SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
RAZLIKA V MOTORIČNIH SPOSOBNOSTIH OTROK PRVEGA RAZREDA OSNOVNE ŠOLE, KI SO OBISKOVALI VRTEC IN OTROK, KI VRTCA NISO OBISKOVALI
Karin Lah, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo na podlagi rezultatov testiranja motoričnih sposobnosti želeli ugotoviti, ali obstajajo razlike v motoričnih sposobnostih med otroki, ki so obiskovali vrtec, in otroki, ki vrtca niso obiskovali. V teoretičnem delu je predstavljen gibalni razvoj otroka ter vpliv staršev, okolja in vrtca na razvoj motoričnih sposobnosti. Za pridobivanje rezultatov smo uporabili osem motoričnih testov, s katerimi smo ugotavljali razvitost sposobnosti ravnotežja, koordinacije, eksplozivne moči in vzdržljivostne moči. Na podlagi dobljeni rezultatov ugotavljamo, da med dečki in deklicami ni bistvenih razlik v motoričnih sposobnostih. Ugotavljamo tudi, da imajo otroci prvih razredov osnovne šole, ki so obiskovali vrtec, boljše razvito ravnotežje. V ostalih izmerjenih motoričnih sposobnostih nismo zaznali bistvene razlike med otroki, ki so obiskovali vrtec in otroki, ki vrtca niso obiskovali.
Keywords: gibalni razvoj, motorične sposobnosti, predšolski otrok, gibalnošportne dejavnosti, motorični testi.
Published: 06.07.2009; Views: 2833; Downloads: 629
.pdf Full text (451,78 KB)

2.
RAZVIJANJE MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI OTROK S POMOČJO ELEMENTARNIH IGER
Lidija Toš, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V diplomski nalogi »Razvijanje motoričnih sposobnosti otrok s pomočjo elementarnih iger« je v teoretičnem delu posebna pozornost posvečena opisu motoričnih sposobnosti, ki smo jih testirali pri otrocih, starih od štiri do pet let, motoričnemu razvoju otroka v predšolskem obdobju, naravnim oblikam gibanja, njihovi uporabi in namenu ter elementarnim igram, ki so jih izvajali kot vodeno gibalno-športno dejavnost otroci eksperimentalne skupine v obdobju dveh mesecev. V empiričnem delu so predstavljene razlike v rezultatih testiranja motoričnih sposobnosti otrok, ki so bili deležni dodatne gibalno-športne dejavnosti v obliki elementarnih iger, ter otrok, ki teh dejavnosti niso bili deležni. Rezultati raziskave kažejo, da so otroci, ki so v času dveh mesecev v okviru redne gibalno-športne dejavnosti imeli načrtovane in strokovno vodene elementarne igre, dosegli boljše rezultate pri testiranju motoričnih sposobnosti od otrok, ki v tem času niso imeli posebnega poudarka na elementarnih igrah.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, elementarne igre, motorične sposobnosti, motorični testi
Published: 23.07.2009; Views: 8534; Downloads: 3017
.pdf Full text (444,22 KB)

3.
RAZVIJANJE KOORDINACIJE S POMOČJO NARAVNIH OBLIK GIBANJA PRI PET DO ŠET LET STARIH OTROCIH
Špelca Kološa, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Z diplomsko nalogo smo želeli ugotoviti ali lahko vplivamo na razvoj koordinacije in ostalih motoričnih sposobnosti z načrtovano, sistematično in redno gibalno športno dejavnostjo, ki temelji predvsem na naravnih oblikah gibanja. Rezultate, ki smo jih pridobili na inicialnem in finalnem testiranju smo analizirali in primerjali med eksperimentalno skupino, ki je bila v času dveh mesecev deležna načrtovane in redne gibalno športne dejavnosti ter kontrolno skupino, ki teh dejavnosti ni bila deležna. V teoretičnem delu so najprej predstavljene motorične sposobnosti, in sicer njihova delitev in sredstva za njihov razvoj. V nadaljevanju so predstavljene naravne oblike gibanja, kjer so podrobno opisane posamezne oblike. Rezultati raziskave kažejo, da so otroci, ki so bili v času dveh mesecev deležni načrtovane, sistematične in redne gibalno športne dejavnosti dosegli boljše rezultate pri finalnem testiranju od otrok, ki teh dejavnosti niso bili deležni. Med spoloma je prišlo do manjših razlik, saj so dečki v povprečju dosegli boljše rezultate od deklic. Prav tako so se pojavile razlike med otroki z višjim in nižjim indeksom telesne mase, saj so slednji dosegli boljše rezultate.
Keywords: Ključne besede: koordinacija, naravne oblike gibanja, motorične sposobnosti, motorični testi, otrok v vrtcu
Published: 06.07.2010; Views: 3889; Downloads: 1424
.pdf Full text (504,43 KB)

4.
RAZLIKE V GIBALNIH SPOSOBNOSTIH OTROK GLEDE NA BIVALNO OKOLJE IN SPOL
Niko Bokan, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem primerjal motorične sposobnosti mestnih in podeželskih predšolskih otrok starih od 5,5 do 6 let. Namen raziskave je bil ugotoviti razlike v razvitosti motoričnih sposobnosti predšolskih otrok mestnega in vaškega okolja in razlike v razvitosti motoričnih sposobnosti deklic in dečkov mestnega in vaškega okolja. Uporabil sem deskriptivno metodo* proučevanja trenutnega stanja razvitosti motoričnih sposobnosti predšolskih otrok dveh različnih okolij. Z rezultati sem želel dokazati, da so vaški otroci zaradi načina življenja in okolja kjer živijo spretnejši in motorično bolj razviti. Rezultati bodo pripomogli, da bodo vzgojitelji mestnih okolij izvajali številne vaje s katerimi bodo razvijali motorične sposobnosti teh otrok in s tem dosegli, da se motorične sposobnosti mestnih in vaških otrok ne bodo razlikovale.
Keywords: antropometrične meritve, mesto, vas, življenjski slog, motorične sposobnosti, koordinacija, motorični testi
Published: 03.01.2013; Views: 1089; Downloads: 234
.pdf Full text (593,97 KB)

5.
Vpliv načrtovane, redno izvajane in vodene gibalne dejavnosti na razvoj gibalnih sposobnosti predšolskih otrok
Jasmina Nina Pungartnik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga z naslovom Vpliv načrtovane, redno izvajane in vodene gibalne dejavnosti na razvoj gibalnih sposobnosti predšolskih otrok je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu, ki zajema več tesno povezanih poglavij o gibanju v predšolskem obdobju, smo želeli osvetliti in povzeti teoretična spoznanja o obravnavani temi ter izpostaviti gibalni razvoj in gibalne sposobnosti predšolskih otrok. Teoretični del naloge se zaključi z izpostavitvijo izbranih do sedaj opravljenih raziskav in njihovih ugotovitev, ki se navezujejo na vsebino naše diplomske naloge. V empiričnem delu smo predstavili namen raziskave, cilje, potek pedagoškega eksperimenta ter rezultate testiranj otrok s pomočjo dvanajstih motoričnih testov, ki so pokazali stanje gibalnih sposobnosti otrok eksperimentalne in kontrolne skupine. Glavni namen diplomske naloge je bil raziskati vpliv načrtovane, redno izvajane in vodene gibalne dejavnosti na razvoj gibalnih sposobnosti otrok. Zanimalo nas je, ali skozi daljše časovno obdobje načrtovana, redno izvajana in vodena gibalna dejavnost v primerjavi z ustaljenim načinom dela pripomore k uspešnejšemu razvoju gibalnih sposobnosti otrok. V kvantitativni raziskavi je sodelovalo 28 otrok, starih od 3,5 do 5 let iz Vrtca Žalec, vključenih v enoto Šempeter. Predstavljali so kontrolno in eksperimentalno skupino. Predmet raziskave znotraj naše diplomske naloge je bil pedagoški eksperiment, ki je vseboval niz vodenih vadbenih ur kot obliko psihomotoričnega učenja otrok. S pedagoškim eksperimentom smo preverjali rezultate obeh skupin. Uporabili smo kvantitativno eksperimentalno metodo zbiranja podatkov. Merski instrument so predstavljali motorični testi, ki so zajemali motorične in funkcionalne sposobnosti: koordinacijo, eksplozivno moč, preciznost, moč, hitrost, ravnotežje in vzdržljivost. Otroke smo testirali vsake tri mesece. Na podlagi zbranih podatkov smo oblikovali zaokroženo podobo o problemu, ki smo ga raziskovali. Podatke smo kvantitativno obdelali z računalniškim programom SPSS na nivoju deskriptivne statistike. Rezultate obdelave podatkov smo predstavili grafično in tabelarno. Rezultati naše longitudinalne študije kažejo, da so otroci eksperimentalne skupine, ki so v času devetnajstih mesecev v okviru redne gibalno-športne dejavnosti imeli načrtovane in strokovno vodene dejavnosti, dosegli boljše rezultate pri testiranju motoričnih sposobnosti od otrok kontrolne skupine, ki v tem času tovrstne vadbe niso imeli. Na podlagi raziskave in njenih rezultatov je razvidno, da imajo načrtovane, redno izvajane in vodene gibalne dejavnosti vpliv na razvoj gibalnih sposobnosti predšolskih otrok.
Keywords: Predšolski otrok, gibanje, gibalni razvoj, gibalne sposobnosti, redna športno-gibalna vadba, pedagoški eksperiment, motorični testi.
Published: 19.09.2017; Views: 712; Downloads: 202
.pdf Full text (2,11 MB)

6.
Pomen merjenja motoričnih sposobnosti predšolskih otrok za načrtovanje gibalnih dejavnosti v vrtcu
Melita Kuder, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Pomen merjenja motoričnih sposobnosti predšolskih otrok za načrtovanje gibalnih dejavnosti v vrtcu smo v teoretičnem delu predstavili področje gibanja, načela vodenja in načela, ki ustrezajo značilnostim predšolskih otrok, motorični razvoj skozi načela, faze in dejavnike, ki vplivajo na sam motorični razvoj, motorične sposobnosti predšolskih otrok ter njihov razvoj. Opisali smo merjenja motoričnih sposobnosti predšolskih otrok in motorične teste, težave merjenj motoričnih sposobnosti, vlogo otroka in odraslega pri načrtovanju gibalnih dejavnosti v vrtcu. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki je potekala dve leti. Neslučajnostni vzorec je bil iz konkretne populacije otrok vrtca Litija, enote Kekec. Otroci so bili stari od treh pa do šestih let. Trikrat v letu smo izvedli štirinajst motoričnih testov, ki so merili različne motorične sposobnosti. Prvo testiranje smo izvedli oktobra 2015 in zadnje marca 2017. Z računalniškim programom SPSS, in sicer, z deskriptivno statistiko smo podatke kvantitativno obdelali. Na podlagi rezultatov prvega in zadnjega testiranja smo hipotezo 1 potrdili. S pomočjo t-testa za odvisne parne spremenljivke smo hipotezo 2 (p<0,05) zavrgli. Hipotezo 3 smo potrdili na podlagi izračuna (p>0,05) za skupino mlajši, v testih T50 in COT; za skupino starejši smo na podlagi izračuna (p<0,05) testa T50 in COT hipotezo 3 zavrgli
Keywords: merjenje motoričnih sposobnosti predšolskih otrok, motorični testi, načrtovanje gibalnih dejavnosti  
Published: 19.09.2017; Views: 729; Downloads: 262
.pdf Full text (1,11 MB)

7.
Vpliv motoričnih sposobnosti na uspešnost pri učenju alpskega smučanja
Metka Rezec, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv motoričnih sposobnosti na uspešnost pri učenju alpskega smučanja je razdeljeno na teoretični in empirični del. Cilj diplomskega dela je ugotoviti, kako učenci 5. razreda v okviru šole v naravi napredujejo pri učenju alpskega smučanja na smučarskem tečaju glede na motorične sposobnosti. V teoretičnem delu smo predstavili in podrobneje opisali motorične sposobnosti in njihove splošne delitve, izpostavili smo temo o motoričnih sposobnostih, ki so potrebne za usvajanja znanja alpskega smučanja. Dotaknili smo se dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost usvajanja znanja smučanja, zlasti v času zimovanja oz. šole v naravi. Na koncu teoretičnega dela smo opisali razvoj in tehnike alpskega smučanja ter predstavili shemo storitev slovenske nacionalne šole alpskega smučanja 2017–2018. V empiričnem delu smo predstavili in analizirali dobljene rezultate in podatke, za pridobitev katerih smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo. Raziskovalni vzorec je neslučajnostni iz konkretne populacije, ki ga je sestavljalo 42 učencev 5. razreda Osnovne šole Primoža Trubarja Laško ter njenih dveh podružničnih šol Debro in Šentrupert. Ti otroci so bili stari 10 in 11 let. Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko, in sicer motorične teste ter teste znanja smučanja. Rezultati obdelave so potrdili našo predpostavljeno hipotezo, da so učenci, ki so motorično sposobnejši, uspešnejši pri usvajanju znanja alpskega smučanja kot učenci, ki so motorično manj sposobni. Na podlagi tega smo ugotovili, da motorične sposobnosti vplivajo na uspešnost usvajanja znanja alpskega smučanja.
Keywords: motorične sposobnosti, alpsko smučanje, uspešnost usvajanja znanja alpskega smučanja, smučarski tečaj v okviru šole v naravi, motorični testi, testi znanja smučanja
Published: 20.11.2018; Views: 71; Downloads: 28
.pdf Full text (773,69 KB)

8.
Prepoznavanje motorično nadarjenih otrok s pomočjo motoričnih testov
Simona Kovačič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Povzetek V diplomskem delu Prepoznavanje motorično nadarjenih otrok s pomočjo motoričnih testov smo marca 2018 testirali otroke s pomočjo motoričnih testov. Ugotoviti smo želeli, ali obstajajo razlike v motorični nadarjenosti med spoloma in v kateri starostni skupini bo največ motorično nadarjenih otrok. V raziskavo smo vključili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok, starih od 5 do 6 let, ki obiskujejo Vrtec Rogaška Slatina, Enota Izvir. Testirali smo 54 otrok, med njimi 32 deklic in 22 dečkov. Otroke smo razdelili po spolu in starosti od 60 mesecev do 66 mesecev, od 67 mesecev do 72 mesecev in od 73 mesecev do 78 mesecev. Cilji raziskave so bili: testiranje otrok z motoričnimi testi, prepoznavanje motorično nadarjenih otrok na osnovi rezultatov motoričnih testov ter primerjanje rezultatov motoričnih testov med spoloma in glede na starost otrok. Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko. Izvedli smo 12 motoričnih testov. Pridobljene rezultate smo analizirali z deskriptivno in bivariatno statistiko. Upoštevali smo gibalno učinkovitost otrok, ki so bili razdeljeni v tri starostne skupine (od 60 do 66 mesecev, od 67 do 72 mesecev in od 73 do 78 mesecev). Na podlagi izračuna t-testa za neodvisne vzorce smo ugotovili, da med spoloma obstaja statistično značilna razlika (p = 0,004 > 0,05) in da so otroci v starosti od 67 do 72 mesecev gibalno najučinkovitejši (GU = 1,06).
Keywords: predšolski otroci, motorični testi, motorična nadarjenost, motorične sposobnosti, motorični razvoj otroka
Published: 29.11.2018; Views: 137; Downloads: 104
.pdf Full text (1,10 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica