SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 84
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
2.
ŠPORTNA AKTIVNOST NOSEČNIC IN MAMIC Z DOJENČKI
Breda Slovenc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem želela ugotoviti, koliko mamic je bilo športno aktivnih pred nosečnostjo, med nosečnostjo in po porodu, koliko mamic izvaja vadbo z dojenčki ter kakšen odnos imajo mamice do tovrstne športne aktivnosti V teoretičnem delu sem s pomočjo izbrane literature opisala pomen športne dejavnosti med nosečnostjo, vrste športne dejavnosti, športno dejavnost v poporodnem obdobju, vadbo mamic z dojenčki, ter opisala vaje, ki so primerne tako za nosečnice, kot tudi za mamice z dojenčki. V empiričnem delu sem s pomočjo anketnega vprašalnika za mamice želela ugotoviti, koliko mamic je bilo aktivnih pred porodom, med nosečnostjo, ter če obiskujejo oziroma so obiskovale vadbo z dojenčkom. Zanimalo me je tudi, s katero obliko športne dejavnosti se največkrat ukvarjajo, koliko se jim zdi športna aktivnost pomembna in kako vpliva na otroka in njihovo počutje. S pomočjo anketnih vprašalnikov sem ugotovila, da je veliko mamic športno aktivnih pred nosečnostjo, med nosečnostjo manj, po nosečnosti pa se spet začnejo rekreativno ukvarjati s športom. Vadbo z dojenčkom obiskuje manj anketiranih mamic. Tako vadbe med nosečnostjo kakor vadbe z dojenčki bi se udeleževalo več mamic, če bi bila takšna vadba bolje organizirana.
Keywords: Ključne besede: športna vadba nosečnic, športna vadba z dojenčki, motorične sposobnosti dojenčka, dojenčkov motorični razvoj.
Published: 18.03.2009; Views: 2963; Downloads: 412
.pdf Full text (3,15 MB)

3.
ANALIZA MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI IN MORFOLOŠKIH ZNAČILNOSTI PET DO ŠEST LET STARIH OTROK ORMOŠKIH VRTCEV
Franja Grof Štumberger, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V svojem diplomskem delu z naslovom Analiza motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnosti pet do šest let starih otrok ormoških vrtcev smo skušali prikazati razlike v rezultatih, ki so jih dosegli pri testiranju otroci v starosti od pet do šest let. Otroke smo testirali s pomočjo osmih motoričnih testov (Rajtmajer, 1997), s katerimi smo ugotavljali razvitost ravnotežja, koordinacije, eksplozivno moč, agilnost in vzdržljivost kot funkcionalno sposobnost. Raziskovalni problem so predstavljale razlike med posameznimi starostnimi kategorijami otrok, razlike med spoloma in razlike v motoričnih sposobnostih ter morfoloških značilnostih v obdobju štirih mesecev. Vsa testiranja so bila opravljena v mesecu januarju in maju 2008, v šestih enotah VIZ Ormož. V teoretičnem delu je predstavljen gibalni razvoj otroka. V nadaljevanju so podrobno opisane motorične in funkcionalne sposobnosti predšolskih otrok ter njihove morfološke značilnosti. Na podlagi dobljenih povprečnih rezultatov ugotavljamo, da v povprečju starejši predšolski otroci dosegajo boljše rezultate kot mlajši. Med spoloma ni bilo večjih razlik v povprečnih rezultatih. V obdobju štirih mesecev tudi ni bistvene razlike v motoričnih sposobnostih in morfoloških značilnostih, in sicer ne med dečki in ne med deklicami, kakor tudi ne v starostni razliki. Menimo, da je obdobje štirih mesecev prekratek čas, da bi se ob redni gibalno-športni aktivnosti v vrtcu pokazale bistvene razlike v motoričnih sposobnostih in morfoloških značilnostih pet do šest let starih otrok.
Keywords: Ključne besede: motorične sposobnosti, morfološke značilnosti, predšolski otrok, testiranje.
Published: 22.04.2009; Views: 3568; Downloads: 942
.pdf Full text (369,68 KB)

4.
VPLIV PLEZANJA NA SENZOMOTORIČEN RAZVOJ MLAJŠEGA OTROKA
Janja Podgrajšek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V svojem diplomskem delu ugotavljam kako motorične in funkcionalne sposobnosti vplivajo na sposobnost plezanja otrok v vrtcu in otrok v prvem razredu devetletne osnovne šole. Za testiranje otrok sem uporabila štiri motorične teste s katerimi sem ugotavljala razvitost ravnotežja, koordinacije, hitrost in vzdržljivostno moč. Na osnovi empiričnih rezultatov motoričnih in funkcionalnih testov sem ugotovila trenutno motorično stanje otrok ter dobljene rezultate primerjala in kasneje še analizirala z rezultati plezanja na plezalni steni. V teoretičnem delu sem predstavila psihomotorično učenje, motorične in funkcionalne sposobnosti otrok. V nadaljevanju sem opisala kratko zgodovino športnega plezanja, oblike, vrste športnega plezanja ter telesne značilnosti in gibalne sposobnosti športnih plezalcev, doživljajsko vzgojo s sredstvi športne vzgoje ter vključevanje vadbe športnega plezanja v program športne vzgoje. Na podlagi dobljenih povprečnih rezultatov sem ugotovila, da so trenutne motorične sposobnosti le delno vplivale na rezultate pri plezanju na umetni plezalni steni. Rezultati kažejo, da med spoloma obstajajo manjše razlike v rezultatih.
Keywords: športno plezanje, motorične sposobnosti, naravne oblike gibanja, doživljajska vzgoja
Published: 11.06.2009; Views: 4094; Downloads: 1262
.pdf Full text (1,70 MB)

5.
POVEZANOST MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI IN MORFOLOŠKIH ZNAČILNOSTI ŠEST LET STARIH OTROK
Maja Ozmec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom »Povezanost motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnosti šest let starih otrok« smo z rezultati testiranja želeli ugotoviti povezanost motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnostih. V teoretičnem delu so predstavljene motorične sposobnosti in morfološke značilnosti šest let starih otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati testiranja 128 otrok prvih razredov sedmih osnovnih šola spodnjega Podravja. Otroke smo testirali z osmimi motoričnimi testi, s katerimi smo ugotavljali ravnotežje, koordinacijo, eksplozivno moč in repetativno moč in te motorične sposobnosti primerjali z njihovimi morfološkimi značilnostmi. Na osnovi povprečnih rezultatov testiranja ugotavljamo, da morfološke značilnosti ne vplivajo na motorične sposobnosti otrok. Ugotavljamo tudi, da so deklice dosegle boljše rezultate od dečkov na testih repetativne moči, dečki pa so dosegli boljše rezultate od deklic na testih koordinacije, ravnotežja in eksplozivne moči.
Keywords: motorične sposobnosti, morfološke značilnosti, telesna teža, telesna višina, indeks telesne mase, šest let stari otroci
Published: 06.07.2009; Views: 2813; Downloads: 503
.pdf Full text (589,32 KB)

6.
RAZLIKA V MOTORIČNIH SPOSOBNOSTIH OTROK PRVEGA RAZREDA OSNOVNE ŠOLE, KI SO OBISKOVALI VRTEC IN OTROK, KI VRTCA NISO OBISKOVALI
Karin Lah, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo na podlagi rezultatov testiranja motoričnih sposobnosti želeli ugotoviti, ali obstajajo razlike v motoričnih sposobnostih med otroki, ki so obiskovali vrtec, in otroki, ki vrtca niso obiskovali. V teoretičnem delu je predstavljen gibalni razvoj otroka ter vpliv staršev, okolja in vrtca na razvoj motoričnih sposobnosti. Za pridobivanje rezultatov smo uporabili osem motoričnih testov, s katerimi smo ugotavljali razvitost sposobnosti ravnotežja, koordinacije, eksplozivne moči in vzdržljivostne moči. Na podlagi dobljeni rezultatov ugotavljamo, da med dečki in deklicami ni bistvenih razlik v motoričnih sposobnostih. Ugotavljamo tudi, da imajo otroci prvih razredov osnovne šole, ki so obiskovali vrtec, boljše razvito ravnotežje. V ostalih izmerjenih motoričnih sposobnostih nismo zaznali bistvene razlike med otroki, ki so obiskovali vrtec in otroki, ki vrtca niso obiskovali.
Keywords: gibalni razvoj, motorične sposobnosti, predšolski otrok, gibalnošportne dejavnosti, motorični testi.
Published: 06.07.2009; Views: 2829; Downloads: 629
.pdf Full text (451,78 KB)

7.
RAZVIJANJE MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI OTROK S POMOČJO ELEMENTARNIH IGER
Lidija Toš, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V diplomski nalogi »Razvijanje motoričnih sposobnosti otrok s pomočjo elementarnih iger« je v teoretičnem delu posebna pozornost posvečena opisu motoričnih sposobnosti, ki smo jih testirali pri otrocih, starih od štiri do pet let, motoričnemu razvoju otroka v predšolskem obdobju, naravnim oblikam gibanja, njihovi uporabi in namenu ter elementarnim igram, ki so jih izvajali kot vodeno gibalno-športno dejavnost otroci eksperimentalne skupine v obdobju dveh mesecev. V empiričnem delu so predstavljene razlike v rezultatih testiranja motoričnih sposobnosti otrok, ki so bili deležni dodatne gibalno-športne dejavnosti v obliki elementarnih iger, ter otrok, ki teh dejavnosti niso bili deležni. Rezultati raziskave kažejo, da so otroci, ki so v času dveh mesecev v okviru redne gibalno-športne dejavnosti imeli načrtovane in strokovno vodene elementarne igre, dosegli boljše rezultate pri testiranju motoričnih sposobnosti od otrok, ki v tem času niso imeli posebnega poudarka na elementarnih igrah.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, elementarne igre, motorične sposobnosti, motorični testi
Published: 23.07.2009; Views: 8520; Downloads: 3013
.pdf Full text (444,22 KB)

8.
LJUDSKE IGRE KOT SREDSTVO ZA RAZVIJANJE MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI OTROK
Gabrijela Pori, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Ljudske igre so preproste in lahko razumljive. Glavni namen iger ni samo tekma, temveč tudi dokazovanje zmogljivosti in uspešnosti. Čeprav so se ljudske igre skozi leta spreminjale je v njih še začutiti življenjske izkušnje človeštva in spoznanja, ki so se razvijala skozi spremembe načina življenja. V teh igrah je skritih veliko prvin športa, ki ga tako lahko približamo otrokom na njim prijeten način. Orodja oziroma rekviziti, ki so jih nekoč uporabljali v ljudskih igrah, so preprosti in vzeti iz vsakdanjega življenja oziroma dela. Prav zaradi tega so te igre primerne tudi v predšolski dobi. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti, v kakšni meri so te igre zastopane v vrtcih, koliko in katere ljudske igre vzgojiteljice poznajo in uporabljajo pri svojem delu, kakšen je njihov namen vključevanja ljudskih iger v delo z otroci ter kako in koliko s pomočjo teh iger razvijajo motoriko predšolskih otrok. V teoretičnem delu je predstavljena zgodovina ljudskih iger ter pogoji, ki so potrebni za izvajanje ljudskih iger in možnosti razvijanja motoričnih sposobnosti s pomočjo ljudskih v vrtcih. Opisanih je tudi nekaj preprostih iger s poudarkom na razvijanju motoričnih sposobnosti predšolskih otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ankete, ki je bila izvedena na vzorcu 55 vzgojiteljev. Na osnovi rezultatov ankete ugotavljamo, da vzgojiteljice v vrtcih še vedno uporabljajo veliko ljudskih iger, tudi za razvoj motoričnih sposobnosti pri otrocih. Rezultati ankete so tudi pokazali, da imajo otroci najraje gibalno-športne dejavnosti.
Keywords: Predšolski otroci, vzgojiteljice, gibanje, ljudske igre, gibalne igre, motorične sposobnosti.
Published: 23.07.2009; Views: 4920; Downloads: 1124
.pdf Full text (374,28 KB)

9.
VLOGA STARŠEV PRI GIBALNO-ŠPORTNI DEJAVNOSTI OTROK PTUJSKIH VRTCEV
Vanja Hotko, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev pri gibalno-športni dejavnosti otrok ptujskih vrtcev je sestavljeno iz dveh delov: teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motorični razvoj otroka, vlogo in pomen družine pri motoričnem razvoju otroka, koliko časa namenijo odrasli športnim aktivnostim in kako zelo je pomemben vpliv staršev na motorični razvoj otroka. Empirični del diplomskega dela zajema ugotovitve raziskave, ki smo jih zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu 105 staršev otrok ptujskih vrtcev. Namen raziskave je bil ugotoviti, kakšen vpliv in kakšno vlogo imajo starši pri motoričnem razvoju otroka glede na njihov spol, starost, poklic, izobrazbo in okolje, v katerem živijo. Pri obdelavi podatkov smo prišli do naslednjih ugotovitev: starši nimajo dovolj časa za gibalno-športne aktivnosti skupaj z otrokom; ukvarjanje z gibalno-športnimi dejavnostmi staršev skupaj z otroki je odvisno od stopnje izobrazbe in deloma od starosti staršev; otroci staršev, kateri so ali so bili sami športno aktivni, niso bolj športno aktivni kot otroci, katerih starši se niso ukvarjali s športom; otroci, ki živijo v mestu, so več gibalno-športno aktivni kot otroci, ki živijo na podeželju; starši so športno aktivni zaradi boljšega počutja in vzdrževanja telesne kondicije; očetje niso pogosteje športno aktivni z otroki kot mame; najpogostejši razlog staršev za neukvarjanje s športom je pomanjkanje časa.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, motorične sposobnosti otroka, družina in šport
Published: 23.07.2009; Views: 2980; Downloads: 735
.pdf Full text (570,97 KB)

10.
ANALIZA MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI IN MORFOLOŠKIH ZNAČILNOSTI 5-6 LET STARIH OTROK PTUJSKIH VRTCEV
Nataša Vindiš, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Analiza motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnosti 5-6 let starih otrok ptujskih vrtcev, je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljen pomen gibalnih dejavnosti otrok, motorične sposobnosti in razvijanje le teh pri predšolskih otrocih, ter morfološke sposobnosti in značilnosti predšolskih otrok. V empiričnem delu smo prikazali razlike v rezultatih motoričnih sposobnosti med dečki in deklicami, glede na sposobnost regulacije energije in sposobnost regulacije gibanja, ter rezultate glede na indeks telesne mase. Otroke smo testirali s pomočjo osmih motoričnih testov, s katerim smo ugotavljali razvitost ravnotežja, koordinacije, agilnost, eksplozivno moč in vzdržljivostno moč. Na osnovi obdelanih rezultatov ugotavljamo, da dečki na testih motoričnih sposobnostih, ki so odgovorne za regulacijo energije, dosegajo boljše rezultate od deklic in da so deklice boljše od dečkov v motoričnih sposobnostih, ki regulirajo gibanja. Dečki z višjim indeksom telesne mase so dosegli slabše rezultate od dečkov z nižjim indeksom telesne mase na testih motoričnih sposobnosti. Med deklicami z višjim in nižjim indeksom telesne mase ni bilo razlik v testiranju motoričnih sposobnosti.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, motorične sposobnosti, morfološke značilnosti, regulacija energije, regulacija gibanja, indeks telesne mase
Published: 17.11.2009; Views: 2982; Downloads: 589
.pdf Full text (368,74 KB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica