjaša Krančan, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Tenis kot sredstvo za razvijanje motoričnih sposobnosti otrok je teoretično delo. Namen diplomske naloge je podrobneje predstaviti tenis kot sredstvo, s katerim lahko razvijamo motorične sposobnosti otrok. Uporabljeni sta bili deskriptivna in primerjalna metoda raziskovanja. Predstavili smo nekaj splošnih spoznanj o gibanju in motoriki, pojasnili nekaj osnovnih značilnosti tenisa ter osvetlili vpliv tenisa na motorični razvoj otrok. Posebna pozornost je bila namenjena motoričnemu razvoju in vplivu tenisa na razvoj otrok. Pojasnili smo stopnje motoričnega razvoja in motorične sposobnosti, ki so odgovorne za izvedbo naših gibov in so ključnega pomena. Predstavili smo vpliv tenisa na razvoj motorike pri otrocih ter v kolikšni meri in kako tenis vpliva na njihov motorični razvoj. Ugotovili smo, da je staršem, vzgojiteljem in trenerjem na voljo dovolj literature, ki nudi informacije o razvoju motorike s pomočjo vadbe tenisa. Iz vsebine uporabljene literature na teoretičnem nivoju ugotavljamo, da z vadbo tenisa in elementarnimi teniškimi igrami razvijamo tudi motoriko otroka.
Ključne besede: otrok, gibanje, motorika, elementarne igre, tenis
Objavljeno: 23.10.2014; Ogledov: 953; Prenosov: 580
.pdf Celotno besedilo (548,32 KB)

8.
PREVERJANJE ROČNIH SPRETNOSTI V KONTEKSTU POUČEVANJA PREDMETA NARAVOSLOVJA IN TEHNIKA V 5. RAZREDU
Ana Štor, 2014, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Preverjanje ročnih spretnosti v kontekstu poučevanja predmeta naravoslovje in tehnika v 5. razredu je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motoriko, motorični razvoj, motorične sposobnosti in spretnosti, učne metode in oblike, predmet naravoslovje in tehnika ter cilje, vrste gradiv in finomotorični test. V empiričnem delu smo s pomočjo deskriptivne in kavzalno neeksperimentalne metode ugotavljali razlike v razvoju ročnih spretnosti, in sicer na neslučajnostnem priložnostnem vzorcu učencev in učenk 5. razreda štirih osnovnih šol. Ugotavljali smo uspešnost učencev pri nalogah finomotoričnega testa glede na spol, uspešnost šole pri nalogah finomotoričnega testa, uspešnost učencev glede na lokacijo šole, povezanost hitrosti reševanja finomotoričnega testa z učenčevo končno oceno pri predmetu naravoslovje in tehnika v 4. razredu in razvitost ročnih spretnosti otrok v 5. razredu. Podatke smo pridobili s pomočjo finomotoričnega testa, ki je obsegal 25 nalog, združenih v šest sklopov. V raziskavi je sodelovalo 52 otrok, 27 dečkov in 25 deklic, iz štirih osnovnih šol iz mesta ali vasi. S pomočjo kvantitativne statistične obdelave smo ugotovili, da so bile deklice v vseh sklopih, razen pri sestavljanju, uspešnejše od dečkov. Vaški učenci so bili uspešnejši v vseh sklopih, razen pri prerisovanju težjega modela. Kot smo pričakovali, so bili učenci z zaključeno odlično oceno v 4. razredu pri predmetu NIT v celem finomotoričnem testu boljši od učencev s prav dobro oceno. Učenci četrte šole so bili najuspešnejši v sklopih prijemanje, ročne spretnosti, sestavljanje in postavljanje, učenci tretje šole so bili najuspešnejši v sklopu razvrščanje, učenci druge šole so bili najuspešnejši v sklopu risanje.
Ključne besede: motorika, fina motorika, ročne spretnosti, 5. razred, naravoslovje in tehnika
Objavljeno: 24.09.2014; Ogledov: 1970; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

9.
RAZVOJ GRAFOMOTORIKE PREDŠOLSKIH OTROK
Janja Koštomaj, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo razvoj grafomotorike pri predšolskih otrocih. Grafomotorične dejavnosti so zelo pomembne že v predšolskem obdobju, saj si s tem otroci razvijajo spretnosti, ki so kasneje zelo pomembne pri pisanju in samem razvoju grafomotorike. O grafomotoričnih spretnostih lahko govorimo že v starosti dveh let, ko otrok ugotovi, da pisalo pušča sled in se s tem prične obdobje čečkanja. Kasneje pa začne posnemati določene oblike. V prvem delu diplomskega dela je opredeljeno področje motorike in grafomotorike. Predstavljena je otroška risba in njen razvoj. Eno izmed poglavij je namenjeno risanju kroga, ki je pomembno kasneje pri empiričnem delu. Opredeljen je pojem zgodnja pismenost in predstavljena je teorija mišljenja Jeana Piageta. V empiričnem delu smo raziskovali in iskali odgovore na vprašanja, ki smo si jih na začetku zastavili. Zanimalo nas je, kako otroci napredujejo v razvoju sposobnosti pri risanju naslednjih likov: krog, kvadrat in trikotnik ter kako se s tem razvijajo njihove grafomotorične spretnosti. Otrokovo napredovanje bi moralo biti opazno zaradi doslednega izvajanja vnaprej pripravljenih načrtovanih dejavnosti. Izvedena je bila spremljava dela v obdobju enega meseca na podlagi kontrolne in eksperimentalne skupine. V tem času lahko govorimo o napredovanju otrok. Otroke smo vrednotili glede na sposobnosti risanja kroga, kvadrata in trikotnika, na začetku in na koncu raziskovalnega obdobja v obeh skupinah. Opazovali smo tudi držo pisala in določili njihovo dominantno roko.
Ključne besede: motorika, grafomotorika, orientacija, otroška risba, krog, kvadrat, trikotnik
Objavljeno: 27.07.2015; Ogledov: 3085; Prenosov: 718
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

10.
Nexus between manifest motor indicators and fluid intelligence in prepubertal boys
Jurij Planinšec, 2006, izvirni znanstveni članek

Opis: The purpose of this study was to investigate the correlation between manifest motor indicators and the fluid intelligence of boys. The sample comprised 550 boys aged 10 to 14. A battery of 26 tests was used for measuring motor performance. Intelligence testing was implemented with the test TN-20. A multiple regression analysis indicated that association between motor variables and fluid intelligence exists. The closest connection was the one between fluid intelligence and motor tasks which demand the coordination of movement in rhythm and the speed of movement. The associations between motor performance and fluid intelligence were age dependent: in 12 year old boys the connection between motor variables and fluid intelligence is the highest, followed by 14 year old boys, where it is a little lower; the connection is the lowest in 10 year old boys. The results suggest that developmental changes have a significant influence on the relations between motor performance and fluid intelligence.
Ključne besede: motorika, motorične sposobnosti, motorične aktivnosti, dečki, predpubertetno obdobje, motorics, motor abilities, motor performance, fluid intelligence, connection, boys, prepubertal period
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 424; Prenosov: 14
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici