| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 983
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvijanje socialnih veščin z lutkovnim projektom
Mateja Mašek, 2021, diplomsko delo

Opis: Otroci se socialnih veščin naučijo preko interakcij z drugimi otroci in odraslimi osebami. Socialne igre v vrtcu predstavljajo pomemben del socialnih interakacij, ki so lahko v pomoč pri razvoju socialnih veščin. V praktičnem delu naloge smo s pomočjo lutkovnega projekta opisali pripravo, izvedbo in evalvacijo lutkovnega projekta v skupini 20 otrok, starih 5 do 6 let, v katerega smo vključili socialne igre. Otroke smo ocenili pred in po izvedbi projekta po postavkah za posamezne socialne veščine. Ugotovili smo, da obstajajo statistično značilne razlike v izražanju strpnosti otrok, pri otrokovem ustreznem izražanju misli, čustev, želj in potreb, v zmožnostih sodelovanja otroka v socialnih igra s pravili, v spontanem sodelovanju v skupinskih nalogah in prilagajanju članom skupine, v izkazovanju empatije, pri spoštovanju pravil iger, pri uspešni komunikaciji z vrstniki, pri reševanju konfliktov brez agresije, pri vzpostavljanju prijateljskih odnosov, pri spontani igri z lutko, pri otrokovem vključevanju lutke ljubljenke v dnevno rutino in sproščenem odnosu do lutke pred in po izvedbi projekta. Rezultati te naloge so pomembni za razumevanje razvoja socialnih veščin ob uporabi lutke ljubljenke v skupini.
Ključne besede: Socialne veščine, lutka ljubljenka, motivacija, socialne igre, medsebojni odnosi, predšolska vzgoja.
Objavljeno: 14.01.2022; Ogledov: 79; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

2.
Pogledi staršev na razloge za športno udejstvovanje njihovih otrok
Maša Jerman, 2020, diplomsko delo

Opis: Motivacija je zelo pomembna za ukvarjanje s športom in ima velik pomen pri doseganju ciljev, ki si jih zadamo iz športnega vidika. Prav zato je ena od najpogosteje obravnavanih tem na področju športa, saj je motivacija pogoj za to, da se posameznik sploh začne ukvarjati s športno dejavnostjo. Poznamo notranjo in zunanjo obliko motivacije. Pri notranji motivaciji prihaja želja po športnem udejstvovanju iz posameznika samega, ženejo ga neki notranji goni, za zunanjo motivacijo pa je značilno, da pobuda, dražljaj ali pritisk prihajajo nekje od zunaj, velikokrat pa je prisotno tudi nagrajevanje. Gibanje je za otroka zelo pomembno, podobno kot dihanje, hrana in na primer igra. Predvsem je gibanje pomembno v prvih letih otrokovega življenja, ko se hitro razvija na gibalnem, emocionalnem, socializacijskem in kognitivnem nivoju. Otrok gibanje nujno potrebuje vsak dan, saj tako sprošča nakopičeno energijo, se giba, na tak način skrbi za svoje zdravje in dobro fizično počutje, ob gibanju pa spoznava tudi vrtčevske prijatelje in ustvarja ter razvija odnose z njimi. Podobno kot pri igri, ki je, enako kot gibanje, za otroka nujno potrebna. To je zanj najboljši in najlažji način za odkrivanje sveta, saj se otrok s pomočjo igre uči in razvija na najrazličnejših področjih. Za otroka in njegovo ukvarjanje oziroma neukvarjanje s športnimi dejavnostmi so zelo pomembni starši in vzgojitelji, saj so prav oni tisti, ki odločajo o tem, če in koliko se bo otrok gibal. Starši in vzgojitelji, ki visoko cenijo športno udejstvovanje in želijo to pravilno in pozitivno razmišljanje prenesti na otroka, so na dobri poti, da otroku pomagajo, da bo vzljubil šport in se športno udejstvoval, kolikor bo le mogoče. Želimo si, da bi bilo takšnih staršev in vzgojitelj čim več, saj se dobro zavedamo, kako zelo pomemben vpliv ima gibanje na otroka. V diplomski nalogi smo raziskali pomen gibanja za otroka in njegov razvoj na vseh področjih, kakšno vlogo imajo pri tem starši in vzgojitelji, kako pomembna je ob tem za otroka motivacija, kakšen pomen ima za otroka družina in ukvarjanje oziroma neukvarjanje z gibalnimi dejavnostmi v okviru družine, raziskali pa smo tudi, kakšen je dober vzgojitelj in kakšen pomen ima za otroka igra. Upamo, da bo diplomska naloga pomagala kakšnemu staršu doma in vzgojitelju v vrtcu, da uvidi zelo velik pomen gibanja in omogočanja gibalnih dejavnosti za otroka in njegov razvoj na vseh področjih, ob tem pa tudi, kako zelo pomembna je pri tem motivacija, za katero morajo predvsem v prvih letih otrokovega življenja poskrbeti le ti, starši in vzgojitelji.
Ključne besede: otrok, motivacija, športno udejstvovanje, starši, vzgojitelji
Objavljeno: 14.01.2022; Ogledov: 17; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

3.
Pomen rednih letnih razgovorov za motiviranje zaposlenih v zdravstveni negi v izbranih zdravstvenih ustanovah
Tanija Osmićević, 2021, magistrsko delo

Opis: Izhodišča: Letni razgovori vodje z zaposlenimi v zdravstveni negi in ocena njihove uspešnosti so pomembne komponente zdravstvenih organizacij. Ozaveščanje dojemanja vodje in zaposlenih o njihovi uspešnosti in delu lahko dodatno motivira zaposlenega za delo in s tem za izboljšanje kakovosti oskrbe bolnikov. Namen magistrske naloge je bil predstaviti pomen rednih letnih razgovorov za motiviranje zaposlenih v zdravstveni negi v izbranih zdravstvenih ustanovah v gorenjski regiji. Preverili smo stališča zaposlenih na področju zdravstvene nege o osebnostnih lastnostih vodij, kaj vse vpliva na zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu in kako letni razgovori vplivajo na njihov razvoj
Ključne besede: redni letni razgovor, motivacija, zadovoljstvo zaposlenih.
Objavljeno: 17.12.2021; Ogledov: 117; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

4.
Lutka pri pripovedovanju pravljic
Neža Djakovič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Lutka pri pripovedovanju pravljic je teoretično diplomsko delo, napisano z uporabo strokovne literature, ki se navezuje na delo z lutko v vrtcih. V teoretičnem delu si razjasnimo, kaj je lutka ter katere vrste poznamo, nato pa se osredotočimo na uporabo le-te v vrtcu. Zanima nas, kakšno vlogo ima lutka pri pripovedovanju pravljic ter kako lahko lutko na različne načine vključimo v pripovedovanje. V praktičnem delu pa smo načrtovali 10 dnevni projekt z otroki starimi od 5 do 7 let. Preko vodenih dejavnosti smo spoznali 6 vrst lutk v povezavi z različnimi pravljicami. Vsako lutko smo spoznali na različne načine ter vsako tudi izdelali na otroku primeren način. Otroci so preko dejavnosti spoznavali različne lutke, pravljice, tehnike izdelovanja lutke ter se ob tem celostno razvijali.
Ključne besede: lutka, pripovedovanje pravljic, lutka pripoveduje, motivacija, lutkovna predstava.
Objavljeno: 13.12.2021; Ogledov: 77; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

5.
Motivacija za izobraževanje v biotehniškem centru naklo
Nika Erjavec, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava motiviranost zaposlenih za izobraževanje v Biotehniškem centru Naklo. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti kakšen način motiviranja uporabljajo nadrejeni, ter kateri način je najbolj učinkovit. Diplomska naloga zajema teoretično opredelitev motivacije in izobraževanja, predstavitev podjetja, raziskavo ter diskusijo. Pri teoretičnem delu sta bili uporabljeni metodi deskripcije in kompilacije. Za ugotavljanje obstoječih stanj pa smo uporabili metodo anketiranja. Ugotovili smo, da večino zaposlenih motivira pridobivanje novih znanj, ter da preobremenjenost najbolj ovira zaposlene za izobraževanje.
Ključne besede: Motivacija, izobraževanje, izobraževanje zaposlenih
Objavljeno: 01.12.2021; Ogledov: 97; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

6.
Vpliv zaslonskih digitalnih medijev na bralno motivacijo učencev 4. razreda - generacije alfa
Klara Kos, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga z naslovom Vpliv zaslonskih digitalnih medijev na bralno motivacijo učencev četrtega razreda – generacije alfa, je sestavljena iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega ter empiričnega dela. V teoretičnem delu magistrske naloge smo se tako osredotočili na spoznanja o branju. Kar nekaj pozornosti smo namenili motivaciji za branje in branju ter usvajanju branja v digitalni dobi. Podrobneje smo predstavili tudi novo generacijo otrok, ki jo nekateri imenujejo Homo zappiens. Predstavljeni sta tudi deklaracija iz Stavangerja in Nacionalna strategija za razvoj bralne pismenosti. V empiričnem delu magistrske naloge podamo rezultate raziskave, v kateri smo predstavili, kako digitalizacija in hiter razvoj tehnologije vplivata na bralno motivacijo učencev 4. razreda. Rezultate smo pridobili s pomočjo Vprašalnika bralne motivacije za mlajše učence. Pridobljene rezultate smo nato primerjali z rezultati, pridobljenimi s pomočjo istega vprašalnika leta 2006. Na podlagi dobljenih rezultatov smo prišli do ugotovitev, da digitalizacija negativno vpliva na bralno motivacijo učencev, saj so rezultati v vseh treh sklopih (interes za branje, zaznavanje branja kot težke aktivnosti, kompetentnost za glasno branje) nižji, kot so bili pri učencih iz leta 2006.
Ključne besede: pismenost, motivacija za branje, zaslonski digitalni mediji, generacija alfa
Objavljeno: 26.11.2021; Ogledov: 80; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

7.
Medsebojna povezanost nekaterih dejavnikov bralnih zmožnosti
Silvija Sambt, 2021, magistrsko delo

Opis: Z razvojem družbe in njenih zahtev se je spremenilo tudi samo pojmovanje pismenosti in dolžina opismenjevanja, ki je postalo vseživljenjski proces. Pismenost je sposobnost, ki vključuje številne spretnosti in sposobnosti branja in pisanja (v širšem smislu tudi računanja), temeljni element vseh pismenosti pa je bralna pismenost, zato sodi razvoj bralnih zmožnosti med temeljne kompetence vsakega izobraževalnega sistema. V teoretične delu zaključnega dela je tako opredeljen sam pojem pismenosti, dejavniki pismenosti in njihov razvoj v različnih starostnih obdobjih. Posebej pa so opisani štirje dejavniki bralnih zmožnosti: fonološko zavedanje, tekočnost branja, motivacija za branje in razumevanje prebranega. Opisana je tudi njihova medsebojna odvisnost, kot so jo pokazale že opravljene raziskave. Ker gre za dejavnike, ki so lahko dober prediktor morebitnih težav branja in pisanja pri učencih, hkrati pa je z njihovim načrtnim razvijanjem v sistemu opismenjevanja mogoče vplivati na zmanjšanje teh težav, je v teoretičnem delu predstavljen tudi sistem opismenjevanja z ozirom na razvoj omenjenih dejavnikov in težave branja in pisanja, ki se lahko pojavljajo. Posebej je opozorjeno na disleksijo in njeno povezavo z razvojem fonološkega zavedanja. V empiričnem delu pa je bil cilj preveriti povezanost posameznih dejavnikov skozi prvo triletje, v katerem je poudarek na razvijanju tehnike branja v povezavi z bralnim razumevanjem. Zanimalo nas je tudi, kako se skozi leta posamezni dejavniki spreminjajo in ali med posameznimi generacijami učencev obstajajo razlike v razvitosti posameznih dejavnikov (predvsem fonološkega zavedanja in motivacije za branje) že ob samem vstopu v šolo.
Ključne besede: dejavniki bralne zmožnosti, fonološko zavedanje, tekočnost branja, motivacija za branje, bralno razumevanje
Objavljeno: 24.11.2021; Ogledov: 44; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (3,25 MB)

8.
Motivacija pevcev odraslega pevskega zbora
Sara Kosmos, 2021, magistrsko delo

Opis: Zborovodja je kot osrednja osebnost pevskega zbora odgovoren za uspeh in morebiten neuspeh celotnega pevskega zbora. Je tisti, ki skrbi, da se zborovski pevci v pevskem zboru počutijo dobro ter da so med njimi dobri socialni odnosi. Biti mora prilagodljiv, komunikativen, zaupanja vreden, empatičen, avtoritativen, hkrati pa sposoben timskega dela in sodelovanja. Dolžen je zastaviti ustrezne in jasne cilje, izbrati primerno težavnost skladb ter reševati morebitne konflikte. Empirični del magistrskega dela je sestavljen iz dveh ločenih raziskav. V prvo smo vključili 128 zborovodij, v drugo pa 294 zborovskih pevcev. Zanimalo nas je, kakšen je pogled posamezne skupine na tematike v povezavi z motivacijo pevcev odraslega pevskega zbora. V ta namen smo oboje povprašali o kompetencah zborovodij, povratni informaciji ter motivacijskih dejavnikih, pevce pa ločeno tudi o vplivih petja na njihovo življenje, strahovih in dejavnikih prenehanja sodelovanja v pevskem zboru. Ugotavljamo, da so za motivacijo pevcev nepogrešljive že omenjene kompetence zborovodje, kakor tudi prejemanje ustrezne povratne informacije. Vplivi petja pa se na življenjih pevcev kažejo kot večja socialna povezanost ter izboljšano mentalno in fizično zdravje. 
Ključne besede: motivacija, zborovodja, zborovski pevec, odrasli pevski zbor
Objavljeno: 24.11.2021; Ogledov: 93; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

9.
Analiza različnih didaktičnih pristopov pri načrtovanju in izvedbi usmerjenih gibalnih dejavnosti
Benjamin Jezovšek, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili pomen različnih didaktičnih pristopov za načrtovanje in izvedbo vadbenih ur. Zanimal nas je učinek določenih didaktičnih pristopov na cilje usmerjenih gibalnih dejavnosti. V teoretičnem delu zaključnega dela smo predstavili, kako poteka vzgojno-izobraževalno delo v vrtcu, opredelili smo gibalno dejavnost – vadbeno uro, vrste gibalnih iger ter pojasnili motivacijski vidik vadbene ure. V praktičnem delu zaključnega dela smo se poglobili v izvedbo raznolikih vadbenih ur ter jih analizirali in primerjali glede na različne didaktične pristope. Glavni cilj zaključnega dela je prepoznati razlike in analizirati različne didaktične pristope v usmerjenih gibalnih dejavnosti, ugotoviti, kakšen tip vadbenih ur je predšolskim otrokom všeč in ugotoviti učinek motivacije na izvedbo in doseganje zastavljenih ciljev vadbene ure. Ugotovili smo, da ima prostor, kjer izvajamo vadbeno uro, pomembno vlogo, tudi način podajanja navodil je pomemben, izbira vsebine vadbene ure in uporaba glasbe kot motivacijsko sredstvo. Določeni didaktični pristopi imajo pozitiven učinek na otroke in na njihovo izvedbo, nekateri pristopi v manjši meri, nekateri pa so brez pozitivnega učinka.
Ključne besede: didaktika, vadbena ura, predšolski otrok, motivacija
Objavljeno: 24.11.2021; Ogledov: 76; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (947,69 KB)

10.
Motivacija zaposlenih v javnem zdravstvenem zavodu
Tia Posavac, 2021, diplomsko delo

Opis: Vsaka organizacija se zaveda, da je motiviran in dobro usposobljen kader gonilna sila dobrega poslovanja podjetja, zato miselnost, da zaposleni predstavljajo zgolj strošek organizaciji, postaja preteklost. Velja pravilo »več daš, več dobiš«, zato je vlaganje v zaposlene nujno potrebno. Diplomsko delo obravnava motivacijo zaposlenih na delovnem mestu v javnem zdravstvenem zavodu. V njem bomo predstavili pojem motivacije, motivacijske dejavnike, teorije in povezavo med zadovoljstvom ter motivacijo. Cilj in namen diplomskega dela je ugotoviti, kaj zaposlene motivira in kateri motivacijski dejavniki jih najbolj motivirajo pri opravljanju njihovega dela. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da pomenijo zaposlenim notranji dejavniki veliko več kot zunanji, kar je bilo v skladu s pričakovanji.
Ključne besede: motivacija, motivacijski dejavniki, motiviranje zaposlenih
Objavljeno: 24.11.2021; Ogledov: 75; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (872,92 KB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici