| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VKLJUČITEV MORALNIH VREDNOT V VSEBINAH ANGLEŠKIH UČBENIKOV V OSNOVNIH ŠOLAH
Ines Gorenšček, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se ukvarja s teorijo, da bi moral izobraževalni sistem javnih šol bolj poudarjati moralne vrednote. Le-te lahko učitelj vključi v vsak šolski predmet in s tem zadovolji navodila vzgojnega načrta. Učitelji angleščine do neke mere lahko sami določajo vsebine, ki bodo obravnavane pri urah anglečine, zato je njihova naloga lažja in a hkrati tudi toliko bolj pomembna. Učitelji angleščine lahko spodbudijo moralni razvoj otrok tako z učnimi vsebinami kot tudi z učnimi metodami in svojo osebnostjo. Znano je, da večina učiteljev najpogosteje sledi vsebinam učbenika, ki ga uporablja. Zanimalo me je, kako učbeniki s svojimi vsebinami spodbujajo otrokov moralni razvoj. V teoretičnem delu diplome sem razložila pomen moralnih vrednot in kasneje zbrala in primerjala nekaj teorij moralnega razvoja. Osredotočila sem se tudi na prihodnost poučevanja na osnovnih šolah in pomebnosti vsestranskega učenja. Ugotovitve sem zapisala v zaključku teoretičnega dela. V empiričnem delu pa sem se posvetila analizi dveh najbolj uporabljenih učbenikov, Messages and Project. Ugotovitve sem predstavila tudi v razpredelnicah in grafihv poglavju 5.3. Nazadnje pa sem s pomočjo vprašalnika zbrala še mnenja učiteljev angleščine in jih medsebojno primerjala. Ugotovitve sem strnila v zaključku diplomskega dela.
Ključne besede: angleški učbeniki, osnovna šola, poučevanje angleškega jezika, moralne vrednote, vseživljenjsko učenje, moralni razvoj otrok
Objavljeno: 12.01.2011; Ogledov: 1906; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (780,23 KB)

2.
RAZISKAVA ETIČNEGA OBNAŠANJA IN VREDNOT RAČUNOVODIJ V BOSNI IN HERCEGOVINI
Merima Bajrektarević, 2012, diplomsko delo

Opis: Etika? Samo filozofska disciplina, ki se ukvarja s človekovim hotenjem in ravnanjem, ali nekaj, vsajeno globoko v nas, brez česa ljudje izgubljajo osebnost, ugled, položaj; kakor v družini, tako tudi v poslovnem svetu? Nekaj zelo pomembnega, brez česa ljudje ne moremo bitji ljudje, ali nekaj sploh nepomembnega, česar se ne zavedamo, niti ne potrebujemo? Etika je vsakdanja tematika človekovega življenja, s katero se nezavestno srečujemo od začetka našega življenja pa skozi vse naše odraščanje in tudi v poslovnem svetu. Je pojem, ki je nujno potreben v naši podzavesti, saj drugače prihaja do velike izgube, do škandalov in dilem, iz katerih se potem človek zelo težko izvleče. Resnica je, da je etika del človekovega in tudi podjetnikovega življenja, vprašanje je samo, kako se odzivamo na njeno uveljavljanje. Posebej v poslovnem svetu. Mogoče se nam zdi, da je etika sploh nekaj nepomembnega poleg vse moči in položajev, ki jih ljudje v tem svetu imajo, ampak resnica je, da poslovni svet sploh ne bi obstajal brez etike. Potem se lahko vprašamo, ali se sploh zavedamo nujnosti etike v poslovnem svetu in tudi v našem življenju? Ali nam je mar, če ljudje zavestno lažemo ali odraščamo v svetu resnice in poštenosti? Ali lahko verjamemo drug drugemu, če etiki ne pripisujemo pomembnosti, katero potrebuje? Pomembno je, da se zavedamo, da živimo v organizaciji, v kateri sam človek zmore malo, v sodelovanju z drugimi pa naredi veliko. Enako velja tudi za poslovni svet, v katerem ena organizacija ali podjetje samo ne more narediti veliko. Da bi lahko sodelovali, potrebujemo zaupanje, poštenost, verodostojnost ali pa, povedano drugače, etiko v zavesti vsakega človeka. Računovodstvo je zelo pomemben del poslovnega sveta, v katerem je etika tako rekoč ključnega pomena za to, da lahko računovodja dolgoročno deluje in pridobi zaupanje tako notranjih udeležencev podjetja kot zunanjih uporabnikov, saj le-ti vsebujejo informacije, ki so ključne za veliko ljudi. Če te niso resnične in poštene, lahko naredijo veliko škode. Vprašanje je, ali se računovodje tega sploh zavedajo v svojem poklicu? Ali se zavedajo pomena osebne etike in profesionalne etike v svojem delovanju, pa tudi same vloge računovodje v podjetju? Na ta vprašanja bomo poskusili odgovoriti v diplomskem seminarju, saj menim, da se vsak človek, še posebej računovodja, mora zavedati in poznati pomen etike v svojem poklicu. Tudi, če deluje drugače, mora biti seznanjen s tem, kaj prinašajo neetične odločitve ter da je dolgoročni uspeh za vsakega človeka, računovodjo, podjetje, da ravna po moralno-etični plati, tudi, če je to daljša pot do zaslužka, tudi, če se znajdemo v situaciji, za katero menimo, da je vanjo nujno potrebno poseči z neetičnimi odločitvami.
Ključne besede: etika, profesionalna etika, morala, moralne vrednote, računovodja, kodeks, etika za računovodske strokovnjake, (ne)etično obnašanje, informacija, resnica
Objavljeno: 23.11.2012; Ogledov: 1337; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (1018,61 KB)

3.
VPLIV MEDIJEV NA NEKATERE MORALNE VREDNOTE NAJSTNIKA
Marjan Savnik, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je obravnavana tema vpliva medijev na nekatere moralne vrednote mladostnikov. Mediji imajo vpliv na mnoga področja življenja ljudi in učijo, ozaveščajo ter včasih vsiljujejo, kaj je prav in kaj ni, kaj je v družbi zaželeno in kaj ni itn. V diplomski nalogi so opisani in analizirani vplivi medijev na klasifikacijo vrednot in na nekatere moralne vrednote najstnika v sodobni slovenski post-moderni družbi. Pri raziskovanju je bila uporabljena deskriptivna metoda raziskovanja in kavzalno – neeksperimentalna metoda empiričnega raziskovanja. Ugotovljeno je bilo, da se mladostniki zavedajo, da mediji sporočajo, kaj je želeno in kaj ni ter da imajo majhen vpliv na klasifikacijo vrednot mladostnikov. Največji vpliv na videnje sveta in vrednote pri mladostniku imajo starši in vrstniki. Mediji s poročanjem o nestrpnosti do ljudi v mladih ne budijo nasilja, pa tudi premalo spodbujajo k nenasilju. Prav tako vsebine, ki poročajo o nepoštenem življenju ljudi po svetu, v mladih ne budijo prepričanja, da se prevare in laži splačajo. Povzame se lahko, da mediji imajo nek vpliv na vrednote pri mladostnikih, vendar pa je na oblikovanje videnja sveta treba gledati celostno, skozi vse dejavnike, ki vplivajo na njegovo oblikovanje.
Ključne besede: moralne vrednote, mediji, dejavniki vzgoje, apolonske vrednote, dionizične vrednote, najstništvo
Objavljeno: 16.10.2013; Ogledov: 2478; Prenosov: 470
.pdf Celotno besedilo (869,03 KB)

4.
Moralne vrednote, individualne značilnosti in okoljski dejavniki najstniškega nasilja na zmenkih - analiza podatkov PADS+ (SPMAD) študije v Sloveniji : magistrsko delo
Mija Polesnik, 2014, magistrsko delo

