1. Analiza zadovoljstva zaposlenih v podjetju 3fs Nordic SI d. o. o.Eva Bajželj, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava problematiko zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu v podjetju 3fs Nordic SI d.o.o. (v nadaljevanju 3fs). Namen dela je preučiti stopnjo zadovoljstva zaposlenih v obdobju petih let, od leta 2018 do 2022, ter identificirati glavne dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo in posledično na uspešnost podjetja.
V teoretičnem delu se osredotočamo na obravnavanje različnih pojmov, ki se nanašajo na tematiko, kot je (ne)zadovoljstvo na delovnem mestu, obravnavali smo tudi elemente in dejavnike zadovoljstva. Nekaj besed smo namenili tudi delu od doma in pandemiji Covid-19.
Področje praktične raziskave zajema analizo ankete s 47 vprašanji, ki je razdeljena na več sklopov, ki so povezani z zadovoljstvom na delovnem mestu. To so pomen dela, delovni pogoji, odnosi med sodelavci, možnosti za izobraževanje in napredovanje ter splošno počutje zaposlenih. Želja podjetja je bila prejeti grafični prikaz obširne ankete in deskriptivni opis določenih vprašanj, kar smo tudi opravili.
V raziskavi so bile uporabljene različne metode, ki vključujejo pregled domače in tuje literature ter izvedbo anketiranja med zaposlenimi v podjetju. Pridobljeni podatki so bili obdelani s pomočjo pivotnih tabel in prikazani s pomočjo grafičnih prikazov, ki omogočajo vizualizacijo rezultatov in identifikacijo trendov v zadovoljstvu zaposlenih.
Preko raziskave ugotavljamo, da pandemija ni imela negativnega vpliva na zadovoljstvo, temveč v določenih situacijah prav obratnega. Za vzdrževanje zadovoljstva zaposlenih smo podjetju predlagali, naj nadaljujejo z dobrim delom kot doslej. Ključne besede: zadovoljstvo zaposlenih, zadrževanje kadrov, delovno okolje, motivacija, pandemija COVID-19 Objavljeno v DKUM: 15.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 50
Celotno besedilo (4,16 MB) |
2. Analiza kulture zagotavljanja varnosti živil med zaposlenimi v gostinskih obratih hitre prehraneSaša Čonjić, 2023, diplomsko delo Opis: Moderni način življenja je prinesel nove standarde za vsakega posameznika. Dostopnost informacij in globalizacija sta prinesli veliko novih zahtev in izzive za vse deležnike na gospodarskem trgu. Stremljenje k zdravemu življenju je človeka usmerilo na zdrav način prehranjevanja. Zaradi modernega sloga življenja ljudje v velikih mestih nimajo dovolj časa, da bi svoj obrok pripravili, in je odhod v gostinski obrat vsakodnevni pojav. Želja po zdravem prehranjevanju je prinesla novo področje, ki se imenuje »kultura zagotavljanja varnosti živil«. V okviru diplomskega dela smo proučevali, kateri so ključni dejavniki kulture zagotavljanja varnosti živil. Raziskovalni del je potekal v podjetju, ki sodi med največja gostinska podjetja, in sicer v treh restavracijah, ki imajo dobro razvit sistem usposabljanja zaposlenih, visoke standarde in visoke zahteve po varnosti živil. Pri raziskavi smo uporabili kombinacijo kvantitativnih (anketiranje zaposlenih) in kvalitativnih metod (opazovanje zaposlenih med procesom dela). Rezultati empiričnega dela so nam pokazali, da ima podjetje odličen sistem zagotavljanja varnosti živil na podlagi rednega in dobrega usposabljanja vseh zaposlenih ter dobrega načina motiviranja zaposlenih. Vse to v kombinaciji s timskim delom je prineslo visoko zavest zaposlenih glede zagotavljanja varnosti živil v restavracijah. Naredili smo tudi demografske značilnosti zaposlenih, s čimer smo želeli ugotoviti povezanost z dobrimi rezultati na področju kulture zagotavljanja varnosti živil. Ugotovitev raziskave je, da je za dobre rezultate kulture zagotavljanja varnosti živil poleg usposabljanja in motivacije kot ključne dejavnike treba poskrbeti za moderno tehnologijo, dobro delovno okolje ter produktivna in moderna delovna sredstva in opremo. Ključne besede: kultura zagotavljanja varnosti živil, usposabljanje zaposlenih, motivacija zaposlenih, varnost živil, standardi in procedure dela. Objavljeno v DKUM: 13.12.2023; Ogledov: 468; Prenosov: 30
Celotno besedilo (1,64 MB) |
3. Motivacija za izobraževanje poklicnih gasilcev MariborKarolina Čerče, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali motivacijo za izobraževanje poklicnih gasilcev Gasilske brigade Maribor. Izobraževanje poklicnih gasilcev je ključno za uspešno delovanje. Spreminjajoči se scenariji nesreč zahtevajo ažurno znanje in prilagajanje novim tehnikam. S tem gasilci ohranjajo visoko stopnjo učinkovitosti, izboljšujejo varnost ter zagotavljajo zaščito.
Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu diplomske naloge smo s pomočjo navedene literature razložili in opisali koncept motivacije, motivov, motivacijskih dejavnikov in teorij motivacije. Pojasnili smo tudi, kaj pomeni izobraževanje ter preučili različne vrste izobraževanja, predstavili smo izobraževalno dejavnost v organizaciji ter ovire pri izobraževanju. Predstavili smo Gasilsko brigado Maribor, njeno organiziranost in zgodovino.
V empiričnem delu smo izvedli anketo, s katero smo preučevali dejavnike, ki vplivajo na motivacijo za izobraževanje. Prav tako smo ugotavljali morebitne ovire, s katerimi se srečujejo poklicni gasilci pri svojem izobraževanju. Poleg tega smo raziskali njihove preference glede izvedbe izobraževanj, kot so čas izvedbe, vrsta izobraževanja, pa tudi morebitne spremembe, ki bi jih želeli videti v procesu izobraževanja. Ključne besede: motivacija, motivacijski dejavniki, izobraževanje, izobraževanje zaposlenih, motivacija za izobraževanj Objavljeno v DKUM: 24.10.2023; Ogledov: 373; Prenosov: 96
Celotno besedilo (1,89 MB) |
4. Motivacija za izobraževanje zaposlenih v organizaciji xLaura Pogačnik, 2023, diplomsko delo Opis: Izobraževanje in motivacija sta tesno povezani, saj je kvaliteta izobraževanja ter pridobljenega znanja velikokrat odvisna od motivacije učenca. Skozi zgodovino so znanstveniki razvijali različne teorije o motivaciji, s katerimi si danes pomagamo pri razumevanju motivacije. Namen dela je raziskati teoretične osnove vezane na motivacijo in izobraževanje, opredeliti stanje motivacije zaposlenih v izbrani organizaciji. V zaključnem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela, primerjalno metodo, metodo kompilacije, metodo anketiranja v obliki anketnega vprašalnika, metodo dedukcije in indukcije. Glavni rezultati so nam pokazali, da si večina zaposlenih želi izobraževanj, da jim pomagajo tako v profesionalnem kot tudi v osebnem razvoju. Pridobljeni podatki bodo lahko zaposlenemu, ki je zadolžen za organizacijo izobraževanj v organizaciji x v pomoč pri nadaljnjem načrtovanju. Ključne besede: motivacija, izobraževanje, razvoj zaposlenih Objavljeno v DKUM: 26.09.2023; Ogledov: 384; Prenosov: 116
Celotno besedilo (1,50 MB) |
5. Motivacija in zadovoljstvo na delovnem mestuJasmina Grahek, 2023, diplomsko delo Opis: Motivacija in zadovoljstvo na delovnem mestu sta pojma, ki se v poslovnem svetu
pojavljata pogosto. Čeprav gre za področje, ki je bilo že velikokrat raziskovano, pa se
vodstva organizacij še vedno sprašujejo, kako bi svoje zaposlene še bolj motivirala in
izboljšala njihovo zadovoljstvo. Zaradi tega smo s pomočjo diplomskega dela želeli
raziskati tovrstno področje in ugotoviti pomembnost petnajstih motivacijskih
dejavnikov v izbranem podjetju. Za namen pridobivanja podatkov smo uporabili
lestvico delovnih motivov, s pomočjo katere so anketiranci razvrščali motive po
pomembnosti. Ugotovili smo, da je večina zaposlenih v izbranem podjetju motivirana,
vendar pa si zaposleni v podjetju v prihodnje želijo več motiviranja s plačo in več
možnosti za strokovni razvoj. Obe predpostavljeni hipotezi smo zavrnili, saj nismo mogli
dokazati, da obstajajo razlike med spolom in motiviranostjo ter da obstaja povezanost
med starostjo in motiviranostjo. Podjetje do zdaj ni imelo na voljo informacij o
motivaciji zaposlenih, zato so ugotovitve raziskave pomembne za nadaljnje ukrepe na
področju motiviranja zaposlenih v izbranem podjetju. Ključne besede: motivacija, zadovoljstvo, motiviranost zaposlenih, motivacijski
dejavniki, lestvica delovnih motivov Objavljeno v DKUM: 14.04.2023; Ogledov: 894; Prenosov: 249
Celotno besedilo (998,10 KB) |
6. Zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v organizaciji XMatic Logar, 2022, diplomsko delo Opis: Cilj vsakega človeka je čutiti zadovoljstvo na vseh področjih življenja. V hitro spreminjajočem poslovnem okolju in vse hitrejšem tempu življenja je doseg takega stanja pogosto velik izziv. V diplomskem delu raziskujemo zadovoljstvo tako v širšem pomenu besede kot tudi zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu.
V teoretičnem delu podrobno obravnavamo definicije in opis zadovoljstva ter znanstveni razvoj pojma skozi čas. Pojem zadovoljstva smo raziskali zelo podrobno, saj je po našem mnenju to ključno za celostno razumevanje obravnavane tematike. Precej pozornosti posvetimo tudi motivaciji ter korelaciji med zadovoljstvom zaposlenih na delovnem mestu ter njihovo motivacijo. Naštejemo tudi dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih, ter podrobneje opišemo tiste, ki so skupni večini ter so označeni kot najpomembnejši.
Empirični del smo opravili s pomočjo raziskave v organizaciji X. Oblikovane hipoteze smo preverjali s pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga izvedli med zaposlenimi v omenjeni organizaciji. Pridobljene podatke smo analizirali in interpretirali. Ugotovili smo, da je večina zaposlenih v obravnavani organizaciji zadovoljnih. Poleg tega lahko na podlagi opravljene raziskave rečemo, da so zaposlenim na delovnem mestu dobri odnosi s sodelavci in nadrejenimi najpomembnejši dejavnik pri delu. Na podlagi rezultatov ankete smo komentirali situacijo v podjetju ter svetovali, kateremu področju je treba posvetiti največ pozornosti. Ključne besede: zadovoljstvo, motivacija, zadovoljstvo zaposlenih, dejavniki zadovoljstva Objavljeno v DKUM: 23.02.2023; Ogledov: 1034; Prenosov: 287
Celotno besedilo (1,66 MB) |
7. Vpliv digitalne preobrazbe in optimizacije procesov na motivacijo in zadovoljstvo serviserjev gospodinjskih aparatovŠpela Dolenc, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi obravnavamo obremenjenost serviserjev, ki se iz leta v leto povečuje, vedno bolj je v poslovnih in proizvodnih procesih prisotna umetna inteligenca. V prvem delu smo poleg organizacijske klime predstavili teoretična izhodišča za obremenjenost, motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu serviserja podjetja Gorenja. Pozornost smo namenili tudi interakciji med človekom in strojem, kjer smo na podlagi Maverick raziskave lahko dobili vpogled, na kakšen način bi umetna inteligenca sodelovala s človekom. Ob tem smo zastavili vprašanje, kje je pravzaprav meja, ko je umetna inteligenca prispevek v življenju človeka, in kdaj je meja prekoračena. Ključne besede: Digitalna preobrazba, obremenjenost na delovnem mestu, motivacija zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih Objavljeno v DKUM: 03.02.2023; Ogledov: 841; Prenosov: 58
Celotno besedilo (2,89 MB) |
8. Psihološka pogodba v izbranem zavodu javne uprave: primerjava med logističnim oddelkom in ostalimi oddelki : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaAlen Krajnc, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu obravnavamo poznavanje psihološke pogodbe in motiviranost zaposlenih v izbranem zavodu javne uprave. S pomočjo anketnega vprašalnika bomo ugotovili, katere psihološke pogodbe so zastopane med zaposlenimi in katera prevladuje.
Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del sestoji iz psihološke pogodbe in motivacije. Za psihološko pogodbo smo navedli nekaj definicij različnih avtorjev, opisali posamezne oblike psiholoških pogodb in z navedbo bistvenih sestavin psihološke pogodbe poudarili pomembnost te. Opredelili smo tudi motivacijo zaposlenih v povezavi s psihološkimi pogodbami. Podali smo nekaj razlag različnih avtorjev, opisali nekatere motivacijske teorije in navedli bistvene motivatorje in demotivatorje za posamezno psihološko pogodbo. Opisali smo tudi pojav demotivacije.
V empiričnem delu smo predstavili metode dela in s pomočjo anketnega vprašalnika za psihološko pogodbo avtorice Renate Mihalič in motivacije avtorja Vida Pogačnika, pridobili rezultate o prevladujoči psihološki pogodbi in stopnji motivacije zaposlenih v izbranem zavodu. Opravili smo tudi primerjavo med zaposlenimi v logističnem oddelku in v drugih oddelkih ter statistično pomembno povezanost med psihološkimi pogodbami in motivacijo. Preverili smo zadane hipoteze in v zaključku strnili ugotovitve raziskave. Ključne besede: psihološka pogodba, motivacija zaposlenih, oblike psiholoških pogodb, psihološka pogodba v javni upravi Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 580; Prenosov: 63
Celotno besedilo (2,48 MB) |
9. Organizacijska kultura podjetja XSuzana Hojsak, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo preučevali organizacijsko kulturo podjetja X na podlagi anketnega vprašalnika. V sklopu teoretičnega dela smo preučili literaturo s področja organizacijske kulture, organizacije podjetja, organizacijskih struktur in procesov, modelov organizacijske kulture in oblikovanja organizacijske strukture. V raziskovalnem delu smo predstavili rezultate izvedene raziskave in izpostavili področja organizacijske kulture, na katerih bi podjetje X moralo uvesti izboljšave in tako dvigniti nivo organizacijske kulture v podjetju. Posledično bi bilo zadovoljstvo zaposlenih večje, kot smo ugotovili tekom magistrskega dela, le to pa je ključno za uspešnost podjetja. Predstavili smo konkretne predloge, s katerimi bi se podjetje lotilo izboljšav na izbranih področjih. Ključne besede: organizacijska kultura, zadovoljstvo zaposlenih, motivacija zaposlenih, uspešnost podjetja Objavljeno v DKUM: 01.12.2022; Ogledov: 786; Prenosov: 212
Celotno besedilo (1,79 MB) |
10. Vodenje zaposlenih na daljavoLuka Simonič, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo temelji o vodenju zaposlenih na daljavo in o delu v Covid času v podjetju X. To temo smo izbrali na podlagi vse večjega trenda, da se tudi v Sloveniji uveljavi delo od doma kot redna praksa. Pomembno je, da se že kot posameznik in družba začnemo zavedati, da se bo delo in oblika dela v naslednjih 10 letih korenito spremenila in brez dela na daljavo podjetja ne bodo morala nuditi konkurenčnega delovnega mesta, ki ga ponujajo sosednje države.
Delo na daljavo pa predstavlja vse večje izzive, tako za posameznika in celotno družbo kakor tudi podjetja. Mnoga, predvsem večja, podjetja, so se morala na vodenja na daljavo prilagoditi v karantenskem času med pandemijo Covid-19 zato je tranzicija iz klasičnega dela v pisarnah in dela iz domačega doma postalo še bolj problematična. Vodje in zaposleni so se naenkrat znašli v situaciji v kateri so ostali prepuščeni svojemu znanju.
V sklopu dela na daljavo je COVID-19 povzročila ponovno osredotočenost na interno komunikacijo, saj so morale številne organizacije uvesti nove delovne prakse, odpustiti zaposlene in obravnavati nenadna odpuščanja. To je ustvarilo edinstvene izzive za organizacije, ko se prilagajajo novim operativnim, poslovnim in javno političnim okoljem. Posledično so dosledne, točne in zanesljive informacije ključnega pomena za zagotavljanje, da se lahko zaposleni učinkovito odzovejo na krizo in hkrati ohranijo produktivnost.
V drugem, aplikativnem, delu smo preučili dela na daljavo v podjetju X. Svoja raziskovalna vprašanja smo razdelili v več delov, in sicer po posameznih aktivnosti, ki jih podjetje oziroma vodja uporabljata, ki vodijo zaposlene na daljavo. Naprej smo preučili, kakšna je struktura oddelka v podjetju X. Nato pa smo se navezali na vodenje, kakšen pristop izbira direktor X, kako odreagirajo zaposleni, če prosijo za pomoč, kako nadzira svoje zaposlene. Na koncu pa smo še na vezali na komunikacijo in motiviranje zaposlenih v podjetju X. Podjetje X se zaveda, da je delo na daljavo pomembno in, da je to trend, ki se bo nadaljeval tudi po Covid-19 krizi zato je direktor podjetja X dober vzgled vodje, ki z inovativnimi in modernimi pristopi delo od doma delo privlačno in produktivno za vse zaposlene. Ključne besede: management človeških virov, vodenje zaposlenih, modeli vodenja, Covid-19, delo na daljavo, prilagoditev delovnega mesta, motivacija zaposlenih na daljavo, koordinacija zaposlenih na daljavo Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 618; Prenosov: 143
Celotno besedilo (860,83 KB) |