SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
ZGODOVINA AVTOMOBILIZMA
Nataša Vaupotič, 2009, diplomsko delo

Opis: Zgodovina avtomobilizma ni le zgodovina avtomobila kakršnega poznamo danes, ampak sega mnogo dlje nazaj v čas, ko so ljudje za prenos svojih bremen uporabljali vozičke in vozove, za pogon pa veter, roke in noge. Šele kasneje so iznašli oziroma dodali motor z notranjim zgorevanjem. Prvi pravi začetki avtomobila segajo v leto 1769, ko je bilo predstavljeno prvo samohodno vozilo in je bilo namenjeno za vojaške potrebe. Že v tem obdobju in kasneje so bile prav vojaške razmere gonilna sila razvoja avtomobilizma, saj so prav te narekovale hitrejši in učinkovitejši razvoj avtomobila. Največja »revolucija« v zgodovini avtomobilizma se je zgodila proti koncu 19. stoletja, ko je Karl Benz izumil bencinski motor in ga kasneje vgradil v vozilo. Takrat avtomobili zaradi previsoke cene niso bili dostopni širši množici, vendar so bili privilegij premožnejšega sloja ljudi. Ta privilegij družbe je končal Henry Ford, ko je širši množici ponudil prvi serijski avtomobil - model T. Tako je postal glavni cilj izdelovalcev avtomobilov ustvariti »ljudsko vozilo«, ki bo dostopno širši množici ljudi.
Ključne besede: Avtomobilizem, avtomobil, avtomobilska industrija, avtomobilist, samohodno vozilo, ljudsko vozilo, model T, motorno kolo, motor z notranjim zgorevanjem, bencinski motor, karoserije, podvozja, Karl Benz, Henry Ford, Baron Anton Codelli, Janez Puh – Johann Puch, Stanko Bloudek, Avtomontaža, TAM, Revoz.
Objavljeno: 06.01.2010; Ogledov: 5324; Prenosov: 737
.pdf Polno besedilo (5,53 MB)

5.
SIMULACIJA MOTORJA V REALNEM ČASU - DELOVNI TOK IN NASTAVITEV HIL MODELA MOTORJA
Mihael Humar, 2011, diplomsko delo

Opis: Podan motor je bil merjen na testni mizi v laboratoriju. Želja je bila, da se ta motor še preračuna v računalniškem programu BOOST RT. Motor se je najprej zmodeliral,vstavili so se vsi elementi, kateri so potrebni za brezhibno delovanje motorja. Tem elementom so se podali pravilni podatki, katere je bilo potrebno zbrati iz meritev motorja. Preračun motorja v prvi fazi ni podal ustreznih rezultatov, zato se ga je, s pomočjo vrednosti zbranih v grafih, optimiralo. Najpomembnejše vrednosti za popolno delovanje so bili: tlaki v motorju, navor motorja in turbokompresorja, masni tokovi in kvaliteta zraka v turbokompresorju, izkoristki ter hitrosti turbokompresorja.
Ključne besede: motor z notranjim zgorevanjem, turbokompresor, programa BOOST in BOOST RT, simulacija modela, tlaki v motorju.
Objavljeno: 13.10.2011; Ogledov: 1275; Prenosov: 192
.pdf Polno besedilo (2,06 MB)

6.
Vozila z različnimi pogoni skozi čas
David Kiselak, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi obravnavamo vozila z različnimi pogoni skozi čas. Skozi zgodovino avtomobilizma so razvili več različnih pogonskih sistemov. Še vedno je najbolj poznan in najbolj razširjen motor z notranjim zgorevanjem, naj bo to bencinski ali dizelski. Danes se vse bolj uveljavljajo in razvijajo ostali pogonski sistemi, predvsem alternativni, na primer hibridni in električni. V nalogi prvo predstavimo zgodovino razvoja pogonskih sistemov. V osrednjem delu predstavimo princip delovanja različnih pogonskih sistemov ter med določenimi naredimo primerjavo. Poudarek primerjav je predvsem na porabi in stroških. Predstavimo tudi dva principa predelav, in sicer klasičnega avtomobila v električni avtomobil oziroma avtomobil na avtoplinski pogon. Ozremo se tudi v prihodnost, kjer so najbolj perspektivni avtomobili na električni, hibridni in plinski pogon. Slabo kaže avtomobilom, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem, saj v prihodnosti grozi pomanjkanje nafte. V zaključnem delu naloge predstavimo še uporabnost obdelane snovi v sklopu tehničnega dne v osnovni šoli.
Ključne besede: pogonski sistem, motor z notranjim zgorevanjem, hibridno vozilo, solarno vozilo, električno vozilo.
Objavljeno: 21.05.2014; Ogledov: 765; Prenosov: 244
.pdf Polno besedilo (2,18 MB)

7.
Primerjava modelov termomehanskega obremenjevanja
Iztok Stopeinig, 2014, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo opisuje poškodbene modele termomehanskega utrujanja in primerja rezultate analiz življenjske dobe glave motorja na področju zgorevalne komore. Pri razvoju motorja z notranjim zgorevanjem je temu področju potrebno nameniti posebno pozornost, saj so prisotne visoke temperature in ciklično obremenjevanje. Magistrsko delo obsega popis lastnosti materialov, opis računskega in poškodbenih modelov, ter primerjavo rezultatov. Rezultati so pokazali, da je poškodbeni model FVVja bolj konzervativen kot AVLov.
Ključne besede: motor z notranjim zgorevanjem, termično utrujanje, doba trajanja, poškodbeni modeli
Objavljeno: 06.05.2014; Ogledov: 770; Prenosov: 8
URL Polno besedilo (8,08 MB)

8.
Razvoj motorja za dirkalnik Formula Student
Peter Košir, 2015, diplomsko delo

Opis: Ekipa formule študent Grand Prix Engineering, v kateri sem bil v študijskem letu 2013/2014 odgovoren za nastavitve motorja, tekom leta načrtuje in izdela dirkalnik, s katerim tekmuje. Diplomsko delo obravnava razvoj motorne enote dirkalnika. V začetku naloge so osnovne informacije o etanolu, nastavitvah simulacije ter nastavitvah dejanskega motorja. Razvoj poteka skozi več faz: koncept, simulacija motorja s pripadajočimi sklopi, optimizacija, mehanska predelav ter nastavitve. Na podlagi enodimenzionalnih simulacij je bila izbrana konfiguracija motorja ter gorivo. Simulacije so se izvajale v programu AVL BOOST. Nastavitve motorja so potekale na dinamometru na Fakulteti za strojništvo Univerze v Mariboru. Prikazani so rezultati meritev, izvedeni na dinamometru, ter kratek povzetek delovanja motorja na prvem tekmovanju v letu 2014.
Ključne besede: etanol, motor z notranjim zgorevanjem, formula student, moč, navor, zgorevanje, stehiometrično razmerje, simulacija, optimizacija, AVL
Objavljeno: 27.10.2015; Ogledov: 316; Prenosov: 91
.pdf Polno besedilo (3,86 MB)

9.
ANALIZA PRIMERNOSTI POGONSKEGA AGREGATA TOVORNEGA VOZILA ZA ZBIRANJE IN PREVOZ MLEKA
Tomaž Dolenc, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo podrobno predstavili dejavnost zbiranja in prevoza mleka ter opravili meritve in analizo terena, kjer se omenjena dejavnost izvaja, z namenom optimizacije prevozov tovornih vozil, namenjenih težki distribuciji. Največ pozornosti smo namenili podrobni analizi pogonskih agregatov. V primerjavo smo vključili tovorno vozilo z dizelskim motorjem, različne kombinacije hibridnih pogonov serijske izdelave, koncept predelave v električno ter priključno električno tovorno vozilo in različne sisteme za nadgradnjo obstoječega tovornega vozila z željo zmanjšanja variabilnih stroškov. Z ustreznimi merilnimi napravami smo opravili več meritev na terenu, hkrati pa smo 36 mesecev evidentirali variabilne stroške tovornega vozila, ki obratuje na progah Dobrova 1, 2 in Vodice 1, 2. S pomočjo elektronske preglednice Excel smo podatke, ki smo jih pridobili z meritvami na terenu, ustrezno uredili, za bolj podrobno obdelavo in analizo podatkov pa smo uporabili program Matlab. Z opravljeno primerjalno analizo posameznih pogonskih sklopov smo dobili bolj točne informacije o tem, katere investicije so na tem področju trenutno najprimernejše in katere bodo najprimernejše v prihodnosti, predvsem z vidika prevoznikov, hkrati pa tudi z vidika poslovnih priložnosti za novoustanovljeno podjetje.
Ključne besede: - zbiranje in prevoz mleka - motor z notranjim zgorevanjem - koncept predelave v EV - koncept predelave v PHEV - sistemi za nadgradnjo • Matlab
Objavljeno: 13.05.2016; Ogledov: 300; Prenosov: 44
.pdf Polno besedilo (2,38 MB)

10.
Zasnova sodobne merilne proge za eksperimentalno analizo motorjev z notranjim zgorevanjem
Bernard Jerman, 2016, diplomsko delo

Opis: Glede na obstoječo merilno opremo v laboratoriju smo naredili njeno primerjavo s sodobno opremo za analizo motorjev z notranjim zgorevanjem in na ta način prikazali njene pomanjkljivosti. Prikazan je nabor opreme za sinhronizirano meritev dinamičnih in statičnih signalov ter smernice za izbor ustreznega tlačnega senzorja. Zaradi vedno novih zahtev glede testiranja vozil in razvoja hibridnih in električnih vozil je na koncu nakazana tudi možnost uporabe iste merilne opreme tudi za te aplikacije.
Ključne besede: merilna oprema, tlačni senzorji, motor z notranjim zgorevanjem, A/D pretvorba signalov
Objavljeno: 15.09.2016; Ogledov: 137; Prenosov: 10
.pdf Polno besedilo (4,65 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici