| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Odnos do dela med mladimi in motivacija za delo
Roman Stjepanović, 2023, diplomsko delo

Opis: Odnos do dela in motivacija sta pomembni temi, o katerih je bilo napisanih ogromno člankov, opravljenih raziskav in ki sta ključni, kadar govorimo o delu. A vendar se časi in generacije spreminjajo, zato smo se v tem diplomskem delu odločili, da bomo podrobno raziskali obe temi. Najprej smo v teoretičnem delu raziskali pojma motivacija in odnos do dela; predstavili smo tudi razlike med generacijami, da bi dobili boljšo podobo o tem, kako sta se motivacija in odnos do dela spreminjali v času. V raziskovalnem delu smo izvedli anketo, kjer smo ugotovili, da anketirance najbolj motivirata plača in ugodnosti. S tem podatkom smo lahko tudi potrdili prvo zastavljeno hipotezo. Drugo hipotezo, v kateri smo trdili, da zaposlitev nima nobenega vpliva na splošno zadovoljstvo anketirancev, smo morali zavrniti. Predpostavljali smo, da imajo mladi v teh letih druge prioritete in da na zaposlitev gledajo le kot na vir zaslužka; torej to na njihovo zadovoljstvo v življenju ne vpliva. Odgovori anketirancev so nam pokazali, da ima pravzaprav zaposlitev pomemben vpliv na njihovo zadovoljstvo v življenju. Naše ugotovitve so koristne, saj imamo lahko z njimi podroben vpogled na dejansko stanje mladih in njihov odnos do dela in kaj jih motivira.
Ključne besede: motivacija, odnos do dela, motiviranost mladih, motivacija za delo.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 414; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (4,01 MB)

2.
Motivacija in zadovoljstvo na delovnem mestu
Jasmina Grahek, 2023, diplomsko delo

Opis: Motivacija in zadovoljstvo na delovnem mestu sta pojma, ki se v poslovnem svetu pojavljata pogosto. Čeprav gre za področje, ki je bilo že velikokrat raziskovano, pa se vodstva organizacij še vedno sprašujejo, kako bi svoje zaposlene še bolj motivirala in izboljšala njihovo zadovoljstvo. Zaradi tega smo s pomočjo diplomskega dela želeli raziskati tovrstno področje in ugotoviti pomembnost petnajstih motivacijskih dejavnikov v izbranem podjetju. Za namen pridobivanja podatkov smo uporabili lestvico delovnih motivov, s pomočjo katere so anketiranci razvrščali motive po pomembnosti. Ugotovili smo, da je večina zaposlenih v izbranem podjetju motivirana, vendar pa si zaposleni v podjetju v prihodnje želijo več motiviranja s plačo in več možnosti za strokovni razvoj. Obe predpostavljeni hipotezi smo zavrnili, saj nismo mogli dokazati, da obstajajo razlike med spolom in motiviranostjo ter da obstaja povezanost med starostjo in motiviranostjo. Podjetje do zdaj ni imelo na voljo informacij o motivaciji zaposlenih, zato so ugotovitve raziskave pomembne za nadaljnje ukrepe na področju motiviranja zaposlenih v izbranem podjetju.
Ključne besede: motivacija, zadovoljstvo, motiviranost zaposlenih, motivacijski dejavniki, lestvica delovnih motivov
Objavljeno v DKUM: 14.04.2023; Ogledov: 894; Prenosov: 254
.pdf Celotno besedilo (998,10 KB)

3.
Izobraževanje zaposlenih za odgovorno ravnanje s tekstilnimi komunalnimi odpadki v podjetju cerop d. o. o.
Martina Štih, 2022, diplomsko delo

Opis: Zelo pomembno vlogo za obstoj podjetja ima izobraževanje oziroma investiranje v zaposlene, kajti samo izobražen kader je lahko učinkovit in ključen člen za uspeh podjetja. V diplomski nalogi smo opredelili pomen izobraževanja zaposlenih za odgovorno ravnanje s tekstilnimi komunalnimi odpadki v podjetju CEROP d. o. o. Zbiranje podatkov smo izvedli z anonimno anketo, ki smo jo razdelili med zaposlene. Zanimalo nas je, kaj zaposlene motivira in kateri dejavniki jih pri tem ovirajo. Ustrezno izpolnjenih je bilo 60 anket. Rezultati so pokazali, da je višja plača največji motivator med zaposlenimi v podjetju CEROP d. o. o. Večina zaposlenih je odgovorila, da jim je večja plača bistven motivator za dodatno izobraževanje. Zraven tega na motivacijo vpliva tudi preizkušnja lastnih sposobnosti, pridobivanje k lastnemu razvoju ter možnost napredovanja. Opazimo, da v manjši meri posameznike motivira večji vpliv. Glavna ovira, zakaj se zaposleni ne odločajo za dodatno izobraževanje so pomankanje prostega časa in družinske obveznosti. V manjši meri pa so zaposleni kot oviro pri izobraževanju izbrali starost, pomanjkanje ambicij in pomankanje zanimanja. Ocenili smo tudi, da se zaposleni v večji meri želijo izobraževati z delavnicami in skupinskimi izobraževanji. Podatki, ki smo jih zbrali, bodo lahko podjetju CEROP d. o. o. v pomoč za motiviranost zaposlenih k dodatnemu izobraževanju in s tem tudi k dodatnemu uspehu podjetja.
Ključne besede: izobraževanje, zaposleni, zbiranje odpadkov, odgovorno ravnanje, motiviranost.
Objavljeno v DKUM: 05.04.2023; Ogledov: 435; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

4.
Motiviranost pripadnikov pomožne policije : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Dejan Peršuh, 2021, diplomsko delo

Opis: Vodenje kadrov predstavlja pomembno funkcijo delovanja nekega sistema. Uspešnost vodenja se odraža pri zaposlenih in uporabnikih storitev. Vendar samo vodenje še ne pomeni uspeha. Pravi vodja mora znati svoje zaposlene pravilno motivirati. Kako motivirati zaposlene? Mnogi so že poskušali odgovoriti na to vprašanje. Ameriški klinični psiholog Frederick Irving Herzberg je poskusil odgovoriti s svojo dvofaktorsko teorijo, ki trdi, da obstajajo dejavniki delovnih mest, ki povzročajo zadovoljstvo (motivatorji) in kaj mora biti izpolnjeno, da se sploh začne dogajati motivacija (higieniki). S tem diplomskim delom je ta teorija uporabljena kot osnova za študijo motivacije pri pomožnih policistih v Sloveniji, ki smo jo opravili s pomočjo ankete. V raziskovalnem delu je sodelovalo 206 anketirancev pomožnih policistov s pomočjo katerih smo ugotavljali, kateri so tisti različni motivacijski dejavniki, ki vplivajo na delo pri Policiji. Avtor ugotavlja, da dejavniki, kot so odgovornost, napredovanje, dosežki in delo samo vplivajo na pripadnike pomožne policije. Po drugi strani se lahko nezadovoljstvo kaže zaradi slabe opreme, odnosov s sodelavci, delovnih pogojev in časa.
Ključne besede: diplomske naloge, motiviranost, motivacijski dejavniki, pomožna policija
Objavljeno v DKUM: 02.11.2021; Ogledov: 1041; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (923,02 KB)

5.
Priročnik uvodnih učnih motivacij na podlagi motiviranosti učencev in učenk 3. vzgojno-izobraževalnega obdobja pri pouku slovenščine
Vito Lavrenčič, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. Teoretični del je skupek spoznanj iz že objavljene literature, ki se navezuje na pojem motivacija, v nadaljevanju pa natančneje tudi na učno motivacijo. Pojem smo raziskovali skozi lupo obveznega šolskega predmeta slovenščina, s posebnim poudarkom na raznolikih tipologijah motivacij pri pouku slovenščine, ki so jih zasnovali številni raziskovalci na tem področju. V empiričnem delu smo teoretična spoznanja raziskali še v praksi. Med učenci in učenkami 3. vzgojno-izobraževalnega obdobja smo izvedli anketo, v raziskavi pa nas je zanimal predvsem njihov odnos do predmeta slovenščina, priljubljenost glede na ostale predmete, motiviranost s strani učiteljev in učiteljic, ocena njihovega sodelovanja pri pouku, bolj in manj priljubljeno področje, najbolj in najmanj priljubljena poglavja iz učnega načrta ter njihov pogled na izobraževanje in motiviranost pri pouku na daljavo. Želeli smo ugotoviti tudi to, kako so bile učencem in učenkam najljubše in najmanj ljube snovi predstavljene v obliki uvodne motivacije (če je ta sploh bila izvedena), zakaj so izbrali prav ta poglavja, hkrati pa smo jim želeli dati tudi možnost, da sami podajo predloge, kako določeno poglavje izboljšati v smislu podajanja snovi in jo narediti bolj zanimivo. Posamezna vprašanja iz anketnega vprašalnika smo predstavili v obliki analize pridobljenih podatkov tako v tabelaričnem zapisu kot v obliki grafov, spodaj pa podali še pisno interpretacijo. Pri nekaterih vprašanjih smo upoštevali tudi spremenljivke (spol, razred, zaključni uspeh v prejšnjem šolskem letu in zaključna ocena pri slovenščini v prejšnjem šolskem letu). Raziskava je pokazala, da je učencem in učenkam slovenščina glede na ostale predmete po priljubljenosti nekje na sredi, kar pomeni, da ni najbolj priljubljena, pa tudi ne najmanj. Slovenščina je najbolj ljuba učencem in učenkam z višjim končnim uspehom v prejšnjem šolskem letu pri tem predmetu, medtem ko bistveno manj tistim z nižjim uspehom. Učenci in učenke se v največji meri strinjajo, da je slovenščina zanimiva zaradi dobrega načina poučevanja učiteljev in učiteljic, medtem ko jim je zanimiva snov med najmanj ljubimi razlogi. Bistveno več učencev in učenk ima raje področje književnosti kot jezika/slovnice. Dobra polovica anketiranih učencev in učenk sodeluje zmeraj, kar pomeni vsako uro. Za učenje slovenščine jih motivirajo predvsem zunanji dejavniki, kot so starši, učitelji in učiteljice, dobra ocena, nagrada. Veliko učencev se strinja, da jih učitelji in učiteljice dobro motivirajo, najmanj učencev meni, da jih učitelji sploh ne motivirajo. Ob zapisu njim najljubših snovi pri predmetu slovenščina so v največji meri napisali, da je to zato, ker se jim te snovi ni težko naučiti, hkrati pa jih v to snov učitelji in učiteljice največkrat uvedejo s pomočjo metode zgodbice. Pri izboru najmanj zanimivih snovi so se strinjali, da jih tematika sploh ne zanima, so pa bile te snovi največkrat podane brez prave uvodne motivacije. Učenci in učenke so se v dobri polovici primerov strinjali, da jih učitelji in učiteljice tudi na daljavo dobro motivirajo, vseeno pa bi jim bil ljubši pouk v šoli. V drugem poglavju empiričnega dela smo na podlagi pridobljenih podatkov iz ankete (8. vprašanje) ustvarili priročnik 10 uvodnih učnih motivacij, največ na področju, ki so ga učenci izbrali za manj ljubega, t.j. jezik/slovnica, 8, dodani pa sta še 2 uvodni motivaciji s področja književnosti. Upoštevali smo pogostost pojavnosti zapisa najmanj priljubljenih snovi, hkrati pa tudi predloge učencev in učenk za izboljšanje. V priročniku je uporabljenih več različnih idej in metod za uvod v obravnavo 10 snovi, ki lahko služijo kot pomoč učiteljem in učiteljicam pri njihovem delu.
Ključne besede: motivacija, učna motivacija, tipologije učnih motivacij, predmet slovenščina, motiviranost učencev, tretje vzgojno-izobraževalno obdobje, uvodna učna motivacija
Objavljeno v DKUM: 07.04.2021; Ogledov: 1550; Prenosov: 337
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

6.
MOTIVIRANOST UČENCEV PRI POUKU SLOVENŠČINE 3. TRILETJA OSNOVNIH ŠOL V OBČINI LJUTOMER
Nastja Škrlec, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo podrobneje preučili učno motivacijo, ki smo jo nato v empiričnem delu tudi raziskali. V empiričnem delu smo izvedli anketna vprašalnika med učenci in učitelji 3. triletja osnovnih šol v občini Ljutomer. V raziskavi nas je zanimalo, kakšen odnos imajo učenci do predmeta slovenščina in posledično tudi do domačih nalog, ali je slovenščina priljubljen predmet, kateri so razlogi za njegovo priljubljenost, kako so motivirani za učenje, ali sodelujejo pri pouku, ali so učiteljem in učencem uvodne motivacije pomembne, katere strategije učitelji uporabljajo za motiviranje učencev. Ugotoviti smo želeli še, na katerem področju so učenci bolj motivirani za učenje in sodelovanje. Zanimalo nas je tudi, katere didaktične pripomočke uporabljajo učitelji pri pouku slovenščine. Pri določenih vprašanjih smo primerjali rezultate učencev glede na spol, razred in zaključeno oceno pri predmetu slovenščina. Naredili pa smo tudi primerjavo med rezultati učencev in učiteljev. Ugotovili smo, da so rezultati med seboj dokaj podobni. Raziskava je pokazala, da so učenci zunanje motivirani za učenje slovenščine. To pomeni, da se predmet učijo zaradi ocen, pritiska staršev ali učiteljev in ne zaradi lastnega interesa in radovednosti. Učencem se zdijo učne ure zanimive. Večina učencev ima do predmeta slovenščina negativen odnos – razlog je, da se jim zdi zahteven glede snovi in učenja. Učencem je slovenščina kot predmet všeč predvsem zaradi učiteljevega načina poučevanja. Večini učencev je ljubši književni pouk, posledično so zaradi tega tudi bolj motivirani za sodelovanje pri njem. Učitelji pri pouku uporabljajo različne strategije, s katerimi motivirajo učence za sodelovanje. Prav tako uporabljajo različne didaktične pripomočke, s katerimi izvedejo pouk na zanimiv in pester način.
Ključne besede: učna motivacija, motivacijske strategije, predmet slovenščina, motiviranost učencev, osnovna šola.
Objavljeno v DKUM: 16.11.2016; Ogledov: 2249; Prenosov: 350
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

7.
POVEZAVA MED KAKOVOSTJO PROCESA ODLOČANJA MANAGERJEV TER USPEŠNOSTJO PODJETIJ V SLOVENIJI
Damjan Grušovnik, 2015, magistrsko delo

Opis: Managerji sprejemajo odločitve, da zagotavljajo kratkoročno in dolgoročno uspešno poslovanje svojih podjetij na različnih trgih. Na uspešnost pomembnih in nerutinskih odločitev vpliva kakovost procesa odločanja. To magistrsko delo preučuje povezave med kakovostjo procesa odločanja vodilnih managerjev ter uspešnostjo njihovih podjetij, ki spadajo med 500 največjih v Sloveniji po prihodkih od prodaje. Uporabljen model kakovosti procesa odločanja vsebuje naslednje dimenzije: racionalnost procesa, črpanje informacij, vložen trud ter odprto obzorje. Vsaka od dimenzij vsebuje svoj nabor dejavnikov, ki vplivajo na kakovost procesa odločanja. Izbrana kazalca uspešnosti podjetij sta letna rast dodane vrednosti na zaposlenega ter delež prihodkov od prodaje, ustvarjenih na tujih trgih. Vse več raziskovalcev se pomika od kakovosti odločitve, ki se večinoma meri v denarju oz. s finančnimi kazalniki, h kakovosti procesa odločanja, ki vsebuje tudi mehke vložke in rezultate. Proces odločanja se ne konča s sprejetjem kakovostne odločitve, ampak sledita izvedba in nadzor, ki sta enako pomembni kot vsi predhodni koraki. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in analitičnega dela. V teoretičnem delu smo preučili aktualne poglede vodilnih avtorjev na področju managerjevega odločanja, kakovosti procesa odločanja in kakovosti odločitev. Predstavili smo dejavnike, ki jih vsebujejo dimenzije kakovosti procesa odločanja, ter poskušali najti uspešne praktične primere ter odmevne raziskave vodilnih avtorjev. V analitičnem delu smo naredili statistične analize podatkov na osnovi podatkov, ki smo jih pridobili pri izvedbi ankete med vodilnimi managerji v Sloveniji. Ugotovili smo, da ni statistično značilne povezave med kakovostjo procesa odločanja managerjev in rastjo dodane vrednosti na zaposlenega v podjetju. Prav tako ni povezave med kakovostjo procesa odločanja managerjev in usmerjenostjo podjetja na tuje trge. Managerji z nadpovprečno kakovostjo procesa odločanja v primerjavi s podpovprečnimi tudi ne delajo v podjetjih, ki imajo v povprečju večjo rast dodane vrednosti na zaposlenega ali večjo naravnanost na tuje trge. V Sloveniji imajo podjetja, katerih managerji izkazujejo nadpovprečno odprto obzorje pri kakovosti procesa odločanja, v povprečju večjo naravnanost na tuje trge kot podjetja, v katerih managerji izkazujejo podpovprečno odprto obzorje. Pri podjetjih v Sloveniji obstaja statistično značilna nizka/šibka povezava med vloženim trudom pri kakovosti procesa odločanja in deležem prihodkov, ustvarjenih na tujih trgih. Podjetja v Sloveniji, usmerjena na tuje trge, kjer managerji izkazujejo nadpovprečno vložen trud pri kakovosti procesa odločanja, imajo v povprečju večji obseg zaposlenih kot podjetja, v katerih managerji izkazujejo podpovprečno vložen trud. V preučevani množici vodilnih managerjev v Sloveniji nismo uspeli dokazati povezave med kakovostjo procesa odločanja in izbranimi kazalniki uspešnosti podjetja. Na podlagi rezultatov ne moremo sklepati, da kakovost procesa odločanja ni povezana z uspešnostjo podjetja, saj obstaja množica drugih finančnih kazalnikov uspešnosti, njihove stopnje rasti ter mehki kazalniki uspešnosti, ki so težje izmerljivi.
Ključne besede: kakovost procesa odločanja, kakovost odločitev, analiza problema, kriteriji odločanja, racionalnost, motiviranost, participacija, intuicija, črpanje informacij, managerjev trud, kreativnost in inovativnost, deležniki podjetja, uspešnost podjetja
Objavljeno v DKUM: 21.01.2016; Ogledov: 1581; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (4,42 MB)

8.
VREDNOTENJE UČINKOVITOSTI IZOBRAŽEVANJA V JP VODOVOD-KANALIZACIJA D.O.O.
Marija Zabukovec, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: Vsi govorimo, da živimo v družbi znanja, visoke tehnologije, nenehnega hitro razvijajočega napredka na praktično vseh področjih in kako se zavedamo pomena človeka ter še posebej znanja. Vendar pa pomen znanja za uspešnost delovanja podjetja in zaposlenih kot posameznikov ne sme biti zgolj črka na papirju, in sicer samo zato, ker je danes »moderno« pisati o tem, ampak je potreben resen pristop k celostnemu obvladovanju našega znanja, ki naj sledi tako trendom v okolju kot tistim, ki jih nakazuje konkretno okolje. Znanje ima kratek rok trajanja, zato ga je treba stalno nadgrajevati z različnimi oblikami učenja, pri čemer je pomembno, da je novo pridobljeno znanje uporabno pri delu, da pomeni spreminjanje navad in oblik dela, in sicer v smeri večje učinkovitosti in boljšega obvladovanja. V obravnavanem podjetju je navedeno razumevanje na visoki ravni, kar izkazuje tudi ambiciozno zastavljena vizija, za dosego katere je najprej potrebna ocena zrelosti okolja. V teoretičnem delu zato obrazložimo predvsem vlogo razvoja in učenja zaposlenih ter pomen in ustrezno ureditev posameznih področij procesa izobraževanja zaposlenih. V empiričnem delu, skladno z namenom tega diplomskega dela najprej pristopimo k oceni učinkovitosti obstoječega sistema izobraževanja zaposlenih s poudarkom na kritični analizi. Na osnovi prepoznanih prednosti in izzivov obstoječega sistema nadalje pristopimo k podaji celostnega predloga razvoja področja pridobivanja znanja in optimizacije sistema merjenja učinkovitosti izobraževanja. S kritično analizo in raziskavo smo ovrednotili učinkovitost obstoječega sistema ter med drugim ugotovili visoko stopnjo zavedanja odgovornosti za učenje, želje, navdušenost in pripravljenost za učenje, razumevanje cilja izobraževanja v spremembi vedenja pri delu, ponos nad članstvom v podjetju ter povezavo zadovoljstva s sistemom izobraževanja in vodenjem neposredno nadrejenega vodje. Na osnovi ugotovljenega zglednega in učinkovitega obvladovanja izobraževanja zaposlenih smo podali predloge nadgradnje temeljev s sistemiziranjem dela, usmerjenega v znanje in konkretizacije ciljno usmerjenega izobraževanja zaposlenih. Nadalje smo podali predloge razvoja področja pridobivanja znanja z novimi oblikami, kot so e-knjižnica, e-forumi in delavnice za učenje, ter predlog optimizacije sistema merjenja učinkovitosti izobraževanja s povsem operativnega vidika. Pri vseh naših predlogih smo sledili načelu bistvenega vpliva na učinkovitost in celostne obravnave izobraževanja zaposlenih pri delu.
Ključne besede: učenje, znanje, razvoj zaposlenih, vrednotenje učinkovitosti izobraževanja, motiviranost
Objavljeno v DKUM: 27.05.2015; Ogledov: 1533; Prenosov: 254
.pdf Celotno besedilo (5,67 MB)

9.
SKRIVNO NAKUPOVANJE KOT ELEMENT ZA IZBOLJŠANJE UČINKOVITOSTI PRODAJNEGA OSEBJA V PODJETJU X
Nina Vogrin, 2014, magistrsko delo

Opis: Prodajno osebje je eden od temeljev vsakega podjetja. Je prvi stik s potencialnim odjemalcem. Velikokrat se le-ti odločijo za izbrano podjetje na podlagi predstavljene ponudbe s strani prodajnega osebja. Le dobro izobraženo in usposobljeno prodajno osebje pa bo kos še tako zahtevnemu odjemalcu. V kolikor želimo biti na tržišču konkurenčni, moramo svoje prodajno osebje na primeren način voditi, izobraževati in usposabljati. Prodajnemu osebju moramo dati možnost, da svoje znanje izpopolni. V ta namen se veliko podjetij odloča za različne tehnike in metode izobraževanja in usposabljanja, ki so sestavljene na podlagi predhodnega merjenja učinkovitosti. Znanje prodajnega osebja lahko merimo na veliko načinov. Dober pokazatelj znanja je t. i. Mystery shopping (skrivno nakupovanje), ki se izvaja na zahtevo podjetja. Podjetje poda želen scenarij, s pomočjo katerega skriti kupci preverjajo znanje prodajnega osebja. Z rezultati skritega nakupovanja seznanijo vodje prodajnega osebja in na podlagi teh rezultatov se izvajajo različne metode izobraževanja in usposabljanja.
Ključne besede: izobraževanje, usposabljanje, motiviranost, skrivno nakupovanje, uspešnost, učinkovitost.
Objavljeno v DKUM: 07.10.2014; Ogledov: 1638; Prenosov: 205
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

10.
Spreminjanje zadovoljstva policistov s svojim delom : pregled raziskav od 1993 do 2009
Andrej Bobnar, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje psihološko tematiko zadovoljstva zaposlenih pri delu. Usmeri se predvsem v pregled zadovoljstva policistov in drugih policijskih uslužbencev s svojim delom. V začetku je opisana opredelitev zadovoljstva pri delu kot takega, znotraj poglavja pa še pojmi uspešnosti organizacije, pripadnosti in lojalnosti zaposlenih v določeni organizaciji ter možnosti upravljanja zadovoljstva. V nadaljevanju so navedeni in opisani različni dejavniki, kot jih vidijo različni avtorji, vsi ti dejavniki pa vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih pri delu, posredno pa tudi na splošno življenjsko zadovoljstvo. V jedru sledi pregled sedmih raziskav s področja zadovoljstva policistov z njihovim delom. Vse raziskave so izvedene na ozemlju Republike Slovenije med letoma 1993 in 2009. Sledi povzetek in primerjava ugotovitev posameznih raziskav. Ugotovimo, da so policisti na delovnem mestu izredno zadovoljni z medsebojni odnosi. Izredno nezadovoljni pa so s sistemom in možnostjo napredovanja v policijski hierarhiji. Povprečna ocena štirih primerjanih raziskav z leti pada, v raziskavi iz leta 2009 komaj preseže oceno dve, kar je očitna stopnja nezadovoljstva. Prav tako so policisti nezadovoljni s sistemom plačevanja. Odgovori na vprašanje o primernosti njihovega osebnega dohodka tako v nobeni od petih primerjanih raziskav ne dosežejo niti srednje vrednosti, nezadovoljstvo pa je tekom let konstantno oziroma le počasi raste. Odgovori na vprašanje o splošnem zadovoljstvu z delom, ki ga opravljajo policisti, nam ponudijo zanimivo sliko. Pri vseh primerjanih raziskavah je zadovoljstvo na dokaj visoki ravni. Večina policistov se v srednji ali celo v veliki meri smatra za zadovoljne, vendar je na drugi strani alarmantno dejstvo, da še vedno vsak tretji policist ni zadovoljen s svojim delom.
Ključne besede: policija, policisti, zadovoljstvo, zadovoljstvo pri delu, delovna uspešnost, motiviranost, raziskave, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 07.07.2014; Ogledov: 1536; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (872,85 KB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici