| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 94
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Motiviranost za delo v projektnem okolju
Živa Špindler, 2022, diplomsko delo

Opis: Motiviranost za delo je gonilo uspešnosti organizacije v tradicionalnih, pa tudi v projektno naravnanih organizacijah. Čeprav projektno delo prinaša učinkovite rezultate in cilje, ki jih organizacije želijo doseči, hkrati praviloma povzroča tudi več stresa, izčrpanosti in utrujenosti pri zaposlenih v primerjavi z delom v neprojektnem okolju. Ali motivacijske teorije veljajo tudi za motiviranje zaposlenih v projektnem okolju? Ali so motivacijski dejavniki enaki v tradicionalnih in projektno naravnanih organizacijah? Ali so motivacijski dejavniki zaposlenih v projektnem okolju v do sedaj znanih raziskavah v tujini enaki tudi med slovenskimi projektnimi delavci? V diplomskem delu smo iskali odgovore na navedena vprašanja, v teoretičnem delu smo obravnavali teorije motivacije, razlike med motivacijo v tradicionalnih in projektno naravnanih okoljih, ključne motivacijske dejavnike ter njihov pomen in vlogo managerjev pri motiviranosti v projektnem okolju. V raziskavi glede motiviranosti zaposlenih v projektnem okolju v Sloveniji, ki je opredeljena v empiričnem delu diplomskega dela, smo preverjali podobnosti in razlike med do sedaj znanimi študijami in teoretičnimi podlagami ter odgovori ankentirancev zaposlenih v slovenskem projektnem okolju. Skozi delo smo tako prišli do zanimivih zaključkov, predvsem pa smo ugotovili, da ni večjih razlik med študijami v tujini ter našo raziskavo.
Ključne besede: motivacija, projektno okolje, motivacijski dejavniki, motivacijske teorije
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 178; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

2.
Pomembnost motiviranja za uspešno vodenje
Špela Kotnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Izziv vsake vodje je motivirati svoje zaposlene tako, da bodo s svojimi dejanji pripomogli k doseganju organizacijskih ciljev. Motivacija je individualna stvar, zaradi česar mora vodja dodobra poznati lastnosti in potrebe svojih zaposlenih kot tudi naravo dela. Bolj, kot bodo zaposleni motivirani, tem bolj bodo pripomogli k uspešnosti podjetja. Na motivacijo lahko vodja vpliva z različnimi motivacijskimi dejavniki, kot so npr. plača, denarne nagrade ter napredovanja, a vendar nanjo vpliva tudi odnos, ki ga imata vodja in zaposleni, ter vodstveni stil, ki ga vodja uporablja. V diplomski nalogi smo raziskali vpliv, ki ga ima motivacija na vodenje ter opredelili njuno medsebojno soodvisnost. V prvem delu diplomske naloge smo tako najprej opredelili motivacijo, motive in izvore motivacije ter različne motivacijske teorije in dejavnike motivacije. Temu sledi poglavje vodenja, kjer smo najprej pojasnili, kaj vodenje sploh je, in kakšne vrste oziroma stile vodenja poznamo. Ob koncu prvega dela diplomske naloge smo opredeli tudi, kdaj govorimo o uspešnem vodenju in o medsebojnem vplivu med motivacijo in vodenjem. V drugem, empiričnem delu diplomske naloge, smo opravili raziskavo med zaposlenimi v izbrani enoti Nove kreditne banke Maribor d.d. Pripravili smo dve anketi, eno za vodje in eno za zaposlene, skozi kateri smo nato analizirali razkorak med motivacijskimi pristopi, ki jih uporabljajo vodje, in tistih, za katere si zaposleni izbrane organizacijske enote najbolj želijo, da bi jih vodje uporabljale. V empiričnem delu diplomske naloge smo ugotovili, da na motivacijo zaposlenih najbolj vplivajo denarne nagrade, najmanj motivirajoč dejavnik pa je delo od doma. Za slednjega je management mnenja, da le ta v veliki meri vpliva na raven motivacije zaposlenih, kar predstavlja največji razkorak med motivacijskimi dejavniki, ki dejansko motivirajo zaposlene, in tistimi, za katere vodstveni delavci menijo, da vplivajo na motiviranost.
Ključne besede: Motivacija, motivi motivacije, notranja motivacija, zunanja motivacija, notranja in zunanja motivacija, motivacijske teorije, maslowa hierarhija potreb, teorija ERG, Herzbergova motivacijska teorija, motivacijska teorija X in Y, teorija pridobljenih potreb, procesne teorije motivacije, motivacijski dejavniki, vodenje, vrste vodenja, osebnostne teorije vodenja, vedenjske teorije vodenja, kontingenčne teorije vodenja, situacijska teorija vodenja, sodobni stili vodenja, transakcijski in transformacijski stil vodenja, karizmatičen stil vodenja, moralen stil vodenja, uspešno vodenje.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 445; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

3.
Motivacija za delo med pripadniki generacije Y
Nina Vraničar, 2022, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu raziskujemo motivacijo za delo med pripadniki generacije Y. V teoretičnem delu smo predstavili osnovne pojme motivacije ter določene motivacijske teorije in opisali splošne značilnosti pripadnikov generacije Y, ki smo jih lahko zasledili v literaturi. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo o motivaciji za delo med pripadniki generacije Y z lastnim anketnim vprašalnikom. Ugotovili smo, da jih od vseh navedenih dejavnikov najbolj motivira uspeh in zadovoljstvo pri delu, medtem ko jih najmanj motivira predvidljivo delo oziroma predvidljive delovne naloge. Rezultatov zaradi neverjetnostnega vzorca sicer ne moremo posplošiti na celotno generacijo Y.
Ključne besede: generacija Y, motivacijske teorije, motivacija za delo
Objavljeno v DKUM: 15.03.2022; Ogledov: 529; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (923,60 KB)

4.
Vpliv vodenja na motivacijo novih generacij
Melanie Somer, 2020, diplomsko delo

Opis: V teoriji je mogoče najti veliko različnih stilov vodenja, kdaj je izbira katerega izmed njih primerna, ter kako in na kakšen način uspešno motivirati svoje zaposlene. Poznamo veliko različnih stilov vodenja kot tudi motivacijskih teorij, ki pa jih je veliko težje prenesti v prakso. Kadar vodimo veliko podjetje in/ali veliko skupino ljudi, je težko najti en, univerzalen način, ki bo uspešen pri vseh. Ker pa je za uspešnost in konkurečnost na trgu, ki je vedno bolj nasičen s konkurenco, potrebno imeti zadovoljne in visoko motivirane zaposlene, se vedno več vodij in managerjev sooča s problemom, kako naj jim to uspe. Med seboj smo si vsi različni, ženejo nas drugačni cilji in motivi. Na trgu delovne sile se prepletajo različne generacije zaposlenih oseb oziroma oseb, ki zaposlitev iščejo. Ne glede na to, da smo si med seboj vsi različni, pa je pripadnikom določenih generacij mogoče pripisati določene značilnosti, prioritete, želje in dejavnike, ki jih motivirajo. Cilj diplomskega projekta je ugotoviti, kateri so glavni dejavniki za uspešno vodenje in motiviranje nove generacije na trgu delovne sile in kako naj se vodje in managerji s tem uspešno spopadejo. Diplomski projekt je razdeljen na dva dela, teortičen in emipiričen del. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo najprej predstavili stile vodenja in v teoriji povedali, kdaj je katerega izmed njih smiselno izbrati, kateri so dejavniki, ki na izbor vplivajo in pa teoretično predstavili, kako uspešno voditi in pa kakšen pomen ima avtoriteta in moč vodje za uspešno vodenje. Predstavili smo tudi motivacijske teorije, teoretično opisali, kako uspešno motivirati zaposlene in pa zakaj je motivacija zaposlenih tako pomembna. Predstavili smo tudi razne vplive na motivavijo in pa kako sta stil vodenja in motivacija zaposlenih med seboj neposredno povezana. Pobližje smo si ogledali novo generacijo delovne sile, generacijo Y in generacijo Z, kaj pričakujejo, želijo od delovnega mesta in kakšne so njihove prioritete na delovnem mestu. V empiričnem delu pa smo izvedli terensko raziskavo in nato pridobljene rezultate tudi analizirali in jih primerjali z že obstoječo študijo, ki je bila opravljena v Kanadi. Na podlagi pridobljenih podatkov smo tudi podali predloge za prakso.
Ključne besede: vodenje, stili vodenja, motivacija, motivacijske teorije, nove generacije na trgu delovne sile, generacija Y, generacija Z
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 538; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

5.
Motiviranost študentov fov za opravljanje študentskega dela
Tjaša Trampuš, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskovali motivacijo študentov Fakultete za organizacijske vede Univerze v Mariboru (FOV UM) za študentsko delo. Študentsko delo zahteva visoko stopnjo motivacije, samonadzora in organizacije, da lahko posameznik uskladi študijske dejavnosti s študentskim delom. Vsakega posameznika za študentsko delo motivirajo oziroma demotivirajo različni dejavniki, motivi in potrebe, ki se skozi leta spreminjajo. Glavni namen diplomskega dela je bil raziskati motive oziroma dejavnike, vzroke in ovire študentov za opravljanje študentskega dela ob študiju. V teoretičnem delu diplomskega dela smo opisali motivacijo, motivacijske dejavnike, motivacijske teorije in študentsko delo. Praktičen del pa vključuje raziskavo o motivaciji za študentsko delo, ki smo jo izvedli med študenti FOV UM.
Ključne besede: motivacija, motivacijski dejavniki, motivacijske teorije, študenti, študentsko delo
Objavljeno v DKUM: 20.08.2021; Ogledov: 612; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (872,82 KB)

6.
Motivacija negovalnega tima na delovnem mestu
Eva Slatinšek, 2020, magistrsko delo

Opis: Uvod: Motivacija medicinskih sester je pomembna za kakovostno zdravstveno nego, kot tudi za razvoj organizacije in sledenje viziji. Nanjo vplivajo mnogi dejavniki in le individualen pristop managerjev omogoča prepoznavanje težav in iskanje rešitev. Namen naloge je bil preučiti motivacijo in motivacijske dejavnike negovalnega tima na delovnem mestu. Metode: V teoretičnem delu raziskave je bila uporabljena deskriptivna metoda dela, v empiričnem pa kvantitativna, kjer smo uporabili vprašalnik. Empirični del raziskave je bil izveden v domu starostnikov v Avstriji. Uporabili smo priložnostni vzorec, sodelovalo je 82 medicinskih sester. Rezultate smo statistično obdelali s programom SPSS 20.0. Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da so zaposleni motivirani predvsem z notranjimi motivacijskimi dejavniki (osebni razvoj, zadovoljstvo ob opravljanju dela, uspeh in učenje novih stvari). Spearmanov koeficient korelacije je pokazal pozitivno statistično povezavo med notranjimi motivacijskimi dejavniki in zadovoljstvom pri delu ter zunanjimi dejavniki in oceno vodje. S T-testom za enostranski vzorec je bilo ugotovljeno, da jih ne motivirajo denarne nagrade. Kruskal-Wallis test je pokazal, da med zaposlenimi različnih starosti ne obstajajo razlike v motivaciji. Razprava in sklep: Medicinske sestre izkazujejo povprečno motivacijo, kar sovpada s podobnimi raziskavami. Kot pomemben element je treba omeniti tudi njihovo zadovoljstvo z vodilnimi. Prihodnje raziskave bi lahko bile usmerjene v razlike med motivacijo v različnih zdravstvenih organizacijah in med medicinskimi sestrami različnih narodnosti.
Ključne besede: medicinska sestra, zadovoljstvo, manager, motivacijske teorije, nagrade
Objavljeno v DKUM: 24.07.2020; Ogledov: 781; Prenosov: 198
.pdf Celotno besedilo (913,87 KB)

7.
Motivacija zaposlenih za izobraževanje in delo na osnovnih in srednjih šolah na Gorenjskem
Nina Slapar, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava motivacijo za izobraževanje in delo zaposlenih na srednjih in osnovnih šolah na Gorenjskem. V diplomskem delu bomo predstavili osnovne pojem motivacije, teorije, dejavnike, ovire. V nadaljevanju bomo predstavili tudi izobraževanje, motivacijo za izobraževanje ter ovire, na katere naletimo pri izobraževanju.da ne izgubi motivacije, preden doseže cilj. Prav tako se tako pri motivaciji kot pri izobraževanju srečujemo z ovirami. Cilj in namen diplomskega dela je ugotoviti, kaj motivira zaposlene za izobraževanje, jih spodbuja ter ovira.
Ključne besede: motivacija, izobraževanje, motivacijske teorije, motivacijski dejavniki, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 17.02.2020; Ogledov: 1090; Prenosov: 322
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

8.
Nagrajevanje in motiviranje zaposlenih v organizaciji
Petra Kolednik, 2018, diplomsko delo

Opis: Motivacija je tisto malo, kar nam včasih tako manjka, da določeno stvar pripeljemo do konca. V današnjem tempu življenja želimo stvari opraviti le na hitro ali površno, le toliko, da je nekaj narejeno, kadar pa se srečamo z nečim pomembnim, pa miselnost »le na hitro« ni dovolj. Da bi cilj oz. nalogo opravili kakovostno, potrebujemo motivacijo – včasih zadošča le beseda, velikokrat pa je ob tej potrebna tudi kakšna nagrada. Vsa živa bitja na svetu stremijo k zadovoljitvi lastnih potreb. Te so lahko osnovnega pomena za preživetje, torej po hrani in/ali zraku, ali pa so že potrebe višje ravni, kot so potrebe po: pripadnosti neki skupnosti, medsebojnem razumevanju, osebni rasti ipd. Za zadovoljitev določene potrebe je potrebna motivacija, ko pa je potreba zadovoljena, se tudi motivacija za njo preneha in postopek se ponovi – pojavi se potreba, ki jo želimo zadovoljiti, z njo pa tudi motivacija. Tudi v poslovnem svetu se mnogokrat srečamo z upadom motivacije, ki se zgodi zaradi več razlogov, posledično nastane občutek, da je cilj še zelo daleč in da ga ni moč doseči. Zato je naloga vodij, da ne le delegirajo naloge, ki jih je treba opraviti, marveč tudi spodbujajo zaposlene, da delo opravijo kakovostno, s čim več entuziazma in v prijetnem delovnem okolju. Vodje se v okviru procesa motiviranja zaposlenih osredotočijo tudi na nagrajevanje zaposlenih, saj lahko s tem dosežejo večji učinek, ki pa je lahko kratkotrajen,predvsem ko gre za denarno nagrajevanje, ali pa velja za dolgi rok. Vodja si za svoje podjetje določi sistem, po katerem lahko poleg osnovne plače nagrajuje zaposlene. Nagrado pri tem predstavljajo razne bonitete, uporaba službenih vozil, plačila zavarovanj ali praktične nagrade. Mnogokrat pa pri motiviranju ni nujno uporabiti le materialnega nagrajevanja, marveč zadošča že nematerialno, kot so npr. iskrene pohvale za uspešno opravljene naloge, prilagodljiv delovni čas, možnost napredovanja in osebne rasti in druge. Managerji morajo imeti venomer inovativne ideje, kako bi lahko zaposlene še motivirali, najlažje pa je, če jih poznajo, saj potem točno vedo, s katero nagrado bo njihova motivacija na vrhuncu.
Ključne besede: motiviranje, motivacijske teorije, nagrajevanje, materialno nagrajevanje, nematerialno nagrajevanje
Objavljeno v DKUM: 18.09.2019; Ogledov: 693; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

9.
Motivacija in merjenje zadovoljstva članov v rokometnem klubu Krško
Domen Škalički, 2018, diplomsko delo

Opis: Šport spremlja in ga izvaja skoraj celotna svetovna civilizacija. Aktualen je tako pri tistih, ki si želijo postati svetovne zvezde, kot tudi tisti, ki se z njim ukvarjajo zgolj tekom prostega časa. Ljudje, ki ga jemljejo kot hobi, se z njim ukvarjajo z namenom izboljšanja splošnega počutja, za grajenje pozitivne samopodobe, za zadostitev notranjega zadovoljstva, za zdrav način življenja in podobno. Lahko bi rekli, da sta ključna motiva želja in doseganje zastavljenih ciljev, ki si jih postavijo z namenom motivacije. Športniki, ki se z njim ukvarjajo zgolj rekreativno, nimajo takšne odgovornost in vloge kot tisti, ki se ukvarjajo z njim profesionalno. Za profesionalne športnike je značilno, da jim predstavlja prioriteto, saj je to služba oziroma poklic in so od njega ekonomsko odvisni. Od rekreativnih pa se razlikujejo v tem, da potrebujejo več podpore, motivacije in zadovoljstva z opravljanjem svojega poklica, sej vse zgoraj našteto močno vpliva na nadaljevanje njihove športne kariere. Klubi in organizacije, v katerih delujejo športniki, morajo poskrbeti, da bodo njihovi varovanci kar se da visoko motivirani in zadovoljni, saj je to poglaviten razlog za korektno in profesionalno opravljanje dela. Visoko motivirani športniki bodo namreč pomembno prispevali k ugledu kluba oziroma organizacije, posledično tudi na prihodek, ki se ob dobrih rezultatih poveča. V teoretičnem delu diplomskega seminarja bomo posvetili pozornost poglavju motivacije. Opredelili bomo pojem motivacije in opisali pomembnejše motivacijske teorije. Podrobneje bomo razdelali motivacijo v športu. Dotaknili se bomo tudi tematike zadovoljstva, v katerem se bomo osredotočili na zadovoljstvo pri delu, vpliv plač na vsakega posameznika, opredelili bomo merjenje zadovoljstva in navedli nekaj temeljnih pravil, ki vplivajo na zadovoljstvo pri delu posameznika. Cilj raziskave je bil ugotoviti poglavitni razlog za motivacijo igralcev v rokometnem klubu Krško, da vztrajajo v svoji panogi in kaj jim predstavlja zadovoljstvo pri treniranju in igranju za omenjen klub. Raziskava, ki smo jo opravili na podlagi pridobljenih rezultatov, je pokazala, da vsi igralci rokometnega kluba radi opravljajo svoje delo in da so dobri odnosi njihov glavni motivator za vztrajanje pri treniranju. Izmerili smo tudi njihovo zadovoljstvo na podlagi zastavljenih vprašanj in prišli do zaključka, da so bili dokaj zadovoljni z navedenimi dejavniki, ki smo jih določili. Z rezultati lanske sezone so bili zadovoljni. Potrebno je omeniti tudi to, da so skoraj prišli v najmočnejšo slovensko rokometno ligo. Na koncu raziskave bomo predstavili zastavljene hipoteze, ki jih bomo na podlagi rezultatov ovrgli oziroma sprejeli. Po končani razlagi hipotez bomo podali uporabne predloge, kaj bi lahko rokometni klub izboljšal za boljšo motivacijo in zadovoljstvo svojih članov. Rokometni klub bo rezultate, pridobljene v namene diplomskega seminarja, dobil v pregled.
Ključne besede: motivacija, motivacijske teorije, zadovoljstvo, merjenje zadovoljstva, anketni vprašalnik, rokometni klub Krško.
Objavljeno v DKUM: 30.11.2018; Ogledov: 1304; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (939,69 KB)

10.
Zadovoljstvo in motivacija zaposlenih po Herzbergovi teoriji motivacijskih dejavnikov v Cankarjevem domu
Dragica Šobot, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Za uspešno organizacijo so potrebni motivirani zaposleni, pozitivna organizacijska kultura, nenehna vlaganja za izgradnjo tima in timskega dela ter zaupanje zaposlenih v vodstvo in upravljanje organizacije. Organizacija je bolj uspešna, če pozna svoje zaposlene, njihove prednosti in slabosti ter konstantno išče rešitve za poboljšanja v organizaciji, skupinskem zaupanju in motivu zadovoljstva s ciljem doseganja skupnega interesa. Dober partnerski odnos med zaposlenimi in vodstvom, motiviranost kadra ter tehnološka podpora in usposabljane so pogoji za doseganje ciljev organizacije. Tema magistrskega dela se nanaša na motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih v kulturno-kongresnem javnem zavodu Cankarjev dom. Na podlagi Herzbergove dvofaktorske motivacijske teorije skušamo ugotoviti splošno stanje zadovoljstva in motiviranosti zaposlenih ter ali Herzbergova teorija v našem primeru drži. Poleg tega nas zanima, s katerimi dejavniki Herzbergove teorije so zaposleni najmanj zadovoljni. Na osnovi rezultatov nato podamo priporočilo za odpravo nezadovoljstva in izboljšanje stanja. V magistrskem delu na kratko predstavimo okolje, probleme, namene in cilje, povezane z motivacijo in zadovoljstvom zaposlenih v javnem zavodu Cankarjev dom. V teoretičnem delu na kratko predstavimo različne teorije motiviranja zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu in obravnavano okolje. V empiričnem delu na podlagi zastavljenih trditev o motivaciji in zadovoljstvu, hipotez ter anketne raziskave, izvedene v javnem zavodu Cankarjev dom, podamo ugotovitve in predloge za odpravo obravnavanih težav.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: - motivacija, - motivacijske teorije, - Herzbergovi motivacijski dejavniki.
Objavljeno v DKUM: 05.07.2018; Ogledov: 940; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici