1. Stil vodenja in organizacijska energija na fursMartin Jurše, 2024, magistrsko delo Opis: Pri doseganju ciljev organizacije, tako v poslovnem kot v javnem sektorju, ima uspešnost zaposlenih pomembno vlogo pri doseganju teh ciljev. Od uspešnosti teh zaposlenih je odvisno uresničevanje načrtov, ki jih oblikujejo in izdajajo vodilni v organizaciji. Cilje, ki jih pričakujeta vodstvo in organizacija, je mogoče doseči, po drugi strani pa, če uspešnost zaposlenih ni dobra, pričakovanja in cilji vodstva in organizacije ne bodo doseženi. Uspešnost kot dejanja ali vedenje, ki so povezana s cilji, ki jih želi organizacija doseči. Če vedenje in dejanja zaposlenih ustrezajo organizacijskim ciljem, bo te cilje lažje doseči, če pa vedenje in dejanja zaposlenih ne ustrezajo organizacijskim ciljem, bo organizacijske cilje težko ali nemogoče doseči. Na uspešnost zaposlenega vplivajo številni dejavniki, in sicer: njegove sposobnosti, osebna motivacija, osebna podpora, prisotnost na delovnem mestu, ter odnos z organizacijo oziroma odnos s podjetjem.
Vodenje ima osrednjo vlogo pri upravljanju in je potrebno v vseh organizacijah, da bi preprečili kaos. To vlogo običajno prevzame posameznik, znan kot vodja, njegov pristop pa je odvisen od posebnih okoliščin v organizaciji. Različne razmere zahtevajo različne stile vodenja, vodje pa morajo upoštevati tudi organizacijsko energijo, ki je sila, ki podjetje žene k doseganju njegovih ciljev. Da bi organizacija bila uspešna, mora imeti visoko raven pozitivne energije. V Sloveniji to energijo merimo vsako leto od leta 2016, po začetnih meritvah leta 2006.
Na Finančnem uradu Maribor smo ocenili organizacijsko energijo in ugotovili, da v organizaciji prevladuje energija udobne inertnosti. Izračunan je bil indeks organizacijske energije, ki znaša 1,89 točke, kar je nižje od povprečja javnega sektorja ali nacionalne ravni. Ugotovljeno je bilo, da demokratičen stil vodenja ima statistično značilno pozitiven vpliv na prisotnost produktivne energije na FU Maribor, hkrati smo delno potrdili da birokratičen stil vodenja ima statistično značilen negativni vpliv na prisotnost udobnostne energije. Podani so bili ukrepi za dvig produktivne energije. Vodjem je bilo predlagano prilagajanje stila vodenja glede na energetska stanja posameznih sektorjev, sej so nekateri zaposleni zadovoljni s izbranim stilom vodenja njihovega vodje. Ključne besede: Vodenje, stili vodenja, modeli vodenja, organizacijska energija, javni sektor Objavljeno v DKUM: 04.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 65
Celotno besedilo (4,83 MB) |
2. Vodenje zaposlenih na daljavoLuka Simonič, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo temelji o vodenju zaposlenih na daljavo in o delu v Covid času v podjetju X. To temo smo izbrali na podlagi vse večjega trenda, da se tudi v Sloveniji uveljavi delo od doma kot redna praksa. Pomembno je, da se že kot posameznik in družba začnemo zavedati, da se bo delo in oblika dela v naslednjih 10 letih korenito spremenila in brez dela na daljavo podjetja ne bodo morala nuditi konkurenčnega delovnega mesta, ki ga ponujajo sosednje države.
Delo na daljavo pa predstavlja vse večje izzive, tako za posameznika in celotno družbo kakor tudi podjetja. Mnoga, predvsem večja, podjetja, so se morala na vodenja na daljavo prilagoditi v karantenskem času med pandemijo Covid-19 zato je tranzicija iz klasičnega dela v pisarnah in dela iz domačega doma postalo še bolj problematična. Vodje in zaposleni so se naenkrat znašli v situaciji v kateri so ostali prepuščeni svojemu znanju.
V sklopu dela na daljavo je COVID-19 povzročila ponovno osredotočenost na interno komunikacijo, saj so morale številne organizacije uvesti nove delovne prakse, odpustiti zaposlene in obravnavati nenadna odpuščanja. To je ustvarilo edinstvene izzive za organizacije, ko se prilagajajo novim operativnim, poslovnim in javno političnim okoljem. Posledično so dosledne, točne in zanesljive informacije ključnega pomena za zagotavljanje, da se lahko zaposleni učinkovito odzovejo na krizo in hkrati ohranijo produktivnost.
V drugem, aplikativnem, delu smo preučili dela na daljavo v podjetju X. Svoja raziskovalna vprašanja smo razdelili v več delov, in sicer po posameznih aktivnosti, ki jih podjetje oziroma vodja uporabljata, ki vodijo zaposlene na daljavo. Naprej smo preučili, kakšna je struktura oddelka v podjetju X. Nato pa smo se navezali na vodenje, kakšen pristop izbira direktor X, kako odreagirajo zaposleni, če prosijo za pomoč, kako nadzira svoje zaposlene. Na koncu pa smo še na vezali na komunikacijo in motiviranje zaposlenih v podjetju X. Podjetje X se zaveda, da je delo na daljavo pomembno in, da je to trend, ki se bo nadaljeval tudi po Covid-19 krizi zato je direktor podjetja X dober vzgled vodje, ki z inovativnimi in modernimi pristopi delo od doma delo privlačno in produktivno za vse zaposlene. Ključne besede: management človeških virov, vodenje zaposlenih, modeli vodenja, Covid-19, delo na daljavo, prilagoditev delovnega mesta, motivacija zaposlenih na daljavo, koordinacija zaposlenih na daljavo Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 618; Prenosov: 150
Celotno besedilo (860,83 KB) |
3. Manager in vodenje podjetjaSamantha Žogan, 2017, diplomsko delo Opis: Danes, v tem hitro razvijajočem se času, ki ustvarja hiter tempo in močno konkurenco, se marsikatero podjetje sooča s težavami. Zato se je pojavila potreba po zaposlovanju uspešnih managerjev. Uspešni manager ni vsak, ki se je malo poučil o tem, ampak mora imeti določene lastnosti, izkušnje in znanja, da lahko uspešno pomaga podjetjem iz težav in jih naredi konkurenčne drugim. Eden pomembnih dejavnikov v managementu je vodenje – tej funkciji se daje vedno več pomena. Vedno več avtorjev poudarja, da je treba vodenje opredeliti kot samostojno funkcijo, ne le kot eno izmed štirih funkcij managementa. Vodenje je vpliv na ljudi, na njihovo obnašanje. Zato morajo uspešni vodje dobro poznati človeško vedenje in lastnosti. Vodje imajo v različnih situacijah različne vloge, ki so pomembne za uspešno izvajanje nalog in doseganje ciljev organizacije. Morajo jih znati prilagajati. Ni vsak manager uspešen manager, kot tudi ni vsak vodja uspešen vodja. Biti moramo seznanjeni z različnimi načini vodenja in s tem, kakšen stil je potrebno uporabiti v trenutni situaciji. Skozi diplomski seminar smo prišli do sklepa, da je treba vzpostaviti ravnotežje med managementom in vodenjem podjetja. Oba sta zelo pomembna za uspešnost podjetja in obema moramo dati enakovreden pomen. Ključne besede: manager, management, vodja, vodenje, modeli vodenja, stili vodenja Objavljeno v DKUM: 14.12.2017; Ogledov: 1493; Prenosov: 198
Celotno besedilo (759,12 KB) |
4. Vodenje zaposlenih v času krize : diplomsko delo univerzitetnega študijaKarmen Zupančič, 2017, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava problem organizacij pri vodenju zaposlenih v času krize. Pri tem smo se osredotočili na svetovno finančno krizo, ki je nastopila leta 2008 in na interne krize podjetij. Ker nas je zanimalo, kako se organizacije soočajo s kriznimi situacijami in kakšne prijeme na področjih motiviranja, komunikacije ali prenove poslovnih procesov uporabljajo v teh primerih za vodenje zaposlenih, smo s teoretično raziskavo in z danimi primeri iz prakse postavili temelje raziskovalnemu delu naloge. Pri tem smo uporabili deskriptivno in komparativno metodo. To znanje smo v nadaljevanju nadgradili z lastnim empiričnim delom, kjer smo opravili intervju v dveh slovenskih podjetjih s 50 (podjetje A) in 75 (podjetje B) zaposlenimi. Poleg omenjenih pristopov smo želeli ugotoviti tudi, ali bi lahko podjetja javnega značaja pri upravljanju kadrovskih virov delovala po principu podjetij iz zasebnega sektorja.
Na podlagi rezultatov teoretičnega in empiričnega dela smo ugotovili, da se analizirani podjetji v času krize poslužujeta strukturiranega vodenja, kar pomeni, da so navodila jasno in strogo podana, vodenje pa je še vedno predvsem vertikalno, da bi tako zagotovili nek okvir za lažji izhod iz krize. Pri tem pa veliko pozornosti namenjajo prav novim svežim idejam, saj se zavedajo, da lahko ponovno rast vzpostavijo le z motiviranimi zaposlenimi in njihovimi dobrimi idejami, ki so do neke mere tudi stimulirane. Glede na ugotovljeno lahko sklepamo, da gre tukaj za najbolj primeren stil vodenja, ki bi lahko pomagal k ponovni rasti organizacij v času krize, kar lahko v določeni meri prenesemo tudi v javni sektor.
Glede na teoretična spoznanja in zavrnitve nekaterih podjetij za intervju na predlagano temo lahko sklepamo, da nepripravljenost nekaterih organizacij na spremembe in togost njenega vodstva ovirata razvoj organizacij in s tem slabšata položaj podjetja. Ta nedinamična vodstvena struktura je značilna predvsem za javno sfero, saj je tam odsotnost trga in konkurence ne dajeta nekih zunanjih vzpodbud za spremembe. Na tem področju bo v prihodnje potrebno še veliko nadgradnje v smeri bolj dinamičnih in racionalnih vodstvenih modelov. Ključne besede: vodenje, upravljanje, zaposleni, modeli vodenja, gospodarska kriza, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 09.03.2017; Ogledov: 1574; Prenosov: 217
Celotno besedilo (729,85 KB) |
5. Management in vodenje podjetjaRafaela Ivančič Bubnič, 2016, diplomsko delo Opis: Še vedno obstajajo odprta vprašanja, kaj natančno je management. Največkrat je opredeljen kot skupek funkcij, ki so načrtovanje, organiziranje, usmerjanje in nadziranje. Pojavlja se v vsaki organizaciji, ki ima svoje značilnosti, katere vplivajo na managerje in ostale zaposlene. Ključnega pomena za doseganje ciljev je tudi vloga managerjev in njihove osebnostne značilnosti ter sposobnosti in spretnosti. Manager mora imeti motivacijsko pozitivni vpliv na zaposlene.
Vodenje je tudi eden poglavitnih dejavnikov oziroma proces vplivanja, ki ima učinke na sodelavce, izbiro ciljnih skupin in motiviranost. Filozofija vodenja se razlikuje od države do države ter od podjetja do podjetja. Vodja lahko vpliva na zaposlene za učinkovito doseganje poslovnih ciljev, če upošteva določena načela. Na osnovi teoretičnih spoznanj pa so se oblikovali tudi modeli vodenja. Stil vodenja se nanaša na določen vzorec vedenja, ki ga uporablja vodja.
Za podjetja je ključnega pomena uspešen vodja, ki je motiviran ter vse potrebno znanje, ki ga zna uporabiti za dosego načrtovanega cilja. Ključne besede: management, vodenje, vloge managerjev, vodja, modeli vodenja Objavljeno v DKUM: 10.06.2016; Ogledov: 2245; Prenosov: 915
Celotno besedilo (807,94 KB) |
6. MODEL VODENJA STORITVENEGA PODJETJA "X"Matija Ternovšek, 2016, diplomsko delo Opis: V današnjem času ostre lokalne in tuje konkurence je pomembno, da podjetja uspešno in učinkovito poslujejo. Do boljših poslovnih rezultatov lahko privede uspešno in učinkovito vodenje.
Vodenje je odvisno od številnih dejavnikov, na primer od same organizacije, vizije in politike podjetja. Ravno ta vizija organizacije in njena politika imata velik vpliv na sam proces vodenja. Odločata, kakšno bo vodenje, ali bo to usmerjeno na ljudi ali bo usmerjeno na cilje in rezultate organizacije. Način, model in stil vodenja pa so pogojeni tudi z vodjo oziroma managerjem in njegovimi podrejenimi.
Ne moremo trditi, da je določen model vodenja najbolj primeren, saj lahko posameznik uporablja tudi več kot en model vodenja, saj so vsakodnevne situacije ali naloge drugačne in je treba temu ustrezno prilagoditi tudi samo vodenje.
Namen diplomskega dela je proučiti model vodenja določenega oddelka v storitvenem podjetju »X« in analizirati, ali je izbrani model vodenja ustrezen, ter predlagati morebitne izboljšave, spremembe.
Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. Teoretični del vsebuje dve glavni poglavji. Prvo poglavje je sodobno vodenje podjetja, v katerem smo obrazložili, kaj je vodenje, management, kdo je manager, in opisali teoretične vidike za razne oblike vodenja podjetja. Opisali smo tudi komunikacijo, konflikte in kaj vpliva na uspešnost podjetij. Drugo poglavje je predstavitev storitvenega podjetja »X«, v katerem smo na kratko predstavili podjetje in vodjo oddelka ter njegove naloge.
V empiričnem delu smo se lotili raziskave o modelu vodenja na določenem oddelku v storitvenem podjetju »X« in preverjanja hipotez, ki smo si jih zastavili o vodenju oddelka. Raziskava se je nanašala na vodenje, anketiranci so ocenili, kakšen stil vodenja uporablja vodja, kako rešuje probleme, kakšna je njegova komunikacija, kakšni so medsebojni odnosi in kako so zadovoljni s svojim delovnim mestom. Ugotovili smo, da so delavci v večini zadovoljni s svojim delovnim mestom in z vodenjem svojega nadrejenega. Le-ta pa svoje vodenje prilagaja glede na situacije in zadovoljuje potrebe in cilje svojega podjetja ter svojih zaposlenih. Ključne besede: management, manager, modeli vodenja, uspešnost podjetij, zadovoljstvo zaposlenih Objavljeno v DKUM: 09.06.2016; Ogledov: 2112; Prenosov: 220
Celotno besedilo (1,50 MB) |
7. |
8. |
9. ANALIZA MODELOV PROJEKTNEGA VODENJA V PARTNERSKIH PODJETJIH PODJETJA SIMITPeter Meglič, 2012, diplomsko delo Opis: Projekti so nujni za uspešno poslovanje organizacij, saj pozitivno vplivajo na rast in razvoj organizacije v vseh njenih fazah. Projektni menedžment se ukvarja z obvladovanjem, upravljanjem in vodenjem projektov, zato je za organizacije strateškega pomena. Razvoj interneta in ustreznih tehnologij je omogočil vzpon novih oblik delovanja organizacij, saj je komunikacija in koordinacija projektov z uporabo informacijske tehnologije mogoča tudi med partnerji, ki delujejo na oddaljenih lokacijah. Za pojem virtualna organizacija v literaturi ni mogoče zaslediti enotne definicije, po samem bistvu pa gre za podjetje, ki posluje primarno preko elektronskih medijev, ali pa skupino neodvisnih podjetij in strokovnjakov, ki sodelujejo, ker želijo bolje izkoristiti poslovne priložnosti. V mreži podjetij in strokovnjakov ima vsak od posameznih subjektov svoje kompetence in svojo vlogo pri doseganju ciljev, zaradi katerih so se povezali.
Sodelujoča podjetja in posamezniki v virtualni organizaciji si delijo znanja, izkušnje, tveganja, stroške in drugo, ter na tak način združijo ključne kompetence in bistvena tveganja. Na osnovi te povezanosti imajo vsa podjetja koristi, saj je zmogljivost procesov v takšni organizaciji večja, kot bi bil seštevek zmogljivosti posameznih podjetij. Pri tem vsako podjetje identificira svoje ključne kompetence, ki mu omogočajo maksimalen doprinos znanja in izkušenj v organizacijo. To omogoča oblikovanje organizacije, ki združuje najboljše lastnosti sodelujočih članov.
Za zagotovitev dolgoročne uspešnosti in konkurenčnosti se morajo organizacije spreminjati in prilagajati okolju. Če želijo ugotoviti, na katerih področjih so uspešne in na katerih se lahko še izboljšajo, se morajo primerjati z drugimi. Pri ocenjevanju razvitosti projektnega menedžmenta je stroka razvila tako imenovane zrelostne modele projektnega menedžmenta. Ti definirajo optimalno stanje na posameznih področjih projektnega menedžmenta, ravni razvitosti in način prehajanja na višje ravni zrelosti.
RC SIMIT je gospodarska družba, ustanovljena junija 2011, ki je nastala z namenom izvajanja raziskav in razvoja na področju novih materialov in tehnologij ter njihove uporabe v različnih proizvodih. Ustanovilo jo je štirinajst podjetij in dva inštituta. RC je ustanovljen z namenom ustvarjanja podpornega okolja za razvoj RC, partnerjev in širše. Partnerji v projektu so dosegli tolikšno razvitost in zrelost, da so se odločili združiti potencial in deliti bistvena tveganja. S sodelovanjem želijo prenašati znanja in posledično dvigniti nivo konkurenčnosti partnerskih podjetij.
Družba operativno deluje kot virtualno podjetje s sedežem v Talumu d.d. v Kidričevem in ima dvanajst poslovnih enot. V teh enotah bodo izvajali samostojne raziskovalne programe, pri večjih skupnih projektih pa bodo sodelovali tudi z drugimi podjetji. Na sedežu RC SIMIT bodo v okviru strateške projektne pisarne med drugim odgovorni za koordiniranje in administriranje projektov. Obvladovanje multiprojektnega poslovanja ob razvejani organizacijski strukturi in virtualnosti RC SIMIT bo izjemno zahtevno, še posebej ker so prakse projektnega vodenja v partnerskih družbah različne. Sodelujoča podjetja namreč uporabljajo različne modele projektnega menedžmenta, imajo različne organizacijske rešitve in informacijsko podporo projektnemu delovanju, verjetno pa tudi različne nivoje projektnega znanja in usposobljenosti zaposlenih.
Vse našteto je potrebno za doseganje obvladovanja multiprojektnega delovanja RC SIMIT poenotiti do te mere, da bo zagotovljeno uspešno sodelovanje partnerjev pri izvajanju projektov, da bo omogočen centralni pregled nad projekti in enotna priprava poročil, ki jih zahteva ministrstvo za gospodarstvo kot sofinancer ustanovitve. Ključne besede: RC SIMIT, virtualna organizacija, virtualen projekt, projektni menedžment, zrelostni modeli projektnega menedžmenta, analiza modelov projektnega vodenja Objavljeno v DKUM: 14.11.2012; Ogledov: 2408; Prenosov: 146
Povezava na celotno besedilo |
10. Vodenje in motiviranje v podjetju Kovis d.o.o.Đoko Majkič, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo napisali nekaj o vodenju in motiviranju. »Vodenje je umetnost vplivati na druge, da si želijo narediti nekaj, za kar si prepričan, da mora biti storjeno« (Možina et al., 2000, str. 499) ter kako motivirati zaposlene, da bo njihovo delo dolgoročno čim bolj uspešno in učinkovito, ter kako jih spodbuditi k inovativnosti in ustvarjalnosti. V nadaljevanju smo obe temi obdelali. Pri vodenju smo opredelili osnovne pojme, vodjo ter dejavnike vodenja. Pri motiviranju pa smo obdelali človekovo osebnost, opredelili motivacijo in osnovne pojme ter našteli nekaj motivacijskih teorij.
Namen raziskovalnega dela v diplomskem delu je bil preučiti način vodenja in motiviranja zaposlenih s strani glavnega vodje proizvodne enote v podjetju Kovis d.o.o. Naš cilj pa bil ugotoviti, ali so zaposleni zadovoljni z načinom vodenja in motiviranja s strani glavnega vodje. V empiričnem delu smo na vzorcu 50 zaposlenih preučili zadovoljstvo zaposlenih z vodenjem in motiviranje glavnega vodje proizvodnje. Z izvedbo ankete med zaposlenimi smo želeli ugotoviti zadovoljstvo z vodenjem in način motiviranja zaposlenih s strani vodje proizvodne enote v podjetju. Ključne besede: modeli vodenja, motiviranje, zadovoljstvo Objavljeno v DKUM: 07.09.2012; Ogledov: 1882; Prenosov: 194
Celotno besedilo (1,26 MB) |