1. Načrtovanje kolesarskih in peš površin cestnega omrežja mest na primeru Novega mestaKlemen Beličič, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi je obravnavana tematika načrtovanja peš in kolesarskih povezav na ravni mesta, in sicer na primeru Novega mesta. Pregledali smo domačo in tujo strokovno literaturo ter zakonodajne dokumente s področja načrtovanja in umeščanja infrastrukture ter izvedbe ukrepov na cestni infrastrukturi za izboljšanje pogojev za aktivne oblike mobilnosti. Izvedena je bila celovita analiza stanja prometa pešcev in kolesarjev v Novem mestu s pregledom strateških in prostorskih dokumentov, izvedbo prostorskih in statističnih analiz o prometnih nesrečah, omejitvah in meritvah hitrosti, prometnih obremenitvah ter s pregledom izvedene in predvidene infrastrukture. Rezultat magistrskega dela predstavljajo izdelana funkcionalna klasifikacija cest, predlog zasnove kolesarskih površin in površin za pešce Novega mesta. Na podlagi oblikovanih zasnov je izdelan nabor desetih ukrepov z usmeritvami za oblikovanje prometnih površin, ki predstavlja osnovo za izvedbo projektov za zagotovitev sklenjene mreže peš in kolesarskih povezav cestnega omrežja Novega mesta. Ključne besede: kolesarske površine, površine za pešce, trajnostna mobilnost, prometno inženirstvo, aktivna mobilnost Objavljeno v DKUM: 10.07.2024; Ogledov: 214; Prenosov: 33 Celotno besedilo (17,66 MB) |
2. Prometno varnostna analiza infrastrukturnih ukrepov za izboljšanje prometne varnosti na prehodih za pešce : magistrsko deloDamjan Pungaršek, 2023, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljena problematika prometne varnosti na prehodih za pešce v Republiki Sloveniji in na obravnavanem odseku na Ljubljanski ulici v Mestni občini Maribor ter opravljena analiza prometnih nesreč na prehodih za pešce z udeleženimi pešci v letih od 2009 do 2019. Opisali smo infrastrukturne ukrepe za izboljšanje prometne varnosti na prehodih za pešce ter naprave za umirjanje prometa. Na obravnavanem odseku na Ljubljanski ulici v Mestni občini Maribor smo prikazali in ugotavljali, kakšna je infrastrukturna situacija na prehodih za pešce z vidika prometne varnosti pešcev. Na osnovi obstoječega stanja in ukrepov na izbranem odseku smo predlagali nove ukrepe na podlagi le teh, ki bi bili izboljšava že obstoječih in uvedba novih. V delu so predstavljene dobre in malo manj dobre rešitve na področju infrastrukturnih ukrepov na prehodih za pešce in predstavljene dobre prakse na drugih prehodih za pešce v Mariboru, ki bi ji veljalo slediti tudi na obravnavanem odseku za večjo prometno varnost pešcev. Ključne besede: prometne nesreče, promet pešcev, pešci, ukrepi in naprave za umirjanje prometa, prehod za pešce Objavljeno v DKUM: 19.05.2023; Ogledov: 548; Prenosov: 65 Celotno besedilo (4,97 MB) |
3. Določanje učinkov pešcem prijaznejših prometnih režimov na emisije in pretočnost motornega prometa z uporabo mikrosimulacijskih orodijDomen Mlinarič, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo se podrobneje posvetili uporabnosti programskih orodji za modeliranje prometa v urbanem okolju, natančneje PTV Vissim-u in PTV Vistru. Gre za ene izmed najbolj uporabljenih programskih oprem v prometnem inženirstvu za analiziranje, ocenitev, simuliranje, optimiziranje in napovedovanje prometa.
Z uporabo navedene programske opreme oz. orodji, smo preučili in analizirali odvijanje prometa motoriziranih vozil in pešcev na območjih enega krožnega, dveh nesemaforiziranih in enega semaforiziranega križišča na Osojnikovi in Potrčevi ceste na Ptuju. Najprej smo s pomočjo znanih podatkov iz prometne študij v programa vnesli ustrezne podatke glede prometnih obremenitev in prometno – tehničnih značilnosti za posamezna križišča. Nato smo izhodne podatke oz. rezultate, kot so čakalne vrste vozil, zamude vozil, emisije vozil, čase prečkanja prehodov za pešce analizirali in na podlagi le teh pripravili idejne rešitve – rekonstrukcije primarnih ureditev križišč s ciljem izboljšati dobljene rezultate iz analiz obstoječih stanj. Ključne besede: modeliranje prometa, analiza in rekontrukcija križišč, pešci v križiščih, PTV Vissim, PTV Vistro, zamude in čakalne vrste vozil, emisije vozil, analiza prečkanja prehodov za pešce Objavljeno v DKUM: 02.11.2021; Ogledov: 1020; Prenosov: 118 Celotno besedilo (2,78 MB) |
4. Preveritev ustreznosti osvetljenosti izbranih prehodov za pešce v Krškem : diplomsko deloSabina Rožac, 2021, diplomsko delo Opis: Pešci so v prometu najbolj ogrožena skupina, zato je pomembno, da jim posvetimo največ pozornosti, da jim omogočimo varnost. Na prehodih za pešce jim to zagotovimo z ustrezno prometno signalizacijo, opremo in razsvetljavo.
Ustrezna razsvetljava omogoča, da vozniki pravočasno opazijo približevanje prehodu in pešce ter kolesarje na prehodu ali ob njem.
Kako morajo biti prehodi osvetljeni, določajo smernice in zakoni. V diplomski nalogi je predstavljeno, kako za to poskrbita slovenska in tuja regulativa.
Namen naloge je ugotoviti, kako so izbrani prehodi za pešce v Krškem varni z vidika osvetljenosti.
Eksperimentalni del naloge vsebuje merjenje osvetljenosti izbranih prehodov za pešce. Pridobljene vrednosti so analizirane in primerjane z zahtevami slovenske regulative. Ugotovimo, da približno polovica prehodov ne zadošča zahtevam, iz tega pa lahko sklepamo, da varnost pešcev ni zadostna. Na koncu je izvedena še analiza prometnih nesreč na prehodih za pešce v Krškem, ki pokaže, da sta se v zadnjih 30 letih na prehodih zgodili samo dve prometni nesreči. Ključne besede: promet, cestna razsvetljava, prehod za pešce, osvetljenost, varnost pešcev Objavljeno v DKUM: 20.09.2021; Ogledov: 1179; Prenosov: 108 Celotno besedilo (3,34 MB) |
5. Jekleni most za pešce z razponom 19 m : diplomsko deloJurij Zemljič, 2021, diplomsko delo Opis: Naloga obsega analizo obtežb, statično analizo in dimenzioniranje jeklenega mostu za pešce z razponom 19 m in pohodno širino 2,5 m. Most je lociran v Mariboru. Sestavljen je iz dveh vzdolžnih nosilcev, ki sta podprta s stebroma in zategami. S to zasnovo so zmanjšani upogibni momenti na vzdolžnih nosilcih. Naloga zajema tudi izračun materialnih stroškov mostu. Objekt je projektiran v skladu z evropskimi normami Eurocode, EN 1993. Ključne besede: Jekleni most, dimenzioniranje, most na pešce, statični analiza, gradbeništvo Objavljeno v DKUM: 24.08.2021; Ogledov: 1258; Prenosov: 191 Celotno besedilo (1,34 MB) |
6. Varnost na prehodih za pešce na začetkih naselij : magistrsko deloNastja Belak, 2020, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava varnost pešcev na prehodih za pešce na začetkih naselij. V teoretičnem delu so povzeti pravilniki in zakoni, ki jih je potrebno upoštevati pri projektiranju infrastrukture za pešce. Predstavljeni so tudi vsi dejavniki, ki vplivajo na obnašanje ljudi v prometu, in kaj vse vpliva na nastanek prometnih nesreč z udeležbo pešcev. Na podlagi števila prometnih nesreč z udeležbo pešcev v zadnjih letih v Sloveniji, je izvedena analiza varnosti pešcev. Podani so predlogi ukrepov, s katerimi se lahko izboljša varnost na prehodih za pešce, ki se uporabljajo v Sloveniji in tujini. V zaključnem delu je na realnih primerih implementirana problematika varnosti prehodov za pešce na začetkih naselij, kjer so bile izmerjene hitrosti vozil in ocenjena stanja prehodov za pešce. Na podlagi izmerjenih podatkov in ocenitvi ostalih dejavnikov so podani primeri ureditve takšnih prehodov za pešce. Ključne besede: prehodi za pešce, varnost, prometne nesreče, hitrosti, ukrepi Objavljeno v DKUM: 21.12.2020; Ogledov: 1124; Prenosov: 137 Celotno besedilo (3,24 MB) |
7. Jekleni most za pešce z razponom 21 m : projektna nalogaGašper Vogrin, 2020, delo diplomskega projekta/projektno delo Opis: Projektna naloga obsega analizo obtežb, statično analizo in dimenzioniranje jeklenega mostu za pešce z razponom 21 m in pohodno površino širine 2,0 m. Mostno konstrukcijo sestavljata dva primarna nosilca in vertikalni nosilci, ki so podprti z zatego. S to zasnovo so zmanjšani upogibni momenti v primarnih nosilcih. Naloga zajema tudi pregled materialnih stroškov mostu. Objekt je lociran v mestu Maribor. Dimenzioniranje je bilo izvedeno v skladu z evropskimi predpisi Eurocode. Ključne besede: gradbeništvo, most za pešce, dimenzioniranje, jekleni most Objavljeno v DKUM: 08.07.2020; Ogledov: 1170; Prenosov: 189 Celotno besedilo (681,54 KB) |
8. Predlog ukrepov za izboljšanje prometne varnosti na odseku Ljubljanske ceste v CeljuSara Grad, 2019, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga obravnava predlog izboljšave prometne varnosti na odseku Ljubljanske ceste v mestu Celje – skupaj z opravljeno analizo obstoječega stanja in predlaganimi ukrepi za izboljšanje prometne varnosti. Območje obravnave sega od cestnega priključka Ljubljanska cesta – Medlog do semaforiziranega križišča Ljubljanska cesta – Čopova ulica. Namen magistrskega dela je analizirati obstoječe stanje (tudi ugotavljanje problematike prehitre vožnje), analiza elementov cestno-prometne infrastrukture (dimenzije voznih pasov, primanjkovanje oz. neustreznost infrastrukture za kolesarje ter pešce ter slaba preglednost na določenih stranskih prometnih smereh Ljubljanske ceste) itd. Pri analizi je bilo potrebno upoštevati bližino srednje šole, osnovne šole, vrtca ter značilnosti naselja. Smisel raziskave je poglobljeno raziskati navedeno problematiko, ki vključuje obstoječo infrastrukturo za vse prometne udeležence in tudi signalizacijo, prometne obremenitve ter analizo prometnih nesreč na odseku. Namen dela je podati predlog potrebnih ukrepov za izboljšanje prometne varnosti oz. načrtovati ukrepe tako, da bo na obravnavanem odseku doseženo izboljšanje ravni prometne varnosti za vse udeležence v prometu. Ključne besede: prometna varnost, cestna infrastruktura, površine za pešce in kolesarje, umirjanje prometa, ukrepi za umirjanje prometa Objavljeno v DKUM: 30.10.2019; Ogledov: 2004; Prenosov: 285 Celotno besedilo (8,62 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
9. PREDLOG PREUREDITVE OBMOČJA KOŠAŠKI DOL V OBMOČJE OMEJENE HITROSTIKlementina Knez, 2019, delo diplomskega projekta/projektno delo Opis: Projektna naloga z naslovom predlog preureditve območja Košaški dol v območje omejene hitrosti predstavlja delo na področju urejanja prometnih površin in umirjanja prometa. V teoretičnemu delu so predstavljeni ukrepi za umirjanje prometa ter infrastruktura za pešce. V praktičnem delu pa je bolj podrobno predstavljena analiza obstoječega stanja, s pomočjo katere sem lahko podala predlog za ureditev površin za pešce. Površine za pešce so prikazane s pomočjo skic križišč, na katerih je narisan pas za pešce. Za lažjo interpretacijo so križišča oštevilčena in opremljena s fotografijo. Projektna naloga je predstavljena s skicami, fotografijami obstoječega stanja ter računalniško vizualizacijo.
Ključne besede: gradbeništvo, cona 30, umirjanje prometa, ureditev površin za pešce Objavljeno v DKUM: 03.07.2019; Ogledov: 1242; Prenosov: 99 Celotno besedilo (3,38 MB) |
10. OSVETLJENOST PREHODOV ZA PEŠCETamara Bračko, 2017, delo diplomskega projekta/projektno delo Opis: Z modernizacijo se je spremenil način življenja ljudi. Vedno več je tudi cest, katere nam omogočajo da živimo »moderni« način življenja, ki pa je tudi vse hitrejši. Posledično vse več ljudi uporablja avtomobile, saj tako hitreje pridejo do željenega cilja. Zato je še toliko bolj pomembno, da ne pozabimo strmeti k temu, da bodo tudi prehodi za kolesarje in pešce čim bolj varni.
Naloga predstavlja štiri naključno izbrane prehode za pešce v Mariboru, ki so premalo osvetljeni in tako nevarni za pešce.
Prikazuje tudi kako bi se z majhnim vložkom povečanja osvetljenosti, varnost prehodov povečala in posledično zmanjšala možnost nastanka prometne nezgode zaradi slabe vidljivosti.
Na koncu diplomske naloge je izračunan tudi dejanski strošek povečanja osvetljenosti teh prehodov. Ključne besede: promet, prehod za pešce, osvetljenost, varnost pešcev, označitev prehodov, analiza stroškov osvetljenosti, javna razsvetljava Objavljeno v DKUM: 28.09.2017; Ogledov: 2235; Prenosov: 402 Celotno besedilo (1,34 MB) |