Opis: Nasilje predstavlja kompleksen multidisciplinarni, družbeni, kriminološki, kriminalistični, kazenskopravni in javnozdravstveni problem, ki zahteva medinstitucionalno obravnavo na vseh področjih. V magistrskem delu je predstavljeno nasilje na zmenkih kot kompleksen fenomen, saj se obdobje adolescence močno loči od obdobja odraslih ljudi, zato nasilja na zmenkih ne moremo enačiti z nasiljem v odraslih partnerskih odnosih. Razumeti in obravnavati ga je potrebno s stališča otrokovih pravic, kjer naj bi bila korist otroka vedno (v vseh postopkih) nad vsemi ostalimi interesi. Ugotovitve predhodnih raziskav so pokazale pomemben vpliv interakcije med moralnimi vrednotami, individualnimi značilnostmi in okoljskimi dejavniki na pojav delinkventnega in odklonskega vedenja med najstniki, zato so v nadaljevanju opredeljeni in predstavljani ključni pojmi za razumevanje pojava nasilja na zmenkih, opredeljeni so vzroki in posledice agresivnega vedenja ter vloga institucij pri obravnavi tako mladoletnih žrtev kot storilcev kaznivih dejanj z elementi nasilja. Raziskave kažejo, da so na zmenkih nasilna tako dekleta kot fantje, zaskrbljujoča pa je ugotovitev, da je o nasilju na zmenkih poročala več kot polovica srednješolk. Za potrebe te naloge je bil uporabljen vzorec SPMAD raziskave, sestavljen iz 310 dijakov drugih letnikov devetih ljubljanskih srednjih šol, ki so že imeli dekle ali fanta. Preverjali smo tri hipoteze in ugotovili, da obstajajo določene statistično značilne razlike glede mnenja (o storitvi kaznivih dejanj, v nekaterih osebnostnih značilnostih ter glede na kraj druženja z vrstniki) med dijaki, ki so povedali, da na zmenku niso bili fizično nasilni, in mnenjem dijakov, ki so povedali, da so na zmenku udarili svoje dekle ali svojega fanta. Mladoletniško prestopništvo terja prizadevanja in celovite rešitve, ki morajo vključevati tako družino (ožje socialno okolje) kot šolstvo, socialne službe, zdravstvo, nevladne organizacije, policijo in pravosodje. O problematiki nasilja na zmenkih je potrebno ozaveščati, otroke in mladostnike vključevati v programe nenasilne komunikacije in učenja o moralnih vrednotah, nasilneže prijavljati, žrtvam nasilja pa pomagati.
Ključne besede: nasilje, mladi, najstniki, moralne vrednote, okoljski dejavniki, značilnosti, študije, magistrska dela
Objavljeno: 16.01.2014; Ogledov: 998; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (907,61 KB)

5.
PRIMERJAVA VREDNOT V SLOVENSKI OSNOVNI ŠOLI Z VREDNOTAMI V DELIH DR. ANTONA TRSTENJAKA
Slavica Trstenjak, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo raziskali, katere vrednote so slovenske osnovne šole vpisale v vzgojne načrte in o katerih vrednotah je Anton Trstenjak pisal ter jih tudi sam živel, da je kot človek, filozof, teolog, antropolog in psiholog izpolnjeval smisel svojega življenja – biti graditelj mostov med ljudmi. V teoretičnem delu smo vrednotno osmislili vzgojno-izobraževalne cilje, ki so zapisani v treh temeljnih strateških dokumentih za osnovno šolo; razmislili o vrednotnih usmeritvah v Delorsovih štirih stebrih vzgoje in izobraževanja ter opozorili na praktične pristope vrednotne vzgoje v osnovnih šolah, ki bi naj bili sestavni del pouka. Vrednost vzgojnih načrtov se kaže v njihovem udejanjanju. Glavni nosilci uresničevanja vzgojnih načrtov in vrednotne vzgoje so učitelji, ki morajo tudi sami vrednotno živeti, da so lahko zgledno prepričljivi. V empiričnem delu smo raziskovali vrednote, ki smo jih navezali na vzgojne načrte, saj se etična in vrednotna vzgoja uresničuje tudi preko njih. Zato je pomembno, da se glede na situacije in potrebe dejanskega vzgojnega stanja v šolah, vzgojni načrti spreminjajo. Ravnatelje smo vprašali, kateri vsebini v vzgojnem načrtu so posvetili največ časa, kakšno in kolikšno pozornost namenijo učitelji vzgojnim ciljem, kako jih pri izboru vrednot za vzgojno delovanje usmerjajo učni načrti ter kako zaznavajo in presojajo učinke vzgojnega delovanja po uvedbi vzgojnih načrtov. Ugotovili smo, da vzgojni načrti po šolah »živijo«. Kljub temu ostaja še vedno kakšna dilema, o kateri bi se bilo treba na nacionalni ravni pogovoriti. Verjetno bi bilo treba razmisliti o sistemski uvedbi etičnih vsebin že v predšolsko obdobje.
Ključne besede: vrednote, vzgoja za vrednote, moralne vrednote, vzgojni načrt, učitelj, Anton Trstenjak, etika
Objavljeno: 12.10.2016; Ogledov: 610; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (2,82 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici