1. Program Mali sonček in njegov vpliv na razvoj gibalnih sposobnosti predšolskih otrok : diplomsko deloKatja Ovčar, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Program Mali sonček in njegov vpliv na razvoj gibalnih sposobnosti predšolskih otrok smo v okviru teoretičnega dela predstavili posamezne gibalne sposobnosti, kako lahko vplivamo na njihov razvoj ter sam program Mali sonček in njegove stopnje.
Namen diplomskega dela z naslovom Program Mali sonček in njegov vpliv na razvoj gibalnih sposobnosti predšolskih otrok je bilo raziskati, ali vsebine, ki se izvajajo v okviru programa Mali sonček, vplivajo na razvoj gibalnih sposobnosti pri otrocih. Cilj pa je bil ugotoviti, kako razvite so gibalne sposobnosti otrok, vključenih v program Mali sonček, in otrok, ki v program niso vključeni. V okviru diplomskega dela smo izvedli empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 15 otrok iz dveh vrtcev, vrtca Velenje in vrtca Pernica, v starosti od 4 do 6 let. Otroke smo testirali dvakrat v obdobju 5 mesecev z 10 motoričnimi testi. Sodelovali pa sta tudi vzgojiteljici obeh skupin otrok, s katerimi smo izvedli krajši intervju, ki je vseboval 6 vprašanj. Rezultati so pokazali, da so otroci iz vrtca Velenje pri večini testov dosegli boljše rezultate kot otroci iz vrtca Pernica. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili tudi, da sam program Mali sonček ne vpliva veliko na razvitost vseh gibalnih sposobnostih pri otrocih. Ključne besede: program Mali sonček, gibalne sposobnosti, predšolski otrok, intervju, motorični testi Objavljeno v DKUM: 19.05.2023; Ogledov: 785; Prenosov: 229 Celotno besedilo (1,07 MB) |
2. Analiza gibalnih sposobnosti predšolskih otrok iz mesta in podeželja v okolici Celja : diplomsko deloTimeja Zimšek, 2023, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je bil analizirati gibalni razvoj predšolskih otrok iz mestnih in podeželskih vrtcev v okolici Celja. V teoretičnem delu so predstavljene gibalne sposobnosti za regulacijo energije in regulacijo gibanja, gibalna učinkovitost, dejavniki razvoja gibalnih sposobnosti in vpliv kraja bivanja na gibalni razvoj otroka. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave. Pri raziskavi je bil uporabljen neslučajnostni vzorec konkretne populacije. V raziskavo je bilo vključenih 100 otrok drugega starostnega obdobja, in sicer 50 otrok iz dveh mestnih vrtcev in 50 otrok iz podeželskega vrtca. Z vsemi otroki je bila izvedena raziskava s sedmimi motoričnimi testi. Na podlagi pridobljenih rezultatov je bilo s t-testom za neodvisne vzorce ugotovljeno, da ni statistično pomembnih razlik pri motoričnih testih med otroki iz mesta in otroki s podeželja. Na podlagi tega je bilo ugotovljeno, da imajo otroci ne glede na okolje, iz katerega prihajajo, približno enako razvite gibalne sposobnosti. Ugotovljeno je bilo tudi, da so pri gibalni učinkovitosti energijske komponente boljši otroci, ki prihajajo s podeželja, pri gibalni učinkovitosti informacijske komponente pa so boljši mestni otroci. Ključne besede: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, gibalna učinkovitost, motorični testi, okolje Objavljeno v DKUM: 07.04.2023; Ogledov: 750; Prenosov: 150 Celotno besedilo (1,89 MB) |
3. Mejniki gibalnega razvoja v povezavi s koordinacijo : diplomsko deloAnja Zelenik, 2023, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Mejniki gibalnega razvoja v povezavi s koordinacijo je bil ugotoviti, kdaj so otroci dosegali mejnike gibalnega razvoja in kakšna je povezava med doseganjem mejnikov gibalnega razvoja ter razvitostjo koordinacije. Osredotočili smo se na šest ključnih mejnikov gibalnega razvoja. Izvedli smo empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 21 otrok, starih 54–61 mesecev, in njihovi starši. Pri zbiranju podatkov smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo. Podatke smo zbirali s pomočjo kvantitativne tehnike. V skladu s cilji smo s pomočjo ankete ugotovili, pri kateri starosti so otroci dosegali mejnike gibalnega razvoja, s pomočjo sedmih motoričnih testov pa ugotovili, kako imajo otroci razvito koordinacijo. Ugotovili smo, da so mejniki gibalnega razvoja in razvitost koordinacije v neznatni pozitivni povezanosti ali v šibki negativni povezanosti. Ključne besede: gibalni razvoj, mejniki gibalnega razvoja, koordinacija, predšolski otroci, motorični testi Objavljeno v DKUM: 24.02.2023; Ogledov: 885; Prenosov: 139 Celotno besedilo (1,14 MB) |
4. Vpliv vadbe elementarnih iger z žogo na razvoj koordinacije predšolskih otrok : diplomsko deloKatja Lesjak, 2021, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Vpliv vadbe elementarnih iger z žogo na razvoj koordinacije predšolskih otrok je bil ugotoviti, če lahko s sistematično načrtovanimi in vodenimi elementarnimi igrami z žogo vplivamo na razvoj koordinacije pri predšolskih otrocih, ter primerjati razliko v napredku koordinacije med otroki, ki so bili deležni dvomesečnih vodenih gibalnih dejavnosti igre z žogo, in tistimi, ki teh niso bili deležni. Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je opisana in predstavljena motorična sposobnost koordinacije, njen razvoj ter vpliv predšolskega obdobja na kasnejši celostni razvoj otroka. Sledi opis aktivnosti, povezanih z gibanjem in otrokovim razvojem, ter opredelitev različnih vrst elementarnih iger z žogo ter njihov pomen za razvoj motorične sposobnosti koordinacije. V empiričnem delu so zapisani rezultati dvomesečne raziskave. Uporabljen je neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok Vrtca Šentjur. V raziskavi je sodelovalo skupno 65 otrok, starih od 4 do 6 let. V eksperimentalni skupini je sodelovalo 32 in v kontrolni skupini 33 otrok. Za merski inštrument je bilo uporabljenih šest motoričnih testov na začetku in koncu eksperimenta. Na podlagi rezultatov, pridobljenih s pomočjo t-testa za odvisne vzorce, je razbrati, da obstaja razlika v motorični sposobnosti koordinacije predšolskih otrok, ki so bili deležni dvomesečnih načrtovanih in vodenih elementarnih iger z žogo, in otrok, ki te načrtovane in vodene dejavnosti niso imeli, saj so otroci eksperimentalne skupine povprečno izboljšali rezultate pri večini motoričnih testov. Ključne besede: koordinacija, vpliv elementarnih iger z žogo, načrtovana in usmerjena vadba, predšolski otroci, motorični testi Objavljeno v DKUM: 13.12.2021; Ogledov: 1185; Prenosov: 213 Celotno besedilo (1,10 MB) |
5. Vloga nekaterih motoričnih sposobnosti pri skoku v višino v predšolskem obdobju : diplomsko deloKlavdija Rančnik, 2021, diplomsko delo Opis: Namen zaključnega dela z naslovom Vloga nekaterih motoričnih sposobnosti pri skoku v višino v predšolskem obdobju je ugotoviti, kako ravnotežje, koordinacija in eksplozivna moč vplivajo na izvedbo skoka v višino. Cilj raziskave ni bil le ugotoviti, kako omenjene motorične sposobnosti vplivajo na izvedbo skoka, temveč tudi kako delež mišične in maščobne mase vpliva na ravnotežje oz. eksplozivno moč nog. Izvedli smo empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 75 predšolskih otrok, starih 5–6 let. Uporabljena je deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda. Pri raziskavi smo uporabili šest motoričnih testov, analizator sestave telesa in tenziometrijsko ploščo, s katero smo izmerili višino skoka v višino. Ugotovili smo, da eksplozivna moč pozitivno vpliva na višino skoka in je negativno povezana z deležem mišične mase. Prav tako ugotavljamo, da otroci, ki imajo bolj razvito koordinacijo, nimajo krajšega reakcijskega časa pri skoku v višino. Ravnotežje negativno vpliva na potisno silo odriva in je negativno povezano z deležem maščobne mase. Ključne besede: skok v višino, motorične sposobnosti, motorični testi, sestava telesa, predšolski otrok Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 1413; Prenosov: 177 Celotno besedilo (1,06 MB) |
6. Vpliv načrtovane vadbe ravnotežja na razvoj ravnotežja predšolskih otrokMaruša Fridrih, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu Vpliv načrtovane vadbe ravnotežja na razvoj ravnotežja predšolskih otrok smo s pomočjo pedagoškega eksperimenta želeli ugotoviti, v kolikšni meri lahko v vrtcu načrtovana in redno izvajana vadba ravnotežja vpliva na razvoj ravnotežja pri otrocih. Diplomsko delo sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motorični razvoj in motorične sposobnosti, pri slednjih smo podrobneje opredelili sposobnost ravnotežja, kjer smo predstavili pojavne oblike ravnotežja, razvoj ravnotežja pri otrocih in čutilo za ravnotežje. Opredelili smo tudi metode in vadbo za razvijanje ravnotežja. V empiričnem delu smo predstavili pedagoški eksperiment in rezultate naše raziskave. Pri pedagoškem eksperimentu smo za testiranje otrok uporabili deset motoričnih testov, ki domnevno merijo ravnotežje. Uporabili smo jih na začetku in koncu eksperimenta, ki smo ga izvedli v obdobju dveh mesecev, in sicer od aprila do junija 2019. Za raziskovalni vzorec smo uporabili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok. Ugotovili smo, da pred eksperimentom med skupinama ni statistično značilne razlike v gibalni učinkovitosti, prav tako ni statistično značilne razlike med skupinama glede na spol. Po eksperimentu je med skupinama obstajala statistično značilna razlika v gibalni učinkovitosti; pri deklicah ni statistično značilne razlike med skupinama, pri dečkih pa je razlika med skupinama statistično značilna. Prišli smo do zaključka, da lahko v vrtcu načrtovana in redno izvajana vadba ravnotežja pomembno vpliva na razvoj ravnotežja pri otrocih. Ključne besede: predšolski otrok, ravnotežje, motorični razvoj, motorične sposobnosti, motorični testi ravnotežja, vadba za razvijanje ravnotežja. Objavljeno v DKUM: 03.08.2021; Ogledov: 1523; Prenosov: 330 Celotno besedilo (1,43 MB) |
7. Vpliv vadbe na razvoj koordinacije pri tri - štiri leta starih otrocihPetra Nikolić, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vadbe na razvoj koordinacije pri tri–štiri leta starih otrocih smo v teoretičnem delu predstavili telesni in senzorni razvoj, področje gibanja ter njegov razvoj pri tri–štiri leta starih otrocih in njegovo aktivacijo, motorične sposobnosti, podrobneje predstavili motorično sposobnost, koordinacijo ter vadbo za koordinacijo in športne pripomočke, ki se jih lahko uporablja pri razvoju koordinacije. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki je potekala šest mesecev. Neslučajnostni vzorec je bil iz konkretne populacije otrok ljubljanskega vrtca, Vrtec Viški gaj, enota Bonifacija. Naš namen je bil ugotoviti, ali načrtovana, strokovno vodena in redno izvedena gibalna dejavnost vpliva na razvoj koordinacije. Otroke smo testirali z osmimi motoričnimi testi. Izvedli smo jih dvakrat, in sicer je prvo testiranje potekalo marca ter drugo septembra 2019. V vmesnem času smo izvajali enkrat tedensko načrtovane, strokovno vodene in redno izvedene dejavnosti, ki so vsebovale domnevne elemente za razvoj koordinacije. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo s pomočjo T-testa za odvisne vzorce ugotovili, da so otroci na drugem testiranju v povprečju izboljšali rezultate in tako razbrali, da vliv vadbe prispeva k razvoju koordinacije. Ključne besede: gibalni razvoj, 3 do 4 leta stari otroci, koordinacija, vadba za razvoj koordinacije, motorični testi, načrtovane, strokovno vodene dejavnosti Objavljeno v DKUM: 01.04.2021; Ogledov: 1111; Prenosov: 177 Celotno besedilo (780,29 KB) |
8. Vpliv vadbe na razvoj ravnotežja v predšolskem obdobjuUrška Krašovec, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vadbe na razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju je bilo ugotovljeno, da so otroci, ki so bili vključeni v gibalni program (eksperimentalna skupina), bolje razvili ravnotežje kot otroci, ki te dejavnosti niso izvajali (kontrolna skupina). Uporabljen je bil neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok, starih 3 in 4 leta. Vzorec 33 otrok je bil razdeljen po spolu (16 deklic in 17 dečkov) in glede na skupino (eksperimentalna in kontrolna). Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko. Za obdelavo podatkov, ki smo jih pridobili s pomočjo treh motoričnih testov za ravnotežje, smo uporabili deskriptivno statistiko. Za primerjavo med skupinama smo uporabili metodo analize razlik (t–test za neodvisne vzorce, t-test za odvisne vzorce). Rezultati so pokazali, da je eksperimentalna skupina pri finalnem merjenju dosegla boljše rezultate (GU = 0,344) kot kontrolna skupina (GU = -0,324). Pred in po eksperimentu med skupinama ni bilo statistično značilnih razlik. Ugotovili smo tudi, da so otroci, ki so imeli načrtovano in vodeno dejavnost za razvoj ravnotežja, gibalno učinkovitejši, saj je najnižja vrednost GU finalnega merjenja 0,212, najvišja vrednost GU pa 1,098. Ključne besede: predšolski otroci, motorične sposobnosti, ravnotežje, motorični testi, vpliv vadbe Objavljeno v DKUM: 11.01.2021; Ogledov: 1529; Prenosov: 244 Celotno besedilo (740,42 KB) |
9. Razvijanje motoričnih sposobnosti z elementarno igro rokometaJanja Martini, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu Razvijanje motoričnih sposobnosti skozi elementarno igro rokometa je bilo ugotovljeno, da obstajajo razlike v motorični nadarjenosti med otroki, ki so vključeni v program rokometa v okviru rokometnega kluba (eksperimentalna skupina), in otroki, ki ne obiskujejo dodatnega programa rokometa (kontrolna skupina). Uporabljen je bil neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije starih otrok od 5 do 7 let. Vzorec 48 otrok je bil razdeljenih po spolu (33 deklic in 15 dečkov) in starosti (od 60 do 64 mesecev, od 65 do 69 mesecev, od 70 do 74 mesecev in od 75 mesecev do 79 mesecev). Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko. Na osnovi rezultatov devetih motoričnih testov smo izračunali gibalno učinkovitost (GU). Pridobljene rezultate smo analizirali z deskriptivno in bivariatno statistiko. Rezultati so pokazali, da je eksperimentalna skupina (GU = 0,305) dosegla boljše rezultate kot kontrolna skupina (GU = –0,328), skupini se statistično značilno razlikujeta (p < 0,05) v testih: KZO, TCC, MZD, PSZ in teku na 300 metrov s skupinskim startom. Otroci stari od 75 do 79 mesecev so gibalno naj učinkovitejši (GU = 0,700). Ključne besede: predšolski otroci, motorični testi, motorične sposobnosti, motorična nadarjenost, elementarna igra rokometa Objavljeno v DKUM: 27.07.2020; Ogledov: 1267; Prenosov: 105 Celotno besedilo (1,30 MB) |
10. Vloga plezal v vrtcih pri motoričnem razvoju otrokDarja Gantar, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu Vloga plezal v vrtcih pri motoričnem razvoju otrok smo v teoretičnem delu opredelili gibalni razvoj otroka. Pisali smo o naravnih oblikah gibanja, o motoričnih sposobnostih in kako jih razvijamo s plezanjem. Opisali smo igrala in plezala v vrtcih, vzgojiteljevo vlogo pri njihovi uporabi ter gibalno-športne dejavnosti na njih. Navedli smo nekaj dosedanjih raziskav in ugotovitev na temo igral, plezal in plezanja. V empiričnem delu je predstavljena izvedena raziskava, katere namen je bil raziskati vlogo uporabe plezal v vrtcih pri motoričnem razvoju otrok. Cilj diplomskega dela je bil na podlagi raziskave ugotoviti, ali otroci iz skupine, ki redno uporablja plezala v vrtcu, dosegajo boljše rezultate na motoričnih testih od otrok, ki plezal ne uporabljajo pogosto. Uporabili smo kavzalno neeksperimentalno metodo. Neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije je predstavljalo 7 vzgojiteljic in 99 otrok iz mariborskih vrtcev, starih 4–6 let. Podatke smo zbrali s kvantitativno tehniko, in sicer intervjujem z vprašanji zaprtega tipa za vzgojitelje in motoričnimi testi za otroke. Otroke smo razdelili v dve skupini glede na odgovor vzgojiteljic v intervjuju o pogostosti načrtovanja vodenih gibalnih dejavnosti na zunanjih plezalih, in sicer v skupino A (enkrat tedensko) in skupino B (enkrat mesečno). Za preverjanje hipotez smo uporabili deskriptivno statistiko in analizo variance. Skladno s ciljem diplomskega dela so rezultati pokazali, da med skupinama otrok, ki se razlikujeta po pogostosti uporabe plezal, ni statistično značilne razlike v gibalni učinkovitosti. Ključne besede: plezala v vrtcih, plezanje, predšolski otrok, motorični testi, gibalna učinkovitost Objavljeno v DKUM: 18.11.2019; Ogledov: 1547; Prenosov: 203 Celotno besedilo (1,13 MB) |