| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 30
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI IN MORFOLOŠKIH ZNAČILNOSTI PET DO ŠEST LET STARIH OTROK ORMOŠKIH VRTCEV
Franja Grof Štumberger, 2009, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu z naslovom Analiza motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnosti pet do šest let starih otrok ormoških vrtcev smo skušali prikazati razlike v rezultatih, ki so jih dosegli pri testiranju otroci v starosti od pet do šest let. Otroke smo testirali s pomočjo osmih motoričnih testov (Rajtmajer, 1997), s katerimi smo ugotavljali razvitost ravnotežja, koordinacije, eksplozivno moč, agilnost in vzdržljivost kot funkcionalno sposobnost. Raziskovalni problem so predstavljale razlike med posameznimi starostnimi kategorijami otrok, razlike med spoloma in razlike v motoričnih sposobnostih ter morfoloških značilnostih v obdobju štirih mesecev. Vsa testiranja so bila opravljena v mesecu januarju in maju 2008, v šestih enotah VIZ Ormož. V teoretičnem delu je predstavljen gibalni razvoj otroka. V nadaljevanju so podrobno opisane motorične in funkcionalne sposobnosti predšolskih otrok ter njihove morfološke značilnosti. Na podlagi dobljenih povprečnih rezultatov ugotavljamo, da v povprečju starejši predšolski otroci dosegajo boljše rezultate kot mlajši. Med spoloma ni bilo večjih razlik v povprečnih rezultatih. V obdobju štirih mesecev tudi ni bistvene razlike v motoričnih sposobnostih in morfoloških značilnostih, in sicer ne med dečki in ne med deklicami, kakor tudi ne v starostni razliki. Menimo, da je obdobje štirih mesecev prekratek čas, da bi se ob redni gibalno-športni aktivnosti v vrtcu pokazale bistvene razlike v motoričnih sposobnostih in morfoloških značilnostih pet do šest let starih otrok.
Ključne besede: Ključne besede: motorične sposobnosti, morfološke značilnosti, predšolski otrok, testiranje.
Objavljeno: 22.04.2009; Ogledov: 3750; Prenosov: 979
.pdf Celotno besedilo (369,68 KB)

2.
RAZLIKA V MOTORIČNIH SPOSOBNOSTIH OTROK PRVEGA RAZREDA OSNOVNE ŠOLE, KI SO OBISKOVALI VRTEC IN OTROK, KI VRTCA NISO OBISKOVALI
Karin Lah, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo na podlagi rezultatov testiranja motoričnih sposobnosti želeli ugotoviti, ali obstajajo razlike v motoričnih sposobnostih med otroki, ki so obiskovali vrtec, in otroki, ki vrtca niso obiskovali. V teoretičnem delu je predstavljen gibalni razvoj otroka ter vpliv staršev, okolja in vrtca na razvoj motoričnih sposobnosti. Za pridobivanje rezultatov smo uporabili osem motoričnih testov, s katerimi smo ugotavljali razvitost sposobnosti ravnotežja, koordinacije, eksplozivne moči in vzdržljivostne moči. Na podlagi dobljeni rezultatov ugotavljamo, da med dečki in deklicami ni bistvenih razlik v motoričnih sposobnostih. Ugotavljamo tudi, da imajo otroci prvih razredov osnovne šole, ki so obiskovali vrtec, boljše razvito ravnotežje. V ostalih izmerjenih motoričnih sposobnostih nismo zaznali bistvene razlike med otroki, ki so obiskovali vrtec in otroki, ki vrtca niso obiskovali.
Ključne besede: gibalni razvoj, motorične sposobnosti, predšolski otrok, gibalnošportne dejavnosti, motorični testi.
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 2979; Prenosov: 653
.pdf Celotno besedilo (451,78 KB)

3.
RAZVIJANJE MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI OTROK S POMOČJO ELEMENTARNIH IGER
Lidija Toš, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomski nalogi »Razvijanje motoričnih sposobnosti otrok s pomočjo elementarnih iger« je v teoretičnem delu posebna pozornost posvečena opisu motoričnih sposobnosti, ki smo jih testirali pri otrocih, starih od štiri do pet let, motoričnemu razvoju otroka v predšolskem obdobju, naravnim oblikam gibanja, njihovi uporabi in namenu ter elementarnim igram, ki so jih izvajali kot vodeno gibalno-športno dejavnost otroci eksperimentalne skupine v obdobju dveh mesecev. V empiričnem delu so predstavljene razlike v rezultatih testiranja motoričnih sposobnosti otrok, ki so bili deležni dodatne gibalno-športne dejavnosti v obliki elementarnih iger, ter otrok, ki teh dejavnosti niso bili deležni. Rezultati raziskave kažejo, da so otroci, ki so v času dveh mesecev v okviru redne gibalno-športne dejavnosti imeli načrtovane in strokovno vodene elementarne igre, dosegli boljše rezultate pri testiranju motoričnih sposobnosti od otrok, ki v tem času niso imeli posebnega poudarka na elementarnih igrah.
Ključne besede: Ključne besede: predšolski otrok, elementarne igre, motorične sposobnosti, motorični testi
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 8980; Prenosov: 3164
.pdf Celotno besedilo (444,22 KB)

4.
VLOGA STARŠEV PRI GIBALNO-ŠPORTNI DEJAVNOSTI OTROK PTUJSKIH VRTCEV
Vanja Hotko, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev pri gibalno-športni dejavnosti otrok ptujskih vrtcev je sestavljeno iz dveh delov: teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motorični razvoj otroka, vlogo in pomen družine pri motoričnem razvoju otroka, koliko časa namenijo odrasli športnim aktivnostim in kako zelo je pomemben vpliv staršev na motorični razvoj otroka. Empirični del diplomskega dela zajema ugotovitve raziskave, ki smo jih zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu 105 staršev otrok ptujskih vrtcev. Namen raziskave je bil ugotoviti, kakšen vpliv in kakšno vlogo imajo starši pri motoričnem razvoju otroka glede na njihov spol, starost, poklic, izobrazbo in okolje, v katerem živijo. Pri obdelavi podatkov smo prišli do naslednjih ugotovitev: starši nimajo dovolj časa za gibalno-športne aktivnosti skupaj z otrokom; ukvarjanje z gibalno-športnimi dejavnostmi staršev skupaj z otroki je odvisno od stopnje izobrazbe in deloma od starosti staršev; otroci staršev, kateri so ali so bili sami športno aktivni, niso bolj športno aktivni kot otroci, katerih starši se niso ukvarjali s športom; otroci, ki živijo v mestu, so več gibalno-športno aktivni kot otroci, ki živijo na podeželju; starši so športno aktivni zaradi boljšega počutja in vzdrževanja telesne kondicije; očetje niso pogosteje športno aktivni z otroki kot mame; najpogostejši razlog staršev za neukvarjanje s športom je pomanjkanje časa.
Ključne besede: Ključne besede: predšolski otrok, motorične sposobnosti otroka, družina in šport
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 3146; Prenosov: 750
.pdf Celotno besedilo (570,97 KB)

5.
ANALIZA MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI IN MORFOLOŠKIH ZNAČILNOSTI 5-6 LET STARIH OTROK PTUJSKIH VRTCEV
Nataša Vindiš, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Analiza motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnosti 5-6 let starih otrok ptujskih vrtcev, je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljen pomen gibalnih dejavnosti otrok, motorične sposobnosti in razvijanje le teh pri predšolskih otrocih, ter morfološke sposobnosti in značilnosti predšolskih otrok. V empiričnem delu smo prikazali razlike v rezultatih motoričnih sposobnosti med dečki in deklicami, glede na sposobnost regulacije energije in sposobnost regulacije gibanja, ter rezultate glede na indeks telesne mase. Otroke smo testirali s pomočjo osmih motoričnih testov, s katerim smo ugotavljali razvitost ravnotežja, koordinacije, agilnost, eksplozivno moč in vzdržljivostno moč. Na osnovi obdelanih rezultatov ugotavljamo, da dečki na testih motoričnih sposobnostih, ki so odgovorne za regulacijo energije, dosegajo boljše rezultate od deklic in da so deklice boljše od dečkov v motoričnih sposobnostih, ki regulirajo gibanja. Dečki z višjim indeksom telesne mase so dosegli slabše rezultate od dečkov z nižjim indeksom telesne mase na testih motoričnih sposobnosti. Med deklicami z višjim in nižjim indeksom telesne mase ni bilo razlik v testiranju motoričnih sposobnosti.
Ključne besede: Ključne besede: predšolski otrok, motorične sposobnosti, morfološke značilnosti, regulacija energije, regulacija gibanja, indeks telesne mase
Objavljeno: 17.11.2009; Ogledov: 3217; Prenosov: 635
.pdf Celotno besedilo (368,74 KB)

6.
VLOGA STARŠEV PRI GIBALNO-ŠPORTNI DEJAVNOSTI OTROK IZ VRTCEV V SLOVENSKI BISTRICI
Katja Smogavec, 2009, diplomsko delo

Opis: Avtorica v diplomskem delu raziskuje vpliv in vlogo staršev pri motoričnem razvoju otroka. Za raziskavo je uporabila anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 91 staršev otrok starih 5-6 let v vrtcih v Slovenski Bistrici. V teoretičnem delu je predstavila motorični razvoj otroka, faze in načela, ki vplivajo na njegov razvoj, naravne oblike gibanja in motorične sposobnosti otroka. Opisala je vlogo družine v motoričnem razvoju otroka in pomembnost skupnega družinskega preživljanja prostega časa. V empiričnem delu je predstavila rezultate ankete. Ugotavlja, da si starši vzamejo čas za svoje otroke in so z njimi tudi športno aktivni. Mame so bolj aktivne skupaj s svojimi otroki kot očetje. Starši, ki opravljajo lažja fizična dela, so bolj aktivni s svojimi otroki kot starši, ki opravljajo teža fizična, administrativna ali umska dela. Veliko otrok tistih staršev, ki so športno aktivni, je tudi vključenih v organizirane športne dejavnosti. Rezultati so tudi pokazali, da je dvakrat večji delež mestnih otrok v primerjavi z vaškimi otroki vključenih v organizirano dodatno športno dejavnost.
Ključne besede: motorične sposobnosti otrok, predšolski otrok, športna aktivnost staršev, športna aktivnost otrok, preživljanje prostega časa
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 2425; Prenosov: 439
.pdf Celotno besedilo (543,45 KB)

7.
RAZVIJANJE KOORDINACIJE S POMOČJO ŽOGE PRI ŠEST LET STARIH OTROCIH
Vesna Breg, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo v teoretičnem delu predstavili motorične sposobnosti in motorični razvoj šest let starega otroka. V empiričnem delu smo želeli s pedagoškim eksperimentom, ki je trajal tri mesece, ugotoviti, ali otroci eksperimentalne skupine v obdobju treh mesecev z rednimi, načrtovanimi, s sistematičnimi in strokovno vodenimi gibalno-športnimi aktivnostmi s pomočjo žoge bistveno izboljšajo koordinacijo v primerjavi z otroki kontrolne skupine brez sistematično organiziranih in vodenih vadbenih vsebin. Otroke smo na začetku in na koncu eksperimenta testirali s po petimi motoričnimi testi, ki domnevno zajemajo področje koordinacije. Na podlagi dobljenih rezultatov ugotavljamo, da med otroki eksperimentalne in otroki kontrolne skupine na inicialnem testiranju ni bilo bistvene razlike v izmerjenih testih koordinacije, je pa se pojavila razlika v finalnem testiranju, kjer so otroci eksperimentalne skupine v povprečju dosegli boljše rezultate v izmerjenih testih koordinacije od otrok kontrolne skupine. Na osnovi rezultatov našega vzorca zaključujemo, da strokovno načrtovana in vodena vadba z žogo pozitivno vpliva na razvoj koordinacije pri šest let starih otrocih.
Ključne besede: motorika, motorične sposobnosti, žoga, koordinacija, predšolski otrok.
Objavljeno: 05.05.2010; Ogledov: 2929; Prenosov: 750
.pdf Celotno besedilo (777,74 KB)

8.
ELEMENTARNE IGRE TENISA KOT SREDSTVO ZA RAZVIJANJE MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI OTROK
Uroš Petrič, 2010, diplomsko delo

Opis: Avtor v diplomskem delu z naslovom Elementarne igre tenisa kot sredstvo za razvijanje motoričnih sposobnosti otrok ugotavlja vpliv elementarnih iger tenisa na motorični razvoj predšolskih otrok. Za testiranje otrok je bilo uporabljenih osem motoričnih testov, s katerimi je avtor ugotavljal ravnotežje, koordinacijo ter eksplozivno in vzdržljivostno moč. Primerja in analizira rezultate med eksperimentalno in kontrolno skupino. V teoretičnem delu je predstavljen gibalni razvoj in motorične sposobnosti predšolskih otrok. V nadaljevanju so podrobno predstavljene elementarne igre tenisa in tenis kot športna zvrst. V empiričnem delu na osnovi obdelanih rezultatov testiranj avtor dokazuje, da predšolski otroci, ki so izvajali elementarne igre tenisa v vrtcu, dosegajo na testih motoričnih sposobnosti boljše rezultate kot otroci, ki elementarnih iger tenisa niso izvajali.
Ključne besede: elementarne igre tenisa, motorične sposobnosti, predšolski otrok
Objavljeno: 05.05.2010; Ogledov: 2761; Prenosov: 529
.pdf Celotno besedilo (429,70 KB)

9.
RAZVIJANJE KOORDINACIJE S POMOČJO NARAVNIH OBLIK GIBANJA PRI PET DO ŠET LET STARIH OTROCIH
Špelca Kološa, 2010, diplomsko delo

Opis: Z diplomsko nalogo smo želeli ugotoviti ali lahko vplivamo na razvoj koordinacije in ostalih motoričnih sposobnosti z načrtovano, sistematično in redno gibalno športno dejavnostjo, ki temelji predvsem na naravnih oblikah gibanja. Rezultate, ki smo jih pridobili na inicialnem in finalnem testiranju smo analizirali in primerjali med eksperimentalno skupino, ki je bila v času dveh mesecev deležna načrtovane in redne gibalno športne dejavnosti ter kontrolno skupino, ki teh dejavnosti ni bila deležna. V teoretičnem delu so najprej predstavljene motorične sposobnosti, in sicer njihova delitev in sredstva za njihov razvoj. V nadaljevanju so predstavljene naravne oblike gibanja, kjer so podrobno opisane posamezne oblike. Rezultati raziskave kažejo, da so otroci, ki so bili v času dveh mesecev deležni načrtovane, sistematične in redne gibalno športne dejavnosti dosegli boljše rezultate pri finalnem testiranju od otrok, ki teh dejavnosti niso bili deležni. Med spoloma je prišlo do manjših razlik, saj so dečki v povprečju dosegli boljše rezultate od deklic. Prav tako so se pojavile razlike med otroki z višjim in nižjim indeksom telesne mase, saj so slednji dosegli boljše rezultate.
Ključne besede: Ključne besede: koordinacija, naravne oblike gibanja, motorične sposobnosti, motorični testi, otrok v vrtcu
Objavljeno: 06.07.2010; Ogledov: 4171; Prenosov: 1487
.pdf Celotno besedilo (504,43 KB)

10.
VLOGA ODRASLIH PRI GIBALNEM RAZVOJU OTROKA
Andreja Ficko, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vloga odraslih pri gibalnem razvoju otroka smo želeli z rezultati anket ugotoviti vpliv in vlogo odraslih, staršev in vzgojiteljic, na gibalni razvoj otroka. V teoretičnem delu smo predstavili motorične sposobnosti, morfološke značilnosti, naravne oblike gibanja, pomen gibalnih dejavnosti za celostni razvoj, dejavnike otrokovega razvoja ter vlogo vzgojiteljev in vlogo staršev pri motoričnem razvoju otroka. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika za vzgojitelje in anketnega vprašalnika za starše ugotovili, da so mlajši in višje izobraženi starši pogosteje športno aktivni; najpogostejši vzrok za športno neaktivnost staršev skupaj z otrokom je pomanjkanje časa; vključenost otrok v organizirano športno vadbo ni odvisna od športne aktivnosti njihovih staršev; starost vzgojiteljic ne vpliva na pogostost njihovega gibanja v prostem času; tudi športno neaktivne vzgojiteljice se zavedajo pomena gibalnih dejavnosti za otroke; stopnja izobrazbe vzgojiteljic ne vpliva na izvajanje športnih dejavnosti v naravi vsak dan.
Ključne besede: predšolski otrok, motorične sposobnosti, morfološke značilnosti, dejavniki otrokovega razvoja, vloga vzgojitelja, vloga staršev
Objavljeno: 12.07.2010; Ogledov: 2951; Prenosov: 574
.pdf Celotno besedilo (749,98 KB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici