| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 49
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Sport kao motiv za posjet Umaga
Karla Cvetković, 2020, diplomsko delo

Opis: Motivi za putovanje se razlikuju od ljudskih potreba do karakteristika pojedine destinacije. Rijetko je samo jedan razlog putovanja, iako jedan motiv može igrati dominantnu ulogu u putovanju ili je jedna motivacija presudna za odabir odredišta. Kada govorimo o destinaciji Umag smještenoj na jadranskoj obali Hrvatske možemo zaključiti da posjetiteljima nudi mnogo motiva za posjet: sunce i more, povijesna baština, kultura, gastronomija, sportske manifestacije i drugo. Naziva se i Gradom sporta i turizma, koji su u današnje vrijeme dvije međufunkcionalne pojave iz kojih proizlazi novi oblik turizma – sportski turizam. Ne postoji točna definicija ove vrste turizma no možemo razlikovati posjetitelje koji aktivno sudjeluju u sportskim aktivnostima i one koji dolaze gledati sportske događaje. Sportski turizam u današnje vrijeme sve je popularniji, a sport predstavlja jedan od vodećih izvora prihoda turističkih destinacija. Glede na ljestvicu motiva, u ovom diplomskom radu došli smo do podataka da se sport nalazi iza sunca i mora a ispred kulture. Prema istraživanjima doznali smo da je svjetski teniski turnir ATP Croatia glavni razlog za turističko putovanje u Umagu za vrijeme trajanja turnira.
Ključne besede: motiv, motivacija, destinacija, sport, sportski turizam
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 128; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

2.
Tematika nosečnosti in motivika dojenčka kot motivacija za likovno izražanje predšolskih otrok
Regina Dernikovič, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Tematika nosečnosti in motivika dojenčka kot motivacija za likovno izražanje predšolskih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Posvetili smo se področju likovne vzgoje v predšolskem obdobju. Zanimali so nas vloga in pomen likovne vzgoje, vloga in pomen likovnega izražanja, razvoj in značilnosti likovnega izražanja ter likovna ustvarjalnost predšolskega otroka. Prav tako smo namenili pozornost likovnim področjem in tehnikam ter spoznali pomen likovne teme in motiva. V empiričnem delu smo predstavili namen diplomskega dela, in sicer kako predšolskim otrokom zanimivo in aktivno prikazati temi nosečnost in dojenček z različnimi motivi. Spraševali smo se, kako otrokom omogočiti spodbudno okolje za nastanek kakovostnih in edinstvenih likovnih del, pri čemer smo prikazali, kako se lahko vzgojitelji pripravijo na predstavitev in približevanje izbranih tem, kako izbrani temi vplivata na otrokovo likovno delo, in pomen uporabe vizualnih sredstev. Empiričen del smo izvedli v Vrtcu Velenje v skupini štiriindvajsetih otrok, starih pet in šest let, s katerimi smo sodelovali pri pripravljenih dejavnostih. Za izvedbo dejavnosti smo pripravili sedem avtorskih učnih priprav, priložili njihove evalvacije in fotografije končnih likovnih izdelkov otrok. Med pripravami in izvajanjem učnih priprav smo ugotovili, da mora biti dejavnost pripravljena premišljeno, pri čemer je zelo pomembno otrokom nuditi spodbudno okolje. Spoznali smo, da otroci zelo radi sodelujejo, če so pravilno motivirani, bili so radovedni ter odprtega duha za izbrana temo in motiv. Nastali so neprecenljivi končni likovni izdelki otrok, ki nam prikažejo njihovo edinstveno dojemanje sveta.
Ključne besede: Likovna področja, likovne tehnike, motiv, tema, nosečnost.
Objavljeno: 12.04.2019; Ogledov: 565; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (3,73 MB)

3.
Vpliv motiva na sprejemanje umetniških del v obdobju kubizma
Lucija Gnidovec, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv motiva na sprejemanje umetniških del v obdobju kubizma je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Glavni namen diplomskega dela je predstaviti reprodukcije umetniških del otrokom, starih od pet do šest let. Izbranih je bilo pet umetniških del iz obdobja kubizma in pet iz obdobja impresionizma. S pomočjo anketnih vprašalnikov smo pridobili informacije za raziskavo. Zanimalo nas je, katero umetniško delo je otrokom všeč oz. katero umetniško delo otrokom ni všeč in zakaj. Obenem pa smo preverili, kako na izbiro umetniškega dela vpliva motiv in kateri od motivov je otroke najbolj pritegnil. Raziskali smo, kako spol vpliva na izbiro umetniškega dela in ali se pozna razlika glede všečnosti umetniških del. Zanimalo nas je, katera umetniška obdobja otroke bolj pritegnejo; abstraktna ali neabstraktna. V raziskavi smo se bolj posvetili kubističnim oz. abstraktnim umetniškim delom. V teoretičnem delu diplomske naloge smo govorili o otrokovem likovnem razvoju in stopnji likovnega izražanja pri otrocih, starih od pet do šest let. Razjasnili smo, kaj sploh pomeni motiv in katere motive pri likovnem izražanju uporabljajo otroci stari od pet do šest let. Govorili smo o eni izmed metod likovne vzgoje, to je metoda estetskega transferja. Zanimalo nas je tudi, kako vnesti v predšolsko vzgojo znana umetniška dela in na kaj moramo biti pozorni pri izbiri le-teh. Dotaknili smo se obdobja kubizma in predstavili pet umetniških del iz tega obdobja. Primerjali smo tudi vzporedno raziskavo druge diplomantke, ki je uporabila enake anketne vprašalnike in enake reprodukcije. Podatke, ki smo jih pridobili, smo prikazali v tabelarični obliki in jih interpretirali. Ugotovili smo, da otroke najbolj pritegnejo živalski motivi, motivi konj. Pokazalo pa se je, da otrokom niso všeč motivi moških oseb. Nismo opazili razlike med spoloma, glede všečnosti umetniških del.
Ključne besede: predšolski otroci, motiv, likovno izražanje, kubizem
Objavljeno: 11.08.2017; Ogledov: 717; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

4.
MOTIVACIJA ZAPOSLENIH V PODJETJU BIOPLUS D.O.O.
Tanja Vene, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Visoka motiviranost zaposlenih je eden ključnih dejavnikov, zakaj so določena podjetja uspešna in učinkovita. Smisel motiviranja je, da zaposleni razvijamo vse svoje poklicne talente, hkrati pa razvijamo tudi svoje osebnosti. Pri tem pa velikost podjetja sploh ni pomembna. Majhna podjetja imajo celo prednost pred velikimi, ker se prav zaradi svoje majhnosti hitreje in učinkoviteje prilagajajo trgu, hkrati pa tudi lažje vzpostavljajo modele motiviranja, saj svoje zaposlene tudi osebno zelo dobro poznajo. Namen tega diplomskega dela je raziskati, zakaj ljudje pravzaprav delamo in kateri motivacijski dejavniki so najpomembnejši pri našem delu. Naredili smo primerjavo med izbranim podjetjem Bioplus d.o.o. in primerjalno skupino anketiranih, sestavljeno iz petih različnih podjetij. Vsem šestim podjetjem je skupno to, da so majhna, glede na računovodske izkaze uspešna in obvladujejo tržne niše. V diplomskem delu smo opredelili pojem motiviranosti in motivacije ter odgovorili na vprašanje, kaj motivira zaposlene in njihove vodje, da se pri delu maksimalno potrudijo. Ugotovili smo, da je preživetje oziroma plačilo za preživetje še vedno najpomembnejši motivacijski dejavnik pri obeh preučevanih skupinah, vendar v izbranem podjetju deluje kot motivacijska spodbuda, v primerjalni skupini pa kot higienik. V podjetju Bioplus d.o.o. je tudi v razširjeni skupini motivacijskih dejavnikov dobro plačilo najpomembnejši motivacijski dejavnik, v primerjalni skupini pa je to zanimivo delo. V diplomskem delu smo tudi ponovno preverili in potrdili, da kot najbolj znani motivacijski teoriji; teorija po Maslowu in Herzbergovi motivatorji in higieniki, še vedno veljata v letu 2016. Da bi izboljšali motivacijo v podjetju Bioplus d.o.o., smo na koncu diplomskega dela podali tudi nekaj predlogov.
Ključne besede: motiv, motivacija, motivacijski dejavniki, znanje in spretnosti, ravnanje z ljudmi
Objavljeno: 21.11.2016; Ogledov: 951; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

5.
VPLIV MOTIVA NA SPREJEMANJE UMETNIŠKIH DEL V OBDOBJU IMPRESIONIZMA
Darja Letnar, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Vpliv motiva na sprejemanje umetniških del v obdobju impresionizma« je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen diplomskega dela je bilo predstaviti deset umetniških del otrokom, starim med pet in šest let. Izbranih je bilo pet umetniških del iz obdobja impresionizma in pet umetniških del iz obdobja kubizma. Z otroki smo izvedli intervju z instrumentom anketnega vprašalnika ter dobili povratne informacije. Zanimalo nas je, katera umetniška dela otroka bolj privlačijo, iz katerega obdobja in zakaj. Hkrati nas je zanimalo, ali otroke bolj pritegnejo abstraktna ali neabstraktna dela. Vprašali smo se, kako pogosto je na umetniških delih pritegnil otroke živalski motiv v primerjavi z drugimi motivi, pri čemer smo upoštevali tudi število umetniških del z živalskimi oz. drugimi motivi. Raziskati želimo, kako spol vpliva na izbiro motiva. Obenem smo preverili, če likovni kriterij vpliva na izbiro posameznega umetniškega dela. V teoretičnem delu smo na splošno poudarili teme iz likovne umetnosti, otrokovega likovnega razvoja in definicije motivov. Dotaknili smo se obdobja impresionizma in ugotovili, kateri znani umetniki so bili v tem obdobju aktivni in kakšen vtis so naredili pri naši raziskavi. Podrobneje smo predstavili tri izbrana umetniška dela iz obdobja impresionizma. Vzporedno z našo raziskavo je potekala raziskava druge diplomantke z enakimi anketnimi vprašanji raziskave in istimi vključenimi umetniškimi deli. V empiričnem delu smo zbrane podatke zapisali v tabelarični obliki in jih interpretirali. Skozi raziskavo smo glede na všečnost ugotovili, da so otrokom bolj všeč umetniška dela iz obdobja kubizma, kar posledično pomeni, da otroke bolj pritegnejo abstraktna dela. V našem diplomskem delu je živalski motiv na ponujenih umetniških delih bolj pritegnil dečke kot deklice. Otroci so bili glede všečnosti bolj usmerjeni na motiv kot na likovni kriterij.
Ključne besede: predšolski otroci, motiv, spol, impresionizem, kubizem
Objavljeno: 15.11.2016; Ogledov: 850; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

6.
VPLIV SPOLA NA SPREJEMANJE UMETNIŠKIH DEL V OBDOBJU IMPRESIONIZMA
Jasmina Jogić, 2016, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomskem delu smo v teoretičnem delu predstavili pomembnost splošnega razvoja predšolskih otrok. Opozorili smo na celostnost, prepletenost in soodvisnost razvojnih faz ter področij, ki jih je težko določiti. Enako velja za razvoj na umetnostnem področju, kjer likovnoumetniško izražanje ne sme biti osamljena aktivnost 5 in 6 let starih otrok. Vzgojitelji in njihovi pomočniki ter še posebej starši moramo vseskozi spremljati razvojne razlike v značilnostih dečkov in deklic ter jim s prilagojenimi dejavnostmi omogočiti čim bolj ustvarjalno predšolsko obdobje. V empirični raziskavi smo anketirali 32 dečkov in 32 deklic, starih 5 in 6 let, ki obiskujejo različne enote vrtca v Medvodah, saj je bil namen ugotoviti, ali se sprejemanje prikazanih impresionističnih in kubističnih umetniških del glede na spol razlikuje. Anketiranim smo pokazali 10 izbranih umetniških del: 5 iz obdobja impresionizma in 5 iz obdobja kubizma. Rezultate smo prikazali v tabelah. Ugotovili smo, da je bila dečkom in tudi deklicam najbolj všeč slika z motivom konja (vpliv glede na spol).
Ključne besede: predšolski otroci, motiv, spol, impresionizem, kubizem
Objavljeno: 15.11.2016; Ogledov: 714; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

7.
KOMPARATIVNA ANALIZA SPREJEMANJA LIKOVNEGA MOTIVA PRI OSEMLETNIKIH
Blažka Hartman, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je namenjeno seznanitvi s priljubljenostjo likovnih motivov med slovenskimi in hrvaškimi osemletniki. Pri ugotavljanju odnosa do likovnih motivov med osemletnimi osnovnošolci smo se posvetili preučevanju vpliva spola in okolja na sprejemanje likovnih motivov. V teoretičnem delu predstavljamo slovenski in hrvaški šolski sistem, v okviru katerega smo še posebej izpostavili osnovnošolsko izobraževanje. V nadaljevanju nas je zanimalo, kakšno je stanje likovnega pouka na razredni stopnji osnovnošolskega izobraževanja doma in na sosednjem Hrvaškem. V ta namen smo se lotili tudi primerjave slovenskega učnega načrta za likovno umetnost s hrvaškim učnim načrtom za likovno kulturo. Sledil je pregled načrtovanja likovnega pouka na razredni stopnji osnovnošolskega izobraževanja. Za tem smo se seznanili z likovno nalogo in njenimi sestavinami, ki so likovni pojem, likovna tehnika in likovni motiv. Podrobneje smo obdelali likovne motive, kjer smo se odločili za izpostavitev vrst likovnih motivov in učiteljevega izbiranja likovnih motivov, ki so primerni za osnovnošolsko izobraževanje. Konec teoretičnega dela smo namenili seznanitvi z izsledki dosedanjih raziskav vezanih na likovne motive in obravnavi umetniških del, ki so bila ključnega pomena za izvedbo empiričnega dela. Empirični del smo posvetili predstavitvi rezultatov, ki pričajo o priljubljenosti likovnih motivov pri slovenskih in hrvaških osemletnikih. Ugotavljamo obstoj statistično značilne razlike v sprejemanju likovnih motivov glede na spol, kar pomeni, da morajo učitelji svojo pozornost pri izbiranju reprodukcij umetniških del usmeriti prav v upoštevanje všečnosti različnih likovnih motivov med dečki in deklicami. Raziskava nas je pripeljala do ugotovitev, da je tudi država tisti dejavnik, ki v nekaterih primerih statistično značilno vpliva na izbor likovnih motivov. Hrvaški osemletniki izražajo večjo naklonjenost do morskih motivov, medtem ko slovenske osemletnike bolj zanimajo abstraktni motivi.
Ključne besede: Slovenija, Hrvaška, likovni pouk, učni načrt, likovni motiv.
Objavljeno: 01.09.2016; Ogledov: 638; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (3,13 MB)

8.
REPREZENTACIJA SMRTI V SLIKARSTVU
Mojca Hribernik, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je na podlagi izbranih primerov na pregleden način prikazan motiv smrti v slikarski umetnosti. Motiv smrti v slikarstvu smo raziskali tudi v slovenskem prostoru. Janez iz Kastva in Mrtvaški ples, France Mihelič in Mrtvi kurent, opus Nismo poslednji Zorana Mušiča ter Jože Tisnikar in njegovo delo v prosekturi. V magistrskem delu z naslovom Reprezentacija smrti v slikarstvu smo se soočali s tematsko razdelitvijo na reprezentacijo smrti, zgodovinski pregled in interpretacijo slikarjevih intenc. Raziskovali smo pod predpostavko, da vsakršen motiv na slikarjevem platnu zrcali zgodovinski in individualno-psihološki kontekst, v katerem je umetniško delo nastalo. Naš cilj je bil raziskati večplastnost morbidne tematike v slikarstvu. Na podlagi tega smo ugotavljali razlike in podobnosti med svetovnimi ter slovenskimi slikarskimi deli. Raziskali smo odnos med umetniškim delom, družbeno percepcijo smrti in konkretno izkušnjo slikarjev. Reprezentacijo smrti smo klasificirali na neposredno in posredno z namenom podrobneje raziskati ta diadni odnos. S pojmovno mrežo, ki smo jo razvili pri t. i. eksplicitnih in obsesivnih delih, nam je bilo omogočeno raziskovanje tudi bolj subtilnih elementov reprezentacije smrti v likovni umetnosti.
Ključne besede: bolezen, France Mihelič, Jože Tisnikar, reprezentacija, umetnost, smrt, slikarstvo, kontekst, motiv, morbidnost, mrtvaški ples, simbol, uboj, vojna, Zoran Mušič.
Objavljeno: 23.08.2016; Ogledov: 924; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (3,91 MB)

9.
MOTIV POROKE V IZBRANIH DELIH JANE AUSTEN
Petra Oblak, 2016, diplomsko delo

Opis: Jane Austen je ena bolj prepoznavnih pisateljic v literarni zgodovini. Njena dela so danes uvrščena med pomembna dela angleške literature. V diplomski nalogi sem analizirala vse njene v slovenščino prevedene romane: Razsodnost in rahločutnost, Prevzetnost in pristranost, Emma, Northangerska opatija, Mansfield park ter Prepričevanje. Preučevala in primerjala sem, kako pripovedovalec v delih izraža svoj pogled na motiv poroke ter kako avtorica s pomočjo likov in svojih junakinj izraža svoje stališče do poroke. Zaradi lažjega razumevanja tedanjega obdobja sem zapisala njene biografske podatke in na kratko predstavila položaj ženske ter poroke v času njenega življenja. Ženska ni bila enakopravna moškim, kar razberemo tudi iz romanov. Ker je pomembno vlogo kot motiv za poroko v vseh njenih romanih igral denar, sem za lažjo predstavo ponazorila, kako so merili velikost premoženja. V analizi posameznih del sem poroke razdelila na poroke iz ljubezni in iz ekonomske varnosti. V primerjavi izbranih romanov sem primerjala pare in ugotovila, da je Jane Austen z opisom različnih porok prikazala ter opozarjala na posledice, ki jih prinaša zakon, osnovan na napačnih motivih. V sklepu sem ugotovila, da je najpogosteje prikazan razlog za poroko resda ekonomska varnost, vendar po mnenju Jane Austen tak razlog ni dovolj za doseganje srečnega zakona in posledično osebne sreče. Njene junakinje so moškim skorajda enakovredne, s čimer želi dokazati, da so lahko le tako tudi boljše partnerke. Ekonomska varnost je za uspešen zakon potrebna, vendar le ob prisotnosti drugih motivov. Predstavam o idealnem zakonu se po mnenju J. Austen od vseh junakinj najbolj približata Anne Elliot in Elizabeth Bennet.
Ključne besede: Jane Austen, motiv poroke, Razsodnost in rahločutnost, Prevzetnost in pristranost, Emma, Northangerska opatija, Mansfield park, Prepričevanje, poroke iz ljubezni, poroke iz ekonomske varnosti.
Objavljeno: 27.07.2016; Ogledov: 1011; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

10.
ANALIZA VPLIVA FINANČNEGA IN NEFINANČNEGA NAGRAJEVANJA NA DELOVNO USPEŠNOST ZAPOSLENIH V GOSPODARSKEM SEKTORJU V SLOVENIJI V ČASU KRIZE
Sabina Vrešak, 2016, magistrsko delo

Opis: Obdobje krize v svetu in seveda tudi v Sloveniji je v ospredje ponovno postavilo vprašanje motiviranja zaposlenih – kako lahko podjetje motivira zaposlene kljub omejenim finančnim možnostim. Da bi osvetlili to področje, smo v pričujoči magistrski nalogi preverili teoretične osnove motiviranja in motivacijskih teorij ter v povezavi s tem delovne uspešnosti. V prvem delu naloge smo pregledali in analizirali teoretična izhodišča raziskave. Osredotočili smo se na motivacijo in različne teorije motivacije.Ker je delovna uspešnost kompleksen koncept, smo ga za namene raziskave proučevali z vidika uspešnosti temeljnega dela, uspešnosti inovativnega dela in prosocialnega obnašanja. Poleg navedenega koncepta in dejavnikov so nas seveda zanimala tudi teoretična izhodišča finančnega in nefinančnega nagrajevanja. V empiričnem delu naloge smo proučili vpliv finančnega in nefinančnega nagrajevanja na posamezne dejavnike delovne uspešnosti (uspešnost temeljnega dela, uspešnost inovativnega dela, prosocialno obnašanje). Podatke za raziskavo smo pridobili s spletnim anketiranjem zaposlenih v slovenskih podjetjih iz gospodarskega sektorja. Pri tem smo želeli ugotoviti, ali lahko podjetje ustrezno nadomesti finančno nagrajevanje z nefinančnim nagrajevanjem in doseže enake učinke na motivacijo in uspešnost zaposlenih. Rezultati statističnih analiz so pokazali, da finančno nagrajevanje vpliva na uspešnost temeljnega in inovativnega dela, medtem ko nefinančno nagrajevanje vpliva na vse tri dejavnike delovne uspešnosti.
Ključne besede: motivacija, motiviranje, motiv, teorije motivacije, delovna uspešnost, uspešnost temeljnega dela, uspešnost inovativnega dela, prosocialno obnašanje, finančno nagrajevanje, nefinančno nagrajevanje
Objavljeno: 05.07.2016; Ogledov: 575; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici