1. Vpliv pandemije covida-19 na žensko podjetništvo v EvropiRina Lesjak, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali številne vplive covida-19 na žensko podjetništvo v Evropi. Analizirali smo spremembe indeksa TEA podjetnic in podjetnikov v evropskih državah in ugotovili, da so bile podjetnice zaradi pandemije manj podjetniško aktivne v primerjavi s podjetniki.
Raziskovali smo spremembe motivacijskih razlogov podjetnic in podjetnikov v Evropi in ugotovili, da so v obdobju covida-19 bile podjetnice bolj nagnjene k podjetništvu kot sredstvu za ustvarjanje pozitivnih sprememb v svetu v primerjavi s podjetniki.
Analizirali smo vključenost podjetnic in podjetnikov v zgodnjih fazah podjetniške aktivnosti v različnih sektorjih in ugotovili, da so v nekaterih sektorjih podjetnice dejansko povečale svoj delež ali ohranile stabilen delež, medtem ko so v drugih sektorjih doživele zmanjšanje. Torej je vpliv pandemije na podjetnice in podjetnike odvisen od sektorja in ni mogoče enoznačno trditi, da je pandemija v celoti bolj prizadela podjetnice kot podjetnike.
V diplomski nalogi smo med drugim tudi analizirali stopnjo zaprtij podjetij podjetnic in podjetnikov v Evropi. Ugotovili smo, da so se podjetnice soočale z višjimi stopnjami zapiranj podjetij v primerjavi s podjetniki v obdobju covida-19.
Preučevali smo uporaba digitalne tehnologije podjetnic in podjetnikov v zgodnjih fazah podjetniške aktivnosti v letu 2021 in na podlagi analize danih podatkov lahko povzamemo, da so podjetnice v zgodnjih fazah podjetniške aktivnosti v primerjavi s podjetniki zaznale manjšo stopnjo vpliva pandemije covida-19 na uporabo digitalnih tehnologij v letu 2021.
Kot zadnje nas je zanimala stopnja učinkovitosti zaznave vladnih ukrepov podjetnic in podjetnikov v Evropi, ki so v zgodnjih fazah podjetniških aktivnosti v letu 2020. Ugotovili smo, da so podjetnice v zgodnjih fazah podjetniške aktivnosti zaznavale vladne ukrepe kot manj učinkovite v primerjavi s podjetniki. Ključne besede: covid-19, žensko podjetništvo, indeks TEA, motivacijski razlogi, sektorji, zaprtje podjetij, uporaba digitalnih tehnologij, vladni ukrepi. Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 15
Celotno besedilo (1,47 MB) |
2. Tehniško izobraževanje in inženirska pedagogikaBoris Aberšek, Andrej Flogie, 2019, znanstvena monografija Opis: Pri tehniških in inženirskih izobraževanjih se učenci in študentje učijo razumeti tehniko v njenih socialnih, ekonomskih in ekoloških kontekstih. Pri tem so posebej pomembni tako zgodovinski aspekti tehnike, kot tudi najnovejši dosežki njenega razvoja. Učenci morajo biti pri pouku motivirani tudi za samostojno in aktivno učenje pretežno po principu učimo se ob delu. Da bi tehniško izobraževanje lahko realizirali na tak aktiven način, je treba premakniti njegovo težišče od po-uka(pasivnega učenja) k aktivnemu učenju. Domnevamo, da se bodo razlage in vsebine te knjige večkrat razlikovale od predstav, ki so zakoreninjene tako med učitelji, kot tudi med učenci. Upamo, da bomo s predstavljenimi idejami pri učiteljih izzvali kognitivno disonanco – intelektualno nelagodje, ki jih bo spodbudilo k temu, da bodo prevetrili svoje ponotranjene »teorije v glavah«, pri učencih pa, da bodo odkrili lažjo in bolj efektno pot, kako usvajati zahtevana in potrebna znanja. Ta knjiga je namenjena tako učiteljem tehniških strok kot tudi učencem, da bodo skozi razumevanje procesa učenja lažje in bolj poglobljeno prihajali do znanj in spoznanj. Ključne besede: tehniško izobraževanje, inženirska pedagogika, metode in strategije poučevanja, projektni pristop, motivacijski modeli Objavljeno v DKUM: 17.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 3
Povezava na celotno besedilo |
3. Vpliv metode usmerjanja (coaching) na motiviranje zaposlenih : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloLana Goričanec Jurekovič, 2024, diplomsko delo Opis: Zaposleni so pomembna sredstva za organizacije, saj prispevajo k njihovemu uspehu, zaradi česar je motivacija zaposlenih ključna za uspešno organizacijo. Ravno zato bi se moralo vsako podjetje osredotočiti na motiviranje človeških virov, če želi ostati konkurenčno na trgu in se izogniti težavam, kot so težave z zadrževanjem zaposlenih, ki lahko negativno vplivajo na poslovanje. Uveljavljanje tako notranje kot zunanje motivacije zaposlenih je ključno v današnjem delovnem okolju, s spodbujanjem delovne kulture, ki omogoča oboje, pa lahko podjetja dosežejo višjo zadovoljstvo zaposlenih, produktivnost in celotni uspeh.
Ohranjanje in izboljševanje motivacije na delovnem mestu lahko predstavlja izziv za mnoga podjetja, saj marsikatero opravilo ni zanimivo. Zato morajo podjetja poiskati načine ustvarjanja delovnega okolja, ki spodbuja zavezanost delu in motivacijo za opravljanje nalog. Obstaja več vrst notranjih in zunanjih motivatorjev na delovnem mestu, ki jih bomo opisali v diplomskem delu, posebno pozornost pa bomo namenili metodi usmerjanja (coaching), inovativni upravljavski praksi, ki neposredno spodbuja osebni razvoj, posredno pa spodbuja ekonomsko in trajnostno rast podjetij. V poslovnem kontekstu se coaching opredeljuje kot interaktiven, neposreden in zaupen postopek, s katerim trener in drugi zaposleni (ali omejena skupina zaposlenih) poskušajo najti najučinkovitejši način za doseganje ciljev ter hkrati narediti pomembne spremembe v podjetju, pri čemer izkoriščajo njegove vire in zmogljivosti. Ključne besede: motivacija pri zaposlovanju, motivacijski dejavniki, metoda coachinga, učinkovitost coachinga, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 17.06.2024; Ogledov: 141; Prenosov: 38
Celotno besedilo (1,21 MB) |
4. Motivacijski intervju kot pristop v ambulanti družinske medicineJasmina Cvikelj, 2020, magistrsko delo Opis: Uvod: Motivacijski intervju je terapevtski pristop, pri katerem z uporabo empatije in spretnimi komunikacijskimi veščinami prek pogovora spodbujamo posameznikovo lastno motivacijo k spremembi, usmerjeni k bolj zdravim vzorcem vedenja. Namen zaključnega dela je ugotoviti sprejemanje MI kot enega od pristopov v ADM.
Metode: V empiričnem delu sta bili uporabljeni kvalitativna metodologija raziskovanja in metoda kvalitativne opisne raziskave. Podatki so bili zbrani z delno strukturiranimi intervjuji, vzorec pa je sestavljalo 10 diplomiranih medicinskih sester, zaposlenih v ambulanti družinske medicine. Za obdelavo podatkov je bila uporabljena metoda vsebinske analize.
Rezultati: Glavna kategorija je bila poimenovana kot percepcija motivacijskega intervjuja s strani diplomiranih medicinskih sester v ambulanti družinske medicine, ki vključuje pet podkategorij: opredelitev motivacijskega intervjuja, prednosti uporabe, cilji motivacijskega intervjuja, dejavniki uspešnosti izvedbe, predlogi za spremembe. Omejitve in dejavniki, ki vplivajo na uspešnost izvedbe motivacijskega intervjuja, se v splošnem nanašajo na znanje, izkušnje in veščine diplomiranih medicinskih sester; pomanjkanje razpoložljivega časa; omejitve v komunikaciji s strani pacienta; zainteresiranost za sodelovanje s strani pacienta; socialnoekonomski status; ustreznost prostora; timsko sodelovanje ter dokumentiranje.
Razprava in sklep: Diplomirane medicinske sestre večinoma opisujejo motivacijski intervju kot uporaben pristop v ambulanti družinske medicine, vendar se pri svojem delu spopadajo z mnogimi težavami. Smiselno bi bilo organizirati izobraževanja na specifično temo motivacijskega intervjuja in komunikacije ter v sklopu teh izvajati praktične delavnice, kot tudi prilagoditi razpoložljiv čas v ambulanti družinske medicine. Ključne besede: motivacijski intervju, DMS, pacient, zdravstvena vzgoja Objavljeno v DKUM: 23.05.2024; Ogledov: 286; Prenosov: 91
Celotno besedilo (726,38 KB) |
5. Učinkovitost motivacijskega intervjuja pri vzdrževanju abstinence od alkoholaPia Merc, 2023, diplomsko delo Opis: Čezmerno uživanje alkohola predstavlja velik problem današnje družbe. Težave se
pojavijo pri tistih, ki to počnejo prepogosto in postanejo odvisni. Odvisnost od alkohola
je dosmrtna, zato jo je možno zdraviti le s trajno abstinenco, pri kateri ima pomembno
vlogo motivacija za zdravljenje. Pri ohranjanju abstinence si pomagamo z motivacijskim
intervjujem, ki je ključnega pomena v procesu zdravljenja. Namen zaključnega dela je
ugotoviti učinkovitost motivacijskega intervjuja pri vzdrževanju abstinence od alkoholnih
pijač pri pacientu s sindromom odvisnosti od alkohola. Ključne besede: alkohol, odvisnost, abstinenca, motivacijski intervju Objavljeno v DKUM: 01.12.2023; Ogledov: 458; Prenosov: 118
Celotno besedilo (915,20 KB) |
6. Motivacija za izobraževanje poklicnih gasilcev MariborKarolina Čerče, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali motivacijo za izobraževanje poklicnih gasilcev Gasilske brigade Maribor. Izobraževanje poklicnih gasilcev je ključno za uspešno delovanje. Spreminjajoči se scenariji nesreč zahtevajo ažurno znanje in prilagajanje novim tehnikam. S tem gasilci ohranjajo visoko stopnjo učinkovitosti, izboljšujejo varnost ter zagotavljajo zaščito.
Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu diplomske naloge smo s pomočjo navedene literature razložili in opisali koncept motivacije, motivov, motivacijskih dejavnikov in teorij motivacije. Pojasnili smo tudi, kaj pomeni izobraževanje ter preučili različne vrste izobraževanja, predstavili smo izobraževalno dejavnost v organizaciji ter ovire pri izobraževanju. Predstavili smo Gasilsko brigado Maribor, njeno organiziranost in zgodovino.
V empiričnem delu smo izvedli anketo, s katero smo preučevali dejavnike, ki vplivajo na motivacijo za izobraževanje. Prav tako smo ugotavljali morebitne ovire, s katerimi se srečujejo poklicni gasilci pri svojem izobraževanju. Poleg tega smo raziskali njihove preference glede izvedbe izobraževanj, kot so čas izvedbe, vrsta izobraževanja, pa tudi morebitne spremembe, ki bi jih želeli videti v procesu izobraževanja. Ključne besede: motivacija, motivacijski dejavniki, izobraževanje, izobraževanje zaposlenih, motivacija za izobraževanj Objavljeno v DKUM: 24.10.2023; Ogledov: 373; Prenosov: 101
Celotno besedilo (1,89 MB) |
7. Motivacija za izobraževanje v podjetju harvest metallis, trgovina in posredovanje, d. o. o.Nikolina Rosuljaš, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali motivacijo za izobraževanje v podjetju Harvest Metallis, trgovina in posredovanje, d. o. o. Kot glavno metodo raziskovanja smo uporabili spletno anonimno anketo, ki smo jo poslali zaposlenim v tem podjetju. Raziskali smo, kako motivirani so zaposleni za izobraževanje in kaj jih najbolj motivira. Na anketo je ustrezno odgovorilo 22 zaposlenih; rezultati so pokazali, da sta boljša informiranost in večja uspešnost pri delu dejavnika, ki jih najbolj motivirata za dodatno izobraževanje. Obstajajo tudi drugi motivi, kot so podaljšanje licence, izboljšanje kariernih možnosti, lažje delo ipd. Najmanj jih motivirajo bonusi. Večina jih je omejena zaradi zdravstvenega stanja ali neustrezne lokacije in se potem ne morejo udeležiti izobraževanja. Najbolj jih zanimajo praktične delavnice, seminarji in nasploh izobraževanja zunaj podjetja. Upamo, da jim bodo ti rezultati pomagali napredovati in še izboljšati njihovo izobrazbo ter zmanjšati ovire na minimum. Ključne besede: motivacija, izobraževanje, motivacijski dejavniki, zaposleni Objavljeno v DKUM: 15.09.2023; Ogledov: 389; Prenosov: 47
Celotno besedilo (1,37 MB) |
8. Motivacija za izobraževanje v Domu Nine Pokorn GrmovjeMatevž Samec, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali motivacijo za izobraževanje v zavodu, Dom Nine Pokorn Grmovje, ki se ukvarja predvsem z nego oseb s potrebnimi potrebami. Svojim stanovalcem nudijo možnost samostojnega bivanja, hkrati pa se ukvarjajo še z nego na domu, cateringom in pranjem perila.
V prvem delu diplomske naloge, ki je teoretični, smo predstavili pojem motivacije, vrste motivov in motivacijske dejavnike. Predstavili smo nekatere izmed najbolj znanih motivacijskih teorij, kot so Maslowova teorija potreb in Herzbergova motivacijska teorija. Opredelili smo pojem izobraževanje, cilje in temeljne dejavnike izobraževanja. Predstavili smo andragoški ciklus, oblike ter metode izobraževanja, učne pripomočke ter izobraževanje znotraj organizacije. V teoretičnem delu pa smo na kratko predstavili tudi zavod Dom Nine Pokorn Grmovje.
V drugem, raziskovalnem delu smo ugotavljali, kaj zaposlene motivira za izobraževanje in kaj jih pri tem ovira. Ugotavljali smo, na katerem področju se želijo izobraževati, kakšne vrste izobraževanja si želijo in katere skupine ali osebe jih najbolj motivirajo za izobraževanje. Ob koncu pa smo odgovarjali na zastavljena raziskovalna vprašanja in ugotovili, da zaposlene za izobraževanje najbolj ovira pomanjkanje časa, motivira pa jih najbolj pridobitev novega znanja za lasten razvoj. Ključne besede: Motivacija, motivacijski dejavniki, izobraževanje, metode izobraževanja. Objavljeno v DKUM: 09.05.2023; Ogledov: 658; Prenosov: 102
Celotno besedilo (886,58 KB) |
9. Motivacija in zadovoljstvo na delovnem mestuJasmina Grahek, 2023, diplomsko delo Opis: Motivacija in zadovoljstvo na delovnem mestu sta pojma, ki se v poslovnem svetu
pojavljata pogosto. Čeprav gre za področje, ki je bilo že velikokrat raziskovano, pa se
vodstva organizacij še vedno sprašujejo, kako bi svoje zaposlene še bolj motivirala in
izboljšala njihovo zadovoljstvo. Zaradi tega smo s pomočjo diplomskega dela želeli
raziskati tovrstno področje in ugotoviti pomembnost petnajstih motivacijskih
dejavnikov v izbranem podjetju. Za namen pridobivanja podatkov smo uporabili
lestvico delovnih motivov, s pomočjo katere so anketiranci razvrščali motive po
pomembnosti. Ugotovili smo, da je večina zaposlenih v izbranem podjetju motivirana,
vendar pa si zaposleni v podjetju v prihodnje želijo več motiviranja s plačo in več
možnosti za strokovni razvoj. Obe predpostavljeni hipotezi smo zavrnili, saj nismo mogli
dokazati, da obstajajo razlike med spolom in motiviranostjo ter da obstaja povezanost
med starostjo in motiviranostjo. Podjetje do zdaj ni imelo na voljo informacij o
motivaciji zaposlenih, zato so ugotovitve raziskave pomembne za nadaljnje ukrepe na
področju motiviranja zaposlenih v izbranem podjetju. Ključne besede: motivacija, zadovoljstvo, motiviranost zaposlenih, motivacijski
dejavniki, lestvica delovnih motivov Objavljeno v DKUM: 14.04.2023; Ogledov: 894; Prenosov: 254
Celotno besedilo (998,10 KB) |
10. Zmanjšanje fluktuacije z analizo motivacijskih dejavnikov različnih generacij v podjetjihAna Leben, 2022, diplomsko delo Opis: Zaključno delo obravnava značilnosti generacij X, Y in Z, njihove vrednote in motivacijske dejavnike, s katerimi kadrovniki motivirajo pripadnike teh generacij in jih skušajo ohraniti v podjetju. Cilj zaključnega dela je bil ugotoviti, ali kadrovniki poznajo glavne razlike med generacijami X, Y in Z in kateri motivacijski dejavniki jih najbolj motivirajo, da ostanejo v podjetju. Cilj je bil tudi preučiti ukrepe, s katerimi bi zmanjšali fluktuacijo med pripadniki omenjenih generacij, in predlagati ukrepe, ki bi jih podjetja lahko vpeljala, da zadržijo ta kader. V teoretičnem delu smo z metodo deskripcije in metodo kompilacije opisali in povzeli literaturo, z metodo sinteze pa strnili in povezali naše ugotovitve. V empiričnem delu smo uporabili intervju, s katerim smo intervjuvali pet kadrovnikov. Pridobljene odgovore smo nato analizirali s kodiranjem. V okviru naše raziskave smo ugotovili, da se kadrovniki dobro zavedajo povezave med generacijskimi razlikami in fluktuacijo zaposlenih ter poznajo motivacijske ukrepe, ki motivirajo predstavnike generacij X, Y in Z. Ugotovili smo tudi, da kadrovniki ne zmanjšujejo fluktuacije posameznih generacij, ampak ukrepe za zmanjševanje posplošijo na vse zaposlene. Pri uvedbi ukrepov se srečujejo tudi z različnimi ovirami, ki so navedene v ugotovitvah. Ključne besede: fluktuacija, motivacijski dejavniki, vrednote, generacije Objavljeno v DKUM: 28.11.2022; Ogledov: 540; Prenosov: 94
Celotno besedilo (742,47 KB) |