| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Poučevanje tujih jezikov v montessori in waldorfskih šolah ter v vrtcih v Sloveniji
Mateja Jošt Kodrun, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se posveča alternativnim šolam in vrtcem v Sloveniji na primeru pristopov montessori in waldorf. Ti dve vrsti šol, ki so ju običajno ustanovili starši, postajata v Sloveniji v zadnjih letih vedno bolj priljubljeni. Namen magistrskega dela ju je primerjati in analizirati, torej podrobneje preučiti filozofiji waldorf in montessori šol, njun položaj v svetu in v Sloveniji ter znotraj tega njuno poučevanje tujih jezikov. V nadaljevanju magistrskega dela sledi opis izobraževanja za učitelje pri enem in pri drugem sistemu, torej waldorf in montessori. Navajamo tudi, kdo so znane osebnosti obeh šol in kaj o njuni teoriji, razlikah in podobnostih ter primerjavi z ustaljenim šolskim sistemom ugotavljajo mednarodne in domače raziskave. Sledi opis organiziranosti teh šol in vrtcev v Sloveniji. V empiričnem delu se ukvarjamo s podobnostmi in razlikami obeh šol. Skušamo odgovoriti na vprašanje, kakšno vlogo igrajo te alternativne šole v našem šolskem sistemu. Primerjalno opišemo tudi učne načrte obeh šol s poudarkom na področju poučevanja tujih jezikov. S pomočjo intervjujev in opazovanj pouka tujega jezika skušamo predstaviti sliko realnega šolskega življenja v teh alternativnih šolah.
Ključne besede: montessori šole, waldorfske šole, montessori vrtci, waldorfski vrtci, poučevanje tujih jezikov, Maria Montessori, Rudolf Steiner
Objavljeno v DKUM: 12.12.2019; Ogledov: 1090; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

2.
POMEN IN VLOGA IGRAČ V ZASEBNIH VRTCIH
Janja Krautberger, 2015, diplomsko delo

Opis: Starši lahko za svoje otroke izbirajo vrtce, za katere mislijo, da so zanje najprimernejši, zato je prav, da imajo pri tem čim bolj raznoliko ponudbo, kar jim med drugim omogočajo predvsem zasebni vrtci. Diplomsko delo z naslovom Pomen in vloga igrač v zasebnih vrtcih v teoretičnem delu predstavlja zasebne vrtce nekoč in danes, njihove naloge, cilje in načela pri njihovem uvajanju. V nadaljevanju so predstavljene razlike med javnimi in zasebnimi vrtci, kurikulum za vrtce, zakonska ureditev, plačilo staršev ter sofinanciranje s strani občine ter potrebni pogoji za ustanovitev zasebnega vrtca. Nato so predstavljene raznolikosti programov, in sicer izbira programov in vrtcev, zasebni vrtci, ki delujejo po programu Kurikuluma za vrtce – nadomestni vrtci, program Marie Montessori ter program waldorfskega vrtca. V zadnjem poglavju pa so predstavljene igrače v različnih programih, vloga igrač v vrtcu, pomen igrač za otrokov razvoj ter razlike med igračami glede na material in dovršenost. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave na temo zasebnih vrtcev ter pomen in vloga uporabljenih igrač. Vzorec je zajemal 80 vzgojiteljev iz zasebnih vrtcev po vsej Sloveniji. Cilj je bil ugotoviti, kako pogosto vzgojitelji pri svojem delu otrokom omogočijo, da pri igri uporabljajo igrače, ki so iz naravnih materialov, ali imajo otroci možnost igrače sami izdelati in jih dokončati oz. dovršiti. Prav tako je bil cilj ugotoviti, kdo v vrtcu je zadolžen za izbiro oz. nabavo igrač in če so pri tem upoštevane tudi želje staršev vključenih otrok, ter kako pomembni so za vzgojitelje izpostavljeni dejavniki pri izbiri igrač. Podatki, ki so bili zbrani s pomočjo anketnih vprašalnikov, so bili obdelani s pomočjo programa SPSS in predstavljeni tabelarično. Pri tem so bile prikazane razlike glede na spol anketirancev, pedagoške pristope oz. programe, uporabljene pri delu, in število otrok, vključenih v oddelek glede na starostno obdobje. Ugotovljeno je bilo, da se med različnimi vsebinami in glede na različne neodvisne spremenljivke redko pojavljajo statistično značilne razlike, kar je bilo ocenjeno kot pozitivno, saj kaže na enotnost vzgojiteljev pri svojih odgovorih in posledično pri svojem delu.
Ključne besede: Igrače, Kurikulum javnih vrtcev, pedagogika Marie Montessori, pomen igrač, vloga igrač, Waldorfska pedagogika, zasebni vrtci
Objavljeno v DKUM: 07.10.2015; Ogledov: 3186; Prenosov: 468
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici