| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
RAZVOJ NOVEGA MODELA MOBILNEGA PLAČEVANJA V SLOVENIJI IN ZAGOTOVITEV USTREZNE ORGANIZACIJSKE IN PROCESNE PODPORE
Maja Drozg, 2016, magistrsko delo

Opis: Razmah mobilnih telefonov, ki smo mu bili priča konec prejšnjega stoletja in razmah pametnih telefonov, ki mu je sledil, sta poleg sprememb v načinu komuniciranja prinesla spremembe tudi na področju plačilnih navad potrošnikov. Medtem ko smo potrošniki še do nedavnega plačevali predvsem z gotovino in s plačilnimi karticami, so danes poleg slednjih, vse bolj v porastu še druge oblike brezgotovinskih plačil, kamor sodijo tudi spletna in mobilna plačila, meje med njimi pa so vse bolj zabrisane. Za analizo delovanja mobilnih plačil smo v tem magistrskem delu preučevali Sistem Moneta, ki je prisoten samo v Sloveniji, ter PayPal, Google in Apple, ki nudijo storitve globalno in sodijo med vodilne ponudnike mobilnih plačil na svetu. Poleg analize storitev, ki jih nudijo, smo med drugim preverili tudi način ustvarjanja prihodkov iz naslova zagotavljanja storitev, v največji meri pa smo se osredotočili na organizacijsko in procesno podporo, ki sta potrebni za delovanje in izvajanje mobilnih plačil. V okviru analize organizacijske podpore smo preverjali, kateri udeleženci jo tvorijo in kakšne so povezave med njimi, v okviru procesne podpore pa smo preverjali, kateri procesi se odvijajo znotraj organizacijske podpore, da se lahko proces mobilnega plačevanja odvija. Tako smo preučevali procese pristopa uporabnikov k storitvam, procese plačilne transakcije ter procese finančnih poravnav, s katerimi se plačilna transakcija zaključi. Na osnovi izvedenih analiz smo izvedli primerjavo Sistema Moneta z navedenimi vodilnimi ponudniki mobilnih plačil ter ugotovili, da ponudba Sistema Moneta v primerjavi s ponudbo obravnavanih vodilnih ponudnikov zaostaja, njegova organizacijska in procesna podpora pa sta vzpostavljeni tako, da uporabnikom svojih storitev večinoma ne more zagotavljati prednosti, kot jih pri uporabi storitev zagotavljajo vodilni ponudniki. Razlog leži v dejstvu, da slednji pri zagotavljanju storitev koristijo organizacijske in procesne podpore kartičnih shem, medtem ko ima Sistem Moneta vzpostavljeno svojo lastno podporo, ki ni odvisna od delovanja kartičnih ali drugih shem. Čeprav je Sistem Moneta z organizacijskega in s procesnega vidika gledano vzpostavljen na skoraj enak način kot kartične sheme, mu to onemogoča zagotavljanje ponudbe, ki bi bila primerljiva ponudbi vodilnih ponudnikov. Zato smo na osnovi analiz in primerjav pripravili predlog novega modela mobilnega plačevanja, ki bi se pri svojem delovanju prav tako opiral na kartične sheme, s čimer bi slovenskim uporabnikom brezgotovinskih plačil zagotovili ponudbo, primerljivo ponudbi vodilnih ponudnikov mobilnih plačil. Poleg predloga novega modela smo podali tudi okviren načrt njegove uvedbe v prakso. Načrt smo pripravili v obliki projekta, v katerem smo najprej zastavili namenski in objektni cilj ter za tem ključne mejnike projekta. V okviru slednjih smo preverili posamične sklope aktivnosti, s katerimi bi zastavljene mejnike tudi dosegli. Posamične sklope aktivnosti smo z uporabo ocenjevalne in izkustvene metode tudi časovno ovrednotili ter na osnovi tega podali predvideno oceno trajanja celotnega projekta, s katerim bi idejno zasnovo novega modela mobilnega plačevanja lahko uvedli v prakso.
Ključne besede: mobilno plačevanje, organizacijska in procesna podpora, Sistem Moneta, PayPal, Google Wallet, Apple Pay
Objavljeno v DKUM: 30.06.2016; Ogledov: 1211; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (964,16 KB)

2.
STORITVE MOBILNEGA BANČNIŠTVA S POUDARKOM NA APLIKACIJAH ZA MOBILNE TELEFONE
Marko Romih, 2012, diplomsko delo

Opis: S pojmom elektronska banka lahko opredelimo način opravljanja bančnih storitev, ki jih lahko kot bančni komitent opravite neposredno s svojega delovnega mesta ali od doma, brez neposredne pomoči bančnega uslužbenca, in to kadarkoli, 24 ur na dan, 365 dni v letu. Pojav elektornskega bančništva ima na banko in uporabnike tako pozitivne, kot negativne vplive. Med storitve mobilnega bančništva sodi tudi Moneta, katere največja slabost je njena nezmožnost plačevanja v tujini in na tujih spletnih straneh. S tem je omejeno tudi tržišče in posledično število uporabnikov. Glede na to, da NFC – tehnologija kratkega dosega - nima tovrstnih omejitev, in da lahko deluje tudi v primeru, ko je baterija na mobilnem telefonu prazna, lahko rečemo, da Moneta v obliki, ki jo poznamo danes, globalno gledano nima prihodnosti. Za svoje komitente je Nova KBM uvedla Bank@Net, ki omogoča uporabniku podobne storitve, kot mobilna banka. Mobilna banka mBnak@Net omogoča storitve skeniraj in plačaj, ponuja lokacijske storitve z iskalnikom najbližjega bankomata in iskanjem najbližjih poslovalnic Nove KBM, PBS. Ponuja tečajnico valut z aktualno tečajno listo in menjalnico, opravljanje z računi za preteklih 30 dni in izvajanje poenostavljenih plačil. Nadalje omogoča spremljanje kartičnega poslovanja in poslovanja z Moneto, kreditno poslovanje ter varčevanje in opravljanje z depoziti. Ponudniki storitev se bodo v odgovoru na potrebe uporabnikov oziroma tržišča odločali za tehnologije, ki nudijo kar se da najširši krog uporabnikov in kar se da največ potencialnih možnosti uporabe.
Ključne besede: mobilno bančništvo, elektronsko bančništvo, Moneta, Bank@Net, aplikacija za mobilne telefone
Objavljeno v DKUM: 07.12.2012; Ogledov: 1698; Prenosov: 215
.pdf Celotno besedilo (28,44 MB)

3.
PRIMERJAVA SPLETNIH PLAČILNIH INSTRUMENTOV ZA FIZIČNE OSEBE
Sašo Bezjak, 2012, diplomsko delo

Opis: Za ekonomski tržni sistem je pomembno, da ima vzpostavljen varen in zanesljiv plačilni sistem. Plačilni sistem se oblikuje glede na potrebe trga in more rast trga dohajati, zato je pomembno, da je pri tem zmožen nuditi stabilnost in varnost. Udeleženci plačilnih sistemov so centralna banka, poslovne banke in druge kreditne institucije. Primarna funkcija centralne banke je izdaja gotovine, poslovna banke pa sprejemajo depozite in dajejo posojila. Plačilni sistem je skupek postopkov, pravil, instrumentov in standardov, ki se uporabljajo za poravnavo obligacijskih postopkov. V Evropi je sistem TARGET2 nadomestil plačilni sistem TARGET. To je bruto sistem poravnave v realnem času, preko katerega banke obdelujejo plačilne naloge. Slovenija je vključena v ta sistem od leta 2007. Evropske države še so vključene v plačilne sisteme EURO1, STEP2 in SEPA. Pomemben del plačilnega sistema so plačilni instrumenti. Delimo jih na gotovinska in negotovinska plačila. Po pravni obliki pa jih delimo na kreditna in debetna plačila. Največ maloprodajnih poslov se plača z gotovino, negotovinska plačila pa predstavljajo največji del celotne vrednosti plačil v današnji ekonomiji. Za plačevanje spletnih storitev se uporabljajo spletni plačilni instrumente. Delimo jih na sisteme lastniških računov in sisteme na osnovi bančnih računov. Spletni plačilni instrumenti na osnovi lastniških računov omogočajo interne transakcije brez posredovanja banke, pri sistemih bančnih računov pa transakcije potekajo preko računov, ki so v lasti bank. Vsi plačilni instrumenti uporabljajo varnostne elemente, ki zagotavljajo varnost in zasebnost pretoka podatkov. Spletni plačilni instrumenti, ki so trenutno na voljo, so plačilne storitve elektronskega bančništva, plačilne kartice, e-denarnice in Moneta. Plačilne instrumente smo med seboj primerjali s pomočjo primerjalne tabele, kjer smo uporabili različne kriterije in tako ugotovili prednosti in slabosti določenih spletnih plačilnih instrumentov.
Ključne besede: plačilni sistemi, plačilni instrumenti, target2, euro1, step2, sepa, spletni, elektronski, spletni plačilni instrumenti, elektronski denar, spletna banka, spletna denarnica, e-denarnica, moneta, plačilne kartice
Objavljeno v DKUM: 20.11.2012; Ogledov: 1876; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (626,91 KB)

4.
PRIMERJAVA KLASIČNEGA NAČINA POSLOVANJA IN E-POSLOVANJA MED PODJETJI IN POTROŠNIKI (B2C)
Sanja Hanžič, 2012, diplomsko delo

Opis: Z razvojem računalnikov se je razvilo računalniško omrežje, ki je vodilo v širitev interneta in njegove uporabe. Njegova uporaba se je tako razširila, da smo prešli v poslovanje preko spleta. Danes sta e-poslovanje in klasično poslovanje prisotna v poslovnem procesu, razlika med njima je le v načinu poslovanja. Klasični način poslovanja je še vedno pomemben del v določenih poslovnih procesih. Brez njega poslovanje v računovodstvu skorajda ni mogoče, saj so tukaj prisotni papirnati prejeti ali izdani računi. Arhiviranje le-teh v fascikle prinaša za sabo dolgotrajno iskanje, kar pa je zelo zamudno delo. Na drugi strani pa se srečujemo z vrsto elektronskega poslovanja, z elektronskim plačevanjem, varnostjo, ki je izrednega pomena tako za posameznika kot tudi za podjetja, in z e-arhivom. Takšno poslovanje omogoča hitrejši proces, ugodnejši nakup in prihranek časa. Katero poslovanje je boljše za podjetja in posameznika? O tem odloča vsak sam, saj ima svoje kriterije o načinu poslovanju.
Ključne besede: e-poslovanje, e-plačilni sistemi, elektronski denar, elektronski ček, moneta, paypal, e-arhivi, varnost, javni in zasebni ključ, elektronski podpis, elektronski certifikat, gesla, požarni zid
Objavljeno v DKUM: 05.07.2012; Ogledov: 2446; Prenosov: 189
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

5.
PRODAJA NEPREMIČNIN NA MOBILNI PLATFORMI ANDROID
Rok Prejac, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučili možnosti uporabe mobilnih platform za poslovno uporabo in povezovanje poslovnih sistemov. Razvili smo aplikacijo za prodajo nepremičnin. Odločili smo se za mobilne naprave z operacijskim sistemom Android. Slednjega smo vzeli pod drobnogled, raziskali njegovo povezljivost s spletno storitvijo vrste REST. Pokazali smo zmogljivosti izkoriščanja sistema GPS na mobilnem telefonu in jih praktično uporabili v aplikaciji. Preučili in implementirali smo povezljivost aplikacije s strežnikom in povezljivost strežnika s podatkovno bazo. Strežnik spletnih storitev REST je bil razvit v ogrodju .NET podjetja Microsoft. Prikazali smo tudi spletni vmesnik kot administrativni vmesnik aplikacije.
Ključne besede: Android, REST, spletne storitve, GPS, prodaja nepremičnin, Moneta, Google geocoding
Objavljeno v DKUM: 27.01.2012; Ogledov: 1991; Prenosov: 218
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

6.
PLAČEVANJE V SPLETNIH TRGOVINAH S POUDARKOM NA PLAČILNIH KARTICAH IN PAYPALU
Natalija Kotnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Živimo v svetu novosti, inovacij in sprememb. Največje spremembe prihajajo v povezavi s tehniko, računalniki in internetom. Vsa podjetja spreminjajo del, če ne celotno svoje poslovanje v elektronsko obliko in čedalje več vsakodnevnih opravil se opravlja preko elektronskih medijev. Tako je tudi s spletnim nakupovanjem, ki se je v bolj razvitem svetu že dodobra razvilo, pri nas pa šele prihaja v razvito. Ker ima dovolj prednosti nasproti navadnega, klasičnega nakupovanja, bo sčasoma še bolj prisotno v našem življenju, če ne nepogrešljivo. Internet postaja vse bolj pomembno nakupno mesto in kreditna kartica je najbolj uveljavljeno plačilno sredstvo v njem. Najbolj razširjeni sta Visa in Eurocard/Mastercard. V prvem delu diplomske naloge sem na kratko opisala spletne trgovine. V nadaljevanju pa sem se opredelila na možne načine plačila preko spleta, kot so: Moneta, PayPal, Plačilne kartice. Pri plačilnih karticah sem vzpostavila njihove značilnosti, prednosti in slabosti. Njihov potek pri plačevanju preko spleta, varnost. Naredila sem tudi raziskavo uporabe kartic pri različnih bankah. Na kratko sem predstavila tudi Moneto. PayPal kot najmanj znano plačilno sredstvo pri naših spletnih trgovcih, mi je delal malo več težav, saj sem morala dosti več iskati sama po internetu in literaturi, ki je pa ni bilo dosti. Opisala sem njegove prednosti in slabosti, postopek pri plačilu, njegovo varnost in raziskala primer podjetja Vitapur. Najpogostejši razlogi, ki odvračajo ljudi od e-nakupovanja in hkrati uporabe elektronskih plačilnih sistemov so: nevarnost zlorabe kreditne kartice, zloraba osebnih podatkov in nezaupljivost do e-trgovcev. Prednosti e-trgovine za kupca so predvsem prihranek v času, izogibanje gneči in nakup od doma. Lastnosti kvalitetne spletne trgovine so: zagotovilo, da osebe nakupujejo preko varne povezave, preprosto sprehajanje po spletni trgovini in tajnost podatkov kupca. Večina predstavljenih elektronskih plačilnih sistemov ni nikoli doživela množične, globalne uporabe. Predvsem gre razloge za to iskati v prezapletenosti sistemov, nekompatibilnosti strojne in programske opreme, stroških njihove uporabe in še vedno prisotnem nezaupanju ljudi, da bi kupovali preko svetovnega spleta. Uspešni so le tisti sistemi, ki so našli dovolj dober kompromis med varnostjo in prijaznostjo do uporabnika. Z razvojem tehnologije narašča zaščita in varnost zasebnosti na internetu. Zelo pomembno je, da kupci v e-trgovinah varujejo svoje podatke in jih ne posredujejo preko nezavarovanih mehanizmov, saj tako sami pripomorejo k zlorabam. V svetu hitrega tehnološkega razvoja bodo preživeli le tisti, ki bodo znali izkoristiti priložnosti, ki jih ponuja ekonomija.
Ključne besede: Ključne besede: internetna trgovina, plačilne kartice, Moneta, PayPal.
Objavljeno v DKUM: 15.12.2009; Ogledov: 4083; Prenosov: 79

7.
PLAČEVANJE V SPLETNIH TRGOVINAH S POUDARKOM NA MONETI
Mihaela Genc, 2009, diplomsko delo

Opis: Živimo v svetu novosti, inovacij in sprememb. Največje spremembe prihajajo v povezavi s tehniko, računalniki in internetom. Vsa podjetja spreminjajo del, če ne celotno svoje poslovanje v elektronsko obliko in čedalje več vsakodnevnih opravil se opravlja preko elektronskih medijev. Tako je tudi s spletnim nakupovanjem, ki se je v bolj razvitem svetu že dodobra razvilo, pri nas pa šele prihaja v razvito. Ker ima dovolj prednosti nasproti navadnega, klasičnega nakupovanja, bo sčasoma še bolj prisotno v našem življenju, če ne nepogrešljivo. Internet postaja vse bolj pomembno nakupno mesto in kreditna kartica je najbolj uveljavljeno plačilno sredstvo v njem. Najbolj razširjeni sta Visa in Eurocard/Mastercard. V prvem delu diplomske naloge sem se osredotočila na spletne trgovine, vrste spletnih trgovin in njihove prednosti in slabosti. Pri pisanju sem navedla in opisala vzroke, zakaj še nekateri ljudje vedno zavračajo nakupe preko spleta. Opisala sem tudi varnost nakupovanja na spletnih straneh, njeno strukturo ter postopek nakupa. V nadaljevanju pa sem se opredelila na možne načine plačila preko spleta, kot so: Moneta, PayPal, Plačilne kartice. Na kratko sem opisala plačilne kartice. Pri Moneti sem opisala njene prednosti in slabosti, plačilne kanale s poudarkom na Moneti Internet, postopek plačevanja in njeno varnost. Na kratko sem predstavila tudi PayPal, zaenkrat najmanj uporabljeno plačilno sredstvo pri naših spletnih trgovcih. Najpogostejši razlogi, ki odvračajo ljudi od e-nakupovanja in hkrati uporabe elektronskih plačilnih sistemov so: nevarnost zlorabe kreditne kartice, zloraba osebnih podatkov in nezaupljivost do e-trgovcev. Prednosti e-trgovine za kupca so predvsem prihranek v času, izogibanje gneči in nakup od doma. Lastnosti kvalitetne spletne trgovine so: zagotovilo, da osebe nakupujejo preko varne povezave, preprosto sprehajanje po spletni trgovini in tajnost podatkov kupca. Večina predstavljenih elektronskih plačilnih sistemov ni nikoli doživela množične, globalne uporabe. Predvsem gre razloge za to iskati v prezapletenosti sistemov, nekompatibilnosti strojne in programske opreme, stroških njihove uporabe in še vedno prisotnem nezaupanju ljudi, da bi kupovali preko svetovnega spleta. Uspešni so le tisti sistemi, ki so našli dovolj dober kompromis med varnostjo in prijaznostjo do uporabnika. Z razvojem tehnologije narašča zaščita in varnost zasebnosti na internetu. Zelo pomembno je, da kupci v e-trgovinah varujejo svoje podatke in jih ne posredujejo preko nezavarovanih mehanizmov, saj tako sami pripomorejo k zlorabam. V svetu hitrega tehnološkega razvoja bodo preživeli le tisti, ki bodo znali izkoristiti priložnosti, ki jih ponuja ekonomija.
Ključne besede: internetna trgovina, plačilne kartice, Moneta, PayPal
Objavljeno v DKUM: 11.12.2009; Ogledov: 3532; Prenosov: 62  (1 glas)

8.
SISTEMI PLAČIL V ELEKTRONSKEM POSLOVANJU
Petra Vogrinec, 2009, diplomsko delo

Opis: V svoji diplomski nalogi sem želela predstaviti sisteme plačil v elekt6ronskem poslovanju. V začetku sem na kratko opisala spletno trgovino in ugotovila, da kar 25% uporabnikov interneta kupuje preko spleta, pri tem pa tudi uporabljajo različne plačilne kartice. Naredila sem primerjavo nakupovanja preko interneta med bolj in manj razvitimi državami. Podrobneje sem tudi opisala postopek nakupa v spletni trgovini. V drugem poglavju sem teoretično opisala elektronsko bančništvo-bančne storitve, ki jih lahko bančni komitent opravi preko interneta, brez neposredne pomoči bančnega uslužbenca in kako se razvija in raste elektronsko bančništvo v Sloveniji med letoma 2004 in 2007. Kratko sem predstavila program vzpostavitve enotnega območja plačil v evrih (SEPA): kdo je naročnik in izvajalec projekta, finančni obseg, skupno trajanje in posebnosti projekta za Slovenijo. Zadnje poglavje temelji izključno na primeru Nove kreditne banke Maribor. Najprej kratka predstavitev banke, nato predstavitev internetnega bančništva- Bank@Net lahko pristopimo doma, v službi in po svetu, skratka povsod, kjer imamo dostop do interneta. Za denarno poslovanje ni več nedeljskih in prazničnih omejitev. Bank@Net je odprta dan in noč. Telefonsko bančništvo-TeleBanka je hiter, varen in varčen način opravljanja bančnih storitev po telefonu. Omogoča, da z uporabo varnostnih elementov in s preprostim telefonskim klicem hitro in enostavno opravite večino bančnih storitev, zaradi katerih bi sicer morali v banko. Pri plačevanju s TeleBanko so provizije bistveno nižje, zato lahko pri plačevanju položnic dolgoročno veliko privarčujemo. Mobilno bančništvo- Moneta je storitev brezgotovinskega plačevanja z mobilnikom, ki omogoča hitro, varno in enostavno plačevanje na več kot 5000 plačilnih mestih, označenih z nalepko Moneta. Uporabniki lahko na ta način plačujejo na Terminalih Moneta v trgovinah, gostinskih lokalih, butikih, lekarnah, frizerskih salonih, trafikah, pri dostavi hrane na dom, prevozih s taksijem, na Moneta Avtomatih, na parkirnih in prodajnih avtomatih, z Moneto v Telefonski prodaji in Moneto Internet. Potem sem še naredila primerjavo plačevanja položnic v Sloveniji in sem ugotovila, da je najdražje plačevanje položnic pri bančnem okencu, se pravi v banki. Najcenejše, najhitrejše in dostopno 24 ur na dan je plačevanje položnic preko Bank@Neta (to lahko storimo doma, v službi in po svetu, skratka povsod, kjer imamo dostop do interneta) in preko TeleBanke – s telefonskim klicem.
Ključne besede: Banka/ Bank@Net/ bančništvo/ elektronsko bančništvo/ internetno bančništvo/ mobilno bančništvo/ Moneta/ Nova kreditna banka Maribor/ telefonsko bančništvo/ Telebanka/ spletna trgovina
Objavljeno v DKUM: 03.12.2009; Ogledov: 3209; Prenosov: 269
.pdf Celotno besedilo (623,20 KB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici