| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Kriteriji za presojo okvirjev terenskih motociklov
Damijan Švajncer Butinar, 2015, magistrsko delo

Opis: V nalogi so obravnavani kriteriji za presojo okvirjev terenskih motociklov. Podane so ugotovitve, ki so potrebne za načrtovanje in izdelavo okvirjev terenskih motociklov. Okvir je eden izmed najpomembnejših osnovnih delov terenskega motocikla, saj so vse druge komponente pritrjene nanj. Opisano je sodelovanje dirkaških laboratorijev in inženirjev pri razvoju okvirjev terenskih motociklov. Serijska proizvodnja terenskih motociklov se v terenskem motociklizmu najbolj približa dirkalni uporabi motociklov v motociklističnem svetu. Dirkaški laboratoriji so ena izmed glavnih možnosti, da dobimo potrebne podatke o okvirju motocikla. Narejena je raziskava med najboljšimi dirkači v Sloveniji in o njihovem mnenju glede okvirjih terenskih motociklov. V raziskavi je ugotovljeno, da ima okvir eno izmed glavnih vlog pri voznosti motocikla in da je zelo pomembno kako zbrati podatke za načrtovanje okvirja. Predstavljeni so kriteriji za aluminijast in jeklen okvir kakor tudi kriteriji, ki so pomembni pri načrtovanju okvirja terenskega motocikla za serijsko proizvodnjo.
Ključne besede: okvir, terenski motociklizem, enduro in motokros motocikel, kriteriji za okvirje terenskega motocikla
Objavljeno: 19.11.2015; Ogledov: 770; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (8,29 MB)

2.
PROMETNE NEZGODE MOTOCIKLISTOV IN NUDENJE PRVE POMOČI
Petra Mirt, 2015, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Motociklisti spadajo med najbolj ogrožene udeležence v prometu, smrtnost je še vedno velika, znanje prve pomoči laikov pa slabo. Namen diplomske naloge je bil predstaviti varno vožnjo motociklistov, najpogostejše poškodbe pri prometnih nezgodah in nudenje prve pomoči ponesrečencu. Opisali smo pristop k poškodovanemu motociklistu po principu International Trauma Life Support (ITLS). Raziskovalne metode: V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo delo, kjer smo uporabili aktualno strokovno literaturo v slovenskem in angleškem jeziku. V empiričnem delu pa smo uporabili kvantitativno tehniko zbiranja podatkov ter kot inštrument raziskave vključili še spletni anketni vprašalnik s 30 vprašanji zaprtega tipa. Pridobljene podatke, ki so nam jih podali motociklisti s petdesetimi izpolnjenimi spletnimi anketami, smo statistično obdelali, jih grafično prikazali ter opisali z opisno statistiko. Rezultati: Rezultati na spletno anketo so pokazali, da je znanje iz prve pomoči pri motociklistih prisotno, vendar je še vedno kar nekaj odstopanj od pravilnih odgovorov. Motociklisti menijo, da vozijo varno (96 %), 78 % jih uživa v hitri vožnji, večina se jih ne drži cestnih omejitev, več kot polovica se na cesti počuti ogrožene (62 %) in četrtina med vožnjo uživa občasno alkohol. Večina motociklistov (88 %) se zaveda, da spadajo med ranljive udeležence v cestnem prometu. Sklep: Motociklisti morajo biti v dobri psihofizični pripravljenosti, prav tako pa tudi imeti brezhiben motocikel za varno vožnjo v prometu. Kljub različnim ukrepom, ki se izvajajo v upanju, da bi bila prometna varnost v Sloveniji boljša, je pomembno previdno posameznikovo ravnanje v cestnem prometu. Znanje iz nudenja prve pomoči bi bilo potrebno osveževati, da bi lahko v primeru prometne nezgode ustrezno in samozavestno ukrepali ter preprečili hujše posledice poškodovancu ali celo rešili nekomu dragoceno življenje.
Ključne besede: motociklizem, varna vožnja, nudenje prve pomoči, ITLS, prometne nezgode motociklistov, poškodbe motociklistov.
Objavljeno: 22.10.2015; Ogledov: 918; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici