SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
NAČRTOVANJE USTVARJALNIH GLASBENIH DEJAVNOSTI V WALDORFSKEM VRTCU, VRTCU MARIJE MONTESSORI IN JAVNEM VRTCU
Katja Kovač, 2009, diplomsko delo

Opis: Povzetek: Glasba je del vsakega vzgojno-izobraževalnega programa, v katerem se k načrtovanju glasbene ustvarjalnosti pristopa na edinstven način. V teoretičnih izhodiščih so v nalogi predstavljeni glasbena ustvarjalnost pri predšolskem otroku, različni vzgojno-izobraževalni koncepti (waldorfska pedagogika, pedagogika M. Montessori in javni vrtec - kurikulum) ter njihovi pristopi k načrtovanju ustvarjalnih glasbenih dejavnosti. Namen diplomskega dela je bil na podlagi teoretičnih izhodišč ugotoviti podobnosti in razlike načrtovanja ustvarjalnih glasbenih dejavnosti v vseh treh vzgojno-izobraževalnih konceptih, ugotoviti zastopanost glasbene ustvarjalnosti v načrtovanem kurikulumu ter podati izhodišča za sistematično spodbujanje glasbene ustvarjalnost pri predšolskem otroku.
Ključne besede: Ključne besede: glasbena ustvarjalnost, načrtovanje, ustvarjalne glasbene dejavnosti, predšolski otrok, waldorfska pedagogika, pedagogika Marie Montessori, javni vrtec.
Objavljeno: 31.03.2009; Ogledov: 6542; Prenosov: 1532
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

2.
DIDAKTIČNE ZNAČILNOSTI POUKA NARAVOSLOVJA V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE Z VIDIKA PEDAGOGIKE MONTESSORI
Marija Kotnik, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Didaktične značilnosti pouka naravoslovja v prvem triletju osnovne šole z vidika pedagogike Montessori, sem predstavila pedagogiko Montessori ter jo umestila med alternativne koncepte šole. Opisala sem vključevanje elementov pedagogike Montessori na dveh osnovnih šolah v Sloveniji, kjer so ali pa še vključujejo elemente pedagogike Montessori v reden pouk. S pomočjo teoretičnih spoznanj sem pripravila učno uro z elementi pedagogike Montessori pri predmetu Spoznavanje okolja, ki sem jo izvedla v oddelku drugega razreda redne osnovne šole. V učni uri sem želela nekatera teoretična spoznanja preizkusiti v praksi in otroke preko igre spodbuditi za učenje ob uporabi čutov ter ponuditi lastno aktivnost pri pridobivanju novega znanja. Rezultati predtesta in potesta kažejo, da lahko uspešno vključujemo elemente pedagogike Montessori v pouk javnih šol, saj otroci ob primerni pripravi zmorejo samostojno delati in se učiti drug od drugega.
Ključne besede: Montessori pedagogika, igra, elementi pedagogike Montessori v javni šoli, prvo triletje
Objavljeno: 09.07.2009; Ogledov: 3417; Prenosov: 516
.pdf Celotno besedilo (3,51 MB)

3.
PEDAGOŠKI PRISTOP MARIE MONTESSORI: PRIMERJALNA ANALIZA UČNEGA KONTEKSTA V SLOVENSKIH ŠOLAH
Erika Orel, 2010, diplomsko delo

Opis: V ospredju diplomske naloge z naslovom Pedagoški pristop Marie Montessori: Primerjalna analiza učnega konteksta v slovenskih šolah so pogledi na izobraževanje, ki jih je zasnovala doktorica Maria Montessori ob začetku revolucije izobraževanja. Cilj empiričnega dela je bil ugotoviti, ali so se zamisli Marie Montessori o novi podobi šole uveljavile tudi v današnjih javnih šolah in ne samo v osnovnih šolah Marie Montessori. Okolje, v našem primeru učilnica, postaja vedno bolj prilagojeno starostni stopnji otrok. Mize, stoli, omare, predalniki, table itd. so že bolj prilagojeni višini otrok, kot je to bilo včasih. Učni pripomočki, ki jih uporabljajo, so večinoma iz plastike, medtem ko se je Montessorijeva zavzemala bolj za naravne materiale, kot so les, steklo, kovina ipd. V analizi so sodelovale osnovne šole na Primorskem, Osnovna šola Kozara in pa Osnovna šola Helene Puhar v Kranju, ki poučuje po elementih Marie Montessori.
Ključne besede: Maria Montessori, pedagogika, metoda Montessori, didaktični materiali in sredstva, vzgojni koncept, šola, učilnice
Objavljeno: 11.02.2010; Ogledov: 3604; Prenosov: 802
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

4.
POMEN IN VLOGA IGRAČ V ZASEBNIH VRTCIH
Janja Krautberger, 2015, diplomsko delo

Opis: Starši lahko za svoje otroke izbirajo vrtce, za katere mislijo, da so zanje najprimernejši, zato je prav, da imajo pri tem čim bolj raznoliko ponudbo, kar jim med drugim omogočajo predvsem zasebni vrtci. Diplomsko delo z naslovom Pomen in vloga igrač v zasebnih vrtcih v teoretičnem delu predstavlja zasebne vrtce nekoč in danes, njihove naloge, cilje in načela pri njihovem uvajanju. V nadaljevanju so predstavljene razlike med javnimi in zasebnimi vrtci, kurikulum za vrtce, zakonska ureditev, plačilo staršev ter sofinanciranje s strani občine ter potrebni pogoji za ustanovitev zasebnega vrtca. Nato so predstavljene raznolikosti programov, in sicer izbira programov in vrtcev, zasebni vrtci, ki delujejo po programu Kurikuluma za vrtce – nadomestni vrtci, program Marie Montessori ter program waldorfskega vrtca. V zadnjem poglavju pa so predstavljene igrače v različnih programih, vloga igrač v vrtcu, pomen igrač za otrokov razvoj ter razlike med igračami glede na material in dovršenost. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave na temo zasebnih vrtcev ter pomen in vloga uporabljenih igrač. Vzorec je zajemal 80 vzgojiteljev iz zasebnih vrtcev po vsej Sloveniji. Cilj je bil ugotoviti, kako pogosto vzgojitelji pri svojem delu otrokom omogočijo, da pri igri uporabljajo igrače, ki so iz naravnih materialov, ali imajo otroci možnost igrače sami izdelati in jih dokončati oz. dovršiti. Prav tako je bil cilj ugotoviti, kdo v vrtcu je zadolžen za izbiro oz. nabavo igrač in če so pri tem upoštevane tudi želje staršev vključenih otrok, ter kako pomembni so za vzgojitelje izpostavljeni dejavniki pri izbiri igrač. Podatki, ki so bili zbrani s pomočjo anketnih vprašalnikov, so bili obdelani s pomočjo programa SPSS in predstavljeni tabelarično. Pri tem so bile prikazane razlike glede na spol anketirancev, pedagoške pristope oz. programe, uporabljene pri delu, in število otrok, vključenih v oddelek glede na starostno obdobje. Ugotovljeno je bilo, da se med različnimi vsebinami in glede na različne neodvisne spremenljivke redko pojavljajo statistično značilne razlike, kar je bilo ocenjeno kot pozitivno, saj kaže na enotnost vzgojiteljev pri svojih odgovorih in posledično pri svojem delu.
Ključne besede: Igrače, Kurikulum javnih vrtcev, pedagogika Marie Montessori, pomen igrač, vloga igrač, Waldorfska pedagogika, zasebni vrtci
Objavljeno: 07.10.2015; Ogledov: 1027; Prenosov: 204
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

5.
Primerjava montessori in waldorfske pedagogike
Anja Čufar, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Primerjava montessori in waldorfske pedagogike je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretičen del vsebuje opis značilnosti montessori in waldorfske pedagogike. V njem sta omenjena Maria Montessori, začetnica pedagogike montessori, in Rudolf Steiner, začetnik waldorfske pedagogike. Tu najdemo podatke, kdaj sta se pedagogiki pojavili v svetu in kdaj v Sloveniji. V tem delu sem izpostavila kriterije, s katerimi sem primerjala montessori pedagogiko in waldorfsko pedagogiko med seboj. Z uporabo teh kriterijev sem poskušala objektivno primerjati montessori in waldorfsko pedagogiko tako, da bi na podlagi ugotovitev lahko razbrali razlike in podobnosti med tema dvema pedagogikama. V empiričnem delu naloge pa sem uporabila opisne oziroma deskriptivne metode raziskovanja. Izvedla sem raziskavo, v kateri sem povprašala pedagoge o njihovih izkušnjah pri poučevanju po načelih montessori in waldorfske pedagogike. S tem sem želela ugotoviti, kako se pedagoška načela teh dveh pedagogik pokažejo v praksi. Izvedla sem raziskavo tudi o tem, kakšne izkušnje in mnenja imajo starši otrok, katerih otroci obiskujejo osnovne šole, ki poučujejo po načelih waldorfske in montessori pedagogike. Svoje ugotovitve sem analizirala in predstavila.
Ključne besede: pedagogika montessori, waldorfska pedagogika, osnovna šola montessori, waldorfska osnovna šola.
Objavljeno: 18.08.2016; Ogledov: 2932; Prenosov: 804
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

6.
PRIMERJAVA NEKATERIH ELEMENTOV ZNOTRAJ WALDORFSKE IN MONTESSORI PEDAGOGIKE
Eva Župan, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom »Primerjava nekaterih elementov znotraj waldorfske in Montessori pedagogike« je teoretske narave. V njej so na podlagi strokovne literature, ki obravnava področje različnih pedagoških konceptov in alternativnih oblik vzgoje, podane nekatere značilnosti vzgojnih konceptov Montessori in waldorfske pedagogike. Predstavljene so primerjave vloge okolja, kar vključuje urejenost prostora ter materiale, ki se nahajajo v Montessori in waldorfskem vrtcu, ter razlike in podobnosti med vlogo vzgojitelja in otroka. Primerjana je tudi avtoriteta v obeh vrtcih. Podrobneje je raziskana ena glavnih otrokovih aktivnosti - igra oziroma delo (v Montessori vrtcu). Pojem igre je opredeljen s teorijami različnih avtorjev, raziskan pa je tudi sam pomen igre v otroštvu. V nalogi je podana klasifikacija otroške igre po Toličiču, kjer je posebaj izpostavljena simbolna igra, katere v Montessori vrtcu ni moč zaslediti. Prav zato je podrobneje raziskan pomen simbolne igre v otroštvu. Primerjan je tudi pogled obeh pedagogik na proces intelektualicije v vrtcu. alternativni vzgojni koncepti, didaktični materiali, domišljija, igra, intelektualizacija, Montessori pedagogika, simbolna igra, waldorfska pedagogika
Ključne besede: alternativni vzgojni koncepti, didaktični materiali, domišljija, igra, intelektualizacija, Montessori pedagogika, simbolna igra, waldorfska pedagogika
Objavljeno: 20.09.2016; Ogledov: 898; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (294,07 KB)

7.
Primerjava načel delovanja waldorfske in montessori pedagogike pri pouku slovenščine
Tjaša Strašek, 2016, diplomsko delo

Opis: Izobraževanje ima pomembno vlogo v družbi. Klasična šola, kot jo poznamo danes, se je razvijala skozi vso zgodovino človeštva. Prav tako so se poleg nje razvijale še različne druge oblike izobraževanja oziroma pedagogik. Zanimalo nas je, kateri pogledi teh pedagogik bi lahko pozitivno vplivali na klasično obliko izobraževanja. Zato smo v diplomskem delu predstavili montessori in waldorfsko pedagogiko. Osredotočili smo se na pedagoška načela, položaj učitelja in otroka, vpliv okolja na otroka in na učni načrt pri pouku slovenščine. S podrobno predstavitvijo obeh pedagogik smo poskušali izluščiti njune pozitivne lastnosti, ki so najbolj primerne za pouk slovenščine. Preverili smo vlogo učitelja v šoli. Izrazitejša je pri waldorfski pedagogiki, kjer razredni učitelj učence spremlja ves čas osnovne šole, kar pomeni, da jih dobro spozna. Bliže klasični obliki šolanja je montessori pedagogika, kjer se razredni učitelj menja s prestopom v višji razred, je pa montessori učitelj veliko bolj pasiven, kot smo ga vajeni pri klasični obliki pouka. Poleg učitelja je pomemben tudi prostor, kjer se izvaja pouk. Tu ima prednost načelo montessori pedagogike, ki učencem ponuja svetel, odprt prostor, opremljen z različnimi didaktičnim pripomočki, ki sami po sebi višajo motiviranost. Za nemoteno izvajanje pouka je v temelju potreben dobro zastavljen učni načrt. Pozitivnejši učinek na učence ima waldorfski pouk, ki jim snov predstavlja skozi zgodbo, kar slikovito opisuje primer učenja branja. Za to moramo poznati črke, in ker otroci že od prej poznajo slike (iz slikanic), tudi črke začnejo spoznavati preko slik in zgodb. Šolanje poteka v različnih fazah odraščanja, zato se nam zdi pomemben pristop k otroku in razumevanje njegovega razvoja. Montessori pristop smo prepoznali kot primernejši, saj daje otroku točno tisto, kar potrebuje, takrat, ko to potrebuje; s tem mu daje svobodo pri izbiri interesov, učitelj pa mu pri teh interesih pomaga z usmerjanjem. Kot že omenjeno, se nam zdi raba didaktičnih pripomočkov pomembna pri začetni motivaciji učencev, kljub temu pa trdimo, da je treba v šoli razvijati tudi učenčevo samostojnost. Temu več pozornosti namenjajo pri waldorfskem pouku, kjer učencem puščajo več prostora za samostojno raziskovanje, pri čemer jim ne ponujajo vnaprej pripravljenih, t. i. univerzalnih pripomočkov. Na podlagi študije tako ugotavljamo, da je bolje, če so prostori večji in svetlejši, materiali in pripomočki pa dostopnejši otrokom, da je bolje, če je razredni učitelj vseh devet let isti, saj s tem učence dobro spozna, nadalje, da bi nam pogled Marije Montessori na otrokov razvoj pomagal pri razumevanju tega, waldorfski učni načrt pa je lahko opora za lažje in zanimivejše opismenjevanje otroka.
Ključne besede: montessori pedagogika, waldorfska pedagogika, slovenščina, pouk, učenec, razvoj, učitelj.
Objavljeno: 27.09.2016; Ogledov: 848; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

8.
Zgodnje poučevanje in učenje angleščine v Montessori vrtcu
Eva Škrlep, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo združili področji angleškega jezika in predšolske vzgoje. Osredotočili smo se na sodobne pristope poučevanja tujega jezika v vrtcu Montessori ter želeli ugotoviti, kako predšolski otroci usvajajo tuj jezik. V teoretičnem delu smo pregledali teorijo pedagogike Montessori in značilnosti učenja ter poučevanja tujega jezika v predšolskem obdobju. Empirični del smo zastavili tako, da je združil obe področji. V Hiši otrok Antonina v Biljah pri Novi Gorici smo s pomočjo opazovalnega lista pridobili potrebne informacije, s katerimi smo odgovorili na že prej zastavljena raziskovalna vprašanja ter potrdili oziroma zavrnili zastavljene hipoteze. Pri opazovanju smo se osredotočili na strategije poučevanja angleškega jezika, metode dela, tematike učnih ur, raznolikost dejavnosti, uporabljene materiale, aktivnost otrok, uporabo angleškega jezika, odziv vzgojitelja na napake otrok in na napredek otrok ob večkratni ponovitvi individualnih in skupinskih dejavnosti. Ker sta vzgojiteljici med učenjem angleščine nenehno uporabljali angleški jezik, so se otroci poleg besedišča učili tudi melodijo in ritem jezika, kar jim bo pomagalo pri nadaljnjem učenju angleščine. Koncept Montessori poskuša otroke izoblikovati tako, da bodo v nadaljnjem življenju samostojni, odgovorni in potrpežljivi. Otroci se preko različnih pravil in dejavnosti tega učijo.
Ključne besede: angleški jezik, pedagogika Montessori, predšolska vzgoja, tuj jezik, zgodnje učenje
Objavljeno: 08.05.2017; Ogledov: 705; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

9.
Pogled na nagrajevanje in kaznovanje v različnih oblikah osnovnošolskega izobraževanja
Ana Breznik, 2018, magistrsko delo

Opis: V teoretičnem delu so predstavljeni vidiki, ki učitelja usmerjajo k odločitvi za vrsto nagrajevanja in kaznovanja; to so vzgojni stili, tehnike vodenja razreda, postavljanje mej ter druge učiteljeve kompetence. Obravnavane so različne tehnike nagrajevanja in kaznovanja. Predstavljene so tudi osnove montessori pedagogike, njen pogled na nagrajevanje in kaznovanje ter nekaj izhodišč o šolanju na domu v Sloveniji, saj se naloga osredotoča na analizo podobnosti in razlik v uporabi nagrad in kazni pri različnih načinih šolanja šoloobveznih otrok. V empiričnem delu je na podlagi polstrukturiranih intervjujev predstavljeno, kako se nagrajevanje in kaznovanje razlikuje glede na obliko izobraževanja; primerjava, podobnosti in razlike odgovorov učiteljev, ki poučujejo v javni osnovni šoli, Montessori osnovni šoli ter učiteljev, ki poučujejo v skupnosti, kjer imajo učenci urejen status izobraževanja na domu. V raziskavo je bilo vključenih osem učiteljev. Rezultati so pokazali, da imajo učitelji iz našega vzorca v javnih osnovnih šolah zastavljenih več pravil, katera postavljajo skupaj z učenci, medtem ko imajo učitelji v šolah, kjer poučujejo po Montessori pedagogiki pravil manj, so vnaprej zastavljena in bolj splošno oblikovana. Večina učiteljev iz vzorca ima vnaprej zastavljen načrt nagrajevanja in kaznovanja. Učitelji, ki poučujejo po montessori pedagogiki, namesto nagrad in kazni uporabljajo metodo naravnih posledic, pri kateri izhajajo iz posameznika in situacije, zato so tudi bolj prilagodljivi. Zaradi istega razloga kazni in nagrade izrekajo tam, kjer se je dejanje izvršilo, medtem ko jih učitelji javnih šol izrekajo izključno pred sovrstniki. V nagrajevanje in kaznovanje vključujeta starše v največji meri učitelja, ki poučujeta v skupnosti, kjer imajo učenci urejen status šolanja na domu. Ugotovitve kažejo, da nihče izmed intervjuvancev ne uporablja metode žetoniranja. Pojmovanje graje kot kazni in pohvale kot nagrade se od učitelja do učitelja razlikuje, prav tako se razlikuje mnenje o pomembnosti nagrade in kazni v razredu. Vsi učitelji pa so bili enotnega mnenja, da je pomembno, da v razredu prevladuje pozitivno vzdušje.
Ključne besede: nagrajevanje, kaznovanje, osnovna šola, montessori pedagogika, poučevanje na domu
Objavljeno: 14.12.2018; Ogledov: 80; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (803,36 KB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici