1. Motivacija za izobraževanje v podjetju harvest metallis, trgovina in posredovanje, d. o. o.Nikolina Rosuljaš, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali motivacijo za izobraževanje v podjetju Harvest Metallis, trgovina in posredovanje, d. o. o. Kot glavno metodo raziskovanja smo uporabili spletno anonimno anketo, ki smo jo poslali zaposlenim v tem podjetju. Raziskali smo, kako motivirani so zaposleni za izobraževanje in kaj jih najbolj motivira. Na anketo je ustrezno odgovorilo 22 zaposlenih; rezultati so pokazali, da sta boljša informiranost in večja uspešnost pri delu dejavnika, ki jih najbolj motivirata za dodatno izobraževanje. Obstajajo tudi drugi motivi, kot so podaljšanje licence, izboljšanje kariernih možnosti, lažje delo ipd. Najmanj jih motivirajo bonusi. Večina jih je omejena zaradi zdravstvenega stanja ali neustrezne lokacije in se potem ne morejo udeležiti izobraževanja. Najbolj jih zanimajo praktične delavnice, seminarji in nasploh izobraževanja zunaj podjetja. Upamo, da jim bodo ti rezultati pomagali napredovati in še izboljšati njihovo izobrazbo ter zmanjšati ovire na minimum. Ključne besede: motivacija, izobraževanje, motivacijski dejavniki, zaposleni Objavljeno v DKUM: 15.09.2023; Ogledov: 19; Prenosov: 8
Celotno besedilo (1,37 MB) |
2. Motivacija za izobraževanje v podjetju Pribina d.o.o.Tamara Vindišar, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo raziskali stopnjo motivacije za izobraževanje v podjetju Pribina d. o. o. Podjetja se iz dneva v dan soočajo s hitrimi spremembami na trgu dela. Zaradi česar je bistveno, da v ospredje postavijo svoje zaposlene ter da jim nudijo izobraževanja, s katerim pridobivajo nova znanja, veščine in sposobnosti, ki jih potrebujejo za uspešno upravljanje svojega dela. Podjetje mora poskrbeti, da ostane čim bolj konkurenčno na trgu dela. Menimo, da je pomembno tudi, da podjetje ustvari izobraževalno okolje, s katerim motivirajo svoje zaposlene k nadaljnjemu izobraževanju.
V zaključnem delu smo raziskovali metode motiviranja, ki jih podjetje uporablja, da motivira zaposlene za pripravljenost pridobivanja novih znanj. Dotaknili smo se tudi največjih ovir pri izobraževanju kadra, kakšna je stopnja motivacije v podjetju ter kakšnih izobraževanj bi se zaposleni radi udeležili v prihodnosti. Ključne besede: motivacija, izobraževanje, gostinstvo Objavljeno v DKUM: 15.09.2023; Ogledov: 27; Prenosov: 6
Celotno besedilo (969,97 KB) |
3. Vpliv značilnosti vodenja na motivacijo in komunikacijo v mikro in velikem podjetjuDoroteja Kolenko, 2023, diplomsko delo Opis: Motivacija in komunikacija sta ključ do uspešnega vodenja in prav zato imajo značilnosti vodenja pomemben vpliv na njiju. Značilnosti vodenja, kot so jasna vizija, delegiranje odgovornosti, priznanje dosežkov, odprtost za komunikacijo, dosledna komunikacija in spodbujanje sodelovalne komunikacije, so ključni dejavniki, ki vplivajo na motivacijo in komunikacijo zaposlenih v podjetju. V diplomskem delu smo raziskali vpliv značilnosti vodenja na motivacijo in komunikacijo v mikro in velikem podjetju. V prvem delu diplomskega dela smo se osredotočili na pojem vodenja, stile vodenja, temeljne teorije vodenja, opredelili smo kriterije za mikro in velika podjetja ter kako se vodenje razlikuje v mikro in velikih podjetjih. Sledi predstavitev motivacije in komunikacije. Pri motivaciji smo najprej opisali sam pojem, vrste motivov, katere motivacijske teorije in dejavnike vse poznamo ter kako značilnosti vodenja vplivajo na motivacijo. Pri komunikaciji smo opredelili sam pojem, načine, vrste in sloge komuniciranja, kakšne so značilnosti in opredelili razlike v mikro in velikem podjetju. Ob koncu teoretičnega dela smo opredelili vplive značilnosti vodenja na motivacijo in komunikacijo. V empiričnem delu smo opravili raziskavo med vodji v mikro in velikem podjetju. Pripravili smo vprašanja za intervju, skozi katera smo nato analizirali, kako same značilnosti vodenja vplivajo na motivacijo in komunikacijo v izbranem podjetju. Ugotovili smo, da se vodenje, komunikacija in motivacija razlikujejo v mikro in velikih podjetjih. V obeh vrstah podjetij je treba oblikovati sistem motivacije, zato morajo biti managerji posebej pozorni na relativno vrednost nagrad. V mikro podjetjih se vodje lažje povežejo z zaposlenimi in zato jih tudi bolje poznajo in jih na takšen način lažje motivirajo. V velikih podjetjih se vodje osredotočajo predvsem na napredovanje, razvoj kariere in sisteme nagrajevanja. Prav tako je v mikro podjetjih komunikacija neposredna, fleksibilna in enostavna, kar omogoča tesen stik med vodstvom in zaposlenimi ter hitro izmenjavo informacij. V velikih podjetjih prevladuje formalna komunikacija z uporabo različnih tehnoloških orodij, pri čemer se poudarja delegiranje nalog. Ključne besede: značilnosti vodenja, stili vodenja, motivacija, motivacijske teorije, komunikacija, mikro podjetja, velika podjetja. Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 55; Prenosov: 20
Celotno besedilo (1,17 MB) |
4. Upravljanje starostne raznolikosti na delovnih mestihMaja Rožman, Polona Tominc, 2014, izvirni znanstveni članek Opis: Staranje prebivalstva v Sloveniji predstavlja enega največjih izzivov za prihodnji razvoj in vpliva tudi na procese v organizacijah. Temeljni namen prispevka je proučitev starostne raznolikosti zaposlenih glede na motivacijske dejavnike, zadovoljstvo pri delu in produktivnost. V raziskavi ugotavljamo, da obstajajo številne razlike v vplivnih motivacijskih dejavnikih med mlajšimi in starejšimi zaposlenimi, razlike v stopnji njihovega zadovoljstva in razlike na drugih področjih, povezanih z dinamičnostjo, raznolikostjo in produktivnostjo zaposlenih na delovnem mestu. Te ugotovitve kažejo na pomembnost upravljanja starostne raznolikosti na delovnem mestu, zato v zaključku podajamo tudi priporočila menedžmentu na tem področju. Ključne besede: podjetje, zaposleni, motivacija, zadovoljstvo, starostne skupine, management Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 34; Prenosov: 0 |
5. Deutsch in Nordmazedonien - Vergleich zwischen vier Jahrgängen in einer Grundschule : DiplomarbeitMonika Maseva, 2023, diplomsko delo Opis: Die Diplomarbeit mit dem Titel „Deutsch in Nordmazedonien – Vergleich zwischen vier Jahrgängen in einer Grundschule“ befasst sich mit dem Prestige der deutschen Sprache in diesem Land sowie mit der Motivation der Schüler und Schülerinnen in einer Grundschule. Da Deutsch als Ergänzungssprache in Europa dient, wird die Situation dieser Sprache allgemein verbessert. Es wird näher auf Nordmazedonien und alles, was dort mit Deutsch zu tun hat, eingegangen.
Für die Verbesserung der Situation dieser Sprache sind auch die deutschen Institutionen, insbesondere das Goethe-Institut in Skopje wichtig. Viele Menschen besuchen dort Deutschkurse und bereiten sich auf das Leben in Deutschland vor. Die dort abgelegten Prüfungen werden überall anerkannt. Die verschiedenen Gründe für das Interesse der Mazedonier am Erlernen der deutschen Sprache werden näher beschrieben.
An der Philologischen Fakultät kann Deutsch in Kombination mit anderen Sprachen studiert werden. Informationen über die Abteilung an dieser Fakultät werden daher auch in der Diplomarbeit näher beleuchtet.
Ein Kapitel befasst sich mit der deutschen Sprache in den Schulen des Landes. Im Detail wird die Motivation der Schüler und Schülerinnen an einer Grundschule in der Stadt Veles untersucht. Im empirischen Teil werden die Hypothesen, Methodologie und das Ziel der Untersuchung beschrieben. Die Haupthypothese lautete: Die deutsche Sprache weckt bei allen Schülern und Schülerinnen großes Interesse. Zwei weiteren Hypothesen wurden aufgestellt: Ältere Schüler und Schülerinnen sind für den Deutschunterricht motivierter als jüngere und in den Familien der Mehrheit der Schüler und Schülerinnen gibt es jemanden, der Deutsch spricht.
Anschließend werden die Ergebnisse eines online durchgeführten Fragebogens ausgewertet. Der Fragebogen bestand aus 10 Fragen und wurde von insgesamt 111 Schüler*innen beantwortet. Zusätzlich wurde ein Interview mit einem Lehrer dieser Grundschule durchgeführt und im Unterkapitel Diskussion auch kommentiert.
In dem letzten Teil dieser Diplomarbeit, dem Schlussfolgerung wird den Entschluss dargestellt und somit die reale Situation und das Prestige der deutschen Sprache in Nordmazedonien aufgezeigt. Ključne besede: prestiž, motivacija, nemščina, primerjava med razredi, učenci, Severna Makedonija Objavljeno v DKUM: 22.08.2023; Ogledov: 78; Prenosov: 11
Celotno besedilo (887,11 KB) |
6. Mimična lutka kot motivacijska lutka : diplomsko deloTjaša Borec, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Mimična lutka kot motivacijska lutka smo se osredotočali na motivacijo z mimičnimi lutkami v povezavi z dejavnostmi z različnih kurikularnih področij.
V teoretičnem delu smo sprva predstavili lutko, nato pa nadaljevali s predstavitvijo mimičnih lutk in metod dela z lutkami. Predstavili smo magičnost lutke in kurikulum, vpliv lutke na otroka, vzgojiteljevo nalogo pri delu z lutkami ter načine za spodbujanje motivacije v vrtcu.
Mimična lutka je tehnika, s pomočjo katere animator lutko vodi od spodaj navzgor. Pri mimičnih lutkah je ključnega pomembna glava lutke, zato moramo mimično lutko pri igranju držati v višini glave. Poznamo več vrst mimičnih lutk, ki jih lahko uporabljamo za različne namene, v tej nalogi se podrobneje osredotočamo na motivacijo s pomočjo lutke.
Nalogo začenjamo s teoretičnimi poglavji, ki jim sledijo dodatna tri poglavja, v katerih so predstavljeni cilji diplomskega dela, metodologija dela ter praktični del. V praktičnem delu naloge so zapisane priprave dejavnosti za vsako kurikularno področje v povezavi z lutkami. Vsaka priprava je podrobno opisana in opremljena z analizo načinov spodbujanja verbalnega izražanja pri posamičnih dejavnostih. Z uporabo mimične lutke smo dosegli, da so se otroci z njeno pomočjo sprostili, se med seboj še bolj povezali, hkrati pa skozi lutkovne dejavnosti izrazito razvijali verbalno izražanje. Ključne besede: mimična lutka, motivacija, vrtec, otrok, kurikularna področja Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 79; Prenosov: 11
Celotno besedilo (5,43 MB) |
7. Spodbujanje bralne pismenosti in bralne motivacije preko modela lahkega branja v 9. razredu nižjega izobrazbenega standarda : magistrsko deloAna Žagar, 2023, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo se ukvarja z bralno pismenostjo in bralno motivacijo učencev devetega razreda nižjega izobrazbenega standarda. Bralna pismenost in bralna motivacija sta večdimenzionalna procesa in se ves čas razvijata. Pri spodbujanju bralne motivacije je pomembno, da učitelji poznajo različne motivacijske strategije, s katerimi pomagajo učencem dvigniti motivacijo za branje. Bralna pismenost je temelj vseh drugih pismenosti in nadgradnja bralne motivacije. V teoretičnem delu magistrskega dela je najprej razložen termin bralna pismenost, kjer je poudarek na gradnikih bralne pismenosti in spodbujanju bralne pismenosti učencev, ki imajo lažjo motnjo v duševnem razvoju. Sledita teoretična osnova bralne motivacije učencev in predstavitev strategij za dvig bralne motivacije učencev. Zadnji del teoretičnega dela je namenjen lahkemu branju in predstavitvi nižjega izobrazbenega standarda. Empirični del magistrskega dela je sestavljen iz dveh raziskav; v prvi raziskavi se je ugotavljala bralna motivacija učencev devetega razreda, in sicer po Vprašalniku bralne motivacije za mlajše učence. Druga raziskava se je osredotočila na bralno razumevanje učencev devetega razreda nižjega izobrazbenega standarda, in sicer po priredbi črtice Skodelica kave, ki jo je napisal Ivan Cankar. Rezultati obeh raziskav so pokazali, da imajo učenci povprečno motivacijo za branje in da priredba besedila v lahko branje bistveno zviša bralno razumevanje učencev nižjega izobrazbenega standarda. Ključne besede: bralna motivacija, bralna pismenost, bralno razumevanje, lahko branje, nižji izobrazbeni standard Objavljeno v DKUM: 15.06.2023; Ogledov: 179; Prenosov: 41
Celotno besedilo (1,94 MB) |
8. Motivacija k telesni aktivnosti v Sloveniji pri osebah starih med 15 in 30 letNikola Ilić, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se osredotoča na telesno dejavnost pri mladostnikih, starih med 15 in 30 let. Profesorji in učitelji športne vzgoje so iz leta v leto bolj nezadovoljni in razočarani nad motivacijo mladih za telesno dejavnost. Mladi so vse bolj podvrženi digitalizaciji, ki nam resda olajša vsakodnevno življenje, a nas s tem tudi vodi v t. i. cono udobja, nas naredi bolj lene in brezvoljne do gibanja. Eden izmed glavnih dejavnikov, ki pripomore k ohranjanju zdravja in kakovostnega življenja, je športna rekreacija oziroma telesna dejavnost.
Če želimo ohranjati zdravo družbo in s tem tudi dolgoročno razbremeniti zdravstveni sistem, se moramo ozaveščati glede pomembnosti redne telesne dejavnosti. Pri pregledu strokovne literature je ugotovljeno, da ima telesna dejavnost zelo ugoden vpliv tako na fizično kot tudi na psihično zdravje. V diplomskem delu je ugotovljeno, kaj vse mladostnike med 15. in 30. letom motivira, da so telesno dejavni. Prek spletnega portala 1ka.si je bilo zbranih 91 anketirancev in na temelju odgovorov iz anketnega vprašalnika je bil sklep, da se mladi bistveno premalo gibljejo glede na minimalna priporočila Svetovne zdravstvene organizacije. Namen diplomskega dela je ozaveščati širšo populacijo o pomenu telesne dejavnosti in dvigniti zavest o njenih pozitivnih učinkih na človekovo zdravje. Ključne besede: motivacija, telesna aktivnost, šport, športno udejstvovanje Objavljeno v DKUM: 05.06.2023; Ogledov: 180; Prenosov: 19
Celotno besedilo (879,23 KB) |
9. Motivacija za izobraževanje v Domu Nine Pokorn GrmovjeMatevž Samec, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali motivacijo za izobraževanje v zavodu, Dom Nine Pokorn Grmovje, ki se ukvarja predvsem z nego oseb s potrebnimi potrebami. Svojim stanovalcem nudijo možnost samostojnega bivanja, hkrati pa se ukvarjajo še z nego na domu, cateringom in pranjem perila.
V prvem delu diplomske naloge, ki je teoretični, smo predstavili pojem motivacije, vrste motivov in motivacijske dejavnike. Predstavili smo nekatere izmed najbolj znanih motivacijskih teorij, kot so Maslowova teorija potreb in Herzbergova motivacijska teorija. Opredelili smo pojem izobraževanje, cilje in temeljne dejavnike izobraževanja. Predstavili smo andragoški ciklus, oblike ter metode izobraževanja, učne pripomočke ter izobraževanje znotraj organizacije. V teoretičnem delu pa smo na kratko predstavili tudi zavod Dom Nine Pokorn Grmovje.
V drugem, raziskovalnem delu smo ugotavljali, kaj zaposlene motivira za izobraževanje in kaj jih pri tem ovira. Ugotavljali smo, na katerem področju se želijo izobraževati, kakšne vrste izobraževanja si želijo in katere skupine ali osebe jih najbolj motivirajo za izobraževanje. Ob koncu pa smo odgovarjali na zastavljena raziskovalna vprašanja in ugotovili, da zaposlene za izobraževanje najbolj ovira pomanjkanje časa, motivira pa jih najbolj pridobitev novega znanja za lasten razvoj. Ključne besede: Motivacija, motivacijski dejavniki, izobraževanje, metode izobraževanja. Objavljeno v DKUM: 09.05.2023; Ogledov: 238; Prenosov: 25
Celotno besedilo (886,58 KB) |
10. Motivacija in zadovoljstvo na delovnem mestuJasmina Grahek, 2023, diplomsko delo Opis: Motivacija in zadovoljstvo na delovnem mestu sta pojma, ki se v poslovnem svetu
pojavljata pogosto. Čeprav gre za področje, ki je bilo že velikokrat raziskovano, pa se
vodstva organizacij še vedno sprašujejo, kako bi svoje zaposlene še bolj motivirala in
izboljšala njihovo zadovoljstvo. Zaradi tega smo s pomočjo diplomskega dela želeli
raziskati tovrstno področje in ugotoviti pomembnost petnajstih motivacijskih
dejavnikov v izbranem podjetju. Za namen pridobivanja podatkov smo uporabili
lestvico delovnih motivov, s pomočjo katere so anketiranci razvrščali motive po
pomembnosti. Ugotovili smo, da je večina zaposlenih v izbranem podjetju motivirana,
vendar pa si zaposleni v podjetju v prihodnje želijo več motiviranja s plačo in več
možnosti za strokovni razvoj. Obe predpostavljeni hipotezi smo zavrnili, saj nismo mogli
dokazati, da obstajajo razlike med spolom in motiviranostjo ter da obstaja povezanost
med starostjo in motiviranostjo. Podjetje do zdaj ni imelo na voljo informacij o
motivaciji zaposlenih, zato so ugotovitve raziskave pomembne za nadaljnje ukrepe na
področju motiviranja zaposlenih v izbranem podjetju. Ključne besede: motivacija, zadovoljstvo, motiviranost zaposlenih, motivacijski
dejavniki, lestvica delovnih motivov Objavljeno v DKUM: 14.04.2023; Ogledov: 323; Prenosov: 84
Celotno besedilo (998,10 KB) |