| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 99
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Metode za razvoj moči : diplomsko delo
Timotej Štrucl, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem želel raziskati način (metode) za povečanje moči kot ene od osnovnih motoričnih sposobnosti tako v profesionalnem kot rudi v rekreativnem športu. Želel sem ugotoviti, kako lahko moč izboljša tako tekmovalni kot tudi kakovost gibanja, in s tem življenje posameznika v vsakdanu.
Ključne besede: diplomska dela, tekmovalni šport, rekreativni šport, motorične sposobnosti, razvoj moči, kakovost gibanja
Objavljeno v DKUM: 15.06.2022; Ogledov: 1099; Prenosov: 264
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

3.
Vpliv količine gibalnih dejavnosti na gibalno učinkovitost predšolskih otrok : diplomsko delo
Katja Ložar, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv količine gibalnih dejavnosti na gibalno učinkovitost predšolskih otrok smo v teoretičnem delu predstavili otrokov gibalni razvoj, motorične sposobnosti ter gibalno učinkovitost in gibalne dejavnosti, ki so primerne v predšolskem obdobju. Opisali smo vzgojiteljevo vlogo, ki ima velik pomen pri izbiri in količini gibalnih dejavnosti, s katerimi pripomore h gibalnemu razvoju otroka. V empiričnem delu je predstavljena izvedena raziskava, s katero smo ugotavljali, ali količina gibalnih dejavnosti vpliva na razvoj gibalne učinkovitosti predšolskih otrok. V raziskavi smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo. Raziskovalni vzorec je bil neslučajnostni, priložnostni iz konkretne populacije otrok, starih 5-6 let in 4 vzgojiteljice iz Vrtca Ribnica. Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko, anketni vprašalnik z vprašanji zaprtega in polodprtega tipa za vzgojitelje ter motoričnimi testi za otroke. Rezultati raziskave so pokazali, da so bolj gibalno učinkoviti otroci, ki izvajajo gibanje 1-2-krat tedensko, kot otroci, ki izvajajo gibanje vsak dan. Glede na rezultate raziskave ne obstajajo statistično pomembne razlike, vendar se povsod kaže tendenca k statistično pomembnim razlikam. Zaradi pridobljenih rezultatov menimo, da vzgojiteljice na anketni vprašalnik niso odgovarjale iskreno, saj številni avtorji različnih knjig gibanju predšolskega otroka pripisujejo visoko pomembnost.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalni razvoj, motorične sposobnosti, vzgojitelj, gibalne dejavnosti, gibalna učinkovitost
Objavljeno v DKUM: 25.11.2021; Ogledov: 1760; Prenosov: 232
.pdf Celotno besedilo (693,18 KB)

4.
Vloga nekaterih motoričnih sposobnosti pri skoku v višino v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Klavdija Rančnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega dela z naslovom Vloga nekaterih motoričnih sposobnosti pri skoku v višino v predšolskem obdobju je ugotoviti, kako ravnotežje, koordinacija in eksplozivna moč vplivajo na izvedbo skoka v višino. Cilj raziskave ni bil le ugotoviti, kako omenjene motorične sposobnosti vplivajo na izvedbo skoka, temveč tudi kako delež mišične in maščobne mase vpliva na ravnotežje oz. eksplozivno moč nog. Izvedli smo empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 75 predšolskih otrok, starih 5–6 let. Uporabljena je deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda. Pri raziskavi smo uporabili šest motoričnih testov, analizator sestave telesa in tenziometrijsko ploščo, s katero smo izmerili višino skoka v višino. Ugotovili smo, da eksplozivna moč pozitivno vpliva na višino skoka in je negativno povezana z deležem mišične mase. Prav tako ugotavljamo, da otroci, ki imajo bolj razvito koordinacijo, nimajo krajšega reakcijskega časa pri skoku v višino. Ravnotežje negativno vpliva na potisno silo odriva in je negativno povezano z deležem maščobne mase.
Ključne besede: skok v višino, motorične sposobnosti, motorični testi, sestava telesa, predšolski otrok
Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 1413; Prenosov: 213
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

5.
Vpliv načrtovane vadbe ravnotežja na razvoj ravnotežja predšolskih otrok
Maruša Fridrih, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Vpliv načrtovane vadbe ravnotežja na razvoj ravnotežja predšolskih otrok smo s pomočjo pedagoškega eksperimenta želeli ugotoviti, v kolikšni meri lahko v vrtcu načrtovana in redno izvajana vadba ravnotežja vpliva na razvoj ravnotežja pri otrocih. Diplomsko delo sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motorični razvoj in motorične sposobnosti, pri slednjih smo podrobneje opredelili sposobnost ravnotežja, kjer smo predstavili pojavne oblike ravnotežja, razvoj ravnotežja pri otrocih in čutilo za ravnotežje. Opredelili smo tudi metode in vadbo za razvijanje ravnotežja. V empiričnem delu smo predstavili pedagoški eksperiment in rezultate naše raziskave. Pri pedagoškem eksperimentu smo za testiranje otrok uporabili deset motoričnih testov, ki domnevno merijo ravnotežje. Uporabili smo jih na začetku in koncu eksperimenta, ki smo ga izvedli v obdobju dveh mesecev, in sicer od aprila do junija 2019. Za raziskovalni vzorec smo uporabili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok. Ugotovili smo, da pred eksperimentom med skupinama ni statistično značilne razlike v gibalni učinkovitosti, prav tako ni statistično značilne razlike med skupinama glede na spol. Po eksperimentu je med skupinama obstajala statistično značilna razlika v gibalni učinkovitosti; pri deklicah ni statistično značilne razlike med skupinama, pri dečkih pa je razlika med skupinama statistično značilna. Prišli smo do zaključka, da lahko v vrtcu načrtovana in redno izvajana vadba ravnotežja pomembno vpliva na razvoj ravnotežja pri otrocih.
Ključne besede: predšolski otrok, ravnotežje, motorični razvoj, motorične sposobnosti, motorični testi ravnotežja, vadba za razvijanje ravnotežja.
Objavljeno v DKUM: 03.08.2021; Ogledov: 1523; Prenosov: 358
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

6.
Sistem in model igre NK Maribor v 1. SNL
Blaž Kores, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil analizirati model igre NK Maribor v 1. SNL na 4 tekmah (2 domačih in 2 gostujočih tekmah) in ga primerjati z modelom igre nasprotnih ekip. Cilj diplomskega dela je bil ugotoviti značilnosti nogometne igre NK Maribor in njegovih nasprotnikov pri prehodu iz obrambe v napad, v pripravi in zaključku napada. Zanimalo nas je, v čem se igra NK Maribora razlikuje od igre ostalih ekip. Analizirali smo 4 tekme. V diplomskem delu smo najprej predstavili nekaj malega o nogometu na splošno. Nato smo se osredotočili na temo. Začeli smo s sistemom in modelom nogometne igre na splošno, kaj sploh je sistem igre in kaj model igre, saj pri nogometu oz. nogometni igri model in sistem igre predstavljata nekakšno osnovno sredstvo. V diplomskem delu smo se osredotočili tudi na motorične sposobnosti, ali so pomembne pri nogometu, katere so, in nato tudi opisali najpomembnejše motorične sposobnosti. Prikazali pa smo tudi metodični postopek učenja oz. primerne praktične vaje, različnih modelov igre glede na tipe igralcev v napadu. Vaje so prikazane za srednje visoke napadalce in hitre krilne napadalce, saj menimo, da se velikokrat uporabita napačen (neprimerni) sistem in model igre, ki posledično vplivata na slabo igro – na slabe rezultate. Model igre NK Maribor pa smo tudi primerjali z ostalimi odmevnimi evropskimi klubi, kot sta AC Milan in FC Barcelona.
Ključne besede: nogomet, sistem igre, model igre, motorične sposobnosti, metodični postopki učenja, srednje visoki napadalci, hitri krilni napadalci.
Objavljeno v DKUM: 23.03.2021; Ogledov: 1274; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

7.
Postopoma do dinamične igre v fazi napada
Nejc Jan Matis, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem poskušal zajeti celoten koncept, kako postopoma razviti dinamično igro v fazi napada. Želel sem ugotoviti kateri faktorji vplivajo na dinamiko. Poleg tega sem želel ugotoviti, če obstajajo razlike v dinamični igri med ekipami iz najboljši nogometnih lig. Moj namen je bil narediti analizo iz pridobljenih statističnih podatkov v sezoni 2019/20, in sicer v prvi angleški, italijanski, nemški in španski ligi. V nadaljevanju sem opisal kako postopoma razvijamo dinamično tehniko in katere vaje so najbolj primerne. Nato sem navedel opis taktičnih elementov, ki so v fazi napada pomembni. Fazo napada sem opisal postopoma, sprva sem opisal prehod iz obrambe v napad in vse skupaj zaključil z zaključkom napada.
Ključne besede: motorične sposobnosti, dinamična tehnika, faza napada in taktika.
Objavljeno v DKUM: 05.02.2021; Ogledov: 920; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

8.
Vpliv vadbe na razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju
Urška Krašovec, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vadbe na razvoj ravnotežja v predšolskem obdobju je bilo ugotovljeno, da so otroci, ki so bili vključeni v gibalni program (eksperimentalna skupina), bolje razvili ravnotežje kot otroci, ki te dejavnosti niso izvajali (kontrolna skupina). Uporabljen je bil neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok, starih 3 in 4 leta. Vzorec 33 otrok je bil razdeljen po spolu (16 deklic in 17 dečkov) in glede na skupino (eksperimentalna in kontrolna). Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko. Za obdelavo podatkov, ki smo jih pridobili s pomočjo treh motoričnih testov za ravnotežje, smo uporabili deskriptivno statistiko. Za primerjavo med skupinama smo uporabili metodo analize razlik (t–test za neodvisne vzorce, t-test za odvisne vzorce). Rezultati so pokazali, da je eksperimentalna skupina pri finalnem merjenju dosegla boljše rezultate (GU = 0,344) kot kontrolna skupina (GU = -0,324). Pred in po eksperimentu med skupinama ni bilo statistično značilnih razlik. Ugotovili smo tudi, da so otroci, ki so imeli načrtovano in vodeno dejavnost za razvoj ravnotežja, gibalno učinkovitejši, saj je najnižja vrednost GU finalnega merjenja 0,212, najvišja vrednost GU pa 1,098.
Ključne besede: predšolski otroci, motorične sposobnosti, ravnotežje, motorični testi, vpliv vadbe
Objavljeno v DKUM: 11.01.2021; Ogledov: 1529; Prenosov: 257
.pdf Celotno besedilo (740,42 KB)

9.
Primerjava testov motoričnih sposobnosti slovenske policije z republikami nekdanje Jugoslavije : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Jan Terčič, 2020, diplomsko delo

Opis: Temeljni cilj slovenske policije je zagotoviti notranjo varnost v Republiki Sloveniji, katero lahko zagotovijo zgolj z zagotavljanjem varnosti ljudi in premoženja, vzdrževanjem javnega reda in miru, odkrivanjem in preiskovanjem kaznivih dejanj, nadzorom državne meje ter nadzorovanjem in urejanjem cestnega prometa. Za vsakodnevno opravljanje nalog policije je potrebna predvsem dobra telesna pripravljenost in visok nivo razvitosti motoričnih sposobnosti. Za zmanjševanje stresa pri delu, učinkovitost, natančnosti pri uporabi prisilnih sredstev in strelnega orožja, samozavesti ter ohranjanje zdravja, sta telesna pripravljenost in motorične sposobnosti pomembna dejavnika. Slovenska policija v okviru šolanja in zaposlovanja uporablja preizkus telesnih zmogljivosti, s katerim preverjajo motorične sposobnosti za katere se predpostavlja, da pomembno vplivajo na uspešnost opravljanja policijskega dela. V diplomskem delu je predstavljena pomembnost dobro razvitih motoričnih sposobnosti za dobro opravljanje policijskega dela in problem slabe telesne pripravljenosti. Prav tako so opisani slovenska policija, motorične sposobnosti in preizkusi telesnih zmogljivosti, ki ga morajo opraviti kandidati za policiste v okviru izbirnega postopka v Sloveniji v primerjavi s preizkusom telesnih zmogljivosti, ki jih opravljajo v republikah nekdanje Jugoslavije. Po predstavitvi preizkusov, ki jih policije uporabljajo, so se testi primerjali med seboj, pri tem pa je bilo ugotovljeno, da obstajajo razlike med preizkusom telesnih zmogljivosti slovenske policije in preizkusom telesnih zmogljivosti policij z območja Republik nekdanje Jugoslavije. Prav tako je bilo ugotovljeno, da preizkusi telesnih zmogljivosti ne zajemajo vseh motoričnih sposobnosti, ki so potrebne za dobro opravljanje policijskega dela. Rezultati so pokazali, da se slovenski preizkusi zmogljivosti v primerjavi s tujimi razlikujejo. Za merjenje določene motorične sposobnost, policije uporabljajo različne teste in kriterije. Nekaterim motoričnim sposobnostmi pa sploh ne dajejo poudarka. Preizkus telesnih zmogljivosti slovenke policije je zelo dobro strukturiran, saj zajema velik del motoričnih sposobnosti. Za dosego želenih standardov zaposlitve v slovenski policiji, morajo biti kandidati in kandidatke dobro fizično pripravljeni.
Ključne besede: diplomske naloge, policija, primerjava, motorične sposobnosti, preizkus telesnih zmogljivosti
Objavljeno v DKUM: 14.12.2020; Ogledov: 712; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

10.
PRIMERJAVA NEKATERIH TELESNIH ZNAČILNOSTI IN MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI OTROK Z NJIHOVO GIBALNO UČINKOVITOSTJO
Jaka Hliš, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega dela z naslovom Primerjava nekaterih telesnih značilnosti in motoričnih sposobnosti otrok z njihovo gibalno učinkovitostjo je primerjati nekatere telesne značilnosti in motorične sposobnosti otrok glede na njihovo gibalno učinkovitost. Zaključno delo je empirično. Uporabljena je deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda. Cilji diplomskega dela so bili izmeriti nekatere telesne značilnosti in motorične sposobnosti otrok, ugotoviti njihovo gibalno učinkovitost in primerjati rezultate meritev telesnih značilnosti in rezultate motoričnih testov z gibalno učinkovitostjo. Naše prvo raziskovalno vprašanje je bilo: »Kakšna je povezanost med telesnimi značilnostmi, motoričnimi sposobnostmi in njihovo gibalno učinkovitostjo?« Ugotovili smo, da obstaja zmerna pozitivna povezanost med motoričnimi sposobnostmi in gibalno učinkovitostjo, da med gibalno učinkovitostjo in deležem telesne maščobe obstaja negativna povezanost, da telesne značilnosti ne vplivajo na gibalno učinkovitost v tako veliki meri kot je bilo pričakovano ter da imajo na gibalno učinkovitost motorične sposobnosti večji vpliv kot telesne značilnosti.
Ključne besede: telesne značilnosti, motorične sposobnosti, gibalna učinkovitost, predšolski otrok, motorika
Objavljeno v DKUM: 27.10.2020; Ogledov: 1760; Prenosov: 254
.pdf Celotno besedilo (773,11 KB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici