| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 34
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Prenova poslovnih procesov v transportnem podjetju
Kristina Vesković, 2023, diplomsko delo

Opis: Podjetja danes delujejo v zelo močni konkurenci in morajo izkoristiti vsako priložnost, ki se pojavi, da ostanejo konkurenčna in preživijo. Diplomsko delo se osredotoča na pomen poslovnih procesov in njihovo upravljanje. Raziskava poudarja, da so poslovni procesi ključni za uspešno poslovanje podjetja. V teoretičnem delu diplomskega dela so obravnavani najpomembnejši koncepti, povezani s poslovnimi procesi in njihovim upravljanjem ter prenovo poslovnih procesov. Teoretični del smo uporabili kot osnovo za podrobno analizo poslovnih procesov v transportnem podjetju. Raziskava vključuje analizo obstoječih poslovnih procesov transportnega podjetja, identifikacijo njihovih prednosti, slabosti in potencialnih izzivov. Na podlagi tega so bile zasnovane in predlagane izboljšave, ki so opisane skupaj z učinki, ki jih bodo prispevale. Rezultati raziskave kažejo, da je prenova poslovnih procesov ključna za optimizacijo poslovanja transportnega podjetja. Izvedba predlaganih izboljšav bi pripomogla k večji učinkovitosti, znižanju stroškov in izboljšanju kakovosti storitev ter omogočila učinkovito in konkurenčno poslovanje družbe.
Ključne besede: poslovni procesi, prenova, upravljanje poslovnih procesov, poslovno informacijski sistem, modeliranje poslovnih procesov
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 416; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (3,03 MB)

2.
Uporabniško vodeni procesi in pomen njihove vpeljave v poslovanje organizacije
Sara Kremsar, 2021, magistrsko delo

Opis: Organizacije morajo biti za uspešno poslovanje prepoznavne in morajo obvladovati določen del trga. Današnji trg je preplavljen s ponudniki vseh vrst izdelkov in storitev. Tolikšna zasičenost trga pa daje strankam možnost izbire in sprejemanja odločitve, kateremu ponudniku bodo namenile svoja sredstva. Organizacije tako med seboj neprestano tekmujejo, da bi dosegle pozornost stranke ter ji nudile čim ustreznejše izdelke ali storitve. Podjetja, delujoča v informacijskotehnološki (IT) panogi, sploh ponudniki poslovnih informacijskih rešitev, so še posebej podvržena razkoraku med »Product-Driven« in »Customer-Driven« usmeritvijo. Podjetja, delujoča v IT-panogi, so v zadnjem času zaradi hitrega razvoja in širjenja novih tehnologij pod stalnim pritiskom, da ohranjajo konkurenčno prednost na trgu. Problem in trenutni izziv organizacij se kažeta v določanju učinkovitega razmerja med prakticiranjem »Customer-Driven« aktivnosti, usmerjenih v blaginjo stranke, ter »Product-Driven« aktivnosti, ki so usmerjene v rast in donosnost organizacije. Angleške pojme smo razložili v pojmovniku ter slovarju najpogostejših angleških izrazov na koncu magistrskega dela. Za reševanje omenjenega izziva organizacije uporabljajo poslovni model, ki je osredotočen na zagotavljanje potreb in želja strank. Osredotočenost na stranke, če je pravilno izvedena, lahko privede do večjega zadovoljstva strank, kar posledično vodi do večje poslovne uspešnosti. »Customer-Driven« procesna usmerjenost podjetja se kaže v različnih oblikah, od vpeljave nove tehnologije do pridobivanja povratnih informacij ter izgradnje odnosov s strankami. Danes številne organizacije prehajajo skozi digitalno preobrazbo, kar je prvi korak k temu, da postanejo bolj osredotočene na svoje stranke. V magistrskem delu je predstavljena razlika med pristopom, usmerjenim k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, in pristopom, usmerjenim k potrebam in željam strank. Podan je predlog vzpostavitve CDP (akronim, razložen v uvodu magistrske naloge) na realnem primeru, ki vsebuje sklope in faze vpeljave. Izdelan je modelni prikaz izbranih procesov želenega stanja (»TO-BE«) z upoštevanjem lastnosti »Customer-Driven« pristopa. Prav tako je v magistrski nalogi definiran način določanja stopnje, do katere je smiselno procese prilagajati potrebam in željam strank. Rezultati magistrske naloge so posnetek stanja, izvedene analize, verificirani rezultati ter odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja. Magistrska naloga lahko služi kot pomoč ostalim podjetjem, ki se bodo v prihodnje želela pod podobnimi pogoji preoblikovati iz »Product-Driven« usmerjenega poslovanja v »Customer-Driven« usmerjeno poslovanje.
Ključne besede: pristop, usmerjen k razvoju produkta in rasti ter donosnosti organizacije, pristop, usmerjen k potrebam in željam strank, modeliranje poslovnih procesov, analiza poslovnih procesov, prenova poslovnih procesov.
Objavljeno v DKUM: 23.11.2021; Ogledov: 805; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

3.
Uporaba strojnega učenja za modeliranje tehnoloških procesov : magistrsko delo
Klemen Kovič, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi predstavimo metode strojnega učenja in njihovo rabo za modeliranje treh različnih tehnoloških procesov: trdega struženja, visokohitrostnega struženja in rezkanja. Podatke smo pridobili iz znanstvenih člankov, objavljenih v mednarodnih revijah. Za modeliranje tehnoloških procesov smo uporabili multiplo linearno regresijo, naključne gozdove, stohastično gradientno pospeševanje in metodo cubist. Na koncu predstavimo prediktivne sposobnosti posameznih metod in primerjamo rezultate. Napovedi omenjenih štirih metod tudi primerjamo z rezultati, ki so jih poročali avtorji člankov, in identificiramo najuspešnejšo metodo strojnega učenja za vsak proces. Za zaključek še teoretično raziščemo vpliv strojnega učenja na industrijo in poslovanje podjetij.
Ključne besede: tehnološki procesi, struženje, rezkanje, visokohitrostne obdelave, modeliranje, strojno učenje, optimizacija poslovnih procesov
Objavljeno v DKUM: 01.07.2020; Ogledov: 1090; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

4.
Transformacija organiziranosti mikro podjetja v malo podjetje
Sara Kremsar, 2019, diplomsko delo

Opis: Organizacije se morajo vključevati v zunanje okolje, ki je dinamično, saj se v tem okolju neprestano odvijajo spremembe, ki jih je težko predvidevati. Če se organizacije pravočasno in ustrezno ne odzovejo na spremembe, na katere ni mogoče vplivati, se lahko čez čas pojavijo težave, ki vplivajo na uspešnost poslovanja organizacije. Za preprečevanje nastajanja omenjenih težav v organizacijah je znotraj podjetja pomemben vidik prenova poslovnih procesov. Prenova in reorganizacija lahko podjetju predstavljata velik izziv, saj sta to dolgotrajna postopek. Pred prenovo morajo podjetja ugotoviti, ali je prenova poslovnih procesov rešitev za omenjene težave, zato morajo v začetnih fazah prenove pregledati, popisati in analizirati procese. Kasneje pa je treba te procese preučiti in določiti, kateri procesi so potrebni prenove oziroma katere je treba na novo vpeljati ali celo umakniti iz poslovanja. V delu je izdelana primerjalna analiza mikro podjetja z malim podjetjem z namenom prenove procesov v podjetju Docentric, d. o. o. Predstavljena je metoda procesnega benchmarkinga, za katero smo dokazali, da je kot managerska metoda koristna tudi v primeru prenove procesov zaradi rasti podjetja. Rezultati diplomskega dela so posnetek stanja, narejena analiza in predstavljeni predlogi organizacijske transformacije izbranega podjetja. Predlog organizacijske transformacije iz mikro v malo podjetje lahko služi kot model drugim podjetjem, ki se bodo v prihodnje želela transformirati pod podobnimi pogoji.
Ključne besede: − modeliranje poslovnih procesov, − procesni benchmarking, − analiza poslovnih procesov, − prenova poslovnih procesov.
Objavljeno v DKUM: 16.10.2019; Ogledov: 1265; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

5.
Poslovni procesi v rešitvi Microsoft Dynamics NAV 2016
Pia Zavec, 2017, diplomsko delo

Opis: Hiter razvoj informacijske tehnologije zelo pomembno vpliva na podjetja, saj se morajo nenehno prilagajati novim spremembam iz okolja, če želijo ostati uspešna in konkurenčna. Za učinkovito prilagajanje morajo obstoječe informacijske rešitve zamenjati s sodobnejšimi, funkcionalnejšimi rešitvami. Uvedba ERP rešitev je nujen korak in pripomore k pridobitvi konkurenčne prednosti, pozitivno vpliva na poslovanje, čeprav povzroči visoke stroške. V delu diplomskega projekta spoznamo izvedbo osnovnih poslovnih procesov (nabava, proizvodnja, prodaja) z uporabo ERP rešitve MS Dynamics NAV 2016. V teoretičnem delu opišemo opredelitve poslovnih procesov, postopek modeliranja in prenove poslovnih procesov ter osnovne poslovne procese, opredelitev ERP rešitev in njihove ključne značilnosti, arhitekturo, postopek uvedbe, trende in predstavnike na področju ERP rešitev. V praktičnem delu sledi predstavitev rešitve MS Dynamics NAV 2016, kjer smo vključili osnovne opredelitve o rešitvah MS Dynamics NAV, njihovo arhitekturo in metodologijo uvedbe Sure Step. Osrednji del diplomskega projekta predstavlja podrobno opisana in izpeljana izvedba nabavnega, proizvodnega in prodajnega poslovnega procesa skozi rešitev MS Dynamics NAV 2016.
Ključne besede: Poslovni proces, modeliranje poslovnih procesov, prenova poslovnih procesov, ERP rešitev, Microsoft Dynamics NAV 2016, nabavni, proizvodni, prodajni poslovni proces.
Objavljeno v DKUM: 24.11.2017; Ogledov: 1910; Prenosov: 206  (1 glas)
.pdf Celotno besedilo (5,72 MB)

6.
Informacijska rešitev za pregled procesov organizacije
Monika Malok, 2017, diplomsko delo

Opis: Vsako zaporedje aktivnosti predstavlja nek proces. Za podjetja je pomembno, da se procesov, ki potekajo znotraj njih, zavedajo ter jih upravljajo, saj lahko tako izboljšajo učinkovitost poslovanja. V sklopu diplomske naloge so bile raziskane tehnike modeliranja procesnih pokrajin. Notaciji BPMN in Procesne verige sta bili ocenjeni s stališča primernosti za prikaz procesnih pokrajin. S stališča modeliranja procesov je bila predstavljena rešitev Signavio, rešitvi SmartDraw in Draw.io pa s stališča modeliranja procesnih pokrajin. Po študiji literature in obstoječih rešitev je bila načrtovana in implementirana spletna aplikacija, ki je tudi rezultat diplomskega dela.
Ključne besede: poslovni proces, modeliranje poslovnih procesov, procesna pokrajina
Objavljeno v DKUM: 27.10.2017; Ogledov: 1189; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (2,65 MB)

7.
Študija primera vpeljave procesnega pristopa v Zavod za gozdove Slovenije
Maja Tretjak, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava študijo primera vpeljave procesnega pristopa v Zavod za gozdove Slovenije. Proučili smo poslovne procese in na podlagi kriterijev identificirali najbolj kritičen poslovni proces. S pomočjo orodja Bizagi smo izvedli analizo, modeliranje in simulacijo izbranega poslovnega procesa ter ga na testnem nivoju v celoti implementirali. S simulacijo smo ugotovili, da vpeljan procesni pristop izbranega procesa zmanjša stroške in čas procesa, izboljša efektivni čas zaposlenih ter omogoča večjo fleksibilnost in sistemsko izvedbo procesa. Izvedena prototipna implementacija omogoča popolni nadzor nad procesom in interaktivni tok aktivnosti.
Ključne besede: Zavod za gozdove Slovenije, procesni pristop, upravljanje poslovnih procesov (BPM), notacija za modeliranje poslovnih procesov (BPMN), avtomatizacija, študija vpeljave.
Objavljeno v DKUM: 06.10.2017; Ogledov: 1179; Prenosov: 241
.pdf Celotno besedilo (2,87 MB)

8.
Uporaba programskega orodja successfactors pri prenovi procesa nagrajevanja
Jure Satler, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Glavna tema diplomskega dela je prenova poslovnih procesov in njihova analiza. Predmet prenove je proces nagrajevanja v podjetju Unistar LC, d. o. o., ki smo ga prenovili z uporabo programskega orodja SuccessFactors. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in aplikativnega dela. V začetnem delu je predstavljena potrebna teorija za uspešno in celovito prenovo poslovnih procesov. Podrobneje je predstavljeno orodje Aris, ki ga uporabljamo za modeliranje poslovnih procesov in informacijski sistem za podporo obvladovanja človeških virov SuccessFactors. Rezultat diplomske naloge je z orodjem Aris izdelan podroben model posnetega procesa nagrajevanja, ki ga imenujemo proces »AS-IS« in podoben model izboljšanega procesa nagrajevanja, ki ga imenujemo proces »TO-BE«. Procesa sta analizirana po metodi PERT. Rezultati analize za procesa so predstavljeni, prav tako pa je predstavljena tudi validacija rešitve. Določeni podatki v diplomskem delu so spremenjeni zaradi varovanja poslovne skrivnosti.
Ključne besede: struktura poslovnih procesov, prenova poslovnih procesov, modeliranje poslovnih procesov, Aris orodja, SAP SuccessFactors.
Objavljeno v DKUM: 14.09.2017; Ogledov: 1289; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

9.
IZBOLJŠAVA DELOVNIH PROCESOV PO PRIPOJITVI PODJETJA
Iztok Pečak, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo preučili posledice združevanja dveh podjetij, ki uporabljata različen tehnološki pristop za proizvodnjo pisemskih pošiljk. S podrobnim posnetkom stanja obeh podjetij pred združitvijo in po njej smo želeli najprej preučiti, na kakšen način lahko izboljšamo delovne procese. Predlagane izboljšave smo nato vpeljali v prakso in na koncu ugotavljali, ali je to izboljšalo produktivnost. Pridobili smo podatke z vseh delovnih nalogov v obeh podjetij v kritičnem mesecu pred združitvijo ter iskali vzroke za nedoseganje pogodbenih rokov in povečanje števila nadur. S pomočjo posnetka stanja v ARIS-u ter posnetka delovnih nalogov pred združitvijo podjetij smo poiskali ozka grla in jih poskušali odpraviti s prerazporeditvijo delovnih nalog in kombinacijo različnih tehnoloških pristopov. Na koncu smo pridobili podatke z vseh delovnih nalogov po združitvi podjetij in ugotavljali uspešnost izboljšave delovnih procesov glede na posnetek stanja pred združitvijo podjetij.
Ključne besede: Poslovni in delovni procesi, Modeliranje poslovnih in delovnih procesov, Prenova poslovnih in delovnih procesov
Objavljeno v DKUM: 24.11.2016; Ogledov: 1079; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

10.
Primerjava orodij Modelio in Intalio
Polonca Kramberger, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Podjetja si pri modeliranju poslovnih procesov lahko pomagajo z orodji za modeliranje tovrstnih procesov. Ker na trgu obstaja veliko število orodij, smo želeli podjetjem, predvsem majhnim in srednje velikim, olajšati izbiro orodja za modeliranje procesov po notaciji BPMN. Diplomsko delo se osredotoča na primerjavo dveh različnih orodij za modeliranje poslovnih procesov po notaciji BPMN. Na eni strani imamo brezplačno oziroma odprtokodno orodje Modelio Free edition in na drugi strani komercialno orodje Intalio|bpms EE. S SWOT-analizo smo ugotovili, da imata obe orodji tako prednosti in slabosti kot tudi priložnosti in nevarnosti. Ker smo se v diplomskem delu postavili v vlogo majhnega oziroma srednje velikega podjetja, smo ugotovili, da je zanj najprimernejše brezplačno oziroma odprtokodno orodje Modelio Free edition.
Ključne besede: BPMN, modeliranje poslovnih procesov, odprtokodni program, komercialni program, SWOT
Objavljeno v DKUM: 04.10.2016; Ogledov: 1270; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

Iskanje izvedeno v 20.82 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici