| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
LUTKE IZ MOOSGUMIJA V OKVIRU PROJEKTNEGA UČNEGA DELA
Sabina Povhe, 2009, diplomsko delo

Opis: Lutka zna povedati marsikaj, včasih tudi kaj takega, česar ljudje ne znamo, nas prevzame in kaj kmalu se vanjo vživimo. Za svojo diplomsko delo sem izbrala izdelavo lutke in igro z njo, kajti lutka je tista, s katero se da razsvetliti marsikateri žalosten obraz.V diplomskem delu sem se lotila lutke v okviru projektnega učnega dela ravno zaradi velikega pomena lutke kot motivacijskega sredstva in vživljanja vanjo. Teoretični del zajema razvojne značilnosti otrok od sedmega do enajstega leta starosti, pomen in oblike iger za otrokov razvoj, vrste lutk ter sceno in odrski prostor. V tem delu je opisano tudi projektno učno delo, njegove posebnosti, izvedba in etape. V empiričnem delu je opravljena raziskava, ki vsebuje rezultate obdelave podatkov z interpretacijami, sklepne misli in predloge za prakso. Iz celotnega poteka izvedbe projektne naloge lahko poudarim, da je bilo delo pravilno načrtovano, izvajano v skladu z metodo triagulacije, pridobljeni rezultati pa korektno odsevajo moč in smelost praktičnega dela, ki je še posebej prikazano v fotozapisu. Hipoteze so bile potrjene in s tem dana možnost za izvajanje takšnega načina v praksi. Projektnega učnega dela si učenci močno želijo, saj se v njem lahko samostojno izražajo, ustvarjajo, razvijajo in rastejo, kot si želijo. Z njim se učenci navajajo na skupinsko delo. Ta način oziroma strategija dela naj ne bo le želja, ampak naj postane vsakdanja praksa.
Ključne besede: lutke, projektno učno delo, moosgumi, motivacija, izdelek, projekt.
Objavljeno: 06.10.2009; Ogledov: 2779; Prenosov: 489
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

2.
USTVARJANJE PRAKTIČNIH IN FUNKCIONALNIH PREDMETOV IN IGRA Z NJIMI
Petra Meznarič, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko nalogo bom najprej na kratko predstavila. Sestavljena je iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela, v kateremu so dodane priloge (priprave, besedilo lutkovne igrice, fotografije…). V teoretičnem delu sem na osnovi strokovne literature napisala nekaj misli, definicij o lutkah različnih avtorjev. V nadaljevanju sem predstavila kako pomembna je lutka glede motivacije in razvijanja govora v vzgojno-izobraževalnem procesu. Opisala sem vse vrste lutk. Velik poudarek je na lutkah na palici, saj sem v vrtcu z otroci izvedla nastop, kjer smo izdelovali lutke na palici (lutka evropejka, masai, indijanka in gejša). Predstavila sem tudi otroško igro, naštela in natančneje opisala vrste otroških iger, prav tako sem na kratko napisala nekaj o ustvarjalnosti in kakšna naj bi bila ustvarjalna oseba. V vrtcu sem z otroki izvedla konstrukcijsko nalogo, ki sem jo v teoretičnem delu tudi opisala. Pozornost sem posvetila tudi delovni in projektni nalogi. Navedla sem gradivo, ki smo ga uporabili pri izdelavi lutk ter opisala postopke uporabljenega gradiva. Pri praktičnem delu smo izdelovali lutke na palici. Otroci so imeli na voljo štiri različne lutke. Tema je bila rase sveta, zato so lutke predstavljale različne rase. Predstavila sem jim osnovne rase: bela, črna, rumena in rdeča. Uporabila sem gradiva, ki so otroku prijazna. Material, ki sem ga uporabila za izdelavo lutk, se imenuje moosgumi. Nastop sem izvedla v starejši starostni skupini od pet do šest let. V empiričnem delu sem predstavila namen raziskave, cilje, ki sem si jih zadala, način zbiranja in obdelavo podatkov. Hipoteze, ki sem si jih postavila, sem v celoti potrdila, prikazala sem jih tabelarično in grafično ter jih hkrati komentirala.
Ključne besede: lutke, ustvarjanje, moosgumi, lutkovna igra, praktični in funkcionalni predmeti.
Objavljeno: 10.03.2010; Ogledov: 2487; Prenosov: 339
.pdf Celotno besedilo (7,68 MB)

3.
PLOSKE LUTKE IZ PRIJAZNIH GRADIV V OKVIRU PRIKRITEGA KURIKULA
Simona Slavinec, 2010, diplomsko delo

Opis: Otroke navdušujejo najrazličnejše dejavnosti in področja, kar izražajo preko iger in samega pripovedovanja. Navdušujejo pa jih tudi novi, neznani materiali, ki so prijetni na pogled in na dotik. Če pa jih lahko uporabimo celo za tehnično dejavnost, ki v okviru prikritega kurikula povezuje mnoga področja, pa ima to še poseben interakcijski pomen, ki pomeni tudi učenje predšolskega otroka. In prav projektno delo je tisto, ki si ga otroci zelo želijo, se z njim bogatijo, razvijajo, ustvarjalno izražajo in z velikim ponosom naredijo izdelek, ki ga strnejo v skupno igralno dejavnost — lutkovno predstavo. Dejavnosti v vrtcu povezujemo z naravo in jih bogatimo s številnimi pravljicami o živalih, pesmicami in interakcijskimi igrami. Zelo velik poudarek dajemo na varstvo narave, kot je mirno, nemoteče opazovanje ptic in hoja po gozdnih označenih poteh brez puščanja sledi. Otroke v predšolskem obdobju narava navdušuje. To se izraža tudi v številnih pogovorih in vedno bolj ustvarjalnih igrah, tudi pri upodabljanju motiva ptic. Prikriti kurikul pri tem daje mnogotere možnosti in uresničuje področja, ki jih pozna tudi obvezni kurikul. V okviru ustvarjalnosti vzgojiteljice in otrok lahko pride do izraza tehnična ustvarjalnost, ki se lahko izkazuje v povezanosti z drugimi možnostmi. Tako se je tudi v našem ustvarjalnem kotičku porodila ideja, da bi lahko motiv ptice postal praktično uporaben. Moje diplomsko delo temelji tehnični ustvarjalnosti predšolskih otrok druge starostne skupine v okviru prikritega kurikula. Poudarek je na izdelavi takšnih izdelkov, ki jih lahko uporabljamo za igralno dejavnost in jih lahko imenujemo tudi lutke na palici. Dejavnost je potekala po načinu projektnega dela, ki je skladna s teoretičnimi osnovami. Povezana je tudi z oblikovanjem scene in z igro vlog ob izdelanih primerkih. Teoretični del zajema kurikul — prikriti kurikul, opisuje otrokove razvojne značilnosti drugega starostnega obdobja, oblike iger, in pomen igre za otrokov razvoj. Opisano je projektno delo v okviru prikritega kurikula, vrste lutk, izdelava lutk, prijazno gradivo — material za izdelavo in odrski prostor — scena. V tem delu je tudi podrobno opisano projektno delo, tipi, karakteristike in posebnosti. V empiričnem delu je opravljena raziskava, ki vsebuje rezultate obdelave podatkov z interpretacijami in sklepne misli. Projektna naloga in njen potek je bila dobro načrtovana, izvajana v skladu z metodo triagulacije, pridobljeni rezultati pa so korektno prikazani tudi v fotozapisu. Hipoteze so bile potrjene in s tem smotrnost takšnega dela v praksi predšolske vzgoje v okviru prikritega kurikula. Otroci so ob ustrezni motivaciji pri projektnem delu uživali, bili so spretni, varčni, radi so sodelovali, si pomagali. Projektna naloga je potrdila, da otroci radi ustvarjajo z prijaznim in neznanim gradivom, ter z ustvarjanjem in ustvarjenim večajo svoje zmožnosti govornih sposobnosti in igro vlog.
Ključne besede: projektno delo, prikriti kurikul, moosgumi, motivacija, izdelek, projekt, lutka, lutkovna igra
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 3225; Prenosov: 335
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)

4.
USTVARJANJE FUNKCIONALNIH IZDELKOV ZA OTROŠKO IGRO
Mirjana Kmetec, 2012, diplomsko delo

Opis: Povzetek Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. Ob koncu empiričnega dela so dodane tudi priloge: priprava, fotografije, operacijski list. V teoretičnem delu sem s pomočjo literature namenim najprej nekaj besed samemu razvoju otroka, saj moramo vedeti, kako se otrok razvija, kakšne so lastnosti razvoja in katere so razvojne stopnje, ter kakšne so zmožnosti za tehnične dejavnosti v posameznih razvojnih obdobjih. Če ne poznamo razvoja otrok potem ne vemo, katere dejavnosti so zanj primerne in jim lahko damo lažje ali pa tudi težje naloge in tako zaustavljamo njihov razvoj. Pomembna se mi zdi tudi otroška igra, zato opišem, katere vrste iger vse poznamo in pa kako se otroška igra sploh razvija. Seveda spada pod tehniko tudi ustvarjalnost. V tem poglavju opisujem kaj ustvarjalnost je, kakšne so ustvarjalne osebnosti, kako se ustvarjalnost pri otrocih sploh razvija, kakšna je tehnična ustvarjalnost, katere stopnje ustvarjalnega delovnega procesa vse poznamo. Zadnje poglavje je namenjeno otroku ter tehniki. Kjer predstavim konceptualne razsežnosti, vidike, stopnje urjenja, nekaj besed je namenjenih tudi o varnemu delu, kakšno je mesto tehnike in tehnologije v vrtcih. In kot zadnje predstavim delovno nalogo, ki smo izvajali v vrtcu, ploske lutke in material moosgumi. Otroci so tudi izdelovali ploske lutke iz moosgumija, smrkce. Smrkce sem izbrala zato, ker je tema aktualna, saj jih srečamo povsod v trgovinah na raznih artiklih, otroci so zbirali razne sličice za albume in v času nogometnega prvenstva zbirali tudi njihove figurice. Iz tršega kartona sem izdelala šablone treh smrkcev, te so otroci obrisovali na moosgimi, izrezovali, sestavljali so sestavne dele in jih lepili. Uporabljali smo moosgumi v modri barvi, beli, rumeni, rdeči, črni, sivi. Nastop sem izvedla v starejši starostni skupini, tako so bili otroci stari od 4 do 6 let. V empiričnem delu sem predstavila namen raziskave, cilje, način zbiranja in obdelave podatkov. Hipoteze, ki sem si jih zastavila sem lahko potrdila. Prikazane so tabelarično in grafično, vsako tabelo sem tudi pokomentirala.
Ključne besede: Ključne besede: ustvarjanje, lutke, igra, moosgumi, delovna naloga.
Objavljeno: 26.11.2012; Ogledov: 1406; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (4,67 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici